Mám pocit jako bych četl reklamy tak 10 starého spalováku.
Malá baterie, přední náhon a o rychlosti nabíjení ani slovo.
Kde je informace jestli to má tepelné čerpadlo. Vyhřívání sedaček volantu. Jsou to má spotřebu,
Prostě nic.
Přední náhon bude jen hrabat a hrabat.
Začali jako poslední ale vůbec se nepodívali na ostatní kde dělají chyby a jen zkopírují to samý.
Led je 800V architektura? Kde je 48V malá baterie pro základní systémy (místo 12V), kde je minimálně 64 kWh baterie co měla Už Kona před 5 lety, kde je tepelné čerpadlo, thermomanagement, řízení jedním pedálem, zadní náhon, atd atd.
Nic?
Tak co jste tam v té Suzuki 15 let dělali?
Automobilka nezveřejnila dojezd.To je to hlavní co každého zajímá
Dojezd je zhruba daný kapacitou baterie a odhadem spotřeby.
Tohle má mít buď 49, nebo 61 kWh.
Minus nějaký procenta na využitelnou část kapacity baterie tu cca 45 a 55.
Kdyby to mělo spotřebu jako třeba ioniq 1 tak to ujede po městě zhruba 300 po dálnici sotva 200 km ya slabší verze. Ta s větší baterii plus cca 370 a 240 km.
Nic moc.
Takže to hlavní proč to bylo hrozný se nezměnilo a teď je to stále hrozný jen v lesklým kabátku.
Sorry ale když už jsem čekal změny tak to co lidem vadilo nejvíc. Kapacita baterie a rychlost dobíjení. Ta je tady za ty peníze neskutečně malá.
Kdyby to stálo 250 tis. tak ani nepípnu.
Ale za půl mega tohle? Se někdo vykakal po jahodách.
oni ti výrobci nepochopily že ty auta zákazník nekupuje právě že jsou drahá né že není poptávka po e-autě ale stále je výhodnější si koupit auto na benzín nebo naftu
a taky pokud nemám přístup k zásuvce parkuji na sídlišti tak na co bych kupoval e-auto nikde jsem ještě nečetl žádnou studii nebo statistiku kolik lidí bydlí v rodinném domě a muže mít teoreticky e-auto a kolik lidí žije v bytech na sídlištích a je pro ně výhodnější mít benzináka
Jakou studii? Na to stačí se podívat do statistiky.
Je to skoro přesně na chlup polovina.
Polovina lidí bydlí v rodinných domech a druhá půlka v bytech.
To znamená že minimálně 50% lidí může mít ve klidu elektromobil a nabíjet ho doma ze zásuvky. Na to není ani potřeba žádný wallbox stačí 230V zásuvka.
A pak další 1/4 lidí co bydlí v bytech má možnost nabíjet buď v práci nebo na nabíječce blízko domu nebo v Obchodních centrech kam jezdí na nákupy, za sportem apod.
To znamená že minimálně 75% lidí v ČR by mohli mít elektromobil kdyby chtěli až kdyby nebyl drahý a stál stejně jako spalovák.
Ale VW a Škoda řekla “NE” my vám budeme prodávat jen předražený krabice.
"Pan ekonom" se hluboce mýlí. Pokud nebude nalezen efektivnější zdroj elektřiny s vyšší energetickou hustotou, EV rozhodně levnější nebudou. Za vysokou cenu EV může především baterka, a protože 80 % ceny baterky tvoří pomalu nedostatkový materiál, tak baterka rozhodně nezlevní.
Lžete. Cena baterie klesla za posledních 5 let minimálně o 50-80 %
Budoucnosti elektromobilů může uvěřit jen člověk bez technického vzdélání, tedy gynekoložka a její eurokomisaři. Už samotná výroba lithiový článkú a jejich likvidace je ekologický problěm. Požáry elektromobilů nejsou vzácností, nemluvě o hašení a toxických splodinách. A rentabilita? S oktávkou 1 r.v.2009 mám najeto přes 200tis.km. Mezi výménami olej vúbec nedolívám a vyjma 1 výmény rozvodového ústrojí žádné další náklady
S elektromobilem bych absolvoval již 3 sadu výmény baterií. Můžeme jen doufat, že příští europoslanci uvěří spíše odborníkovi, panu Turkovi, než stávající gynekoložce
Zase jenom lži.
Nemá asi cenu nic dalšího psát všechno to jde najít na Google že je to lež.
Já bych si klidně koupil elektrické auto. Ale nemám ho na pražském Jižňáku kde nabíjet. Leda bych táhnul tři sta metrů prodlužku. A i kdybych měl, tak ve veřejné nabíječce se platí cca 23 Kč/kWh, kdežto domečkáři za Prahou platí 7 Kč/kWh. Pokud nemají navíc na garáži solár.
Proč lžete?
PRE ceník: tarif dobíjení občas měsíčně nula, AC stojí 8,- Kč a DC je za 11,- Kč.
Tak proč lžete?
23,- Korun je jen u Ionity s roamingem a bez jejich tarifu. To nikdo s normálním mozkem nepoužívá.
V okolí máte docela dost nabíječek, u Penny, na Opravdové, na Chodově …
U baráku ji nepotřebujete stejně jednou za ridden jezdíte na nákup ne….
A dnes už skoro v každém Obchodním centru nabíječka je a každý měsíc se staví někde nová.
No - myslím, že by bylo vhodné svěřit Pirátům rozvoj elektromobility - když už se tak osvědčili v digitalizaci. Oni jsou to prostě odborníci přes ty hentý moderní technologie.
Ano podělali jeden velký projekt, jinak pro digitalizaci všeho ostatního udělali za poslední 2 roky víc než všichni ostatní za 10 let ti neudělali nic.
Díky nim nemusíme v kapse nosit už prakticky žádnou kartu, občanku, řidičák, malý techničák, pojištění, v mobilu v aplikaci “portál občana” najdu skoro všechno od nahlížení do katastru, přes pas, občanku, řidičský, body, výpisy z různých rejstříku, zdravotní až po daně a městské správy.
Takže rozhodně lepší než jakákoli jiná vláda která neudělal vůbec nic.
A že se jim jeden projekt nepovedl? No a co to se stane kolik toho se nepovedlo ostatním a nikdo z nich neodstoupil.
Zatím není po bitvě, takže nemůžu být generál, ale co takhle lovím v paměti, tak v rozohvorech a prognózách zaznívalo, že prodeje EV nakopne vůz za prodejní cenu okolo 20 tisíc EUR. Možná se mělo začít tím a až pak si vytyčovat prodejní cíle. Žádné malé EV s cenou od 799 tisíc do světa díru neudělá. A v ČR už vůbec ne. To by muselo začínat na 499.000. Pak by o něj byl zájem.
Vtip je v tom že VW a Škodovka už takové auto vyráběli. eUP a Citygo byly elektromobily které byly ze začátku za 430 tisíc!
Tohle je citace z wiki:
“ Na začátku roku 2019 byla představena plně elektrická verze Citigo-e iV, která na podzim 2019 nahradila ve výrobě verzi se spalovacím motorem. Na podzim 2020 Škoda ukončila prodej elektromobilů Citigo, byl o něj příliš velký zájem.”
Byl o něj takový zájem že za měsíc ho zdražili nás 550 tis. Ale i přes to ho lidi chtěli.
Jenže VW a Škoda řekli “NE” my lidem nechceme prodávat elektromobily které chtějí my jim radši budeme nabízet elektromobil který nechtějí a bude drahý a potom s klidem můžeme říkat: “o elektromobily není zájem chceme buď dotace nebo zrušení zákazu spalovacích”.
A přesně tak to dopadlo!
To ze Citigo-ev bylo velmi úspěšné a výdělečné auto potvrdil několikrát šéf škodovky například v rozhovoru ba ČT24. Dokonce to tak řekl několikrát na přímý dotaz reportérky!
Takže není pravda jak se šíří po internetu že je museli dotovat.
A kdo ty v Evropě nejvíc brečí? VW a Škoda. Přesně ti co účelově dělají všechno proto aby ukázali svoji neochotu vyrábět eauto. I když ho vyrobit umí! Když by chtěli už 5 let jsou v zisku s jedním modelem EV ale místo toho začali dělat obrovský SUV krabice tak drahý aby je lidi nechtěli kupovat.
Naprosto klasický "hon na čarodejnice" a závist.
Lidi co nenávidí elektromobily si vymyslí cokoli jen aby si do elektromobilů kopli.
Proč nikdo z nich nekřičí zakažte např. Mercedes G?
Ten často jezdí vepředu s ocelovým rámem. Váží 2,5 tuny.
Když srazí cyklistu, nebo chodce dopadne to úplně stejně jako srážka se Cybertruckem a je úplně jedno jak ty auta vypadají, jestli je ten rám z kulatých trubek, nebo má ostřejší hranu.
Bohužel i druhá část je nesmysl a lež, silnice se rozhodne nestaví jen a pouze pro auta. Ale pro všechny, pro auta, ciklisty, koně, chodce, motorky, nákladáky. Jen např. dálnice nejsou pro cyklisty apod.
Naopak ten komentář ukazuje naprostou aroganci řidiče auta, který si myslí, že když sedí ve svém ocelovém monstru, tak mu všichni musí uskakovat ze silnice do příkopu, protože on má přednost.
Bohužel nevíme jak to přesně bylo. Jestli byl dům v záplavové oblasti nebo ne, jestli ano proč jim to pojišťovna pojistila? To je blbost, že, takže asi v záplavové oblasti nebyl.
V tom případě kdybych v novinách četl že bude hodně pršet tak bych taky co nejdřív řešil pojistku. To není žádný podvod.
A protože pojišťovna neměla nic proti I když měla ty samé informace tedy že bude hodně pršet tak to opět neukazuje na podvod. Ale na normální zabezpečení proti hrozícímu nebezpečí.
Pojišťovna když by měla podezření jako že mohla, pojistku neuzavírat.
To že to neudělala naznačuje opět to že nešlo o podvod.
A teď když došlo na věc tak za 1. pojištěný určitě věděl že podle smlouvy se to dá až za 10 dní.
Na druhou stranu jestli pojišťovna řekla to co je v článku, že nemůže vyplácet, že to “nejde” tak arogantně vyloženě LŽE!
A to mě na tom asi vadí nejvíc. Ta arogance pojišťoven.
Samozřejmě že kdyby chtěli tak smlouvu mohou změnit a peníze vyplatit. Smlouva je dohoda mezi 2 stranami a stoprocentně vím že by druhá strana neměla nic proti kdyby pojišťovna konkrétní smlouvu upravili a peníze vyplatili.
Je to pouze o lidech.
Ale jak jsem psal my vlastně nic nevíme. Nevíme jestli tam nebylo ještě něco co by ukazovalo na podvod. Ale podle mě to pojišťovna moc dobře ví.
A jestli o podvod nešlo mohli klidně peníze vyplatit A ne že to nejde.
Ach jo zase clickbait jako prase. Jak v tichosti?
To si ten novinář jako myslí že mu každá soukromá firma bude dávat dopředu oznámení že zavírá nějaký krámy? Fakt ti novináři už nevědí z čeho všeho by udělali senzaci.
Tohle bylo jasný už od ty doby co Allegro koupili CZC. Tak nevím čemu se kdo divý.
A co je na tom? Proč z toho novináři dělají takový haló?
Každý věděl že to není na trvalo a jednou to skončí.
Jen novináři a dezole z kuličky dělají velblouda.
Každý kdo si elektromobil koupil věděl že je to jen nás krátkou dobu. Jo a co? Tak budou zase platit. Vůbec nic se nestane.
Svůj účel to splnilo pár lidí si pořídili elektromobil, zjistili žere je to pohodlný ježdění a nechají si ho. No a pak se najde i někdo kdo hop prodá a koupí si zase spalovák. No a co?
Fakty nechápu tu paniku. Resp. Tu paniku vytvářejí jen ti co si jo nekoupili....
Auto nebylo výdělečné, citigo existovalo, aby škoda splnila emisní normy firmy.
Nikdo nepředpokládal, že se uchytí. Nemělo původně existovat déle než pár let. Poptávka byla pro škodu velké překvapení.
Ach jo už zase? El. Citigo bylo výdělečně a bylo velmi úspěšné. Možná vzniklo kvůli tomu aby nemuseli platit tak velké pokuty ale není pravda že bylo prodělečný.
Jde dohledat na ČT24 rozhovor přímo se šéfem Škody, kde to několikrát opakuje a zdůrazňuje!
Domnívám se, že uvádět spotřebu 3 litry na 100 km je zavádějící. Běžná jízda není jízda v soutěži o nejnižší možnou spotřebu. Jezdím kombinovanou verzí CNG/benzín. Benzínová nádrž má 10 litrů, což by odpovídalo dojezdu na benzín přes 300 km. To to rozhodně neujede, když po 180 km už křičí rezerva.
A to, že projede elektromobilů v Evropě klesají, jednoduše není pravda. Že je ve zdroji uvedeno auto.cz a aktualne.cz tak trochu napovídá o vložené energii na ověření primárních zdrojů.
To už bych rovnou mohl napsat článek a jako zdroj uvést autoforum.
Elektrické Citigo se nevyrábí, protože se svou cenovkou 429 tisíc bylo pro Škodu těžce prodělečné (což vám žádný zaměstnanec Škody nepotvrdí ani nevyvrátí) a existovalo jenom z důvodu snížení flotilových emisí a vyhnutí se velké pokutě.
Kolik dneska stojí nový nedotovaný vůz podobné velikosti a dojezdu v základní výbavě? 600 tisíc? Plus mínus.
Ojeté Citigo v dobrém stavu se prodává v bazarech v cenovkou kolem 380 tisíc, což považuju za dobrou cenu pro prodávajícího. Prodat auto po 5 letech za cenu jen o desetinu levněji, než nové, to je super i s tou 40% kumulativní inflací.
K tomu el. Citigo.
Není pravda že to bylo prodělečný, naopak. A není pravda že vám to žádný zaměstnanec nepotvrdí ani nevyvrati. Jde dohledat na ČT24 rozhovor se šéfem škodovky kde o el. Citigo mluví a několikrát na dotaz odpoví a zdůrazní že to auto bylo velmi úspěšný! A výdělečný.
Přestali jo vyrábět, průtrže potřebovali vyrábět Enyaq a tehdy VW neměl nasmlouváno tolik baterii.
Nevím proč ale stále se diskuzích opakuje tato lež. Že to bylo prodělečný a že o tom žádný zaměstnanec Škody nemluví.
Vždyť o tom mluví přímo šéf Škodovky!
Pozemní astronomie prostě pomalu končí. Musk je jen první, další konstelace budou přibívat, Amazon ji bude stavět, čína taky. Až bude starship tak tam bude provoz jak na D1. Ale tak to je pokrok, holt si s pomocí starship postavíte co budete chtít na oběžné dráze, případně na odvrácené straně měsíce pokud budeš hodně chtít být odstíněný. Podmínky tam stejně jsou mnohonásobně lepší. A na tyhle pralesní časy pozemní astronomie se bude koukat jako na dřevní doby kdy jsme neměli pořádnou techniku na to se odlepit z planety.
Přesně tak čím dřív to lidi pochopí tím líp.
S Muskem se dá ještě jakš takž domluvit.
S takovou Čínou která ty satelity už takty staví a do pár let her tam bude mít taky se nedomluví nikdo.
Pak budou tihle chytráci rádi vzpomínat na Muska.
Stačí se podívat jak Chinaski sestřelila svůj satelit na vysoké dráze okolo Země a to Sámer udělalo i russko. Že tím ohrozili i vlastní kosmonauty na ISS nikoho z nich nezajímá.
Ze zbytky čínských raket padá do obydlených oblasti taky činu nezajímá.
A to je ten velký rozdíl od demokracie a diktatury.
Ale budou tu brečet nad pár satelitama od Muska.
Jsem zvědaví co budou dělat až tam budou tisíce satelity z Číny které budou 100x jasnější než ty Muskovy....
Ale ony zdaleka všechny nespadnou a neshoří. Nemluvě o tom, že i ty co nakonec spadnou, tak jim to bude trvat roky. Tímhle problémem se zabývají mnohem větší mozky a zatím nikdo nepřišel s reálným řešením, jak odstranit kosmické smetí z oběžné dráhy. A že je to už dnes obrovský problém.
Až na to že si vymýšlíte nesmyslů a lži. Ty satelity bez paliva spadnou samy do několika měsíců, protože jsou na nízké oběžné dráze kde her stále ještě dost molekul vzduchu které je brzdí, nebudou tam roky natož věčnost.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To už začíná být zajímavé pro normální lidi.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Zajímavé? To snad nemyslíte vážně. Vždyť je to hrozný auto, jedině kdyby mi ho daly za darmo, ale vlastně ani to ne bylo by to jen k zlosti. S tím jezdit je jen pro silné nátury.
2 odpovědi