A pořád dokola, když pominu to, že to je shitkovej tureckej Ford, tak v kočáru s cenovkou začínající na 1,5 mega opět dozadu narvou trojlavici, která spolehlivě zabije potenciál a variabilitu takového auta. To byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem pár let zpět šestkovou plečku už nekoupil a koupil jiné u konkurence, kde druhá i třetí řada je v podélných posuvech s členěním 2+1. A dokud toto soudruzi u VW nepochopí a nestojí o zpětnou vazbu, tak ať třeba zhynou.
Posledních 20 let chyběla VW seberflexe, nestáli o zpětnou vazbu zákazníků, kvalita šla do háje, ceny naopak stále vzhůru. Na to nemusím být raketový inženýr abych pochopil, že to dlouhodobě fungovat nebude. Blbé je, že vrcholní manažeři přes své bachory neviděli, co se děje v podhradí. Dobře jim tak.
Problémů je zde několik. Nikdo dodnes neřekl na plnou hubu, že stát tu není od toho, aby někomu utíral zadek a staral se o jeho potřeby, to za prvé. Za druhé, dostali jsme se do ekonomiky pobíračů dávek, bez snahy, bez práce. Dnešní junioři si ani ve snu neumějí představit, že pro pořízení vlastního bydlení musejí udělat víc než vykázat přítomnost po dobu 8 hodin denně v humanitární neziskovce. A za třetí, dokud bude občanský zákoník šikanovat majitele bytů bez možnosti udělení výpovědi z bytu nájemníkovi třeba i bez udání důvodu a to v řádu několika málo měsíců, s veškerou související legislativní podporou, tak se na trhu s pronájmy nic nezmění. Pokud mi nájemník neplatí např. za energie, tak ho nesmím odpojit. Ale pokud nezaplatím já distributorovi, tak se mně nikdo ptát nebude, třeba. Prostě to je na palici postavené. A mimochodem, je zvláštní, že si kde kdo umí zbouchnout třeby čtyři potěry, ale už se neumí o ně postarat a zajisatit jim bydlení. A stát ještě závazky za takoví individuum přebere a z mých daní bude platit výživné. No kde to jsme?
Nechci tu polemizovat o finančním přínosu takové akce, který je nezpochybnitelný. Ale jenom mně zaráží skutečnost, jak má Brno ambice se stát světovou metropolí v Moto GP, ale i se stavbou arény, kde by snad mohlo hostit i hokejové MS. Ale kudy sem chce ty návštěvníky převést? Po silnici 43 od Svitav, nebo po tankodromu se skoro peší zónou u Pasohlávek od Mikulova, nebo snad přes parkoviště po D1? To konšelé nemyslí vážně, že ne?
Tak jsem se v článku dočetl, že zprostředkovatelé odmítli poskytnout data, ale stát už ví, o kolik přišel na daních. Tak když je stát takový jasnovidec, tak na co bude další regulace, zákon, nařízení? Nebylo by lepší, aby jako jasnovidec zástupce státu přišel ve správný čas na správné místo a zazvonil na zvonek?
Tak jo, bezesporu to dopravě pomůže, o tom není pochyb. Na straně druhé, je to docela trapná šaškárna to PR, co kolem toho ŘSD a spřátelení pisálci dělají. Jednak se zatím nikdo veřejně nezabýval kvalitou staveb, v jaké se dnes běžně dopravní stavby předávají, rovný asfalt už asi nikdo v ČR neumí udělat, stejně tak usadit kanál nebo mostní uzávěr. Stačí se zajet podívat na Bayerovu, jak tam vypadá fungl nový okruh ani ne po roce provozu, tam snad není jediný kanál, co by nebyl propadlý. Nebo předloni rekonstruovaná ulice Hradecká, to je prostě nový díl Pat a Mat jedou na finišeru a někdo z ŘSD to podepsal a převzal. A když jsem viděl detaily na zmiňované estakádě, ani zde to po roce o moc lepší nebude. Co mně ale rozpálilo do běla bylo zjištění, že po cca měsíci a půl, co byl uzavřený Husovický tunel, nikoho nenapadlo opravit už roky propadlé kanály u jeho vjezdu, stejně tak provést čištění. Takže vítejte v realitě, až ty snězené chlebíčky vytrávíte a opadne opojení z páteční lunaparkové show, zase bude Husovický tunel uzavřen kvůli jeho údržbě. Prostě Kocourkov. A když otočíme list, tak tu ovce tleskají sotva zprovozněné polovině druhého městského okruhu v době, kdy už se měl dávno stavět třetí městský okruh, který odvede tranzit za humny města. Ale to je už zase jiná písnička, na tu je potřeba vidět dál jak za jeden roh.
Tady to masové davové šílenství není nic pro mně, autobusem nebo letadlem počínaje, přes ubytování na hotelu a info schůzky až po výlety na ostrovy a šmejdení po pobřežních restauracích. Raději si najdu apartmán, dojedu tam autem, cestu si naplánuji jak mi vyhovuje a po ubytování si vezmu kolo a vyrazím projet okolí. Válet se jak šnicl na pláži s kopou řvoucích lidí mně fakt nebaví, tak ženská jde s děckama do vody a já trávím dny ježděním po okolních horách, cestách necestách a stezkách nestezkách. Tam je boží klid. Za 80 km výlet třeba potkáte tak 10 cyklistů, to prostě nemá chybu. Žádné masy lidí jak u nás, v Rakousku.... Najdete tak spoustu krásných míst, na straně druhé, za ten klid zaplatíte jinou daň. Chorvatsko co se týče cykloturismu je prostě Balkán a Chorvati musejí tento potenciál teprve objevit. Za 80 km narazíte třeba na jedinou hospodu za celý den, kde se můžete najíst a napít. Ale zase za 20 éček se tam zhuntujete jako král. Nějaká odpočívadla, pítka s vodou, jako třeba v Rakousku, nebo cyklpointy, na ty rovnou zapomeńte. Do baťohu dvě flašky s vodou, svačinu, mobilní cykloservis a jede se. A cyklostezky či cyklotrasy? No to je teprve ten pravý Balkán, často máte pocit, že jedete po železničním náspu, kde jen chybí koleje. Ale jak píšu, ten klid za to stojí.
Tak jen pro srovnání, karavan, auto, dva dospělí, dítě 13 let, v kempu Strážnice přes litr, zvlášť placené sprchy, zvlášť placený vstup do bazénu, sociálky pamatuji Husáka. Kemp v rakouském Marbachu, ta samá sestava 30 euro, sprchy bez žetonů, teplá voda celý den, sociálky, kde se dá jíst ze země. Nevím jak vy, ale já jsem už dávno rozhodnutý. A to nemluvím o českém zlozvyků placeného parkoviště u každého sebemenšího lejna. Pokud si na zámku zakoupíme vstupenku, nechápu, proč mám platit parkoviště.
Tak zásuvku na vercajk jsem měl vzadu už před 20 lety u T4, u starého dobrého 2,5 litrového pětiválce se zesíleným 120A alternátorem. A k dispozici 2000W špičkově. Pravda, tenkrát jsem si to musel dodělat sám včetně druhé oddělené baterie, protože jak tak pozoruji, tak bych čekal dalších 20 let, než to soudruhům od VW našeptají soudruzi od Henryho, že je to jako dobrá věc 😄 Mě to tenkrát vyšlo cca na desítku, jsem zvědav, co si bude VW za toto účtovat dnes.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Bagrista si skočil na oběd a mezitím mu přivezli Cabernet 😄 😄