Tady je zase chytrolínů.....ti co píšou, že potkávají tlusté policisty by si asi mohli uvědomit, že když třeba před 15 léty ty testy absolvovali, vypadali zcela jinak. Jinak bohužel nároky se snižují, protože mladí neudělají pořádné kliky, sedy lehy a o oběhu nemluvě. Psychotesty jsou opravdu sítem a jsou dost náročné. A jinak článek je zavádějící....náborový příspěvek není všude 150 tisíc, to je spíše jen v Praze a blízkém okolí. Mnoho mladých, co nastoupí, však po vystřízlivění od policie odchází, protože zjistí, že to není žádný med a hlavně musí poslouchat. Jak říkám, chybí vojna, která dělala z chlapců chlapy.
Kde pracujete, mám mnoho známých u PČR a 6 PT, nadpraporčík má na jednom MOP v Praze cca 8 lidí, ostatní v 5 PT včetně DS. O náročnosti se nebavím, ale zodpovědnost je srovnatelná. Navíc uniforma je "vidět" a na místě bývá první. Pokud to uniforma na místě z.....í , SKPV to nenapraví. Ale jinak souhlasím s Vámi. Měl jsem nabídku na SKPV, ale odmítl jsem. Pracovní doba 8-16 od pondělí do pátku (skutečnost od nevidím do nevidím) zatímco na MOP 24 služba, den volna, 24 a pak 5 dní volna. Doma malé dítě, takže rodina dostala přednost. Už 15 let pryč od PČR a nelituji, byť občas mi odchod moji kamarádi dávají sežrat. Co se týče peněz SKPV versus OOP by měl být, ale nemělo by to být jen o penězích. SKPV je prestiž, a vzdělání by mělo být až na třetím místě, Vzdělání (Mgr,. Bc., Ing.) nedělá ještě dobrého policajta. Mě učili staří a říkali - za 5 let dobrý hlídkař (velká snaha hodně dobrej); dalších 5 let spisy a pak když umíš - tak SKPV, ale musí Tě chtít. Na vyšetřovatele - vysoká. Proč by chlap na SKPV nemohl mít jen maturitu, když je dobrý. Dost často lidi přechod na SKPV odradí výběrko a vzdělání.
S tím vzděláním s vámi souhlasím. Byť mám VŠ tak současně razím názor, že vysoká škola není patentem na rozum. Já se učil od starších a zkušenějších kolegů a vždycky se říkávalo, že policajtem se stanete až tak nejdříve po pěti letech služby. Bohužel dnes je doba podivná, mladí nemají žádný respekt, úctu a ctižádost. Když jsem byl jako pochůzkář osloven, abych šel na výkon a černou operativu, tak jsem neřešil co za to bude, ale že jsem asi dobrý a posouvám se výše. Když mi pak nabídli místo na vyšetřování, tak jsem cítil určitou hrdost, že budu na SKPV. Mladým to je však dnes úplně u zadele a s SKPV spojují hodně práce, zodpovědnosti a nic moc peněz navíc....a do toho se jim vůbec nechce.
Neberte to ve zlém, ale myslím, že nemáte pravdu. Sám jsem prošel za 25 let od 3.PT až po 9.PT. (vždy jako řadový, ne vedoucí), takže vím o rozsahu práce o kterém píšete. Rozdíl se dá snadno srovnat osobním ohodnocením, to by si ho ale šéfové nesměli šetřit pro sebe a své kamarády. Chlapi v 5.- 6.PT mají řekněme 2500-3500 (a to asi přehráním ) na SKPV si můžete sáhnout, pokud není šéf sketa na 6000, nemluvím o republikových službách, kde je to ještě o drobátko lepší.
Mimo to i přesčasy na SKPV za realizace jsou jinde než na OOP a pokud jste srdcař, tak hrajete i trochu na prestiž s možností, že se po 3-5 letech v 7.PT posunete na kraj do 8.PT atd.
Jde spíš o to, že když dáte 5% někomu v 3.PT a někomu v 8.PT je to rozdíl cca 50% a nůžky se rozevírají neúměrně. Myslím, že kdyby fungovaly nenárokové složky služebního příjmu jak mají byl by rozdíl mezi SKPV a OOP jinde než dneska, ale třeba je to už jinak jsem Bohu díky 2 roky v civilu....ale třeba jsem snílek 😂😂
Sloužím 29 rokem....prošel jsem si vším, od pěší až po SKPV. Bohužel nemohu s vámi ve všem souhlasit, neboť to je kraj od kraje různé. Když jsem oslovoval policisty VS v 6PT a chtěl je k sobě na SKPV do 7PT, mnohdy mi bylo jimi řečeno, že finanční rozdíl je zanedbatelný, navíc nedělají víkendy, svátky, a o zodpovědnosti, množství práce se nebudeme asi ani bavit. Takže jsem často narazil a odešel s prázdnou. Osobní u SKPV 6.000,- Kč je mimo realitu, spíše 3.000-4.000,- Kč, což i velmi dobrý zpracovatel OOP může mít.....a věřte nic si nenechávám pro sebe. Přesčasy na SKPV? Dnes se spousta věcí řeší přesunem fondu pracovní doby, takže taky nula k nule. Na diferenčním je pak rozdíl mezi VS a SKPV 200,- Kč. Takže asi tak.
5% do objemu je klasická finta, jak nepřidat těm, kteří to nejvíce potřebují. Nafouknou se prostředky na odměny a pokud nebudete kamarád s nadřízeným, no tak si o reálných 5% můžete nechat zdát!!! (vlastní Bohu díky už minulá zkušenost, rozdíl v podle obliby u pana šéfa byl i 50% v objemu odměn když jste nepatřil mezi chovné, ale tažné).
Proč to nedají do tarifu se slibovanou garancí na 3 roky třeba takto: 1.- 6. PT + 7%, 7.- 9. PT + 4% a 10.-11.PT + 2%???
Takhle to vypadá spíše jako podpora análního alpinismu namísto reálného zvýšení služebního příjmu pro ty skutečně potřebné.
Tímto způsobem se rozdíl např. mezi 6 a 7 PT defacto srovná a těžko pak budete motivovat zpracovatele v 6 PT, aby šel třeba na SKPV do 7 PT. Už teď se jim nechce, protože rozdíl je minimální a na SKPV daleko větší zodpovědnost a práce.
Klidně jim přidejte, ale zároveň vyhazejte půlku policajtů (máme nejvyšší počet policajtů na 100 tisíc osob v celé Evropě) .. zrušit výsluhy policajtům a vojákům, snížit stavy úředníků, pak z těch peněz přidejte těm šikovným.
Než napíšete takovou blbost, tak si zjistěte, co všechno musí dělat ti policisté v ČR a co v těch zemích, kde jich je dle vás početně o tolik méně. Myslíte si, že tam jezdí policajti na každou domácí hádku, otevření zabouchných dveří apod.? Mnohde se tam bagatelní trestná činnost jen eviduje pro potřeby pojišťoven, ale nešetří např. vloupání do vozidel, sklepů apod. Prvně si musíte ujasnit, jakou službu vlastně chcete dostávat a až podle toho vyhazujte.
Je zarážející, že do státních zaměstnanců se tolik jedinců obouvá a znevažuje jejich práci, ačkoliv běžně jejich služeb využívá. Je s podivem, že letošní přidání státním zástupcům, soudcům a politikům, kterým to přiklepl Ústavní soud, potažmo taková malá domů, nikomu nevadí a všichni jsou s tím smířeni. Nyní byl schválen nový advokátní tarif, kdy advokáti, znalci si přijdou na větší odměny....a kdo to zaplatí, opět daňoví poplatníci. Takže solidární by měli být jen ti obyčejní státní zaměstnanci, ale honorace se to netýká.
Plošné přidání 7 nebo 10 procent nic neřeší. Policie, vězeňská služba atd. pořád tvrdí že když se nepřidá tak mladí lidé nemají o službu zájem. Nástupní plat hasiče je jak uvádí je 26000,- když se přidá na tarifu plošně všem, tak se nástupní plat zvedne v tarifu tak max o 1500,-kč. Funkcionáři v 7,8, a vyšších třídách dostanou v tarifu dvakrát tolik. To nedostatek lidí v těhto profesích nevyřeší.
V 7 tarifních třídách jsou však i řádoví policisté, třeba policisté služby kriminální policie. Pokud se přidá policistům jen v nejnižším tarifním stupni, tak zjevně dojde k určitému pokřivení významu tarifnich stupňů.....ten, který, dostane přidáno, řekněme 2 stupeň, bude pak ve stejné výši jako stupeň 3, což pak asi postrádá smysl.
Klidně ať to stát převezme, ale jen za jasných a pro stát výhodných podmínek. Jen nevidím důvod, proč by měl stát platit prostřednictvím ÚP celou mzdu? Pokud nechodí do práce a sedí doma, tak na to nemají nárok a mají dostatek času hledat si aktivně práci jinde. To jsem zcela nepochopil.....jakože třeba půl roku budou sedět doma a dostávat celý plat od státu? To je asi dost za hranou.
Průměrný plat 50 tisíc? Taky dělám ve státním, ale na takový průměrný plat si u nás nesáhnou 2/3 zaměstnanců a to i ti s vysokoškolským vzděláním. Na druhou stranu je pravdou, že reálné mzdy za poslední dva roky klesly a práce spíše přibylo. Sice se vrchnost stále bije do prsou, že se digitalizuje, ale právě ta digitalizace způsobuje komplikace, všechny ty systémy jsou natolik složité a překomplikované, že se v nich ani sám správce mnohdy nevyzná.
Tak paní advokátka asi spadla z Marsu......osoba bez domova a příjmu dostala alimenty 2.800,- Kč? A zcela jistě je povinný hradil pravidelně a včas. Běžně jsou alimenty i v řádech stokorun. Výše se odvíjí od příjmu povinného, takže je otázkou kolik expartner vydělává. Ale jisté je, že i opravněná musí přiložit ruku k dílu ne ji pouze natáhnout.
Málokdo má dnes možnost odkládat měsíčně 4 tisícovky, protože je rád, že vůbec vyjde od výplaty k výplatě. Navic bych rád znal toho zaměstnavatele, který měsíčně přispěje částkou 1.200,- Kč. Dělám již řadu let ve státním sektoru a zaměstnavatel nám přispívá max. 250,- Kč měsíčně na důchodové spoření a to nám to letos snížili o 50,- Kč. Takže nevím, nevím, ale něco je tu špatně.
Nevidím až tak hluboce do jednotlivých rozpočtů škol a hlavně koho nezbytně nutně pro svůj chod školy potřebují, ale nedávno jsem četl příspěvek nějakého ředitele školy, který psal, že už má, krom učitelů, jen školníka, topiče, uklizečku a účetní a není kde šetřit. A já se ptám....je potřeba topič a účetní? Kolik soukromých firem má stejný počet zaměstnanců a faktury, mzdy zpracovávají externě. Nevím, kolik by činily faktické náklady na externí účetní, ale možná by to bylo i levnější než platit svou vlastni účetní řekněme částkou 25.000,- čistého měsíčně. A o topiči ani nemluvím, to snad zvládne školník.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
To bude paskvil, který povede jen k pokřivení tarifů a demotivaci zaměstnanců. Pokud řekněme zaměstnanec v 4 PT má plat 23.000,- Kč a zaměstnanec v 5 PT 24.500,- Kč a ten ve 4 PT dostane přidáno 10%, tak nově bude pobírat 25.300,-, tedy ještě více než ten v 5 PT. A řekněme pokud by se přidávalo i těm ve vyšších PT jen o méně procent, tak rozdíly mohou být tak zanedbatelné, že dojde k demotivaci zaměstnanců posunout se výše, protože s tou vyšší PT jsou vesměs spojeny vyšší nároky na vzdělání, zodpovědnost, zkušenosti atd. V poslední době to vidím tak, že i ten, který vychodil jen základní školu nebo se vyučil, by chtěl pobírat to co ten, který několik let studoval a snažil se něčeho dosáhnout Když by všichni probírali průměrný plat, tak už nebude průměrným a zase budou nespokojeni.
1 odpověď