V možnostech kupujících. A to je chyba zcela zásadní.
Dobrý den pane Zemánek. Co by jste řekl na Ev auto, jenž má záruku ještě pět let na vše (bez omezení km), ujede skutečných 280-310km na nabití, nabijí se 80-90kW DC, je velikosti Škody Karoq, má zdarma dálkové ovládání topení/klimi/nabíjení v Appce a můžete ho používat jako zdroj EE? A to hlavní, stojí cca 380 tisíc?!🤔 A pokud by jste chtěl stejné auto, ale s dojezdem 400-420km, ale do půl miliónu Kč, také s takovou zarukou? To by šlo?
Tak to vyeskalovalo poměrně rychle. 🤣🤣🤣
Vy klauni neumíte nic jiného, než pokvikávat.
Hezký den pane Metelka, nejsem klaun, nic nepokvikávám. Nevím kde jste na tom přišel že tací jsme?
K věci.
Sám mám přibližně podobná auta. Jedno v dieselu a druhý EV. A diesel půjde z domu. Přijde za něj ekvivalent jak velikostí, výkonem. Avšak náklady na provoz půjdou 4*dolů. Jen za ,,palivo" 3* nižší. To již mám vyzkoušeno. Stačí nám to(dva dospělí, tři děti). A všem tu píši, ať to udělají také. Bez poviku, bez naléhání. Jen to udělejte 😁
Hezký den.
Takže ano, sním. Sním o autě, které přejede naráz celou republiku, aniž bych musel zastavovat na benzínce. A které to zvládne třeba tam i zpět, pokud budu chtít. O autě, které dokáže jet stejně rychle v zimě i v létě, aniž bych se bál o to, jestli dojedu. O autě, které všechno tohle zvládne v pohodlí, v teple a bez mého nosu přilepeného na ukazatel dojezdu. O autě, které se na německé dálnici nemusí strachy krčit v pravém pruhu (dál to raději nerozvádět).
Ale moment, teď mi došly dvě věci:
Nejsou teda spíše nakonec zpátečníky právě zastánci EV?
Uf, Vy jste mi teda dal...
No, a jsme zase tam, kde jsme nechtěli být..
Mám osobní zkušenosti pane Hřivna. Ty jsou k nezaplacení. To Ev má šest let, záruku ještě dva roky a baterie na 94% SOH. Nájezd u tohoto přes 90tis. Můžete zpochybňovat co chcete, ale už se Ev rozšiřují a diesel doma už nikdy. Aspoň v našem případě. A kolegové už také zjistili, že to vlastně není tak marné. To prostě nezastavíte. A pokud vám jde o ekologii (já psal o zdraví mé rodiny, narušujíce ho nejvíc právě diesel na silnicích..), to se musíte vzdát svého čtyřkolového miláčka úplně.
Asi máte pravdu, trochu jsem to přepískl. Ale to už se mi tak občas stane. Třeba když mě někdo nazve pomalu vrahem malých dětí jen za to, že jezdím naftovým autem. No co, bylo to poprvé, příště už určitě budu lépe vědět, jak zareagovat.
Ale dobře, abychom posunuli naši debatu na rozumnou úroveň, tady je několik podkladů pro ty mé výše uvedené jakobypravdy:
Jakobypravda 1: Jezdím MB S204 220cdi. Průměrnou spotřebu mám 6,1l/100km, což při dnešních cenách nafty znamená přesně 1,88Kč/km. Tedy pokud byste měl jezdit třikrát levněji, musel byste jezdit za 63 haléřů. I kdybych počítal jen spotřebu z fotovoltaiky, tak kdybyste ji pořídil za 200 000 Kč a užíval asi polovinu její roční produkce, což mi podle Vašeho nájezdu zhruba vychází, pak byste se na splacení Vaší investice dostal po ujetí 160tkm. Nikdy jsem náklady na km nepočítal, ale pro Vás jsem udělal výjimku.
Jakobypravda 2: Nepočítal jsem je i proto, že na čas strávený u nabíječky bych musel pak dát taky cenovku, a to by asi nebylo fér, že?. Protože, když vezmu v potaz možnosti (podotýkám papírové a papír snese vše) Vašeho vozu,
Odkaz 1 , (počítám velkoryse "Long" Range),
vychází mi, že bych při mé každotýdenní cestě na Moravu a zpět do Prahy strávil u nabíjecího stojanu asi hodinu a půl - a to v ideálním případě. To je asi hodina ztraceného času týdně navíc, dva ztracené dny za rok, atd., atd. Je to moc, málo? Nevím.
Vidíte že to jde.. Hezký den vám přeji. Fakt jste mi udělal radost 👍
Ale k věci. Ta má FVE původně nebyla(no, v koutu duše ano..😏) budována primárně pro Ev. Ale ohřev vody. Rok 2014. A to byl výkon/investice 2,7kWp/40tis. To je již splaceno roční výrobou teplé užit.vody. Ale ty panely byly využity i v dnešní FVE. A tím se dostáváme k další výstavbě současné FVE. Jak jsem psal už jinde na vláknech, takovou jako mám já, se dá postavit za 300tis., ale roční výroba je kolem 14MWh s jistotou. Ale tam jde o to, že v průměru (a kapacita Aku mám 22kWh) to vyrobí od března do října ekvivalentně přes 220km/denně. To je v případě, že by se vše tlačilo do Ev. Jde o to, v jakém okamžiku to do toho Ev jde. Když přímo z osvitu, tak je cena 0,15/kWh! A když z aku tak kolem 1,20/kWh. Když ze sítě tak, 7/kWh. Když z veřejných tak od 5,9/kWh(Eon AC) přes 10/kWh(Lidl DC)až po 13/kWh(Eon, PRE, ČEZ..). A jde vždy o mix těch zdrojů. A mám přibližně spočítáno, že roční průměr je 3-4Kč/kWh. A to je ta 1/3 nákladů oproti dieselu. V palivu. Jen v palivu. Problém u vás je, že do toho musíte přičíst v budoucím nájezdu další a další naklady na pohonou jednotku, jenž zákonitě přijdou.
Co se týče časů na nabíječkách. Najezdím ročně cca 35tis.km. A zatím jsem za tři roky, co vlastníme Ev, strávil na nabíječkách navíc 15minut svého času.. Jinak převážná část dobíjení doma (70%), v práci (20%), atd. Nikdy kvůli tomu nečekám. To MG ZS 70kWh stojí již do 500tis.. A nájezd 350km na pohodu i dálnice. Ale osobně mi stačí 50kWh. Ale zda-li vy potřebujete diesel, vaše věc. My ho však nepotřebujeme. Hezký den.
Nechápu proč se ptáte, když ,,víte"..🤔
Apropos, kolik % úseku na okruzích vy sám jezdíte nad 260km/h?
Je to na plný vozík hnoje, jenž si můžete odvést na vaše pole v kopcích, chcete-li.. Je to na relax po nedělním obědě, chcete-li.. Je to na sváteční jízdu po okruhu, chcete-li..Je to univerzál, který tu ještě nebyl.
Tak se s tím smiřte prosím. Jiné už to nebude.
Ale kdyby jste sám třeba nevěděl (když se zároveň v jednom příspěvků ptáte a přitom máte tak jasno, že je to jen na okruh..), tady máte asi nejlepší recenzi v ČR..
P.S..MOST.... 1:49! 😁
Pane Blažku, Vy jste teda parádní sobec. A co ty nebohé velryby v Tichém oceánu, které trpí kvůli znečištění z nákladních lodí převážejících lithium do továren na baterie v Číně. Jakou ty asi mají spotřebu? A co ty nebohé čínské děti vracející se z továren Nike, které musí čuchat uhelný kouř při výrobě těch baterií (výroba baterek je prý o 75 % náročnější co se týká emisí uhlíku než výroba normálního auta (motoru)). A že Vy používáte energii ze solárů je fajn, ale kolik lidí to dělá? A kolik z těch ostatních myslí na ty naše nebohé děti, které musí v Ostravské pánvi bojovat s astmatem?
Existuje studie (jedna z mála nezávislých), která říká, že elektromobil nabíjený ze zásuvky se uhlíkovou stopou vyrovná dieslu až po cca 10 letech (samozřejmě podle nájezdu).
P.S.: Mám moc rád auta na to, abych někdy jezdil v "pračce".
P.S.2: Jestli jezdíte i v zimě, pak se o zdraví rodiny bát nemusíte, slyšel jsem, že otužování je zdraví prospěšné 😉
P.S.3: O dotaci jste sice nežádal, což je chvályhodné, ale obecně jsou EV dotovány a co se stane, když tomu tak není, je z posledních měsíců jasně patrné - viz tzv. Německý sešup.
P.S.4: Jestli máte jedno z vozů, které roztáčí Cecila Kimbera v jeho hrobě (CHINAMG), máte opravdu celkem jistotu, že Vám baterka auto přežije 😄
Pane Hřivna, myslel jsem si, že se dá s vámi mluvit na rozumné úrovni. Ale jak to po vás čtu, není tomu tak. Kopa zesměšňování, ,,jakobypravd" a až vyšponovaných urážek. Libujte si v tom. Se mnou již však ne.
Přeji vám šťastný život.
Psát mi už nemusíte.
Hezké sny.
Ta elektrika se Vám v životě nemůže vyplatit ani u osobního auta ! Spočítejete si ceny nabíjení a cenu spotřeby ! To elektrické auto prostě NEBUDE levnější a to elektřina poleze nahoru ! Za normálních podmínek se Vám ta elektrika nemůže vyplatit !
Pane Vlach, a to si myslíte nebo víte?
Když budu srovnávat srovnatelné.. podobně veliká, podobně výkonná, podobně vybavená auta(..jen taková ,,drobnost", u MG si můžete předehřívat/ochlazovat z mobilu s appkou už z výroby).
Vše jsem si nyní zadal na mobile.de/cz.. obě dvě spalovací auta benzín, automat, rok výroby 2022.
A to Škoda Karoq 110kW nájezd 74tis.km, cena 23.880,-EUR.
Nissan Qashqai 103kW nájezd 96tis.km, cena 18.400,-EUR.
a jako konkurent MG ZS EV 130kW nájezd 22tis. km, cena 15.750,-EUR.
Právě nyní jsou tyto auta nabízena na výše napsaném autobazarovém portále.
Můžete mi prosím vysvětlit, proč bych měl jít do oněch spalovacích variant,
když mám FVE, kde cena kWh vyjde v průměru za rok cca na 3-4Kč/kWh, i s odpisem FVE? A ikdyž nebudu mít FVE, na veřejných nabíječkách je kWh běžně dostupná u např. OD Kaufland, Lidl od 5,90Kč u AC, u DC 10Kč. Takže 100km/od 100Kč. Srovnejte to se výše psanou škodovkou.. hrůza! Jste na 220Kč/100km a JEN palivo!
Čili 100km mně osobně vyjde na 60,-Kč. Kdežto 100km mi u Karoqu i Qashqaie vyjde na 4x vyšší náklad na ,,palivo"? KDE se to nemůže vyplatit?
A pokud chcete psát něco o výměně akumulátoru atd., tak zastavte! Např. právě prodávaná EV Nissan Leaf2 62kWh, nájezdy přes 210tis., resp. 245tis.km, a mají degradaci cca 10%. A to nemají (Leaf2) aktivní chlazení/ohřev baterie jako např. to MG ZS EV.
Vše vám mohu poslat odkazy z výše citovaného portálu. Jak sem, tak po vašem případném napsání mi na mail radekaaabbb@seznam.cz.
Takže prosím, nepleťte si pojmy a dojmy.
Děkuji.
Tomu, že jezdíte třikrát levněji než s dieselem nevěřím. Snad jedině kdybyste nabíjel doma ze solárů a nezapočítal do ceny jejich nákup. Tím však jste limitován ježděním na delší vzdálenosti. Jinak, abyste byl alespoň trochu levnější než s dieselem a nabíjel že stojanů, musíte mít předem smlouvu s provozovatelem stojanu a tím jste také limitován. Když přijedete ke stojanu, s jejimž provozovatelem nemáte smlouvu, nabíjení vás vyjde podstatně dráž než provoz dieselu.
Dobrý den pane Kedzior. Jak vám to dokázat..🤔
No, v jednom máte pravdu. Mám FVE. Sám jsem si ji seskládal, jen jsem zaplatil kulaté razítko od elektrikáře, před zprovozněním. Je hybridní, nikomu nic neprodávám. Jsem na 95% soběstačný co se týče domu a na 70% soběstačný, co se týče nabíjení Ev. Mám 17kWp v panelech, cca 20kWh v baterkách.
Pořízení bylo za necelých 300tis.Kč, BEZ DOTACE! Mohu vám poslat web odkazy na příslušné stránky.
Jde o to, že v průměru mi denně ,,odkapá" ze střechy cca 250km. Ano, je to od března (1-2MWh/měsíčně) do listopadu. Listopad a únor už někde kolem 500-700kWh. Prosinec a leden FVE stačí už jen na dům, plus tak 35% ze sítě. Mám roční nájezd cca 35tis.km. Takže když vezmu náklady na diesel, byl bych někde se srovnatelným autem(měl jsem Nissan Qashqai J11 DCi vs. MG ZS EV 130kW) náklady 1,80/km, vs. 0,2-0,7 Kč u Ev. Plus záruční servis cca 3*dražší než u MG. Plus plánované servisní úkony jenž u vysokého nájezdu u dieselu nutně přijdou. Kdežto u Ev vám baterka přežije auto. Tu FVe jsem si začal stavět už před 10lety. A postupně ji navyšoval.
No, takže náklady na km čistě z mé FVE jsou od 2,20Kč/100! km (..ano, 2,20Kč když se auto nabije přímo z panelů do baterie Ev) až po 90Kč/100km, u Kauflandu/E.On. Tam nabíjím vždy, když dojedu do práce. Mám to asi 200m. A tam to stojí 5,9Kč/kWh. A když jedu na trasu delší jak 300km(2*rok), zastavím se na Lidlu na rychlo nabíječce za 10Kč/kWh. Takže ano, tam se blížím dieselu, ale jen když započitate naftu! Snad vám to takto stačilo. Pokud chcete vědět více informací. radekaaabbb@seznam.cz.
Hezký den
Je to přesně tak. Na dálnici mě elektromobil předjel snad jednou, a to nejezdím 200, jak tady někdo popisuje.
Ale to je jedno, elektro-maniaky stejně nepřesvědčíte. Nepřesvědčí je ani ta dílenská kvalita, ani zprávy o tom, jak těm krámům odpadávají kola, ani čas u nabíječek, ani spotřeba lodí převážejících lithium a způsob jeho těžby. Je to marné.
Ale ať si v těch pračkách klidně jezdí, bylo by mi to jedno. Co mě ale štve je, že my všichni jim na to vlastně přispíváme.
Dobrý den pane Hřivna, máte pravdu. Je to marné. Přesvědčovat mě je opravdu zbytečné. V té ,,prač(k)ce" jezdím už třetím rokem a silně doporučuji. Jezdím 3xlevněji než nejlevnější diesel, a údržba je desetinová. Takže vy si jezdite v čem chcete, jen mne prosím na na silnici s vašima spalovacíma autama nesmraďte přímo do obličeje. Vezu povětšinou svoji rodinu. Ať ta (a i já) kvůli takovým jako jste vy, nemuseli řešit v budoucnu SVÉ zdraví, na úkor vaší spalovací svobodě.
P.S. a o žádné dotace jsem nežádal(chci zůstat svobodný).
SDA reportuje celých 5768 elektrokrámů (podíl 3,75 % na celkových registracích)! 🤣🤡 Znáte statistický pojem "růst z malých čísel?"
OSVČ sice také jsem, ale auta si kupuju jako soukromník a ne, žádné (pseudo)socialistické dotování nákupů spotřebního zboží (aut) za peníze daňových poplatníků tedy SAKRA NEPODPORUJU!
No a pak tu máme tu vaši akademickou teorii o tom, že Tesla ujede 629 km. 🤡 Možná že i ujede, za slunného dne (jen nesmí být moc horko!), rychlostí nepřekračující 80 km/h a samozřejmě ne do kopce a ne v plném obsazení a se zavazadly. Takže si to shrneme: akademický teoretik mi sděluje, že "nevím nebo lžu." 🤣🤣🤣 Zatím jste se jen sám usvědčil z neznalosti a lhaní. Kdybyste jen trochu věnoval úsilí dohledat si reálná data, tak byste mlčel, ale vy jste se rozhodl svou hloupost veřejně demonstrovat.
Pane Metelka, apriori rád urážíte a vyloženě si v tom libujete. Společně s vaší demagogií.. Ne, takové lidi nemám rád. Žijte dobře.
Jo ták! To je čistě akademická debata? V tom případě chci světový mír! 🤣
P.S.: ojetiny nekupuju, neplánuji toto měnit a ojetý baterčák je nesmysl sám o sobě.
A co jste si myslel? Že vám budu nabízet brambory, špenát či černé uhlí z Austrálie? Samozřejmě je to debata. A zda akademická.., říkejte si jí jak chcete. Vy asi máte smysl pro představivost neomezenou..vaše věc.
Avšak k věci.. kupujte si co chcete. Článek je o nákupu automobilů veřejností.
Nastudujte si prosím toto..
Pak třeba zjistíte, že jsou to relativní data. A ta ukazují, že meziročně narostl nákup BEV o 42,5%. To nemá žádná kategorie. Hurá!
A pokud kupujete jen nová vozidla, jste povětšinou buďto OSVČ, či firma. A to máte možnost snížení ceny až o 200tis. Takže do toho spadne i ta T3 za milion a 67tis.Kč. Je to doporučení. Snad vás těch 67tis. nad milion nepoloží..
Takže buďto nevíte, anebo lžete jak tiskne.
Hezký večer.
Tak ono to má časem logiku až bude fakt hodně EV, protože spotřební daň se opravdu z elektřiny v autech neplatí, ani to obecně není možné nějak spravedlivě vykalkulovat, takže daň za ujetý KM dává smysl. Ale jak říkám, tady v ČR jsoulidi moc usedlí a zkostnatělí, bez snahy zkoušet nové věci, vidím tu zbytečnou averzi vůči EV, které u nás vlastně ani nemá žádnou statistiku, aby se řeklo dobrý, nebo špatný. Zatím to je pouze pro nadšence a bohatší část populace.
Hezkou neděli pane Bronec, myslím si ale, že si pletete pojmy a dojmy. Spotřební daň není určená pro sanaci silnic, ale zdraví nás všech. A i ta nestačí na kompenzováni této externality. Tak, jako žádná spotřební daň z čehokoliv negativního. Např. daň z litru alkoholu nikdy nevykompenzuje třídenní absenci zaměstnance z pracovního procesu, když z toho litru Vodky získáte(Stát) cca 60,-Kč.
A pak se tato externalita přenese do Zdravotnictví a poté na Sociální výdaje.. a veškerá Spotřební daň vezme za své. A to stejné je u spalovacího auta.. Ty všechny náklady, prokazatelně rakovinotvorných látek produkované např. v obydlených oblastech, s lehkostí převálcují výdaje za výběr z litru benzínu a nafty. A to v tom není započítána ani emisní povolenka, jenž v elektrické energii naúčtována je. A pokud jste myslel Silniční daň, tak tu v současnosti platí jen auta nad 12tun. A i náklady na opravu silnic jdou opět z jiných kapitol státu a obcí. Ona totiž výše výběru Silniční daně (snížená o cca 4mld./rok kvůli osvobození od roku 2022..) nestačí ani zdaleka na obnovu sítě. A to ještě započítejte
externality globálního oteplování, jenž spotřeba paliv přináší, a pak by jste možná vážil ve vašem textu slovo ,,spravedlnost" při spoplatňování Ev.
Tak to je asi tak všechno.
Hezký den.
Ano, jako u spalovacího auta, ale u něj všichni platí všechno a na spalovací auta není žádná úleva byť třeba v podání dálniční známky. Tak pokud je to jednou auto byť elektrické, tak ať platí zrovna tak jako ostatní !
Pane Vlach, na spalovací auto není úleva? Asi si pletete pojmy a dojmy.
Spotřební daň na LPG, CNG? Emisní povolenky? Tam není úleva?
Dálniční známka je proti tomu sranda.
Přečtěte si par. 6 zákona o daních z příjmů a třeba pochopíte. Elektřina dobitá pro soukromé cesty do EV na náklady zaměstnavatele je stejný případ, jako když Vám zaměstnavatel platí benzín nebo naftu pro soukromé kilometry. Podle zákona ji musíte zaměstnavateli nahradit nebo představuje zdanitelný příjem, který současně vstupuje do vyměřovacího základu pro pojistné na zdravotní pojištění a sociální zabezpečení. Pokud zaměstnavatel vyrábí elektřinu ve FVE, ocení se cenou obvyklou na trhu 😉
Hezký den, tak to pak ano. To už chápu jak jste to myslel. To je ve vztahu zaměstnanec/ zaměstnavatel. Když jsem s Ev kdysi začínal, tak mi zaměstnavatel umožnil dát si na jeho objekt ,,můj" elektroměr . Takže takto se z toho ,,vymanil". V současné době se to řeší jako benefit pro zaměstnance. A s veškerým zdaněním dle Zákona o daních z příjmu, jak píšete Vy. A kdo tak nečiní, je jeho riziko se vším s ním spojené. Apropos, zaměstnavatel proplácí jak roční jízdenky u železničních dopravců, tak i jednotlivé jizdenky. Vše jako benefity dle kolektivní smlouvy. A ty také daní. U Ev je to u nás v současnosti řešeno přes identifikační čipy skrz wallbox. U vedoucích zaměstnanců, jenž mají spalovací služební vozidla, mají dokonce určitý počet km určených i zcela pro osobní použití.
K té vaší poslední větě.. to už je vyřešeno dávno. U železničních dopravců dokonce hrozilo, že budou platit poplatky za OZE za to, že ,,dodávají" elektrickou energii (EE) při rekuperaci zpět do sítě, a tím pádem jsou výrobci EE. Nakonec platí za saldo a svému dodavateli. To píši proto, že co si spotřebuje zaměstnavatel ve svém areálu do svých( a i soukromých) Ev, je jen jeho věc. Zaplatil si za FVE. A tu mu nikdo zadarmo nedal. Zaplatil za ni Státu DPH. Tržní je SALDO těchto toků, jako u železnice. Je to stejné jako zalévání trávy v areálu firmy. Když budete mít dešťovou vodu, neplatíte VAKu také za ni. To je stejné.
Radku Vy podle všeho jste veliký zastánce e-aut. Ok, to je samozřejmě v pořádku. Ale předpokládám, že spíše z nějakého buď technického a nebo ekologického důvodu. Pokud moje 20 let staré benzínové auto při nynějších cenách benzínu a své spotřebě sežere cca 2,5 Kč / km, tak to, že e-auto sežere cca 2 Kč / km, nemůže být argument pro jeho výměnu. To se mi při nájezdu cca 10 000 Km / rok nemůže nikdy vyplatit. Souhlasíte?
Dobrý den pane Bican, ono je to složitější. Pokud mohu posoudit(mám Ev i diesel), rád bych to trošku s Vámi probral. Když Vy máte nájezd cca 10tis./rok, tak každý den potřebujete najet v průměru do 30km. Nevím jaké máte ,,peak" nájezdy za den, ale když se budete pohybovat do vzálenosti až téměř 400km, tak bych řešení měl.
Mohl by jste mít Ev, do 330tis., jenž má nájezd 280-350km a minimální servis.
Viz zde.. Odkaz A ceny jdou stále dolů.
Ano, není to pro každého. Ale průměrná cena ojetiny je nyní 287tis. Takže ne nedaleko ceny takového auta. Ano, má po záruce, ale takové auto má zdravý baterie na 90+ procentech. Celkově je to nezmar. Jezdíte(když máte doma tarif D25 atd., do sto na sto), když můžete ( a proto upozorňuji, nemusí to být pro vás!) nabíjíte na Lídlu při nákupu za 10Kč/kWh DC za 140Kč/sto. Ale takový Kaufland nabízí i za 5,90Kč/kWh AC, čili opět, dá se ,,natankovat" do sto na sto i na veřejných nabíječkách. V mém případě mohu. Ale mám i FVE(bez dotace) a nabíjím za cca 2Kč/kWh. Takže v ročním průměru za 4Kč/kWh, takže cca 60Kč/sto. A mám Ev, jenž je nádherně spolehlivé, zrychlující a tiché.
Takže, ikdyž otázka nebyla na mě, mohl bych Vám tímto snad odpovědět.
Hezký den.
Ono je to jen dočasu, než začnou finanční úřady tyto případy kontrolovat. Až budou EV rozšířenější, dojde jim, že státní kase utíkají peníze z daně z příjmů a pojištění, kterému by (tržní) hodnota takové elektřiny měla podléhat.
Hezký den, můžete mi prosím napsat, kde Státu utíkají peníze?
Nějak jsem nepochopil, kde a z čeho mají tyto peníze utíkat?
ad1. z jaké daně?; ad2. z jakého pojištění?; ad3. elektřina není tržní?
Děkuji za odpovědi.
Kolega z práce si koupil ojetý elektromobil za 580000kč a užil si ho 2 měsíce. Teď bude pět let splácet ohořelý vrak, shořel mu tak dokonale, že zbyl jen kov a žádný plast. Naštěstí to při nabíjení neparkoval v garáži. ( Nebyla to tesla). Je vidět, že vy tomu neuvěříte, dokud se vám to nestane. Tak si svá moudra nechte pro sebe, proč myslíte, že se do elektroaut vyvíjí nehořlavé baterie? Jen tak z nudy? Navíc elektroauta budou časem ve všech státech platit daň za ujeté kilometry a gumy na těchto autech moc nevydrží díky váze. Já jsem pro hybridní vůz👍
Pane Mutl, napište mi prosím co to bylo za značku auta. Děkuji. Velmi intenzivně sleduji právě množství BEV co u nás zahoří. Zatím byla jen dvě, co si pamatuji.
Jaguar I-Pace (4. května 2023) a Peugeotu e-208 (27. června 2022). On vlastnil jedno z techto dvou aut? Obě dvě z té doby, ale rozhodně nestála 580tis.
Že bych si do statistik napsal třetí.. Děkuji predem.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Coooo? Ukrást auto??? Chápu peněžitý trest a zákaz řízení....ale krádež auta policií? Kde to jsme?
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Policií určitě ne. Ta ho jen zadržela. O dražbě rozhodne soud. Takže plačete pěkně, ale na špatním hrobečku pane Kocian.