🇨🇿/🇬🇧 občan, markeťák v důchodu,nyní "Železniční advokát", který píše o moderní železnici dneška a zítřka z pohledu zákazníka.
Na pořad Mate slovo se nedívám, protože si myslím, že jeho formát je populistický a nepřispívá k racionální diskusi. A při vší úctě, o vás jsem také nikdy neslyšel. Uvádíte řadu přesvědčivých argumentů, i když někdy je váš jazyk s odkazem na Evropskou unii poněkud hysterický, takový, který si spojuji s Václavem Klausem. Váš názor na Norsko je velmi sporný, protože nepřipouštíte, že současná spotřeba benzínu a nafty je z velké části důsledkem používání nákladních vozidel/autobusů a rostoucího počtu obyvatel, díky čemuž se na silnicích objevilo celkově mnohem více aut.(Odkaz ) V tomto ohledu si zoufám nad „lobby proti elektromobilům“, která nedokáže uznat dynamickou povahu vývoje elektromobilů. Nezmíní se například o tom, co dělá Toyota, ani o obrovském množství výzkumu, který probíhá v oblasti vývoje baterií. Opravdu si myslíte, že nikoho v této oblasti nezajímají ekologické problémy lithiových baterií?
Nepředkládáte žádné důkazy pro tvrzení, že politici ovlivňují, kdo bude pozván do pořadu „Mate slovo“. Proč místo takových tvrzení raději nepožádáte o místo v příští diskusi na toto téma na ČT24? Topolánek se tam nedávno znemožnil svým osobním chováním, takže tam potřebují někoho slušně vychovaného - a budete mít více prostoru pro efektivní prezentaci svých argumentů.
Jsem rád, že se článek na toto téma objevil, ale myslím, že je třeba kriticky říci více o tom, že se nepodařilo vybudovat metro ani železniční spojení na letiště.
Zajímaly by mě skutečné odpovědi na následující otázky.
Dobrý článek. Tento efekt Ficova génia jsem nezohlednil, ale dává to smysl. Chtěl bych však jen říci, že tento jev je s námi již velmi dlouho. V polovině 90. let přišlo do Prahy pracovat do marketingu a reklamy mnoho mladých Slováků a vybudovali si velmi úspěšnou kariéru. Z některých se stali dobří přátelé. Můj praktický lékař, můj lékař na fyzioterapii i můj ortoped - všichni Slováci. Ortoped, který mi před týdnem operoval palec na noze, je evropským odborníkem na tento typ zdravotního stavu. Takový talent, a nikdo z nich by se na Slovensko nikdy nevrátil.
Mám přesně toto auto a souhlasím téměř se vším, co autor píše. O aplikaci, která má poskytovat "funkčnost", se nezmínil. Je to nejhorší aplikace na cokoli v mém telefonu. Mrtvý papoušek je funkčnější. Ale jinak se mi auto líbí. Cena? Mám štěstí, jsem v důchodu a mám dost peněz, abych si mohl vybírat. Vybral jsem si ho, protože jsme jen dvoučlenná rodina. 95 % mých cest je po Praze a všechny v elektrickém režimu, ale na těch 5 % je to krásné odpočinkové auto, ale pořád dost rychlé na to, aby šokovalo idiota za mnou, který se ve 130 km/h dostane do intimního prostoru. Interiér je nádherný a můj první šéf mě před lety upozornil, že na interiéru záleží, protože na něj se člověk dívá téměř pořád (ne na exteriér). Jedinou další výtkou je, že v současné době mohu nechat auto servisovat pouze na pobočce Domanského na Černém Mostě. Tam musím bojovat o pozornost s řidiči Peugeot Citroen a Hyundai, žádné "prémiové" služby tam nejsou. Jinak tento vůz doporučuji, pokud chcete PHEV střední třídy s jistou noblesou.
Jsem britský a český občan, souhlasím se vším, co autor píše, a jsem šokován některými reakcemi na něj. Projev JD Vance byl plný nehorázných a do očí bijících lží, včetně některých o Británii (která samozřejmě před několika lety vystoupila z EU) Autor poskytl důkazy, že jde o lži. Vanceův projev se vám možná líbil, ale líbil se vám lhář, který lže. Takto vedete osobní debaty se svými přáteli - tím, že říkáte věci, o kterých víte, že jsou lživé?
A proč byste měli věřit člověku, který považuje za nutné nosit při takovém setkání řasenku?
Dobrý článek, ze kterého jsem se dozvěděl několik věcí. Jsem Brit, žiji zde od roku 1993 a často navštěvuji Rakousko. Vždycky jsem měl dojem, že Rakousko je velmi schopné v oblasti cestovního ruchu a pohostinství a že - alespoň navenek - jsou běžní Rakušané velmi přátelští. Kapitola o 50. a 60. letech je velkým vhledem do toho, proč je to pravda.
Uvítal bych něco více o směrech, kterými se Rakousko může vydat na „křižovatce“, ale to by článek velmi prodloužilo a odvedlo do jiné tematické oblasti.
Autor má pravdu.
Můj další tip je, že pokud letíte např. Praha-Londýn, vyplatí se zjistit cenu British Airways pro klubovou třídu. Možná budete příjemně překvapeni, zvláště když si připočtete příplatky za letenku v třídě economy. Navíc z pekla terminálu 3 na Heathrow můžete uniknout do klubového salónku, který je velmi dobrý (mnohem lepší než pražský).
Vážený autore,
máte velmi dobrý argument - a jako Londýňan mohu potvrdit, že vaše kritika je zcela oprávněná.🥲
Nicméně si myslím, že s vašimi údaji o „průměrné čisté měsíční mzdě“ není něco v pořádku.
K ověření jsem použil Perplexity.ai (používá a zobrazuje více zdrojů). zdrojem pro toto konkrétní měření byl Eurostat: Odkaz
Z vašeho grafu vyplývá, že rakouský čistý příjem je asi o 50 % vyšší a švýcarský o 238 % vyšší než český. Eurostat uvádí, že Rakousko je o 124 % vyšší a Švýcarsko o 398 % vyšší . Při použití úpravy podle PPP (parity kupní síly) jsou však údaje v Rakousku o 76 % vyšší a ve Švýcarsku o 138 % vyšší.
Nemyslím si, že to ničí váš celkový argument , který je velmi dobrý a je třeba ho říci.
@Lukáš Kadula Při vší úctě, jako „velvyslanec“ elektromobilů byste měl projevit více diplomacie. Dát do titulku „Realita, nebo fikce?“ bylo velmi podnětné. Autor není profesionální novinář a jeho vyprávění na mě působilo velmi důvěryhodně; uvedl jste několik dobrých obecných poznámek, které by si jistě měl někdo přečíst, ale žádná z nich nevyvrátila, že autorův příběh je typickou zkušeností - a to nejen v Česku. Každý den slyším podobné příběhy z Británie, a co se týče Německa, no... také by mě zajímalo, který nový elektromobil za 1,1 milionu Kč má dojezd 700 km - a hlavně, zda je tento dojezd reálný v zimě; to byla velká část autorova vyprávění a vy jste se jí nevěnoval.
Ve své pozici byste si neměl brát na mušku běžné občany, spíše byste se měl obrátit na politiky (a lobbistické skupiny), kteří se tváří, že to s nulovými emisemi myslí vážně, ale nedělají nic pro jejich podporu (ať už prostřednictvím EV nebo vytápění domácností, a to mluvím z vlastní zkušenosti o obojím).
Samozřejmě je tu ještě jedna otázka. Nemohl se autor vydat na cestu vlakem, a pokud ano, proč to neudělal? Ale opět, neměli bychom se navážet do jednotlivých občanů, spíše bychom se měli ptát, co je potřeba udělat, aby se lidé rozhodli.
Jako Brit si myslím, že jste na sebe v tomto ohledu příliš přísní. Po celé Praze je spousta opravdu dobrých kaváren s "pořádným" espressem, ale nejen v Praze. Loni jsem byl v Českém Těšíně a velmi mě potěšilo, že jsem objevil kavárnu u Štefánika nedaleko nádraží, majitel obsluhoval a ukázal mi zrna, které používá. Problémem je nákupní centrum. Jsem si jistý, že podobnou katastrofu byste našli i v nákupním centru v Německu. I když musím přiznat, že mám rád Costa espresso. Káva, stejně jako pivo, je částečně otázkou osobního vkusu, ale Costa nepoužívá kapsle, nikdy, a jsou v mnoha nákupních centrech. Ale co já vím? Piju espresso jen ráno🤣
Dobrý den, paní Taborská,
jsem Brit a nyní i Čech🙂. Ruskou invazi v roce 1968 jsem jako dítě sledoval v televizi. Už tehdy jsem pochopil, že mladí lidé v ulicích, kteří čelili tankům, chtěli jen stejné svobody jako já. Ta myšlenka mě nikdy neopustila. V roce 1987 jsem sem přijel poprvé a odjížděl jsem přesvědčený, že režim nemůže vydržet (i když jsem si myslel, že to bude trvat mnohem déle.) S otevřenou pusou jsem sledoval BBC, jak čeští studenti, včetně mladé ženy, která je nyní mou manželkou, čelí pořádkovým silám. Tento den je váš, paní Táborská. Budu na vás myslet, až budu dnes později zapalovat svíčku na Národní třídě. Ať váš hlas zůstane silný a jasný po mnoho dalších let.
Skvělé. Jsem nyní britský/český občan a toto je další důkaz, že nic nespojuje mé dvě země více než podobný vytříbený smysl pro humor, který zbytek světa může považovat za nepochopitelný. O tom se můžete přesvědčit, pokud sledujete Larryho účet na Twitteru. Larry má několik silných názorů (maskovaných elegantním jazykem a tónem Yes Minister). Nic mi nezlepší den víc, než když vidím Američana, který se proti jeho komentáři ohradí zuřivou replikou, aby ho někdo upozornil, že „se hádáte s kočkou“.
Nevím, kdo spravuje jeho twitterový účet, ale nejsem si jistý, že je to někdo z vládního komunikačního týmu. Larrymu se příliš zjevně ulevilo, když Boris Johnson opustil číslo 10.
Ach. Napsal jsem o tom článek pro Medium a zveřejnil ho v pátek večer. Velmi mě překvapilo, že se redakce nerozhodla dát ho na hlavní stránku. Teď už vím proč. No , netvrdím, že můj článek je lepší, ale snažil jsem se popsat, proč mají britští občané obecně nějakou lepší ochranu před tímto druhem problémů než Češi. Pokud to někoho zajímá, článek je zde
Jako rodilý Brit musím s lítostí konstatovat, že jeho hodnocení Britů na dovolené na Kanárských ostrovech a v dalších oblíbených turistických centrech je pravděpodobně zcela oprávněné. Chtěl bych uvést dvě výhrady.
Mrzí mě to, ale není to nový fenomén (určitě vznikl ještě před pádem komunismu v Evropě) a mnoho Britů se za něj stydí, a proto do takových míst na dovolenou nejezdí.
🇨🇿/🇬🇧 občan, markeťák v důchodu,nyní "Železniční advokát", který píše o moderní železnici dneška a zítřka z pohledu zákazníka.
3
Sledujících
1
Sleduje
🇨🇿/🇬🇧 občan, markeťák v důchodu,nyní "Železniční advokát", který píše o moderní železnici dneška a zítřka z pohledu zákazníka.
3
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nejhorší na tomto příběhu je, že jiná letiště to takto nedělají. Práci provádějí v noci: Odkaz 1