Mě se líbí ty kupecké počty naší vlády.......garantují v dalších dvou letech růst platů o 5%, tedy včetně příštího porostou platy hasičům, policistům celkem o 15% za tři roky. Navíc garantují něco, co nemohou dodržet, neboť po volbách už budou v propadlišti dějin a sliby budou ty tam. Pokud by si však vláda přidávala v následujících letech po těch 6,9%, tak za stejnou dobu si přidají celkem 20,7%, takže o 5,7% více než dostanou přidáno hasiči či policisté. A to je vcelku fér, tedy alespoň podle naší vrchnosti.
Co čekat.....kapr si přeci sám rybník nevypustí. Když se jednalo o navýšení platů všech ostatních státních zaměstnanců, včetně hasičů a policistů, tak handlovali jestli přidat 3, 5 procent nebo vůbec nic. Takže oněch 6,9% je stále hodně, stačilo by max. 3%. Potom se můžeme bavit o určité solidaritě. A ať mi nikdo neříká, že za 3 roky nebyli schopni najít způsob, jak upravit zákon tak, aby i platy soudců rostly v závislosti na růstu platů běžných občanů tohoto státu. Ono se však nechtělo, nebyla k tomu žádná vůle, proč taky.
Tady je zase chytrolínů......tak asi takto......pěší hlídky nejsou reálné, neboť dnes je úspěch mnohdy postavit alespoň jednu dvoučlennou hlídku na směnu. Kdyby pak nemuseli policisté řešit tolik administrativy, neboť to je výslech, záznam, ZZÚTŘ, ohledání, poučení, svodka, hlášení, vypsat atributy, zajištěné hodnoty či odcizené věci a mnoho dalšího, tak bych nemuseli trávit tolik času v kancelářích a mohli by být třeba venku. Ale to ne, protože čím víc se toho napíše, tím lépe přeci. A jak tu mnoho pisatelů podotkla, ať si slavný NERV srovná, co všechno musí dělat policisté v ČR a jak jsou vytíženi v zahraničí. Dnes běžně PČR supluje činnost bezpečnostních agentůr, hlídá různá shromáždění, společenské akce apod. Tady jde vidět, že NERV vůbec nemá představu o jednotlivých složkách PČR a náplní jejich činností. Chtěl bych vidět, jak by pak občané byli spokojeni, kdyby třeba na dojezd policistů na oznámení museli čekat několik desítek minut, neboť nejbližší služebna bude desítky km daleko nebo se prostě policisté budou věnovat oznámení, které přijali dříve. To by pak bylo stížností.
To bude paskvil, který povede jen k pokřivení tarifů a demotivaci zaměstnanců. Pokud řekněme zaměstnanec v 4 PT má plat 23.000,- Kč a zaměstnanec v 5 PT 24.500,- Kč a ten ve 4 PT dostane přidáno 10%, tak nově bude pobírat 25.300,-, tedy ještě více než ten v 5 PT. A řekněme pokud by se přidávalo i těm ve vyšších PT jen o méně procent, tak rozdíly mohou být tak zanedbatelné, že dojde k demotivaci zaměstnanců posunout se výše, protože s tou vyšší PT jsou vesměs spojeny vyšší nároky na vzdělání, zodpovědnost, zkušenosti atd. V poslední době to vidím tak, že i ten, který vychodil jen základní školu nebo se vyučil, by chtěl pobírat to co ten, který několik let studoval a snažil se něčeho dosáhnout Když by všichni probírali průměrný plat, tak už nebude průměrným a zase budou nespokojeni.
Tady je zase chytrolínů.....ti co píšou, že potkávají tlusté policisty by si asi mohli uvědomit, že když třeba před 15 léty ty testy absolvovali, vypadali zcela jinak. Jinak bohužel nároky se snižují, protože mladí neudělají pořádné kliky, sedy lehy a o oběhu nemluvě. Psychotesty jsou opravdu sítem a jsou dost náročné. A jinak článek je zavádějící....náborový příspěvek není všude 150 tisíc, to je spíše jen v Praze a blízkém okolí. Mnoho mladých, co nastoupí, však po vystřízlivění od policie odchází, protože zjistí, že to není žádný med a hlavně musí poslouchat. Jak říkám, chybí vojna, která dělala z chlapců chlapy.
Je zarážející, že do státních zaměstnanců se tolik jedinců obouvá a znevažuje jejich práci, ačkoliv běžně jejich služeb využívá. Je s podivem, že letošní přidání státním zástupcům, soudcům a politikům, kterým to přiklepl Ústavní soud, potažmo taková malá domů, nikomu nevadí a všichni jsou s tím smířeni. Nyní byl schválen nový advokátní tarif, kdy advokáti, znalci si přijdou na větší odměny....a kdo to zaplatí, opět daňoví poplatníci. Takže solidární by měli být jen ti obyčejní státní zaměstnanci, ale honorace se to netýká.
Klidně ať to stát převezme, ale jen za jasných a pro stát výhodných podmínek. Jen nevidím důvod, proč by měl stát platit prostřednictvím ÚP celou mzdu? Pokud nechodí do práce a sedí doma, tak na to nemají nárok a mají dostatek času hledat si aktivně práci jinde. To jsem zcela nepochopil.....jakože třeba půl roku budou sedět doma a dostávat celý plat od státu? To je asi dost za hranou.
Průměrný plat 50 tisíc? Taky dělám ve státním, ale na takový průměrný plat si u nás nesáhnou 2/3 zaměstnanců a to i ti s vysokoškolským vzděláním. Na druhou stranu je pravdou, že reálné mzdy za poslední dva roky klesly a práce spíše přibylo. Sice se vrchnost stále bije do prsou, že se digitalizuje, ale právě ta digitalizace způsobuje komplikace, všechny ty systémy jsou natolik složité a překomplikované, že se v nich ani sám správce mnohdy nevyzná.
Tak paní advokátka asi spadla z Marsu......osoba bez domova a příjmu dostala alimenty 2.800,- Kč? A zcela jistě je povinný hradil pravidelně a včas. Běžně jsou alimenty i v řádech stokorun. Výše se odvíjí od příjmu povinného, takže je otázkou kolik expartner vydělává. Ale jisté je, že i opravněná musí přiložit ruku k dílu ne ji pouze natáhnout.
Málokdo má dnes možnost odkládat měsíčně 4 tisícovky, protože je rád, že vůbec vyjde od výplaty k výplatě. Navic bych rád znal toho zaměstnavatele, který měsíčně přispěje částkou 1.200,- Kč. Dělám již řadu let ve státním sektoru a zaměstnavatel nám přispívá max. 250,- Kč měsíčně na důchodové spoření a to nám to letos snížili o 50,- Kč. Takže nevím, nevím, ale něco je tu špatně.
Nevidím až tak hluboce do jednotlivých rozpočtů škol a hlavně koho nezbytně nutně pro svůj chod školy potřebují, ale nedávno jsem četl příspěvek nějakého ředitele školy, který psal, že už má, krom učitelů, jen školníka, topiče, uklizečku a účetní a není kde šetřit. A já se ptám....je potřeba topič a účetní? Kolik soukromých firem má stejný počet zaměstnanců a faktury, mzdy zpracovávají externě. Nevím, kolik by činily faktické náklady na externí účetní, ale možná by to bylo i levnější než platit svou vlastni účetní řekněme částkou 25.000,- čistého měsíčně. A o topiči ani nemluvím, to snad zvládne školník.
Svatá pravda ..... problém by však bylo možné vyřešit, kdyby se znalecké posudky žádaly opravdu v odůvodněných případech. Dnes stačí, aby obviněný řekl, že byl sfetovaný nebo opilý a že neví co dělal, ačkoliv je zjevné, že to je jen jeho chabá obhajoba a už je nutno vyžádat znalecký posudek. Potom se není co divit, že lhůty jsou 8-10 měsíců. Přitom by stačilo.....sfetoval, opil ses sám, nes si za to následky. Hnedka by se lhůty zkrátily a kolik by se eště ušetřilo peněz daňových poplatníků.
Soudce opět perlil......takže když obžalovaný u soudu řekne, že soudce je pod vlivem nebo je nesvéprávný a bude ho ignorovat, tak to soudce bude přehlížet? To je zřejmé něco jiného.....soudce mu napaří minimálně pokutu za pohrdání a pak mu to sečte. Holt se nedivím, že u PČR už nechce nikdo dělat a mají podstav.
V době kdy se šetří každá koruna na výdajích budou úřady povinně pořizovat zařízení, které bude schopno načíst e-občanku. Vcelku by mě zajímalo na kolik to celkově vyjde. Cca 35 let mi stačila normální občanka a nikterak mě to neomezovalo. Mě by zajímalo, kde bude ta úspora, kterou digitalizace má přinést.....stále bude potřeba úředník, jenž žádost o vydání OP zaeviduje, pořídí fotografii a zanese do evidence obyvatel. A co teprve, až ztratím nebo mi bude odcizen MT, kde bude ten digitální nesmysl uložen.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Tabulky byly, jsou a budou. Každopádně určitým způsobem je to pro vedení přehled kontroly činnosti jednotlivých policistů, který je nezbytný pro případné odměňování. Je třeba zohlednit skutečnost, že kontroly, pokuty, vyhledávání přestupků, trestných činů a jejich pachatelů je každodenní činností policistů a jsou za to placeni. Stejně tak v soukromé sféře vedoucí pracovník kontroluje efektivitu podřízených a dle toho je poté hodnotí. Přeci všichni nepracují stejně a dojde-li pak na případné odměňování musí mít určitý přehled, neboť neodmění přeci všechny stejně. To by potom odměny ztratily motivační efekt. Navíc odměny u PČR, a nejen ty, se zastavili na úrovni let 90, protože částka 1.500,- Kč jednou za 4 měsíce snad nemůže být ani odměnou. To, že se stanovují limity je samozřejmě špatně. Bohužel se tak děje, ale jak se říká h...o padá vždy zhora, takže ti vedoucí na nižších pozicích s tím nic moc nedovedou udělat, max. zatnou zuby a vydrží výtky svých nadřízených. Ovšem těch hodnotících kritérií je u PČR mnoho, nejsou to jen pokuty.
2 odpovědi