Pozor na to. Klidne muzou behat i dva pisty v jednom valci. Toto je hodne stara vec. Treba moto manet 90 byl dvoupistovy jednovalec. Asi by jste se mel dotycnemu omluvit.
Kamarád toho Maneta měl. Když jsme sundali hlavu, tak jsme na to čuměli jako Ester, když vyhrála zlatou na lyžích na olympiádě. Údajně to mělo být pro lepší vyplachování. Ale, neujalo se to. Asi to mělo více nevýhod.
Warťase pamatuje ještě dost lidí. 3válec byl úspěšný motor. Ale kdo si mohl dovolit něco jiného tak to udělal i když Wartburk byl až na ten motor slušné a šikovné auto. Nevím co bylo horší- Zweitakt, nebo Dreizylinder.
Nechci se zastávat dvoutaktů, ale tříválec odpovídá z
určitého pohledu čtyřtaktnímuu 6 válci. Dvoutakt zapaluje v každé horní úvrati. Čtyřválec v každé druhé.
Kdysi jsem přemýšlel o tom, jestli by bylo možné u 2taktu nasávat a spodem protlačovat nikoliv směs, ale jen vzduch, a benzín vstříknout až po zavření přepouštěcích kanálů. Pak ale by bylo nutné vyřešit mazání. Pokud by to šlo vyřešit, tak by ten motor mohl být podstatně jednodušší a lehčí.
Tolik jen moje úvaha. Rozhodně tím nechci říct, že konstruktéři motorů jsou hlupáci.
Karel Revis
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Tak když fungoval dvoutaktní turbodiesel V12 (se čtyřmi ventily na válec), určitě by šel zkonstruovat i benzíňák...
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Dvoutakt s ventilama? Jak to funguje? Můžete dát popis, nebo odkaz?
2 odpovědi