To je dobře podáno a jistě by se daly vymyslet i dalši " činnosti ".
Já si pamatuji realitu, učitelé přicházeli do třídy s obligátní otázkou " tak kam jsme to posledně probrali " a celá jejich příprava byla, že si od premianta či svého oblíbence vypůjčili učebnici a podle ní přednášeli. Většinou neměli ani písátko k zápisu do třídní knihy.
To je milá paní realita a žádní Potěmkinové co tu prezentujete.
Ráda Vás uvítám ve svých hodinách a můžete se mnou pobýt jen jediný pracovní den - pak možná zjistíte, že dnešní škola je úplně někde jinde. Pozor, já učím na 1.stupni a Vy se asi nejspíš bavíte o úplně jiném čase i ročníku. A urážet se od takového člověka nenechám. Jste už asi větší pamětník. Přesto Vám přeji lepší zábavu, než se tady zabývat něčím, o čem nemáte vůbec přehled. Už nebudu reagovat, můj čas věnuji těm, kteří si toho více váží a zaslouží si to.
Vypusťte opěvování učitelského povolání, které je nepochybně záslužné, ale nic vyjímečného, co třeba lékaři, kteří jsou pacientům k dispozici 24 hodin denně, v době kdy učitel v klidu pospává.
Místo toho napište kolik hodin v týdnu jste opravdu pracovala, ovšem máte-li k tomu odvahu.
Zatím pouze jeden z příspěvků byl odvážný a dlouholetý učitel přiznal, že nikdy žádné přípravy nedělal a je jasné že úspěšně učil a nikdo s žáků nebyl poškozen.
Když Vám tu vypočítám své odpracované hodiny,stejně mi nebudete věřit.Ale proč ne?Ve škole jsem každý den od 6.00 h. -je tu klid a já si dělám přípravu na vyučování -projdu si,co chci v daných hodinách s dětmi probrat,připravím i hravé procvičování, aby jen neseděly v lavicích (to obnáší pak následný tisk,laminování a stříhání).Do nácviku psaní si předepisuji pro svých 28 dětí postupně cvičný sešit a velké tvary nových písmen na listy -toto dělám průběžně pak i doma odpoledne či až večer. Jednou týdně mám se slabšími čtenáři hodinu doučování, k domu jsou dozory na chodbách,v jídelně,u vchodu a šaten (pokaždé někde jinde).Většinou mi výuka končí v 11.30,tím ovšem já nekončím.Čeká mě opravování 28 písanek,28 cvičných sešitů, k tomu 28 sešitů z matematiky.Jednou týdně mám i dvouhodinovku klubu angličtiny ve 3.třídě (na tu si také chystám pomůcky, kartičky, hry....) a dvouhodinovku klubu pokusů (taková jednoduchá kuchyňská chemie).Jako třídní musím jednat s rodiči, sepisovat zprávy a žádosti do poradny,pak následně vyhodnocovat podpůrná opatření,zapisovat vše do školní matriky a Bakalářů...=prostě naši přebujelou byrokracii byste nechtěl. Domů jedu v půl 3.Po večerech pak v různých aplikacích vytvářím hravá cvičení do angličtiny, čtení a psaní,matematiky i prvouky,aby mé žáky ta výuka bavila a zároveň vše co nejlépe procvičili.No a ještě taky musíme pamatovat na další vzdělávání - není tak často,ale jedno za 2 měsíce mám vždy.
Nikdy mě nenapadlo si své hodiny počítat a znovu říkám,věřte si, čemu chcete. Mějte se hezky a nechte nás v klidu žít a pracovat.
Pane Havlíku, co píšete je nesmysl.
Příkladně učitel co na základce učí 30 let určitě nepotřebuje tolik hodin na přípravu, rsp. nepotřebuje žádné, protože 30 let učí stále to samé dokola, tak by musel být úplný tupec aby si dělal na hodiny výuky nějaké přípravy. Za 30 let opakování by mohl klidně učit místo něj i jeho zouvák.
Písemky na opravování dává max. jednou za dva týdny, takže pracuje max. 20,5 hodiny týdně, když k tomu připočtete horu prázdnin, ředitelská volna a pod. tak je to krásný život. A to má ještě po každé hodině pauzu na kafíčko či poklábosení ve sborovně a při písemce si může v klidu číst knížku nebo brouzdat na netu.
O svěřené děti se nestará, šikanu neřeší a když něco praskne, tak to především svádí na rodiče, nebo se farizejsky diví, jaký to byl hodný žák.
Takže ředitelé škol by měli dbát na to aby učitelé opravdu pracovali 40 hodin jako běžní občané a státní zaměstnanci a nikoli formálně, mám na mysli tzv. " přípravy ".
Pokud by tomu tak bylo, tak by se najednou zjistilo, že je učitelů přetlak a větina se jich poflakuje.
Jestli si nějaký učitel i po desítkách let učení jednoho předmětu musí dělat přípravy na učební hodiny, tak je opravdu blb, resp. blb je jeho ředitel, že mu věří že si příoravy na každou hpdinu dělá.
Také učím už téměř 30 let vždy děti od první až po čtvrtou třídu. Letos mám 28 prvňáčků a mezi nimi 5 dětí s "podpůrnými opatřeními". Denně si píši nové přípravy a věřte, nepovažuji se za "blba". Přípravy z předchozích let se nedají použít - máme hlavně zcela jiné děti, nemluvím o inkluzi a různých dalších "problémech", změnily se kromě osnov i učebnice. Protože se dále povinně vzdělávám, snažím se svou výuku obohatit o nové metody a také digitální techniku. Dnešním trendem je i výuka venku, proto míváme různé "běhací" úkoly zaměřené na čtení s porozuměním, počítání..... a ano také pohyb, protože ten dnešním dětem opravdu hodně chybí. Než si připravíte takovéto činnosti, věřte že tím strávíte spoustu hodin. Ne, nechci se litovat ani chválit. Dělám to ráda, baví mě to a dělám to pro ty děti. Reakce neznalých lidí mě rmoutí. Já také nekritizuji jiné profese, ba naopak, vážím si každého, kdo svou práci dělá poctivě a s láskou. Pokud si myslíte, že se ve škole "poflakuji, kafíčkuji a klábosím", tak jste na omylu. Na to mi opravdu nezbývá čas, ale věřím, že jsou mezi námi i takoví kolegové, kteří to stihnou. Mou hlavní odměnou jsou moji žáci, kteří se ke mně i po letech hlásí, přijdou se za mnou do školy podívat a někdy i poradit. Díky nim se dá povznést nad hloupé názory a opovrhování tímto pro mě krásným povoláním.
A opět článek na učitele. Už po svém komentáři na ten předchozí jsem se rozhodla, že nebudu psát více. Je mi Vás líto, máte asi dost nenaplněný život a těmito články si jej vylepšujete. Znovu říkám, vážím si všech profesí, nikdo to v dnešní době nemá a nebude mít lehké. Proč se nezaměříte na to, jak dotlačit ty, co to zhoršení jen dále zvyšují, ke změně? Bylo by to jako bojovat s větrnými mlýny, ale učitelé jsou velmi vděčné téma pro všechny a Vy se aspoň pobavíte a zvýšíte si sledovanost.
A jinak máte pravdu, já jsem psala, že teď během posledních měsíců, kdy učíte hybridně se vaše vytížení jako učitelů přiblížilo nebo vyrovnalo ostatním zaměstnáním...A prostě jiná profese si pořád dokola nestěžuje jen učitelé, tak musíte počítat s tím, že se k tomu lidé vyjádří...Také přeji hezkou neděli a méně frustrace, děti si to nezaslouží, ony nemohou za to, že jste vyhořelá🙁.
Já vůbec nejsem vyhořelá, neuklidňujte si své ublížené ego na mě. Znovu píši, že svou práci miluji a opravdu kvůli financím jsem ji nikdy nedělala. Děti vždy byly a budou můj život, pro ně to dělám. Je mi vážně líto, že jste nikdy nepotkala učitelku, na kterou byste ráda vzpomínala. Je spoustu těch, kteří svou práci nedělají celým srdcem, ale proč to tady rozpitvávat. Toto platí pro všechny profese. Já si nestěžuji, připravuji se i o víkendech, ale tomu Vy nemusíte věřit a já Vás o tom nebudu přesvědčovat. Je hrozně smutné, jak u nás lidé o naší profesi smýšlejí. Jinde v cizině se nemusím stydět přiznat, že jsem učitelka. Já se vlastně vůbec nestydím ani tady a hrdě se ke svému poslání hlásím. Přála bych Vám pro Vaše děti lepší zkušenost, aby měly jednou jiný názor než Vy. Prosím, už raději nic nepište a zanadávejte si na mě doma, ať to nemusí číst ostatní. A hlavně neporovnávejte jablka s hruškami.
Nezlobte se váženání paní, ale to co popisuje je běžná práce většiny lidí...jen učitelé mají pocit, že mají mít plat za odučených 18-20 vyučujícíh hodin týdně a vše co je navíc má byt dopláceno...ale tak to nefuinguje...všude jsou porady, všude se musí lidé vzdělávat, ve většině profesí se mění zákony, systémy, postupy a všichni se je za pochodu musí učit a naučit a používat a každý to považuje za samozřejmost...takže ano, máte toho těď jistě dost a může to být opruz, ale jen jste se přiblížili všem ostatním profesím ne, že děláte víc než oni...
Děkuji za Váš názor, ale za celých 27 let se mi nestalo, že bych učila jen 18 - 20 hodin týdně. Naše práce není jen přímá výuka, ale to Vám asi nemusím vysvětlovat, když o ní máte takový přehled. Ani se nechci s Vámi hádat, znovu říkám, kdo si myslí, že to nic není, ať jde mezi nás. Školení, porad, administrativy máme spoustu, aspoň to nikomu nebude chybět a my rádi uvítáme čerstvé síly. Ty naše už, bohužel, dochází. Přeji Vám pěkný den.
Učím už řadu let na 1.stupni a svou práci miluji a pro děti se snažím dělat maximum. Je mi líto všech, kteří musí zůstat doma a nemohou do školy, a rodičů také. Vím, že v některých školách to funguje tak, jak popisujete, ale neházejte nás do stejného pytle. U nás probíhala online výuka denně podle běžného rozvrhu, jen výchovy ne (kdo by cvičil nebo maloval u PC?). Nyní často učíme "hybridně" - to je dílo. Část třídy ve škole a zároveň online připojení do výuky všichni doma. Zkuste si to učit tímto způsobem, aby se Vám děti zapojovaly, nenudily se, vše pochopily a nebyly pozadu. Děláte přípravy pro výuku ve škole, pro online prostředí a ještě musíte stíhat přípravu na různé kroužky, které vedeme. K tomu týdně doučování, abychom dohnali vše, co jsme nestihli dokonale procvičit. Když myslíte, že si jen užíváme volna a bereme nehorázné peníze, proč nejdete mezi nás? Asi byste to dlouho nevydržel. Můj muž by Vám řekl, jaký má život s učitelkou a kolik času mi v této době na něj zbývá. Vážím si všech profesí a žádnou bych si nedovolila hanět, ani tu Vaši. Tak zkuste mít trochu více respektu k naší velmi náročné práci. Vůbec netušíte, v jakém stavu jsou dnes děti (některé rodiny to mají opravdu těžké) a jakou nám to dá práci jejich křehké dušičky trošku potěšit a mnohdy suplovat nefungující rodiny.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Milá paní, učím 30 let na 1.stupni a jediné období, kdy nám skutečně přidali, bylo za vlády p.Babiše. Když se ohlédnu za svou dlouhou praxí, učím úplně jinak. Kromě využívání didaktické techniky, vytváření zajímavých procvičování v různých aplikacích a zábavných tzv.běhacích her, ve kterých děti ani netuší, že se vlastně učí a zdokonalují, jsem začala vytvářet čtenářské lekce s využitím metod kritického myšlení. Věřte, že to není žádná legrace a příprava mi zabírá spoustu mého volného času, ale nelituji. Odměnou jsou mi mí žáci, kteří si to užívají a posunují se dál. Vím, že nejsem jediná, která takto funguje, ale jako v každé jiné profesi jsou mezi námi i méně aktivní kolegové. A těch 130 % jsem ještě neměla ani jednou jako měsíční příjem, pouze s odměnou za organizaci akcí a aktivit navíc. Příště si to nejdříve ověřte, že ne vše, co se napíše o přidávání platu učitelům, je pravda.