Souhlasím s tím co napsali ostatní.
Jediná výhoda aktivně řízených fondů je podle mě ta, že jsou snadno dostupné (za tuto výhodu klient zaplatí vysoký poplatek). Portfolio vám sestaví každý finanční poradce a dokonce i pracovník v bance. S ETF vám většina (nebo spíš nikdo) neporadí. ETF mají nízké poplatky a na provizi pro poradce tam není prostor. Vyhledání vhodného ETF musí klient věnovat čas a úsilí a často si kvůli tomu musí založit účet u brokera. U investice na mnoho let nebo na desítky let to ale pochopitelně dává smysl.
Pokud aktivně řízené fondy sníží poplatky a budou kupovat veřejně neobchodované společnosti, tak mohou mít smysl i tyto fondy.
"Ani rychlejší bytová výstavba však nemusí zaručit vyšší dostupnost bydlení. Developeři přizpůsobují nabídku poptávce a rozhodně nemají zájem na tom, aby se dostupnost bydlení zvyšovala poklesem cen nemovitostí."
Konečně se někdo odvážil napsat pravdu. Neskutečně mě vytáčí stále dokola omílané dlouhé stavební řízení a víra v to, že pokud bude kratší, tak cena nemovitostí radikálně klesne. Fakt neklesne. Develovepři to nedovolí. V médiích ze sebe sice dělají lidumili a člověk by z jejich vyjadřování nabyl dojmu, že je jejich cílem stavět co nejvíce a nejlevněji, pravda je ale podle mě ta, že jejich cílem je stavět co nejdráž. Jediné, co by to mohlo změnit by bylo to, pokud by kupující na ultra drahé byty neměli. Dokud dokáží ochlazení poptávky vyřešit mírným snížením nabídky, tak bude jejich zájmem neustálý růst cen nemovitostí.
Přiznám se, že mi nedošlo, že se bere doba pobírání důchodu a že se proto nezapočítává věk dožití těch, kteří se důchodu nedožijí. Teď si říkám, jak je možné, že mě to nenapadlo, je to přece logické. Mohl to teda vysvětlit pan Jurečka, je dost možné, že to nepochopila většina lidí.
Díky za článek, po dlouhé době jsem se dozvěděl něco nového.
Svoboda sice vypadá jako senilní senior, myslí mu to ale dobře (ve prospěch individuální automobilové dopravy a na úkor všeho ostatního). Moc dobře ví, že dostavění okruhů sice téměř nepomůže, ale také ví, že je to záležitost nejméně dalších 50 let. Fintou s okruhy odkládá úpravu magistrály prakticky na neurčito.
Tady byl poprask z toho, že se zvedla daň z nemovitosti na dvojnásobek. I po zvýšení to v našem případě je přibližně 0,03% tržní ceny. Zvýšení na desetiny procenta nebo dokonce na procenta je u nás nemyslitelné. Pokud by byla daň 0,5% z tržní ceny, tak by se za 3+1 na jižáku platila daň cca 35 000 Kč ročně🙂
Věřím, že by to trhu s nemovitostmi pomohlo, byla by to ale politická sebevražda. Na nízkých cenách nemovitostí má zájem velmi málo lidí (málo voličů).
Mám na to v podstatě stejný názor. Je to velmi nepopulární názor, v každé diskusi vždy dostanu sodu🙂
Možná by bylo dobré napsat pokračování ve kterém by autorka napsala kolik stát posílá nenáviděným takzvaně politickým neziskovkám nebo kolik ná stojí Senát. To jsou totiž nejčastější argumenty těch, kteří mají pocit, že mají důchodci málo. Pokud by se zrušil například Senát, tak by se důchodcům mohlo přidat necelých 30 korun měsíčně. Třeba by to někomu pomohlo pochopit, že zrušení Senátu by blahobytné důchody nezajistilo.
Nedělám si iluze, že by to většina lidí chtěla pochopit. Několik lidí ale třeba ochotno bude.
Tu sadu jistě namontují v každé garáži ve které opravují Škodovky. Netvrďte mi, že lidé s 22 let starými a staršími auty jezdí do autorizovaného servisu🤣
Musím ale ocenit snahu redaktora najít problém tam, kde není🤣
A pokud by ta sada náhodou nebyla k sehnání, tak tankování 98 nebo 100 oktanového benzínu také není nepřekonatelný problém.
Celé je to tedy jen bouře ve sklenici vody.
Pane Holub, vy asi žijete v jiné zemi. Čtvrtletní HDP klesl už potřetí v řadě. HDP je stále pod úrovní před covidem (resp. před covidovými opatřeními, které zavedla babišova vláda). Tržby obchodníků klesají už 17 měsíců v řadě. Jediné, čím bychom se na první pohled mohli chlubit, je nízká nezaměstnanost. Ta je ale nízká i díky tomu, že šly desítky tisíc lidí (dohromady už je to možná v řádu stovek tisíc) do předčasného důchodu. Vývoj není dramaticky špatný, není ale ani příznivý.
Základ za 600 litrů? To se teda fakt cenou nepodbízí. Firmy dostanou slevy, odečtou si DPH, sníží daň z příjmů, pro ně to tedy stále bude v pohodě.
Pro domácnosti už budou zase jen bazary. Údajně 94% nových Octávií v roce 2022 koupily firmy. Divím se, že se ještě vyplatí provozovat autosalóny, služebák se snad objednává bez návštěvy autosalónu, ne?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Když potřebuje kdejaká minda jezdit ze Stodůlek na Smíchov autem (pokud jsou děti mentálně a fyzicky v pořádku, tak snad mohou jet do školy MHDčkem), což je metrem 13 minut, tak se nedivme, že doprava v Praze vypadá tak, jak vypadá.