Ano, jako u spalovacího auta, ale u něj všichni platí všechno a na spalovací auta není žádná úleva byť třeba v podání dálniční známky. Tak pokud je to jednou auto byť elektrické, tak ať platí zrovna tak jako ostatní !
Pane Vlach, na spalovací auto není úleva? Asi si pletete pojmy a dojmy.
Spotřební daň na LPG, CNG? Emisní povolenky? Tam není úleva?
Dálniční známka je proti tomu sranda.
Přečtěte si par. 6 zákona o daních z příjmů a třeba pochopíte. Elektřina dobitá pro soukromé cesty do EV na náklady zaměstnavatele je stejný případ, jako když Vám zaměstnavatel platí benzín nebo naftu pro soukromé kilometry. Podle zákona ji musíte zaměstnavateli nahradit nebo představuje zdanitelný příjem, který současně vstupuje do vyměřovacího základu pro pojistné na zdravotní pojištění a sociální zabezpečení. Pokud zaměstnavatel vyrábí elektřinu ve FVE, ocení se cenou obvyklou na trhu 😉
Hezký den, tak to pak ano. To už chápu jak jste to myslel. To je ve vztahu zaměstnanec/ zaměstnavatel. Když jsem s Ev kdysi začínal, tak mi zaměstnavatel umožnil dát si na jeho objekt ,,můj" elektroměr . Takže takto se z toho ,,vymanil". V současné době se to řeší jako benefit pro zaměstnance. A s veškerým zdaněním dle Zákona o daních z příjmu, jak píšete Vy. A kdo tak nečiní, je jeho riziko se vším s ním spojené. Apropos, zaměstnavatel proplácí jak roční jízdenky u železničních dopravců, tak i jednotlivé jizdenky. Vše jako benefity dle kolektivní smlouvy. A ty také daní. U Ev je to u nás v současnosti řešeno přes identifikační čipy skrz wallbox. U vedoucích zaměstnanců, jenž mají spalovací služební vozidla, mají dokonce určitý počet km určených i zcela pro osobní použití.
K té vaší poslední větě.. to už je vyřešeno dávno. U železničních dopravců dokonce hrozilo, že budou platit poplatky za OZE za to, že ,,dodávají" elektrickou energii (EE) při rekuperaci zpět do sítě, a tím pádem jsou výrobci EE. Nakonec platí za saldo a svému dodavateli. To píši proto, že co si spotřebuje zaměstnavatel ve svém areálu do svých( a i soukromých) Ev, je jen jeho věc. Zaplatil si za FVE. A tu mu nikdo zadarmo nedal. Zaplatil za ni Státu DPH. Tržní je SALDO těchto toků, jako u železnice. Je to stejné jako zalévání trávy v areálu firmy. Když budete mít dešťovou vodu, neplatíte VAKu také za ni. To je stejné.
Radku Vy podle všeho jste veliký zastánce e-aut. Ok, to je samozřejmě v pořádku. Ale předpokládám, že spíše z nějakého buď technického a nebo ekologického důvodu. Pokud moje 20 let staré benzínové auto při nynějších cenách benzínu a své spotřebě sežere cca 2,5 Kč / km, tak to, že e-auto sežere cca 2 Kč / km, nemůže být argument pro jeho výměnu. To se mi při nájezdu cca 10 000 Km / rok nemůže nikdy vyplatit. Souhlasíte?
Dobrý den pane Bican, ono je to složitější. Pokud mohu posoudit(mám Ev i diesel), rád bych to trošku s Vámi probral. Když Vy máte nájezd cca 10tis./rok, tak každý den potřebujete najet v průměru do 30km. Nevím jaké máte ,,peak" nájezdy za den, ale když se budete pohybovat do vzálenosti až téměř 400km, tak bych řešení měl.
Mohl by jste mít Ev, do 330tis., jenž má nájezd 280-350km a minimální servis.
Viz zde.. Odkaz A ceny jdou stále dolů.
Ano, není to pro každého. Ale průměrná cena ojetiny je nyní 287tis. Takže ne nedaleko ceny takového auta. Ano, má po záruce, ale takové auto má zdravý baterie na 90+ procentech. Celkově je to nezmar. Jezdíte(když máte doma tarif D25 atd., do sto na sto), když můžete ( a proto upozorňuji, nemusí to být pro vás!) nabíjíte na Lídlu při nákupu za 10Kč/kWh DC za 140Kč/sto. Ale takový Kaufland nabízí i za 5,90Kč/kWh AC, čili opět, dá se ,,natankovat" do sto na sto i na veřejných nabíječkách. V mém případě mohu. Ale mám i FVE(bez dotace) a nabíjím za cca 2Kč/kWh. Takže v ročním průměru za 4Kč/kWh, takže cca 60Kč/sto. A mám Ev, jenž je nádherně spolehlivé, zrychlující a tiché.
Takže, ikdyž otázka nebyla na mě, mohl bych Vám tímto snad odpovědět.
Hezký den.
Ono je to jen dočasu, než začnou finanční úřady tyto případy kontrolovat. Až budou EV rozšířenější, dojde jim, že státní kase utíkají peníze z daně z příjmů a pojištění, kterému by (tržní) hodnota takové elektřiny měla podléhat.
Hezký den, můžete mi prosím napsat, kde Státu utíkají peníze?
Nějak jsem nepochopil, kde a z čeho mají tyto peníze utíkat?
ad1. z jaké daně?; ad2. z jakého pojištění?; ad3. elektřina není tržní?
Děkuji za odpovědi.
Kolega z práce si koupil ojetý elektromobil za 580000kč a užil si ho 2 měsíce. Teď bude pět let splácet ohořelý vrak, shořel mu tak dokonale, že zbyl jen kov a žádný plast. Naštěstí to při nabíjení neparkoval v garáži. ( Nebyla to tesla). Je vidět, že vy tomu neuvěříte, dokud se vám to nestane. Tak si svá moudra nechte pro sebe, proč myslíte, že se do elektroaut vyvíjí nehořlavé baterie? Jen tak z nudy? Navíc elektroauta budou časem ve všech státech platit daň za ujeté kilometry a gumy na těchto autech moc nevydrží díky váze. Já jsem pro hybridní vůz👍
Pane Mutl, napište mi prosím co to bylo za značku auta. Děkuji. Velmi intenzivně sleduji právě množství BEV co u nás zahoří. Zatím byla jen dvě, co si pamatuji.
Jaguar I-Pace (4. května 2023) a Peugeotu e-208 (27. června 2022). On vlastnil jedno z techto dvou aut? Obě dvě z té doby, ale rozhodně nestála 580tis.
Že bych si do statistik napsal třetí.. Děkuji predem.
Předpokládám že tachometrových, což je tak o 5-10km/h méně, než je povolený limit. A to že já chci jet mimo město tachometrových 100 a na dálnici 150, vůbec není vaše věc. Moje peněženka, jestli mě Policie zastaví, což nezastaví, protože se moc nevyskytuje.
Tak jako tak, nemáte bránit v předjíždění nebo někoho omezit při změně pruhu.
Jste vážně zábavný, nežívíte se politikou? Tak dlouhé příspěvky a vlastně žádná informace ani argument. Na co se vás člověk ptá, to se nedozví, na co ne,to naopak ano 🙂
Co je za argument, že nepotřebuji kufr a nikdy to u mého auta nebyl parametr? To, že vy se každý týden potřebujete stěhovat, to je váš problém, já to v případě velmi občasné potřeby dovézt něco většího pár kilometrů naložím do druhého auta.
A se tedy pochlubte, kolik vás stojí KOMPLET pojištění (HAV all risk), ne těch pár šušnů za POV. S tím se raději nikdo nechlubí, že. Protože pár let zpět stála komplet pojistka klidně přes 50k.
A máte pravdu, spotřebu už dlouhé roky vůbec neřeším, protože v TCO je to nepodstatná položka. Vaše snaha mne naivně přesvědčit, jak je drahý provoz Focusu, je vskutku úsměvná, stejně jako počty spotřeby. Od člověka, jehož jen pouhé vlastnictví auta bez najetí jediného kilometru stojí klidně 1.600 Kč/den, to fakt sedí. To jste kabrňák. Odletíte na 14 dní na dovolenou a na parkovišti necháte stát další "letenku" přes půl světa.
Ale klidně si to rozeberme na hlavních položkách při nájezdu 15tkm ročně (25% nad český průměr):
1) Spotřeba 1 Kč vs. 4 Kč na km - delta 45tKč ve prospěch EV
2) Komplet pojistka - 45tKč vs. 15tKč - delta 30tKč ve prospěch ICE. Uuups, jen to mi zaplatí benzín na 2/3 ročního nájezdu.
3) A teď to podstatné - amortizace. TM3 LR stála v roce 2022 okolo 1,55M. Po započítání 20% inflace za tu dobu tedy v dnešních cenách 1,86M. Dnes to 2 roky staré auto koupím od 750tKč. Ztráta hodnoty za 2 roky pouhých 1,1M Kč 🙂 1.520 Kč denně . 37 Kč/km. Pouhá amortizace,
Pane Krutiš, napište mi na mail. radekaaabbb@seznam.cz, pokud mi stále nevěříte.
Pak vám pošlu smlouvu na pojistku, ať věříte..
Takže odpověď zní takto:
a)spotřeba Tesla 3 LR je cca 14kWh/100. Má cena za kWh je cca 4Kč(FVE+síť Lídl, SCH, PRE, E.gd, ČEZ) tj. 56Kč/100km.
Takže rozdíl při nájezdu EV T3 vs. vaše Focus RS je při nájezdu 25tis./rok, strašidelných 86tisíc korun českých!! Auu..
b)Tesla 3 LR , první registrace 13.ledna 2020. Nájezd 110tis.km. Na PLNOU pojistku včetně havarijka je částka 26.162Kč/rok. U klasické pojistky(200/200mil, skla, asistence,5tis. spoluúčast, roční nájezd 20-25tis.km) je 6.830Kč.
c) amortizace je mimo téma, pokud si to auto chcete pořídit nyní. Stojí 1,2mil. Kč. Stejně jako vy by jste dal nyní za Focus RS. Ale opakuji, je to nyní mimo. RS se už nevyrábí. Není to jak srovnat. Leda stejně staré RS vs.T3. A tam rozdíl není.
A kolik bude v budoucnu, víte prd stejně jako já. Můžete jen předpokládat.
Např. u ICE bude třeba úplně strašidelná, protože vám zakážou s ním zajíždět ,,kamkoliv"...možná to tak bude. Bylo by to jen cucání z prstu.
U EV i ICE je (finanční)hloupost kupovat nové. Kdo si ho koupí, nebude řešit kde co stojí. Ale vzhledem že to řešíte jako já(jinak by jste nepsal o vaší amortizaci/prov.nákladech RS), je to super pro kohokoliv, kdo si chce koupit ojeté. Může si udělat názor.
Takže pokud by jste se nyní jako budoucí majitel rozhodoval, zda RS či T3 jen na základě ceny auta, máte na výběr buď ojeté RS za cca 600tis., či za stejné peníze 4leté T3LR, anebo nové za 1.2mil. Tak to je.
Hezký den, a budu se těšit na mail.
Pokud někdo jezdí striktně předpisově, tak opravdu nemusí řešit výkon. Že někdo jede mimo obec 80km/h a Vy ho díky stovkám kW rychlostí 90km/h předletíte a máte svůj adrenalinový záchvat je opravdu krásné využití a silný argument 🙂
Obzvláště potom s uhrančivým výkonem 160kW/360Nm to musí být naprosto devastující a silně návykové 😄
Z EV jsem měl na kratší či delší půjčení možnost zkusit z hlavy Tesla S a 3, Porsche Taycan, BMW iX, BMW i4, Volvo XC40 a další. Platí, že pokud výkon opravdu využívám = šlapu na podlahu = výkon opravdu ocením, tak dojezd padá na cca 20%.
Můj vozový park je poměrně větší a nemám žádnou motivaci to zde publikovat. Ale mohu Vás ujistit, že můj nejvýkonnější stroj má 930hp a 1060Nm, ale samozřejmě to není tak návykové jako Leaf v elektrice.
Tak vám přeji s Teslou S(X) Plaid mnoho šťastných km.
Hezký den.
P.S. .. jen si přeji, ať nejezdíte tedy jako ty hovada, jenž potkáváme my, co se předpisy snažíme dodržovat.
Diskuze s vámi je vskutku velmi zábavná. To, že není výkonově srovnatelná oktávka mluví o čem? O ničem. Tak si tam dejte audinu, golfa, seata/cupru, mercedes ... vše ve třídě oktávky, nižší střední. A klepec? Až teď mi došlo, proč mi v Německu, když jsem se chtěl v zimě cestou z lyží trošku projet, zprvu závodící TM3 uhýbala do pravého ... protože víc jak 201 i přes ten brutální výkon nedá ...
Ne, rozměry mi nevadí, jezdím v autě obvykle sám a i na větší nákup fakt nepotřebuji kubík prostoru. A to, že auta jsou rozdělena dle určitých kritérií do tříd, to si vyřiďte jinde. Jestli je TM3 nebo není nižší střední je mi opět zcela šumafuk, stejně jako váš megakufr, Asi ho potřebujete, já vůbec.
A nějak jste přešel tu pojistku. Tak se pochlubte, kolik vás ta TM3 na ní ročně stojí. Aha, rozdíl o parník. Auauau ...
Záruka 7 let/200tkm, ještě něco? Servis za 7 let stál komplet zhruba polovinu toho, co průměrna par let stará Tesla ztratila prúměrně na hodnotě za pouhý rok ...
A co srovnáváte za ceny? Evidentně jste to nepobral, chápu, časová hodnota peněz nic neříká 98% lidí. Takže jen pro vás. Pokud FF RS tehdy vyšel v dnešních cenách dle vás na současných 1,22M, tak dnes ho střelím bez problémů obratem za 600 ... Za 9 let ztráta reálné hodnoty 50%., 5,5% ročně. Fakt teda au 🙂
TM3 stála v roce 2020 od 1,33M, v dnešní ceně 1,8M. Dnešní cena 4 roky staré ojetiny je od 540tkč. Za 4 roky ztráta reálné hodnoty až o 70%. 17,5% ročně ... bomba, EV přece v ceně neklesají, že ...A ta základní TM3 tak stála 4 roky zpět reálně o polovinu víc, než ta LR dnes ... auu na dvakrát
Až teď jste se odkopal pane Krutiš.. 🙂
Vy vlastně potřebujete auto,do nějž nic nenaložíte, na zimní (a ve světě jediné německé, rychlostně neomezené na cca 50% úseků..) dálnici vám uhne T3 se základním jedním motorem? Auta, jenž si nyní může dovolit čím dál více lidí, páč klesající cena EV? Protože jste vy si koupil auto, jenž nyní prodáte za částku, za kterou si jiní koupí EV, v kterém vám ukážou záda? To musí být k naštvání..
A co teprv provoz/servis.. nějak jste je zapomněl zmínit, kolik že jste za něj přesně dal..? Za kolik že jedete na té dálnici, kde tomu základnímu modelu ukážete záda vy? Za 23l/100? Tj. při 98 octanovém benzínu (u nás natankovaném) při této vaší ,,smysluplné" rychlosti necháváte za sebou z výfuku cca 10Kč za km!!? Jezdíte tak zajisté často, když tento moment zmiňujete zde na fóru jako úžasný argument.
Takže za kolik to jede.. deset km kilo.. sto km ,,litr" českých korunek...hmm. To jste tedy kabrňák.
Apropos, mám kartu od ZSE, kde mohu ,,natankovat"
za 25Eur(625,-Kč) za 60´, jakékoliv množství kWh, např. na UFC IONITY. Takže spotřebu při vyšších rychlostech na dálnici neřeším. Asi jako vy.. 🙂
A to pojištění.. o tři stovky vyšší, než za podobně velký ICE. To je částka, jenž vy při vaší ,,smysluplné" dálniční jízdě projedete za 428 sekund. Auu. To zabolí.
A váš argument o Oktavii, vs. ty ostatní..? Stejný problém. ICE.
Takže pane Krutiš, než příště něco vypusíte na netu, pokuste se o tom něco zjistit více, děkuji. Jinak je to plácání, hraničící až s demagogií.
Hezký den.
Zdroj:Odkaz 1
A jaký je dojezd když ten výkon budu skutečně využívat? Fascinuje mě, jak u EV každý řeší jaký to má výkon a potom napíše parametr dojezdu... který ale vůbec neplatí při využívání toho výkonu. Má zkušenost, pokud na EV opravdu šlapu, tak jde dojezd cca na 20% toho papírového! V tomto případě tedy určitě pod 100km. Při recenzích by se toto mělo jasně psát a nikoliv mást nezkušené čtenáře. U EV máte vždy na výběr, buď z toho čerpáte ten výkon a nikam nedojedete nebo chcete někam dojet a potom jedete na dálnici v pravém pruhu mezi kamiony. A je úplně jedno jestli tam je 300, 500 nebo klidně 1000 koní.
Dobrý den pane Hradecký, myslíte na okruhu?
Nebo patříte mezi ty mála řidičů jenž potkávám na silnicích, neresptektujících jakékoliv pravidla? Pak ano, dojezd klesne na 50-60%, ale ne na 20! Ale z ICE nikdy takové schopnosti nedostanete. Tam to máte ,,zamčené" fosilním agregátem.
A co to prosím máte za zkušenosti? S jakých EV přesně? Co to znemená ,,opravdu šlapu"... 170mimo obec atd? A kdy, a kde? Vždyť všude tolik aut..
Největší výhoda EV je ta, že když přede mnou je kdokoliv s ICE, a nižší než předepsanou rychlostí, za dvě tři vteřiny poté, co se uvolnilo místo k předjetí (..i jen na sto metrů) jsem před ním. V čase 0,2s sekundy máte plný výkon. Mňam. Silně návykové 🙂
Já ho mám(160kW/340Nm za 0,2s Leaf2), tak nezkušené čtenáře prosím seznamte vy, s čím a jak. Děkuji.
Bavíte čím dál více. Do jednoduche diskuze o hmotnosti jste jako parametr pro srovnání už nedotáhl snad jen barvu ponožek řidiče, ale já jsem demagog. 🤣
Když porovnám auta co nejvíce srovnatelná stejně vytáhnete další připomínky že to vlastně srovnatelné není a to doložite dalším srovnáním, kdy, podrzte se, je dle i vas srovnatelne EV zase překvapivě o dost těžší. A je mi fuk a nebudu řešit, jestli treba nová Kona je nebo není na univerzální platformě, Korejci jsou zajisté tupci, že nepočítali se zástavbou různých pohonu.
TM3 jste začal s Oktavkou srovnávat vy, ne já. Focus i Audi (RS3) jsou stejná třída jako Oktavka.
A klidně se rozepiste, jak vám provoz Focusu RS vyčistí peněženku, rád se dozvím něco nového. Mám ho jako první auto teprve 7 let.
A protože je článek o pojištění, tak lehké srovnání. Na netu tu najdete článek nadseneho majitele TM3 (2020), kterému se tehdy podařilo stlačit cenu rocni pojistky na 43tKc 😅. Za fungl nový Focus jsem za komplet pojistku pov plus all risk zaplatil necelých 11. Už jen tento rozdíl mi pokryl "vicenaklady" na benzín proti elektrice na 80% mého ročního nájezdu, na české poměry nadprumerneho.
A do kalkulace klidně zahrnte fakt, že TM3, která v Česku v roce 2020 začínala na 1,33M, dnes ojetou koupíte klidně za 540tKc. Roční ztráta hodnoty 200tKc ... auauau
A btw, 1.828 kg je u Tesly hmotnost pohotovostni, provozní je o 75 kg větší.
Pod čarou..ano, měl jste pravdu v tom, že Tesla na svých stránkách uvádí hmotnosto pohotovstní a ne provozní. Za to se omlouvám. Čili je potřeba k jejich udávané hodnotě přičíst ještě vámi udávaných 75kg. Děkuji za upozornění.
Hezký večer.
Bavíte čím dál více. Do jednoduche diskuze o hmotnosti jste jako parametr pro srovnání už nedotáhl snad jen barvu ponožek řidiče, ale já jsem demagog. 🤣
Když porovnám auta co nejvíce srovnatelná stejně vytáhnete další připomínky že to vlastně srovnatelné není a to doložite dalším srovnáním, kdy, podrzte se, je dle i vas srovnatelne EV zase překvapivě o dost těžší. A je mi fuk a nebudu řešit, jestli treba nová Kona je nebo není na univerzální platformě, Korejci jsou zajisté tupci, že nepočítali se zástavbou různých pohonu.
TM3 jste začal s Oktavkou srovnávat vy, ne já. Focus i Audi (RS3) jsou stejná třída jako Oktavka.
A klidně se rozepiste, jak vám provoz Focusu RS vyčistí peněženku, rád se dozvím něco nového. Mám ho jako první auto teprve 7 let.
A protože je článek o pojištění, tak lehké srovnání. Na netu tu najdete článek nadseneho majitele TM3 (2020), kterému se tehdy podařilo stlačit cenu rocni pojistky na 43tKc 😅. Za fungl nový Focus jsem za komplet pojistku pov plus all risk zaplatil necelých 11. Už jen tento rozdíl mi pokryl "vicenaklady" na benzín proti elektrice na 80% mého ročního nájezdu, na české poměry nadprumerneho.
A do kalkulace klidně zahrnte fakt, že TM3, která v Česku v roce 2020 začínala na 1,33M, dnes ojetou koupíte klidně za 540tKc. Roční ztráta hodnoty 200tKc ... auauau
A btw, 1.828 kg je u Tesly hmotnost pohotovostni, provozní je o 75 kg větší.
Tak opět. Jste demagog.
Příklad.. Vy; ,,TM3 jste začal s Oktavkou srovnávat vy, ne já." A co jako? Vy jste zase vytáhl Focus RS.. Proč? Protože neexistuje srovnání s výkonem/hmotností Octavie, tak jste ,,náhodou" zabrousil s nejvýkonějšímu Focusu? A stejně dostane klepec od průměrné T3? Auu, to bolí.
A co rozměry? To vám nevadí, že je Focus prcek proti T3? Stejná třída? Leda tak u vás. Mám tři děti. Kam bych naskládal i blbý nedělní nákup.. 260l vs. 682!! Bože, to je o Titanik rozdíl. Ne o třídu.
Další důkaz vaší demagogie.. vy; ,, A klidně se rozepiste, jak vám provoz Focusu RS vyčistí peněženku,.. "..to je úsměvné 🙂
Můžete prozradit kolik vás stál za sedm let servis a palivo? U T3 to bude téměř nula za servis. Záruka 8let/192tis.km. A u vás?
Spotřeba Focus RS 10l/sto.., oleje, svíčky, destičky(..prostě auu!) vs. 13kWh/sto. Já ji mám za 6,2Kč ze sítě a jinak do 1,5Kč z FVE. Při stáří vašeho Focusu bude mít T3 ještě rok záruku na pohon a baterii. Co chcete srovnávat? Rozměry..? Vždyť je Focus trpaslík o 33cm kratší! Zase rozdíl o parník.
Další vaše demagogie..vy; ,,A do kalkulace klidně zahrnte fakt, že TM3, která v Česku v roce 2020 začínala na 1,33M, dnes ojetou koupíte klidně za 540tKc. Roční ztráta hodnoty 200tKc ... auauau".
Ne, T3 NYNÍ stojí 1.204tis. Focus stál v roce 2015 915tis. Auu. To by dnes stál při inflačním dorovnání 1.218tis. Takže víc než současná Tesla 3 LR. Auu.
Za menší, pomalu rozjíždějící se, poruchovější, na údržbu likvidující auto?!
Děkuji nechci. Spalováky končí. A je super, že u toho mohu být.
Tak srovnavejme. Stejná třída, 4x4, obdobne výkony jako TM3 LR (1.899 kg). FoFo3 RS - 1.560 Kg. RS3 - 1.570 kg. Rozdíl přes 3 metraky ....
Tak to prostě je.
Mějte se taky ....
Pane Krutiš, vy jste ale demagog. Srovnáváte opět nesrovnatelné.
TM3 LR(2024) se stále vyrábí. RS3 nikoliv..byla to slepá vývojová větev.
RS3 má délku 4390mm. To se přibližuje spíš MG4 Xpower(4287mm). Ten(MG4X)má dokonce větší rozvor náprav(2647/2705), zrychlení o téměř sekundu lepší(4,7s/3,8s) a kufr..(260l/363l). A nyní Tesla3 LR 2024.. délka 4720, rozvor náprav 2875, zrychlení 4,4s a kufr...vlastně dva, 682litrů!
A teď hmotnosti.. RS3-vámi udávané 1570kg, MG4 1878kg a Tesla 3LR 1828kg. Ano rozdíl(vámi delta..) je skutečně 258kg. Ale.. Tesla 3 LR může mít i 255 šířku pneu, kdežto RS3 může ,,jen" 235mm. Takže rozložení hmotnosti na vozovku je takový, že Focus vytváří tlak - 3,83 kg/cm², kdežto Tesla 3 LR(2024) - 3,36 kg/cm². A co dál pane Krutiš.. srovnávejte laskavě EV s ICE. Nikoliv ICE s předělávkou na EV. To jsou všechna vámi udávaná. Vyjma Enyaqu. A ke škodě Škodě auto je to, že celý VW neumí dělat stále EV v poměru cena/užitnost.. bohužel.
O Stellantisu raději nemluvit.
A ruku na srdce pane Krutiš, vy by jste si vybral ke každodennímu používání RS3 než Teslu 3 LR? Vždyť by vám to tak vyčistilo pěněženku, že nějáke povinné pojištění, o kterém je článek, by bylo jen takové všimné v tom kolik by jste do toho auta sypal za cokoliv jiného.. auu.
Prostě, splovák to má za sebou, nastupuji EV. Naštěstí.
Hezkou sobotu.
Zdroje.
Ba ba...a až bude převaha bateriových aut, tak stát najednou zjistí vypadekk spotřebni daně z minerálnich paliv a zdaní elektřinu na dobíjeni.
Dobrý den pane Vokoun, pletete si dojmy a pojmy. Dobíjení je již zdaněno. Úplně stejně jako minerální paliva. DPHčkem. Ale asi jste myslel spotřební daň.. ale to je na něco jiného než si myslíte. Viz níže.
A stejně je to opravdu málo zdaněné.
EV již platí emisní povolenky v elektrické energii. Kdežto spalovací auta nikoliv!
Od 1.1.2027 dojde k narovnání. Konečně.
Víte pane Vokoun, EV stejně jako spalovací auta způsobují dvě externality. Nehody a hluk. Ale k tomu spalovací navíc produkují exhalace. Kdekoliv. Ale hlavně mezi lidi. Na ulicích, sídlištích, v provozu.. všude kde žijeme. A to jsou další dvě externality na vrub spalovacích aut. Ale jen jich. Globální oteplení a ničení zdraví všech. A na to je určena ta spotřební daň. Proto si pletete pojmy a dojmy. Ale pokud chcete zpoplatnit EV nějakou daní, tak můžeme. Třebas výkonové mýtné. Jako u vozidel nad 7,5tuny. Ale musíme tím pádem zdanit všechna vozidla.
Odkazy k dostudování..
Hezký víkend.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak ono to má časem logiku až bude fakt hodně EV, protože spotřební daň se opravdu z elektřiny v autech neplatí, ani to obecně není možné nějak spravedlivě vykalkulovat, takže daň za ujetý KM dává smysl. Ale jak říkám, tady v ČR jsoulidi moc usedlí a zkostnatělí, bez snahy zkoušet nové věci, vidím tu zbytečnou averzi vůči EV, které u nás vlastně ani nemá žádnou statistiku, aby se řeklo dobrý, nebo špatný. Zatím to je pouze pro nadšence a bohatší část populace.
2 odpovědi
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Hezkou neděli pane Bronec, myslím si ale, že si pletete pojmy a dojmy. Spotřební daň není určená pro sanaci silnic, ale zdraví nás všech. A i ta nestačí na kompenzováni této externality. Tak, jako žádná spotřební daň z čehokoliv negativního. Např. daň z litru alkoholu nikdy nevykompenzuje třídenní absenci zaměstnance z pracovního procesu, když z toho litru Vodky získáte(Stát) cca 60,-Kč.
A pak se tato externalita přenese do Zdravotnictví a poté na Sociální výdaje.. a veškerá Spotřební daň vezme za své. A to stejné je u spalovacího auta.. Ty všechny náklady, prokazatelně rakovinotvorných látek produkované např. v obydlených oblastech, s lehkostí převálcují výdaje za výběr z litru benzínu a nafty. A to v tom není započítána ani emisní povolenka, jenž v elektrické energii naúčtována je. A pokud jste myslel Silniční daň, tak tu v současnosti platí jen auta nad 12tun. A i náklady na opravu silnic jdou opět z jiných kapitol státu a obcí. Ona totiž výše výběru Silniční daně (snížená o cca 4mld./rok kvůli osvobození od roku 2022..) nestačí ani zdaleka na obnovu sítě. A to ještě započítejte
externality globálního oteplování, jenž spotřeba paliv přináší, a pak by jste možná vážil ve vašem textu slovo ,,spravedlnost" při spoplatňování Ev.
Tak to je asi tak všechno.
Hezký den.