Biedronka u nás své prodejny hned tak otevírat nebude jelikož se jí to hlavně v pohraničí nevyplatí. Hlavní rozdíl v cenách je totiž dán tím že mají nižší nájmy nižší ceny energií a nižší mzdové náklady. Proto raději otevřou novou prodejnu hned za hranicí kde stojí jen pár polských baráčku protože vědí že Češi přijedou. Proto se mi zdá název článku lživý..
Výběr elektromobilu.
Před koupi elektromobilu si musím zodpovědět několik otázek.
Dělá se daný typ vozu který bych si byl ochoten koupit jako spalovák také jako elektromobil ,nebo si musím vybrat z typu vozu které bych si jako spalovák nikdy nekoupil.
Jaká je šance že tento vůz bude schopen v dalších alespoň 4 letech najet na jedno nabiti alespoň 200 km ?
Dají se u daného typu baterie vyměnit jednotlivé vadné články nebo je zapotřebí měnit celou baterii ? Nebo jsem ochoten riskovat poruchu baterie jejíž výměna přesahuje cenu poloviny nového vozu.
Je schopen autorizovaný servis ideálně v rámci kraje ale minimálně v rámci ČR řešit elektrické poruchy tohoto typu vozu ? Ani to totiž vůbec není jisté.
Evropa si v první řadě škodí hlavně sama. Příkladem je Německo které ustoupilo od jádra a obnovuje výrobu elektřiny z mazutu a uhlí Jen těmto zařízením přestalo říkat elektrárny ale teď jsou to zařízeni na regulaci sítě. Čína vyrábí největší množství energie z OZE a přesto ji to nestačí proto staví další uhelky které až to bude možné bude zase rušit. Evropa ruší energeticky náročné výroby jelikož když se přesunou do Asie tak už ta atmosféra není společná. Evropské automobilky si stěžuji na dovoz EV z Činy ale nevadí jim dovážet odtud baterie do svých vozu. Podívejte se na ceny ojetin. Za 6 let staré auto s 20 kWh baterkou před smrti chtějí 300 000 Kč. To si svéprávný člověk nemůže chtít koupit. Lide si budou muset zvyknout že auto po odepsáni ve firmách po 5 letech nemá poloviční cenu nového ale max čtvrtinovou za kterou to většinou zase nechce nikdo prodat.
Je pravdou ze politické plánování a rozhodnutí náš průmysl dusil a spoustu skvělých projektů bylo zašlapáno ale přes to všechno jsme uměli vyrábět lodní hřídele a klikovky . Dukovany i Temelín jsme si dokázali z 80 procent postavit sami na základě licenci. Ted už neumíme vyrobit skoro nic. Stala se z nás pouze montovna automotive.
Pokud je to jako možnost výběru tak je to v pořádku. Už jsem mi několikrát stalo v Globusu že všechny pokladny zavřené a jen u samoobslužnych si holčina hrála s telefonem. Když jsem ji požádal jestli by mi nepomohla s pečivem tak jen zvedla oči od displeje s tím že od toho tu není. Tak jsem tam celý koš nechal a stavil se do Peny..
Pokud v lednici nebo mrazáku už není málo chladiva nebo už nemá tak vyběhaný motor že jede pořád v kuse tak se z ekonomického hlediska výměna nevyplatí. Je pravdou že nová žere polovinu ale za 5 let co průměrně nová lednice vydrží určitě za cenu ušetřené elektřiny nenašetříte na novou. Pryč je ta doba kdy vám lednice nebo mrazák vydržel 20 let.
Úž vidím jak si přivezu z výletů v batohu nepomačkané plechovky. Jinak piju pivo ve skle. Ta basa se autem daleko lepe převáži než pytel nepoškozených PET lahvi.
Takže se zavedením záloh přestávám třídit odpad. Cena za odvoz odpadu se stejně zvedne kvůli tomu ze svozová firma přijde o vytřízenou surovinu kterou prodávala. Ostrava úplně zbytečně zřizovala nejmodernější linku na třídění odpadu. Hlavně ze ty peníze potečou konečně do těch správných kapes a obchody za poškozené lahve a plechovky nebudou muset vracet zálohy.
O vyvlastnění se dobře píše, dokud se Vás netýká. S novým geodetickým zaměřováním se zjistilo, že máme oplocení pozemku posunuté o metr. Tedy na jedné straně zabíráme 40m2 městského pozemku a na druhé straně zabírá město 40m2 našeho pozemku. Nabídka od města byla, že náš pozemek město vykoupí za 47 Kč/m2 a my si za 3300,- Kč/m2 můžeme koupit městský pozemek.
V tom případě neprodávat a platit si navzájem nájem ve stejné výši..
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nechápu, že státní zaměstnanci mohou stávkovat. Pokud jim nestačí, co stát poskytuje, ať jdou pracovat do soukromých firem. Tedy, pokud na to budou mít.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Právě že jich spousta odchází pracovat jinam a pak nemá kdo sloužit. A to je přesně ten problém.