jenže já na ten litr ujedu 2x tolik. I při -25 a do kopce.
A co má být? Vy jste jen vyplýtval energii a 70% přeměnil na teplo, vibrace, hluk, smrad a jedy v ovzduší. Tak zoufale neefektivní jste. A kecy že v -25°C budete mít stejnou spotřebu jako v +23°C si nechte od cesty, stejně jako že do kopce Vám to žere stejně, průhledná spalovací lež.
Asi by bylo lepší, nešířit bludy, když o tom moc nevíte a raději si o tom hodně dostudovat😉
LFP je pořád lithiová baterka a nesnáší stavy 0 nebo 100% nijak zásadně lépe než NMC. Jen má vyšší životnost a z napěťové křivky není šance poznat jak moc je baterka nabitá a tak všichni výrobci doporučují jednou za týden až měsíc tu baterku nabít na 100% aby si zkalibrovali ukazatel nabití.
Pobavil jste mně. My se tady bavíme o doporučení 20-80 pero NMC, které diskutují bral jako neměnné a pro všechny baterky, a vy přijdete s chemickými složeními baterek a 0 a 100%. To my dva víme, jen diskutující to neví a trvá si na svém.
Ano, každý si na sídlišti vykope svoji studnu, Z 12 patra si spustí kablík na nabití elektrošmejdu, atd. Jo, v číně si každá vesnice musel vybudovat malou vysokou pec na výrobu železa a já si dám do okna větrník a budu si péci chleba, když bude foukat. Hledám menší jeskyni a budu lovit mamuty. Doufám, že jste si sám vyrobil PC, na které tu píšete svoje myli a nesmysli.
Do prčic miluji tyhle čecháčky, co sakra dobře ví, proč to nejde. To je snad vlastnost toho lokajského pronároda. Jděte do řitě s tímhle myšlením. Bavíme se o 2,1 milionech rodinných domů. To za prvé. Za druhé elektricky a topením po většinu roku soběstačný panelák máme v Ostravě Porubě už zhruba 10 let. Zatepleno, zdi, sklepy, střecha, výměna oken a dveří, pavlačové balkony se zasklením (Trombeho stěna v malém), střecha plná fotovoltaiky, na severní straně nad přístřeškem nad vchodem tepelná čerpadla, akumulační nádoby v domě. Už jim chybí jen hospodaření s šedou vodou, tedy odtoky z van a umyvadel přečistit a použít ke splachování. Dešťovku nezachytávají, nemají ji kde akumulovat a obec - bolševici - jim odmítla prodat bezprostřední okolí domu, které stejně nikdo jiný, než jeho obyvatelé nepoužívají. Přední zadní vchod, chodník k němu, předzahrádka pás směrem k chodníku. Tam by mohla být retenční nádrž s krytem ze síťoviny, tedy vodní prvek zabezpečený proti spadnutí dětí a kolem něj pár podzemních zásobníků na případné doplnění, když dlouho neprší. Východní stěnu mají volnou bez oken, takže doplnění o soláry nebo FVE nic nebrání. Ale jsou to dobří hospodáři, takže přivrácenou stěnu směrem k dopravnímu uzlu využívají na pronájmy pro velkoplošné reklamy. No a prostory v přízemí má z části malá pobočka pojišťovny a prodejnička. Prostě aktivní přístup a voják se stará, voják. A hlavně příklad dobré praxe. Ne dementní nic nejde.
Ale pro jistotu, musí stát za naše i moje postavit další jaderky, zdvojnásobir el. síť. kterou zaplatíme všichni a dotace na to zase všichni. Pořiďte si vše za svoje a odpojte se od veřejné sítě! Chudí nebudou míti nic a solidarita jde vnivěč. Jak to potom dopadne, nechtějte ani vědět.
Stát nic nemusí. Energetickou bezpečnost by si měl v rámci možností zajistit předně každý sám. Na tom vznikl průmysl R-U i první republika. Elektřina ve městech a obcích byly přebytky z něj. Pak se znárodňovalo. Výsledek dnes znáte. Když budu chtít poslat ČEZKO do středověku, stačí mi vybombardovat pár rozvoden. Vůbec nemusím trefovat jaderky nebo uhelky. Proto je desítky let trvající stavba dalších velkých drahých korupčních zdrojů, dnes jádra, jen obyčejná zlodějna a fakticky i vlastizrada. Zkuste aly vybombardovat 2,1 milionů rodinných domků s FVE na střeše, baterkou v domě a elektrovozidly v garáži.
Většina EU vidí, že s tím zeleným šílenstvím šlápli vedle, ale zatímní politici to "musí" tlačit dál a všemi možnými dotacemi a přesvědčováním lidu tvrdit, že je to to nejlepší. Také vy jste o tom přesvědčen a budete se bíti do smutného konce. Za peníze co se dala do dotacích by se postavilo a vymyslelo hodně, třeba i levnější elektřina. Zvětšte si baterie třeba stokrát, stále budete závislák na státu, slunci a na nás, co platíme vaše uspokojení.
A jak jste přišel na to, že já jsem pro GD? To, že mi ekonomicky, z hlediska nezávislosti a soběstačnosti a tudíž svobody, dává od roku 1999 smysl vlastní studna, vlastní dřevodům, vlastní fotovoltaika, vlastní domácí baterie, vlastní solární ohřev vody, kolo, elektrokolo, 2 elektromobily, spousta akumulátorových spotřebičů, spotřebiče s přímým napájením s co nejnižší spotřebou, nemá s GD nic společného. Ano, současně nekrmím Putina a jeho výboje a šejky a jejich teroristy, nadnárodní korporáty z hlediska potravin, protože máme i jedlou přírodní zahradu.
Protože jste naprosto nepochopil... Watty a kilowatty jsou o tři řády od sebe. Oběhové čerpadlo má i tepelné čerpadlo. A pokud máte dvouokruhové, tak čerpadla dvě. Srovnáváte neporovnatelné. Režie topného systému je vždy zlomkem spotřeby jakéhokoli média přeměněného na teplo. A to, že vy jste si vycucal někde teoretickou ideální účinnost tepelného čerpadla, mě ani nepřekvapuje. Realita je drasticky složitější než ideální stav. Samozřejmě, že tepelné čerpadlo je schopné dosáhnout takového poměru, dokonce i ten můj dvouletý zastaralý Daikin, ale při teplotách nad nulou nebo lehce pod. Čím větší rozdíl teploty cílové od teploty prostředí, tedy čím je nižší venkovní teplota blížící se minimální pracovní teplotě čerpadla, tím logicky klesá jeho účinnost. Tedy pro laika, i z teploty -25 st. Celsia se dá dostat teplo, ale stojí to mnohem větší úsilí tepelného výměníku.
Vzestup spotřeby elektřiny v desítkách procent mě vůbec nepřekvapil, nevkládejte mi do úst, co jsem nikdy nenapsal. To byla jen reakce na váš tak trochu blábol o tom, že se převedením všeho na elektřinu spotřeba elektřiny sníží, citovat vás nemusím. Záměnou fosilních paliv za elektřinu, tedy nahrazením wattů z fosilních paliv watty z elektřiny, vám klesne spotřeba elektřiny??? Kolotoč hadr.
Ano, klesne. Jak napsal před 10 lety Elon Musk, přestaňte rafinovat ropu a bude dost elektřiny pro všechna elektrovozidla. Prostě neefektivní procesy se ztrátovým teplem nahradíte efektivními. V případě elektromobilu 3-4x efektivnějšími. Protože 1,3 kWh stojí jen rafinace 1 L benzínu, na to já rovnou ujedu 10 km a stačí mi k tomu obyčejná domácí zásuvka. Nepotřebuji nic od vrtu/ropné plošiny, přes tankery, přístavy, sklady, ropovody, rafinerie, další sklady a převozy k čerpacím stanicím a čerpání paliv na nich.
Souhlasím a taky doporučuji přečíst si, co říkají distributoři...
A čemu se divíte, roky na to Němčouři Odkaz 1 u nás dlabali a jsou každý rok to nejhorší, co mohla vláda udělat, když zákonem vyrobila triopol distribučních sítí ČEZ, EON (EDG dnes) a PRE. To co u ČEZu trvá týdny až měsíce, jsou mna jižní části republiky měsíce až roky. Ano, beru že tam historicky bylo vždy méně fabrik a i za komančů silné sítě jen kolem velkých měst, ale co je moc, to je moc. My jsme se ale primárně bavili o tomto - I kdyby si všichni nabíjeli přes noc elektromobily, síť to ustojí, říká ředitel z ČEZ Odkaz 2
Máte jistě svoji pravdu a Zeměkoule je placatá deska, psali to na Youtube. Napřed se vytěží suroviny v Africe, potom se dovezou óbrovskou lodí do Číny, tam se ékologicky zpracuje na fotopanel, ten se doveze velkou lodí do Eu, potom kamiony do skladů a do továren, potom zaveze na vaší střechu a s účinosti 20% se občas zahltí síť. Celková účinost od Afiky až po likvidaci bez dotací asi mínus 30% Musíte brát celý životní cyklus a to včetně výrazného posílení (miliardy Kč) sítě. To se vyplatí.
Ano, bereme celý výrobní cyklu. Teď to samé praktikujte třeba na uranovou rudu a dejte mi pak vědět. Nebo plyn nebo uhlí. Celá podstata věci je v tom, že se to 1x vyrobí a pak několik desítek let slouží. Bez zásahu lidské ruky. Rozptýleně, se spotřebou v místě výroby. S možností akumulace pro stavbu i mobilitu. Takže ano, vyplatí. Mám to na domě druhou dekádu. Neučte orla létat.
To jste mě fakt pobavil. Pro tepelné čerpadlo jsem uvedl příkon, nikoli výkon. Prozradím vám tajemství. Dvě sezóny provozuju jak tepelné čerpadlo náhradou za plyn, tak FVE, a to obojí dvakrát. Navíc několik příbuzných udělalo to samé. Takže, jak se snažíte ze mě dělat vo.a, děláte ho ze sebe. Ve všech případech sice díky FVE i čerpadlu dochází k úsporám.”, ale v každém případe celková spotřeba elektřiny stoupla v desítkách procent. A to obě poslední zimy byly spíš příznivé. A s tím 3-5 kW tepla z 1 kW elektřiny jste mě opět pobavil. Reálně je to za topnou sezónu 2-2,5:1. A s elektrickou spotřebou plynového kotle jste se odkopal úplně. Vše, co zmiňujete je i v režií elektrické rozvodné soustavy i výroby.
No vidíte, máte to doma a děláte ze sebe troubu. Zjevně první generaci, když máte tak mizernou účinnost 2-2,5. Ale někdo musí dělat průkopníka. Pokud to propojíte se spotovými cenami a dostatečnou akumulací, pak Vám sice spotřeba a příkon zůstanou, ale peněžně to půjde setsakra dolů, A že Vás překvapilo vzestup spotřeby v desítkách procent? No to je ale normální, když si vezměte, že 60% energií v domě spotřebuje vytápění a ohřev teplé vody. Takže pokud jste nahradil třeba plyn TČ, muselo se to projevit. Nevím, co myslíte rozvodnou soustavou u plynového kotle, ale jen oběhové čerpadlo má odběr 200W plus samozřejmě řídící elektronika, termostat vnitřní a venkovní ekvitermní čidlo. Bez elektřiny Vám plynový kotel nepojede. A spotřebu bude mít v elektřině taky slušnou.
ION - jako malá nákupní taška fajn, na delší jízdy už ne. Nejen ION, ale i jiná auta. Měli jsme loni v Itálii z půjčovny téměř novou 11 tis. km Toyotu hybrid (což považuji za jedinou rozumnou verzi pohonu vedle čistě spalovací). Projeli jsme postupně až na jih do Bari a zpátky do Bologni. Tamní dlouhé dálniční mosty mají (patrně kvůli velkým teplotám) mnoho dilatačních spár, a tak jsem si na nich připadal občas jak na trakaři s cvakajícími zuby. S vaším IONem to asi nebude jiné, když vezmu v úvahu tlumení kmitů méně hmotného auta. V Citroenu C5 naopak díky hydropneumatice a větší hmotnosti spolujezdec se zavřenýma očima těžko pozná, jestli jedu po dálnici nebo po hrbolaté polní cestě s výmoly. Takhle vybavená auta samozřejmě existují i v elektrice, ovšem tak od dvou milionů výše 🙂 A o tom hluku a vibracích si nechte vyprávět lidmi, kterým na kopci nad vsí postavili větrníky.
Lituji Vás. Opět plácáte o věcech, o kterých víte kulové. Peugeot Ion, montovaný licenčně ve Francii také jako Citroen C Zero, je vývojově 15 let starý japonský elektromobil Mitsubishi i-Miev. Na svou - a vzhledem k produkci Škodovky i 10 let poté - dobu vyspělé vozidlo osazené špičkovou technikou a mj. už tehdy 6 airbagy se 4* v německých crash testech Nejel jste v něm, víte houby. Vaši neznalost na poli aut ukazuje i to, že napíšete Toyotu hybrid a pak ji pomlouváte. Toyota dělá skoro všechny vozy jako hybrid. Takže jste jste mohl mít Aygo, Yaris ale také Auris. A usuzovat z délky a hmotnosti vozu - mimochodem Ion má tunu, nízké těžiště a baterii v podlaze - na zvládaní podélných nerovností a srovnávat to s hydropneumatickým pérování skoro 5metrové limuzíny C5 (má ji bratr), může jen totální automobilový diletant. Ja jezdil v devadesátkách Citroeny BX a BX Break, troufnu si říci, že tom systému vím více, než Vy. A mýlíte se, hydropneumatiku nemá kromě Citroenu nikdo, bez ohledu na cenu a pohon. Auta vyšší kategorie ve velikosti C5 ale mívají vzduchové tlumiče, což je podobný systém. V ojeté Tesle Model S 85D na vzduchu jsme absolvovali za covid fašismu dovolenou v Bulharsku, 1600 km jedním směrem. Jinak Vás zklamu, Tesla Model 3 Highland je co se týče podvozku špička a člověk si připadá jako na vzduchu. Ale to Vy bohužel nemůžete vědět.
Tak v tom případě se dopouštíme fosilní demagogie oba, protože oba tvrdíme to samé. Já říkám jen to, že když už jsme se rozhodli všechno převést na elektřinu, a ještě k tomu výrobu decentralizovat (a záměrně netvrdím, zda je to dobře či špatně - to v článku několikrát zdůrazňuji), je třeba počítat s výstavbou odpovídající infrastruktury. Ale jasně, pojďme si nadávat do fosilních baronů, to, jak známo, pomůže vyřešit všechny problémy světa!
Infrastrukturu dávno máme. Máme ji dimenzovanou na velký žravý průmysl. S útlumem výroby a jeho zánikem se tato infrastruktura nevyužívá. Najděte si rozhovory s odpovědnými lidmi z ČEZ či EDG distribuce, potvrdí Vám to. Že není příkon v místech, kde vždy byla pole a nyní tam města a obce nechávají stavět desítky až stovky baráků, je něco úplně jiného a je to tu už sto let.
Tak tedy nevím, jestli jsme četli oba stejný článek. To, proti čemu se ohrazujete, jsem tam rozhodně nenašel. Jde zřejmě nejen umět číst, ale i pochopit čtené.
Autor tvrdí, že za vše mohou zelené technologie, že domy nemají dostatečnou elektrickou síť a s tím související rozvodny/trafa. což je samozřejmě nesmysl.
Nikoli, problém je, že jak sděluje článek, lidé tam houfně přešli například na elektromobily. Nevím jak váš, ale můj Citroen žádnou rozvodnu nepotřebuje, a i kdybych měl platit za benzín o 20 Kč v současné hodnotě na litr navíc "zelenou pokutu", stejně si elektromobil nepořídím.
Tuhle slaboduchost jste vymyslel jak prosím? Váš spalovací Citroen spotřebuje hromadu elektřiny, ještě ani nevyjel. Jen v rafinerii (a to nepočítáme těžbu, dopravu, skladování, přečerpávání, provoz čerpacích stanic....) na 1 L benzínu/nafty spotřebujete 1,3 kWh elektřiny. Na to můj Peugeot Ion ujede rovnou 10 km a stačí mu k tomu jen stávající domácí zásuvka, nic z výše uvedeného kontinuálně nepotřebuje. A i tu elektřinu si bere většinu roku z FVE ze střechy rodinného domku. Nikdo Vám elektromobil nenutí, klidně dál financujte šejky, Putina, Nory a Američany a buďte na nich každodenně závislý. A znečišťujte vše kolem hlukem, smradem, jedy a vibracemi. Vaše volba.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Reagoval jsem jen na ten váš nesmysl, že LFP snáší velmi dobře nabití na 100% a vybití na 0%. Se zbytkem co jste psal nemám problém.
Pokud o tom opravdu něco víte, tak musíte vědět, že v tomhle ohledu je LFP na tom téměř stejně jako NMC.
Ten zásadní rozdíl mezi nimi je v životnosti v počtu cyklů, ne v tom, že by LFP nějak lépe snášela tyto krajní stavy. Možná je na tom LFP lépe i co se týče rychlosti degradace stářím, ale to se ukáže až tady budeme mít 15-20 let stará auta s těmito baterkami.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jenže ona snáší a dokonce vyžaduje. Ano, máme s tím nalítáno stále směšně málo, jak co se kilometrů, tak času týče. Takže uvidíme.
1 odpověď