To je všechno pěkné ale proč už tady autor nikde nepíše že baterie má pouze určitý počet nabíjecích cyklů a že si tím její životnost podstatně zkratite. Dále proč nepíše že v současné době většina elektromobilů nemá možnost dodávat energii do sítě. Jediné co by dávalo smysl je to využívat pro sebe když máte spotové ceny. Ty ale v zimním období nejsou proti klasickým až tak výhodné.
Tady přeci vubec nejde o nějakou ekologii ale zas a jenom o prachy. Výrobci oalu si stěžujou na nedostatek recyklovaného plastu když mají povinnost použít 25 procent. Jenže si ho nechtějí kupovat za tržní cenu a nový sistém jim dává předkupní právo na 65 procent veškerého recyklátu za pevně dané ceny které jsou podstatně nižší než ty tržní..
Dalším probém je že když si některá města pořřdily třídící liknky na recyklaci odpadu a ted jim z toho vezmete ty nejcennější suroviny tak co to asi udělá. Nikoho pak nepřekvapí že se pak musí zdražit svoz komunálního odpadu.
Občas mi připadá že novináři byli na jiné demonstraci nebo byli úplně hluší. Pořád dokola je slyším že chceme přidat. Nikde jsem nenašel že chceme personální audit proč je ve služebním poměru kdejaká uklízečka. Jak jsou nastaveny mzdové tabulky. Proč musí nastupující hasič buď bydlet u rodičů nebo si najít ještě jinou práci aby se uživil. Proč když už přijde na výjezd a dostane 3. platovou třídu tak v ní bude dalších 20 let pokud bude chtít zůstat na výjezdu a vůbec se nehodnotí kolik a jakých specializačních kurzu si musel udělat.A může maximálně čekat kdy ho služební lékař propustí. Tak zrušte renty a už to nebude chtít dělat nikdo.
Pokud zruší výsluhy tak HZS padne a to moc dobře ví i Rakušan. Zrovna včera jsme se setkali z naprostou raritou kdy kolega výjezdový hasič odešel do řádného starobního důchodu. To se děje opravdu výjimečně jelikož většina hasičů odchází ze zdravotních důvodu jelikož se nevejdou do parametrů tabulky. Typicky jdu na operaci kolene a nikoho nezajímá že po ní jsem v lepším zdravotním stavu než před ní . Tabulka neumožňuje znamená odchod od sboru. A kdo nás starší nahradí ? Požadavky na řidiče jsou maturita řidičák C který si musíte sám zaplatit (30 000) zdravotní a psychologické testy fyzické testy a nástupní plat nějakých 21000 čistého. Vždyť i každá balíková služba typu PPL DPD vám dá víc. Ještě že tu jsou mladí kluci od dobrovolných hasičů jinak asi nepřijmou nikoho.
Biedronka u nás své prodejny hned tak otevírat nebude jelikož se jí to hlavně v pohraničí nevyplatí. Hlavní rozdíl v cenách je totiž dán tím že mají nižší nájmy nižší ceny energií a nižší mzdové náklady. Proto raději otevřou novou prodejnu hned za hranicí kde stojí jen pár polských baráčku protože vědí že Češi přijedou. Proto se mi zdá název článku lživý..
Výběr elektromobilu.
Před koupi elektromobilu si musím zodpovědět několik otázek.
Dělá se daný typ vozu který bych si byl ochoten koupit jako spalovák také jako elektromobil ,nebo si musím vybrat z typu vozu které bych si jako spalovák nikdy nekoupil.
Jaká je šance že tento vůz bude schopen v dalších alespoň 4 letech najet na jedno nabiti alespoň 200 km ?
Dají se u daného typu baterie vyměnit jednotlivé vadné články nebo je zapotřebí měnit celou baterii ? Nebo jsem ochoten riskovat poruchu baterie jejíž výměna přesahuje cenu poloviny nového vozu.
Je schopen autorizovaný servis ideálně v rámci kraje ale minimálně v rámci ČR řešit elektrické poruchy tohoto typu vozu ? Ani to totiž vůbec není jisté.
Evropa si v první řadě škodí hlavně sama. Příkladem je Německo které ustoupilo od jádra a obnovuje výrobu elektřiny z mazutu a uhlí Jen těmto zařízením přestalo říkat elektrárny ale teď jsou to zařízeni na regulaci sítě. Čína vyrábí největší množství energie z OZE a přesto ji to nestačí proto staví další uhelky které až to bude možné bude zase rušit. Evropa ruší energeticky náročné výroby jelikož když se přesunou do Asie tak už ta atmosféra není společná. Evropské automobilky si stěžuji na dovoz EV z Činy ale nevadí jim dovážet odtud baterie do svých vozu. Podívejte se na ceny ojetin. Za 6 let staré auto s 20 kWh baterkou před smrti chtějí 300 000 Kč. To si svéprávný člověk nemůže chtít koupit. Lide si budou muset zvyknout že auto po odepsáni ve firmách po 5 letech nemá poloviční cenu nového ale max čtvrtinovou za kterou to většinou zase nechce nikdo prodat.
Je pravdou ze politické plánování a rozhodnutí náš průmysl dusil a spoustu skvělých projektů bylo zašlapáno ale přes to všechno jsme uměli vyrábět lodní hřídele a klikovky . Dukovany i Temelín jsme si dokázali z 80 procent postavit sami na základě licenci. Ted už neumíme vyrobit skoro nic. Stala se z nás pouze montovna automotive.
Pokud je to jako možnost výběru tak je to v pořádku. Už jsem mi několikrát stalo v Globusu že všechny pokladny zavřené a jen u samoobslužnych si holčina hrála s telefonem. Když jsem ji požádal jestli by mi nepomohla s pečivem tak jen zvedla oči od displeje s tím že od toho tu není. Tak jsem tam celý koš nechal a stavil se do Peny..
Pokud v lednici nebo mrazáku už není málo chladiva nebo už nemá tak vyběhaný motor že jede pořád v kuse tak se z ekonomického hlediska výměna nevyplatí. Je pravdou že nová žere polovinu ale za 5 let co průměrně nová lednice vydrží určitě za cenu ušetřené elektřiny nenašetříte na novou. Pryč je ta doba kdy vám lednice nebo mrazák vydržel 20 let.
Úž vidím jak si přivezu z výletů v batohu nepomačkané plechovky. Jinak piju pivo ve skle. Ta basa se autem daleko lepe převáži než pytel nepoškozených PET lahvi.
Takže se zavedením záloh přestávám třídit odpad. Cena za odvoz odpadu se stejně zvedne kvůli tomu ze svozová firma přijde o vytřízenou surovinu kterou prodávala. Ostrava úplně zbytečně zřizovala nejmodernější linku na třídění odpadu. Hlavně ze ty peníze potečou konečně do těch správných kapes a obchody za poškozené lahve a plechovky nebudou muset vracet zálohy.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je vidět že je naprosto nevhodné aby Američané znali svou historii když se to zrovna nehodí.