Pred chvili jsem vyhrabal auto asi z 30-40cm snehu, ktery spadll na Dolni Morave od nedele. Uvidel jsem clanek, tak ze zajimavosti jsem si rikal, co me zitra ceka na ceste. No, pri pohledu z okna jsou ty dramaticke 3cm na aute znova. Co bude do rana uvidim. Ja chapu, ze asi musite informovat ve smyslu varovani, ale pusobi to komicky. Zvlast pro lidi z mist, jako jsem ted ja.
Motorky teď odpočívají, tak hurá, pusťme se do SUV. Je třeba si uvědomit, jaké auta se pojmenovávají jako SUV. Dal jsem si práci a srovnal délku 4,6 m mého přes 20 let starého sedanu se současnými rádoby SUV, které mají o 6 až 9 cm víc (Kodiaq, 5008) a to jsou ty větší. Vždyť i věhlasná Octavia Combi IV má délku 4,689 m. A ryje do toho někdo, že se s tím nedá parkovat? Nechápu, že se lidi pořád nechají oblbovat takovými tendenčními názory. A co se spotřeby týká, manželčina 5008 s 2.0HDi 150k se pod mou nohou vejde do 5 l/100 a při jejím courání do práce a po městě tam svítí za posledních 3500km spotřeba 5,3l/100. A hmotnost asi o 100kg víc než můj sedan vůbec nerozhoduje.
Někdo pojmenoval tento typ aut z marketingových důvodů jako SUV a postavil je na roveň Hummera a způsobil povědomí, že SUV = velké auto = nepřítel silnic.
Měl by být vydán zákaz hovoru o kamnech, teplých krajích, peřinách, spále a podobně. Zároveň vydat seznam témat jako: Význam mrazu v boji proti infekčním chorobám, zimní krása okenních skel, zážitky z bruslení, medvědi (vyzvedněte přednosti ledního), holomrazy, mráz - nejlepší děda. A když to nezabere, pak zbývá už jen usilovným dýcháním vyhnat rtuť teploměru na teplotu, která se dá vydržet.
Tak jsem se na to video ze zajímavosti podíval. Ani jedinkrát jsem neviděl, že by vyšlápli spojku 2x (při podřazování právě s "meziplynem"). Ani při řazení nahoru ani dolů. A to brnknutí do plynu při vyšlápnuté spojce při podřazování celému mechanismu nesynchronizované převodovky jen ublíží. Nemluvím o závodění, ale o srovnání otáček soukolí v převodovce. V PV3S nebo PS5T nebo podobných strojích by nezařadili nic. Pokud se jim ale líbí, že jim to vrčí jako závodníkům, prosím.
Sliboval jsem si od článku praktičtější rady. Mám za to, že čím víc se o tom píše (o pubertě), tím hůř. Rodiče zpohodlní a svedou svou nedůslednost na pubertu. Děcka se na ni vymlouvají a dovolují si čím dál víc, protože mají alibi. Pak jsou všichni sesypaní až se octnou v realitě, třeba práci, kde se s nimi nikdo mazat nebude.
"„Pokud po vás děti začnou chtít skoro každý den nějakou sumu peněz na drobné nákupy, je správný čas jim začít dávat kapesné,“ radí Miroslav Zborovský, finanční ombudsman z Home Creditu."
Aha, takže když dítě začne být schopno nakupovat, je třeba mu to umožnit příslušnou částkou. Líbí se mi kdo tohle radí. Penízky se musí točit, že ano. A čím dříve se dětičky naučí utrácet, tím lépe. A já pořád nechápal, co je to ta finanční gramotnost. Děkuji za vysvětlení.
Takový momentální postřeh.
Hodně komentářů poukazuje na "nadrzlý" způsob jízdy lidí na podobných samohybech. Někdo lamentuje, že nemají řidičák, nemají co dělat na silnici, jiní že na chodnících a na stezkách. To totiž, teda podle mě, není o tom na čem se jede, ale jak se jede. A že právě na těchto vozítkách každý jede jako vyšinutý, je důsledek buď toho, že to má půjčené, placené a chce si to co nejvíc užít. A nebo na to volí jako alternativu z nějakého důvodu za auto, aby byl v cíli dřív. Pak, aby to splnilo účel, musí jet takto vyzývavě, protože jinak by byli stejně rychlí jako auto v zácpě a nebo pěšky po chodníku. Takže tito lidé otravují chodce i řidiče a nedodržují nic. Jinak by si mohli ten čas odsedět za volantem, v pouličce nebo jít pěšky.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Od 17ti s mentorem. A může s mentorem třeba 20ti letý nebo kdokoliv starší bez řidičáku? A jak dlouho může trvat to "mentorování"? Třeba i 5 let? Ví to někdo?
2 odpovědi