Moderní elektromobily mají pokročilý battery management systém, který neustále hlídá teplotu baterie - zejména kvůli zpomalení její degradace, ale i kvůli požární bezpečnosti. Nebezpečí požáru vzniká obvykle poškozením některého z článků při nárazu, proto je vysokonapěťová baterie při jakémkoli nárazu preventivně odpojena - podobným mechanismem, jako jsou vystřeleny airbagy. Koloběžky nic takového nemají a zároveň jsou poměrně často vystaveny silným nárazům, proto stejně jako kterékoli jiné elektrické zařízení - třeba váš mobil, kterého se také jistě nebojíte (a přitom dokáže i vybuchnout), občas při nějakém skrytém poškození začne hořet - obvykle při nabíjení. Jak často vám už během vašeho života hořel mobil (a to i ten, který vám předtím spadl na zem)? Tak zhruba stejně často hoří ty koloběžky - a jelikož je to velmi, velmi výjimečná událost, tak se o tom samozřejmě hned dozvíme, protože se na to soustředí všechna média. Elektromobily pak díky tomu pokročilému battery management systému nehoří téměř vůbec - o to více je na těch pár jednotlivých případů sostředěna pozornost médií celého světa. O požárech spalovacích aut skoro nikdo nepíše, protože jen v ČR hoří průměrně dva denně a to už nikoho nezajímá.
Dovnitř článků žádný termomanagement nevidí, teď jsou články relativně nové, až budou trošku starší a začnou v nich růst dendrity, to teprve začne legrace.
Autíčko se spalovacím motůrkem přijede do garáže, na výfuku 700 stupňů a třicet litrů vysoce hořlavé kapaliny kousek od žhavých potrubí.
Takze koloběžka má taky propacovsný termomanagement baterie, kapiláry s chladicí kapalinou, battery management system, který hlídá balancování článků, pyrotechnické rozbušky, které odpojí v případě potřeby elektrické okruhy, roztažné pěny mezi články, vysoce teplotně odolné materiály, které zamezují šíření požáru?
Jste normální?
Ještě jsem neslyšel o tom, že by výfukové potrubí zapálilo nádrž s palivem. Li-Ion články se proti tomu vzněcují docela často.
Jste dobře mimo. Srovnávat koloběžku s trakční baterií v elektromobilu. A ještě pár srdíček podobně postižených.
V Evropě jezdí 3 miliony elektrických aut. Kolik z nich shořelo?
V ČR jezdí 32 tisíc elektromobilů na kterých se uskuteční stovky nabíjení ročně.
Reálně se bavíme možná o půl milionu nabíjecích relacích v ČR. Kolik z těchto aut shořelo? Jedno?
V elektroautíčku jsou totožné články, jen jich je tam víc. Šance na samozápal je tím pádem vyšší...
Z koňů a krav se na automobily přecházelo postupně. To byl mnohaletý proces. Než bude potřeba nabíjet 50 EV v jeden okamžik,tak to bude trvat ještě pár let. Aspoň v ČR. Dnes je nabijecich míst dostatek. A až bude potřeba kapacitu navýšit,tak se to udělá. Již dnes se staví tzv. nabíjecí Huby,které mají třeba i 18 nabíječek. Všechno to jde ruku v ruce s potřebami. Stejně tak to bylo i s benzinkami po revoluci,když se navyšovaly počty aut na silnicích
Pokud ten HUB bude do kilometru od mýho paneláku, tak dejme tomu. A co když bude dál? A co v noci? Poběžím to ve dvě ráno nabitý přeparkovat, abych zbytečně neplatil? Malinko to nedává smysl, co?
36
Sledujících
1
Sleduje
36
Sledujících
1
Sleduje
Docela sranda byl tento článek:
Odkaz 1
Tak jsem simuloval malé městské elektrické auto s mou EV6.
Když jsem vyjel ze Stodůlek, měl jsem 69% na baterii (47,8 kWh kapacity).
Chtěl jsem si zkusit na vlastní kůži nesmysl jet s malým městským elektromobilem z Prahy až do Ostravy.
Dojel jsem tam za 3 hodiny a 38 minut. Udržoval jsem přesně tempo 135 km/h do Jihlavy (stoupání D1) a pak 122 km/h. Mohl jsem taky vzít průměr 127 km/h na celou trasu.
Jak se říká na pohodu...
Kdyby ten pisálek nula nula napsal: "Malým elektromobilem, vhodným do města a s malou baterií jsme z Brna do Prahy nedojeli...", tak bych to bral...
Takto vznikne zajímavé reakční video!
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
S mým autem za 60 000 tam dojedu vždycky a ani není nutno o tom dělat reportáž.
1 odpověď