Ale ony zdaleka všechny nespadnou a neshoří. Nemluvě o tom, že i ty co nakonec spadnou, tak jim to bude trvat roky. Tímhle problémem se zabývají mnohem větší mozky a zatím nikdo nepřišel s reálným řešením, jak odstranit kosmické smetí z oběžné dráhy. A že je to už dnes obrovský problém.
Až na to že si vymýšlíte nesmyslů a lži. Ty satelity bez paliva spadnou samy do několika měsíců, protože jsou na nízké oběžné dráze kde her stále ještě dost molekul vzduchu které je brzdí, nebudou tam roky natož věčnost.
To pomůže, pravda.
Těch družic má být ovšem tuším deset tisíc. Pochybuju, že všechny budou v pořádku, až přijde čas snížit jejich oběžnou, aby shořely.
Divím se, že kosmické státy nezaložily fond, ze kterého by se hradilo čištění oběžné dráhy
Připomíná to počáteční nadšení, jak je jádro laciné, než si lidi uvědomili, kolik bude stát uložení a potom ochrana jaderného odpadu.
Proč lžete? Stačí si o těch satelitech něco přečíst a hned je jasný že prostě a jednoduše lžete.
Satelity jsou nás nízké oběžné dráze a udržují se nahoře jen díky motorům. Když jim dojde palivo spadnou během pár týdnů nebo měsíců, protože na tak nízké dráze her stále hodně molekul vzduchu které je brzdí.
Proboha co je to zase za blbý kecy? Melony jsem měl celkem rád ale tohle je naprosto hloupý.
Vyhodnocení jestli zákaz bude v tom roce 2035 je přímo v tom usnesení každý 2 roky!
To mi chcete říct že to nečetla?
On to asi nikdo nečetl natož novináři.
Ten zákaz není nijak natvrdo daný, po 2 letech se vyhodnotí jestli to půjde nebo ne a když ne tak se prodlouží nebo zruší.
Všichni z toho tady dělají velký haló, ale ono se vůbec nic vůbec nic nestane.
Populisti dělají z prdu kuličku....
Je neskutečný jak lže a vytváří dojem že on je lidumil za nic nemůže.
Jeho firma na výrobu hnojiv v R. 2023 měla zisk 1200%!
Jr to jeer z důvodu proč jsme měli tak velkou inflaci. Díky obrovským cenám hnojiv zdražily zemědělci což byla jedna část proč se roztočila inflace.
Za inflaci nemůže vláda ale firmy který zneužily zvýšených cen energií a zdražily mnohonásobně víc než museli. Což je ukázka monopolu Lovochemie.
Pokrytecký lhář.
Stále nedokážu pochopit proč ho tolik lidí volí.
Ten andy je fakt zabavna postavicka. Tak on hodny, poctivy miliardar, kteremu lezi na srdci dobro obycejnych lidi, kritizuje jine bohace. Hlavne ze kdyz opadla energeticka krize i ceny phm, nechal nas agrobaron ceny potravin neumerne vysoko a jeho firmy zazily rekordny, nekdy az 200% zisky. Zaplatil obcan, ktery ceny akceptoval i pri fyalove bidě.
Dojemny, ten "lidovy" prachac 🙂
Kdyby 200%, ale jeho firma na výrobu hnojiv měla 1200% zisk!
Je to pokrytecký lhář.
Soudě podle tohoto a dalších podobných serverů se za poslední měsíc vyrojilo těch "přelomových" technologií hned několik - akorát se zatím jaksi nic nepřelomilo.
Až na to že tohle není žádný výzkum ani baterka v laboratoři ale projekt, kryty se právě začal stavět.
Takže váš komentář je ten nejhloupější ze všech hloupých komentářů.
A je to naopak. Tento článek právě popisuje implementaci jedné z těch 1000-ců přelomových baterii kdy jet jasný že pouze malá část máš šanci nás úspěch.
Odhlednu-li od toho, ze elektromobily jsou slepa ulicka, tak musim rict, ze "dejiny se odehravaji ve spirale" jak vedel uz Hegel.
Vymena baterek za nabite je to samy jako preprahani koni 🙂 To by mohla byt cesta jak odstranit dve z mnoha nevyhod elektromobilu. Jednak pomale nabijeni a za druhe nedostatecne nabijeci kapacity.
Osobne bych ale za perspektivnejsi videl vodik. Ma ale velkou nevyhodu - merna energie kapalneho vodiku prepoctena na objem je 13x mensi nez u benzinu/nafty. A taky je nutna tlakova nadoba.
Ta vaše slepá ulička měla v minulém roce nejprodávanější auto na světě! Ale ne mezi elektromobily ale že všech aut včetně spalovacích!
Ale jasně přidejte k tomu že je Země placatá a už víme co jste zač.
Jste zaseknutý v čase tak před 10 lety, kdy elektromobily začínaly svou reirkarnaci. A první elektromobily měli tyhle nevýhody. Ale vývoj her už dávno někde jinde a už je překážka pouze cena.
Tak pane autore, analytiku, inženýre, Františku Přikryle, jakpak podle vás dělá kozička??? Mňáaaau, že?
Od vzdělaného odborníka, jako jste vy, bych čekal jasné vysvětlení pro laiky, jak to s těmi kotli a topením vlastně je. Dlouhý článek který jste vytvořil, dal jistě mnoho práce a přitom taková blbost, lidi jen mate. Podle mně se to dá shrnout do dvou vět:
1 - Kotle 1 a 2 třídy jsou zakázány, musíte je vyměnit za kotel třídy 3-4-5. Pod sankcí až 50.000,- Kč, může být uložena opakovaně.
2 - Topte si čím chcete, dřevem, uhlím, plynem, elektřinou, jak je libo a jak jste zvyklí, ale v kotli tř.3 a výš. (Nové předpisy se nevztahují na topidla do 10 kW.)
Pokud se mýlím, prosím o fundované vysvětlení od odborníka, já jsem laik.
Můj názor je ten, kdo neumí topit ve starém kotli na uhlí a zamořuje opakovaně celou vesnici, tomu nepomůže ani kotel desáté třídy. Je to o hlavě a rukou. Pokuty by neměli být za typ kotle, ale za zamořování okolí dýmem. Kdo topí suchým dřevem, u toho kouř neuvidíte. Jsou ale lidé, kteří topí dřevem čerstvým, dovezeným z lesa, dřevěným lakovaným nábytkem, okny z rekonstruované stavby, apod. To je také prasečina, hodná pokuty. Je ale otázka, kdy se přizpůsobíme EU a budou se muset zavést filtry a odlučovače prachu a sazí, popílku. Popel ze dřeva je lehký a valná většina vyletí komínem do okolí.
Tak především zákaz kotlů 1. a 2. třídy platí už dávno a ví se o něm minimálně 10 let. Tedy nechápu ten humbuk a proč se někdo diví? Že si ho musí vyměnit? Na výměnu měl minimálně 20 let!
A poslední věta je přesně to sobectví a alibismus lidi kteří si myslí že Tottenham dřevem je nějaký zázrak a nejlepší na světě a že zámořuji okolí jen ti co tou ještě uhlím.
Ano popel že dřeva je lehký a valná většina vyletí komínem do okolí - bohužel většinou sousedům do oken a na zahradu takže na podzimní, v zimě a na jaře se nedá na před barákem na ulici, na zahradě dýchat priorize sousedi topí dřevem a myslí si kdo ví jak jsou dobrý a ukazují prstem jen na ty s uhlím.
Je to sice lepší než uhlí ale žádný terno to není a problém s čistým vzduchem to nevyřešílo, škoda naopak. Uhlím už skoro nikdo netopi, ale kotlů na dřevo přibylo mnohonásobně víc také výsledek je ještě horší.
Na ulici se nedá dýchat a je jedno vím topí jestli uhlím nebo dřevem.
Takže za mě jen ať zakázkou i ty další třídy,
Jediný topení které vyčistí vzduch bylo topení plynem a elektřinou. Pokud zateplení budov.
Článek je jeden velký guláš. Jo a mimochodem, neslyším a nečtu nic, jen zákaz, zakazuje se, nesmí se. Jako volič ODS (naposledy) a pamětník socialismu, bych se klidně do toho socialismu vrátil. I za cenu odchodu do důchodu v 66. Práce byla zajištěna, a pro mé vnučky bezpečno. A ten příslib do Jugošky bych také jistě dostal. Omlouvám se, prostě tato banda co jsem zvolil, by potřebovala jen tak cvičně, jak dopadli konšelé na pražském hradě, myslím, že teď bylo nějaké to výročí. Myslím 30.7. Omlouvám se, jestliže jsem někoho popudil, jsem názor.
Zase lžete. Zákaz kotlů platí minimálně 10 let tedy ten kdo staví to ví už dávno. Před 10 lety všichni kdo si to přečetl tak věděl že bude nutno zákaz kotlů 1. a 2. třídy.
Nevím co s tím všichni mají za problém ví se to už tak dlouho dojedu že už si nikdo ani nepamatuje kdo to tenkrát schválil.
pořád to neprokážete v této rovině. Znalec jen odhadl. I tak, o 34 km/h, to není ani za papíry. Děda spáchal trestný čin, bohužel. Nepodíval se. Navíc si najel doprava, nesmyslně. Motorkáři tím zkrátil možnost reagovat.
I kdyby se podíval tak v té rychlosti ho nemohl vidět.
Aby ho viděl musel by se celou dobu při odbocovani koukat pouze do zrcátka.
Jenže hlavní je že koukat dopředu kam jede.
Že nějaký blbec na motorce bude předjíždět na jednom z nejnebezpečnější míst na silnici a ještě agresivně tak velkou rychlostí nikdo nemůže předpokládat.
Odsoudit měli oba dva je to jednoznačně 50:50.
Kdyby motorkář nejel jako hovado nestalo se tak, kdyby řidič auta najel doleva a půl minuty čuměl do zrcátka tak se taky tak nestalo.
...takže nepokryje však celou zemi ani neslouží k ochraně proti balistickým raketám, která zajištěna není. Opět jen část ochrany stejně tak jako nedokončené dálnice, nedokončený pražský okruh, výstavba záchytných parkovišť atd. Ale peníze na neziskovky, Green Deal, sluníčkáře, nadace, levicové frakce, nevládní podporovatelny, imigranty a podpory nepřizpůsobivých - na to se prostředky vždy najdou. Také je otázka, zda by nám to v případě napadení nějakou větší armádou než je ta naše, pomohlo nebo se to chystáme darovat.
A výš ty dezolé kdo tenhle obchod schválil?
Přece tvůj guru, STBÁK bureš, 3x soudem uznaný lhář, nikdy of hoře, jen za 200 mil ve Francii, komunista co jezdil do zahraničí a zaklekl na firmy, co platí 200 mil. Za pár reklam pro čápy,.
Ano tenhle tvůj lidumil, který měl v době energetické krize zisk 1200% Lovochemie takže zemědělci museli zdražit potraviny tom pádem vzrostla inflace, atd, atd.
Tak tenhle může za to všechno co píšeš za Green deal který sám schválil, a potvrdil to i 1 den po letošních eurovolbach: "řekla to Dostálová že Green deal rušit nikdy nechtěli "
Něco mi říká, že nám soudruzi z NDR lžou. Pokud nejprodávanější auta všech dob byla Ford TT a VW Brouk, bylo to tím, že byla levná a jednoduchá. A soudruzi tvrdí, že budou na malém jednodchém autě prodělávát? Já myslím, že akorát nedostanou takové marže jako na SUV obludách, protože na malých autech se hůře obírají daňoví poplatníci.
Asi tak.
Je k smíchu co VW teď ukazuje. To brečení je hrozný. Pořád se snaží ukázat že se auto nedá vyrobit levné a brek, brek, brek.
Přitom auto za 415 tisíc Kč už měli - ano byl to eUP, nebo Škoda Citigo. Ty stály na začátku 415 000 Kč. Pak když zjistili že je o to neskutečně velký zájem tak to hned zdražili.
A rozhodně není pravda že na tom prodělávali. Opak je pravdou - několikrát to v rozhovoru na ČT24 potvrdil šéf Škodovky.
Takže jak to že Teda dneska neumí podobné auto zaměřené přímo do města najednou neumí vyrobit a prodávat pod půl. milionu?
Podle mne jsou to lži.
Tím chtějí jen donutit lidi a vládu aby jim dala peníze.
Prostě klasický brečení.
Bů dejte nám peníze jsme chudý a nemáme na vývoj. Bů, bů, bů.
Kolik asi stojí taková malá baterka? Schválně?
30 kWh do Leafa stojí pro koncového uživatele kolem 130 tis.
V nákladu pro VW na velkoseriove lince to bude kolem 30-50 tis.a to aby byla baterka 40-50 kWh.
Tj. Kde je ta polovinaz celé ceny auta?
Kolik stojí spalovaci motor? Hádejte?
Taky kolem 30 - 50 tisíc.
Tak znovu kde je ten rozdíl?
V ceně určitě ne.
Podle mne je rozdíl jen a pouze v tom že brečí a chtějí peníze, protože je to moderní a na elektromobily stát ty peníze dává.
Kdyby nebyla ani náznakem podpora to byste viděli jak to půjde i bez dotaci
Toto je opravdu bizár. Jak průmyslový stroj někde do kamenolomu. To se opravdu dnes někdo spokojí s takovým interiérem?
Pořád si myslím, že je toto vozidlo jen maskot, u kterého se nepočítá s větší výrobou...
Absolutně ne. Seděl jsem v něm a můžu vám říct že interiér je rozhodně lepší než jiné trucky v Americe.
A rozhodně není ani do nějakého kamenolomu, jak si naivně myslíte.
Je to auto vyrobené přesně za daným účelem. Tím je americký truck tj. Všestranné auto pro Američany, je to nejprodávanější typ v USA. To plní na 100%.
A další účel je odlišit se! Což auto vyrobené z nerezového plechu také plní na 100%.
Všechno ostatní už je klasická Tesla.
Je to auto z budoucnosti vyrobené v současnosti.
Stejné tak jsme řídili i konkurenci Rivian RT1. Který je ale auto z minulosti vyrobené v současnosti. Například ten hluk otevírání rolety na korbe je hrozný o proti tiššímu pohybu na Cybertrucku.
Cybertruck vyhrál na celé čáře o proti Rivianu
Jakoby se u nás daně nezvyšovaly. Ale o tom se moc psát nemůže.
Co lžete! O zvýšených daních u nás jsou plné noviny všude. To by si bureš a ostatní nenechali ujít.
Fakt je už k práci jak se vy snažíte sami sebe přesvědčit že tady je nějaká cenzura a totalita.
Běžte si navštívit to svoje vysněný russko, zavřou vás tam hned za první větu co byste tam napsal na Telegram, priorize noci jiného tam není povolený.
Vy sám jste důkazem že tady máme demokracii která bohužel musí tolerovat všechny včetně vás
Proč mám pocit, že tamkde ve volbách vyhrál babišovo monopol, tak tamní politici za anofert zvedli koeficient víc na minimálně 2,5 až někde dokonce 3x !
Zatímco většina obcí nechali koeficient na 2x, nebo méně.
A navíc to házení na vládu je taky porkytecký, protože daň z nemovitosti mohou obce silně ovlivnit tím, že koeficient mohou snížít až na 0,5x !!! Proč to tedy to ANO, které křičí jaká je to zlodějina pro svoje ovčany neudělá? A místo toho jím napálí daň 2,5 až 3x ?
Kde že to vládne ano? Zlín, Česká Lípa, ...
45
Sledujících
0
Sleduje
45
Sledujících
0
Sleduje
Pozemní astronomie prostě pomalu končí. Musk je jen první, další konstelace budou přibívat, Amazon ji bude stavět, čína taky. Až bude starship tak tam bude provoz jak na D1. Ale tak to je pokrok, holt si s pomocí starship postavíte co budete chtít na oběžné dráze, případně na odvrácené straně měsíce pokud budeš hodně chtít být odstíněný. Podmínky tam stejně jsou mnohonásobně lepší. A na tyhle pralesní časy pozemní astronomie se bude koukat jako na dřevní doby kdy jsme neměli pořádnou techniku na to se odlepit z planety.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Přesně tak čím dřív to lidi pochopí tím líp.
S Muskem se dá ještě jakš takž domluvit.
S takovou Čínou která ty satelity už takty staví a do pár let her tam bude mít taky se nedomluví nikdo.
Pak budou tihle chytráci rádi vzpomínat na Muska.
Stačí se podívat jak Chinaski sestřelila svůj satelit na vysoké dráze okolo Země a to Sámer udělalo i russko. Že tím ohrozili i vlastní kosmonauty na ISS nikoho z nich nezajímá.
Ze zbytky čínských raket padá do obydlených oblasti taky činu nezajímá.
A to je ten velký rozdíl od demokracie a diktatury.
Ale budou tu brečet nad pár satelitama od Muska.
Jsem zvědaví co budou dělat až tam budou tisíce satelity z Číny které budou 100x jasnější než ty Muskovy....