🇨🇿/🇬🇧 občan, markeťák v důchodu,nyní "Železniční advokát", který píše o moderní železnici dneška a zítřka z pohledu zákazníka.
Dobrý den, paní Taborská,
jsem Brit a nyní i Čech🙂. Ruskou invazi v roce 1968 jsem jako dítě sledoval v televizi. Už tehdy jsem pochopil, že mladí lidé v ulicích, kteří čelili tankům, chtěli jen stejné svobody jako já. Ta myšlenka mě nikdy neopustila. V roce 1987 jsem sem přijel poprvé a odjížděl jsem přesvědčený, že režim nemůže vydržet (i když jsem si myslel, že to bude trvat mnohem déle.) S otevřenou pusou jsem sledoval BBC, jak čeští studenti, včetně mladé ženy, která je nyní mou manželkou, čelí pořádkovým silám. Tento den je váš, paní Táborská. Budu na vás myslet, až budu dnes později zapalovat svíčku na Národní třídě. Ať váš hlas zůstane silný a jasný po mnoho dalších let.
Skvělé. Jsem nyní britský/český občan a toto je další důkaz, že nic nespojuje mé dvě země více než podobný vytříbený smysl pro humor, který zbytek světa může považovat za nepochopitelný. O tom se můžete přesvědčit, pokud sledujete Larryho účet na Twitteru. Larry má několik silných názorů (maskovaných elegantním jazykem a tónem Yes Minister). Nic mi nezlepší den víc, než když vidím Američana, který se proti jeho komentáři ohradí zuřivou replikou, aby ho někdo upozornil, že „se hádáte s kočkou“.
Nevím, kdo spravuje jeho twitterový účet, ale nejsem si jistý, že je to někdo z vládního komunikačního týmu. Larrymu se příliš zjevně ulevilo, když Boris Johnson opustil číslo 10.
Parádní článek, příště se pane Richarde zkuste prosekat jízdními tarify jednotlivých krajů,s jejich různými dopravci. To je totiž velmi podobné a taky mazec.
Ano, četl jsem něco o těchto „anomáliích“; Odkaz o nich má patřičně sarkastické články. Měl bych pravdu, když jsem si myslel, že za některé z nich může regionální politika?
Ach. Napsal jsem o tom článek pro Medium a zveřejnil ho v pátek večer. Velmi mě překvapilo, že se redakce nerozhodla dát ho na hlavní stránku. Teď už vím proč. No , netvrdím, že můj článek je lepší, ale snažil jsem se popsat, proč mají britští občané obecně nějakou lepší ochranu před tímto druhem problémů než Češi. Pokud to někoho zajímá, článek je zde
A dnes na to vyšel článek i na Seznam Zprávách:
aha...Aha!!!
Redakce Média se rozhodla, že můj článek na hlavní stránku nedá. Je to skoro poprvé od doby, kdy jsem sem začal psát, kdy si nemysleli, že by nějaký můj článek nestál alespoň za pár minut na hlavní stránce. Samozřejmě si všichni autoři myslíme, že všechny naše články jsou geniální - ale vážně mě to překvapilo. Teď už ale chápu proč. No dobře, dostane se to k více lidem- ale snažil jsem se řešit širší problematiku nedostatečné ochrany českých zákazníků...to se ani jednomu z těchto článků nepodařilo.
Skvělý článek. Bylo by pěkné, kdyby se toho chytilo nějaké větší médium a informovalo o tom.
Děkuji!. Abych byl spravedlivý, ČTK a iDnes se toho chopily, ale doufám, že jako občan obou zemí mohu přidat osobnější pohled. Obecná absence „ochrany spotřebitele“ v ČR mi hodně vadí, zejména co se týče veřejných služeb - elektřina, plyn, voda.
Více lůžkových míst ČD nelze, neboť vozy nejsou, neexistují.
Využívají se na:
Canopus 1x pár (dříve 2x, výluka přes Linz, Canopus vezl navíc další lůžkový vůz jako náhradu za Jižní expres, cílová stanice je stejná)
Jižní expres 1x pár
Metropol 1x pár
Slovakia 7x párů.
A 1 kus zůstává jako rezerva v Praze.
12x WLABmz826 a 9x WLABmee823.
Lehátkový vůz na vlacích Canopus patří dopravci SBB, tedy Švýcarům, ne ČD.
Děkuji za tyto informace, vážím si jich.
Mohu vás požádat o další upřesnění, pokud jde o vůz s lehátky? Jak potvrzuje vagonWeb, vůz, který jezdí na Canopusu, nese logo RDC -a zvenku vypadá vždy příšerně. Je RDC leasingová společnost? Pronajímá si ho SBB? Mimochodem vagonWeb uvádí, že servis na tomto voze zajišťuje také JLV. Jako „nezasvěcenému“ mi to nedává moc smysl. Canopus je vlastně matoucí po všech stránkách. Ačkoli nese číslo NightJet (NJ409), vagonWeb ho uvádí jako švýcarský vlak, přesto je většina vozů NightJet a jsou tam jen 2 sedadlové vozy SBB, které jezdí i do Berlína.
Pokud víte, co stojí za tímto podivným zdánlivým vlastnictvím, rád bych se to dozvěděl.
Článek pěkný, spousta zajímavých informací, ale jak už jsem tu kdysi pod jedním vaším článkem psal, ty ceny jsou pro mne naprosto neakceptovatelné a to i přesto, že mám vlaky a železniční svět rád. Cena 8000 Kč za noční cestu z Karlsruhe do Prahy? To je pro mne neuvěřitelná zlodějna. Za tu cenu jsem měl v létě týdenní dovolenou na Kypru - v ceně letenka tam, solidní ubytování na 6 nocí, doprava po Kypru na výlety a letenka zpět... Nebo za 2600 Kč jsem dolétl z Vídně do dalekého Uzbekistánu. A do Anglie se dá z Prahy mimo sezonu letět běžně i za 400 korun. Takže bohužel, letecká doprava u mne vítězí, ačkoliv cestování nočními vlaky je pro mne romantické a fandím mu. Ty ceny jsou ale neuvěřitelně nasazené a to nemluvím o tom, kdyby chtěl jet člověk s rodinou. Ale lidé ty ceny zřejmě akceptují, jinak by vlaky za tyto ceny provozovány nebyly, zkrátka zákony trhu... Já však určitě odmítám platit pět a více tisíc za jednu noční cestu vlakem, když za např. 3 tisíce mám víkend v Portugalsku s letenkou tam i zpět a ubytováním. Čím více se ale po Evropě noční vlaky rozšíří, tím více i klesnou ceny, snad se toho dočkáme...
Dobrý večer, Jan, a děkuji za váš komentář. V podstatě mohu jen souhlasit s Vaším názorem na ceny a chápu Vaši celkovou volbu. A v podstatě máte pravdu, ceny půjdou dolů až tehdy, když se zvýší nabídka lůžek v nočních vlacích, ostatně to vidíme již nyní, pokud se podíváme na mnou uvedený příklad ceny lůžkového vlaku do Košic, s Českými drahami a naprosto stejným vozidlem a palubním servisem. Obecně je ve vlaku do Košic k dispozici šestkrát více lůžek než ve vlaku Curych-Karlsruhe-Praha. Není divu, že cena je jen 1900Kč a ne 8000Kč!
Zdravím Richarde a děkuji za pěkný článek. Spací vlaky mám ráda.
Ale teď k věci, před 11 lety jsem chtěla s rodiči jet do Skotska. Chtěla jsem použít spací vlak Caledonian sleeper a ušetřit si nocni kodrcani se londýnskou hromadnou dopravou na nádraží.Cena lístků na tento vlak mě doslova vyděsila. Ač ateista, jsem se třikrát pokřižovala a smířila se s celonočním přesunem na dotyčné nádraží. V tom vašem článku jste ještě zapomněl doplnit, že mnohdy letenka stojí méně, než vlak. Anglické vlaky jsou totiž docela drahé. Ano, dá se ušetřit, ale ne vždy máte tu možnost.
Zdravím Zuzano, děkuji za komentář a jsem rád, že se vám článek líbil.
Bohužel máte pravdu, cestování po železnici v Británii je příliš drahé, zejména ve srovnání s Českou republikou, a pokud někdo cestuje z Londýna do Edinburghu, Glasgow nebo Aberdeenu, je často levnější letět (i když tato možnost není dostupná do jihozápadní Anglie, v létě létá pár malých letadel do Newquay a to je vše). Nová vláda slibuje, že s cenami něco udělá, ale jsem skeptický; faktem je, že vlaky jsou na nejdůležitějších trasách plné už teď. Rád bych viděl více nočních lůžkových vlaků spojujících Evropu, ale musí být pohodlné a příjemné a myslím, že je třeba se poučit z "Night Riviera". Mimochodem, další článek je o cestě zpět a o restauračním voze Pullman - i ten byl působivý!
Milý pane Hunt(e), co mne ohromilo na Vašem článku je skutečnost vynikající gramatiky českého jazyka, proto mi dovolte následující dotaz:
Napsal jste ho sám s pomocí slovníků/AI překladačů/rodilých mluvčích? Pokud ano, o.k., pokud ne, tak vážně smekám!!!
🙂
A s Vaším laskavým přispěním, kolik let jste již občanem Česka?
Děkuji.
:-)
Již v několika odpovědích jsem se zmínil, že moje úroveň češtiny je nižší, než jaká vyplývá z mých článků. Obecně k tomu používám DeepL. Pomáhá mi to psát stylem, který si, jak doufám, zachovává výrazný britský prvek. Přijel jsem v roce 1993 (jak je uvedeno v článku), ale tehdy se jednalo o „šestiměsíční přidělení“. Českým občanem jsem se stal v červnu 2020, přičemž jsem si ponechal britské občanství. Dvojí občanství bylo možné až po změně českého zákona v roce 2014. „Občanství“ beru vážně; pro mě to znamená vždy volit, což zase znamená být dobře informovaný; a to mi dává perspektivu napříč dvěma zeměmi (a také kontinent vs. ostrov), která, jak doufám, může být pro čtenáře zajímavá.
Váš pohled zvenčí na "české zvláštnosti" je v článku vcelku příjemný. Pokud jdete "s kůží na trh", což je podobné úsloví jako "rozumí tomu jako koza petrželi", musíte počítat s tím, že můžete někomu "šlápnout na kuří oko". Takže, pokud máte odvahu číst komentáře v diskuzi pod článkem, je potřeba se obrnit trpělivostí, aby nedošlo k naplnění dalšího úsloví "Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá". Pak už je diskuze o ničem. Je až neuvěřitelné, jaké komentáře lze u článků někdy nalézt ("off topic"). Jinak, různá ustálená slovní spojení nemáme jen v Česku, mají je i Britové, Němci atd. Pokud Vás psaní článků na seznamu baví, tak si to užívejte.
Moc vám děkuji! Jsem veteránem „diskusí“ na sociálních sítích a mám "jizvy po bitvě"😉. Takže jsem věděl, že tento článek bude kontroverzní. Ale je užitečné už jen vidět, jakou škálu komentářů článek na Médiu vyvolává. Vlastně i řada komentářů byla velmi milá a utvrzuje mě v názoru, že naprostá většina Čechů jsou lidé slušného vychování, kteří ocení diskusi ve slušném tónu. Děkuji za přečtení a přeji hezký den.
Nic moc hlavně nechápu proč píšete že jste cizinec tak proč se zajímáte o českou politiku ? Ůčel média známe dehonestace a rozklad i historický naší země ve prospěch EU a pozměňování historie nedávné a dávné zdání demokratické debaty je iluze nevyváženost je viditelná na první pohled a hlavně které médium se nechá platit za boj z takzv nevysvětlitelným pojmem dezinformace od vládnoucí politické garnitury trochu ohlupující
Děkuji za otázku. Nyní jsem skutečně českým občanem a žiji zde nepřetržitě od roku 1993. Zároveň zůstávám britským občanem a Londýn není daleko - ani vlakem😉. Přesto mi někteří lidé v Británii (dokonce i můj vlastní bratr během debaty o brexitu!) kladou podobnou otázku, když se vyjadřuji k britské politice.🤷♂️
Milý autore článku, taknějak mi uchází účel Vašeho článku. Musím se přiznat, že jsem donedávna o tom, jak Médium vlastně funguje, neměl moc potuchy. Děkuji, že mi to Váš článek trochu objasnil. Na druhou stranu, abych jenom neděkoval, řadím trochu Váš článek do kategorie "příprckovských", protože mi chybí účel /pro tu jednu nejistou Plzeň jste si tu práci určitě nedal/. Co je to, oslava, obdiv, propagace? Nějak to nemůžu zařadit, ale možná je problém ve mně. Bohužel v poslední době se nemůžu zbavit pocitu, že médium je silně pod vlivem vládní politiky. Dám příklad, blíží se volby a vládní koalice má trochu "vítr" z posilujících komunistů. A tak se v poslední době roztr pytel s článkami s protikomunistickou agitací: "Za komunistů lépe nebylo", "Zvěrstva na hranicích", "Srovnání cen za komunistů a v současnosti" a pod. Zákonitě to vede k otázce, proč jsme se teda s bývalým režimem "tak něžně rozloučili" , když nám ten socialistický zložinecký systém, teď po 30 letech relativního klidu, tak hrozně vadil? Anebo žeby se Médiom snažilo, výběrem a zařazením těchto článků, trochu ovlivňovat volby? Nebo "mladícká nerozvážnost" mladších redaktorů? A jaký je teda můj účel napsání tohoto příspěvku? Že médium není všechno to zlato, co se blyští. A možná jsem jenom já trochu negativní a vše je v pořádku. V článku jsem uvedl pár "překladatelských oříšků", doufám, že mi to prominete. Přeji vše dobré
Dobrý den, Pavle, děkuji za Váš komentář. Uvádíte některé skeptické, ale výstižné postřehy o mediální „krajině“, které se týkají nejen českých médií. Nikdy jsem nebyl profesionálním novinářem, ale vždy jsem se o to zajímal. Domnívám se, že všichni musíme nadávat na špatnou žurnalistiku, ale také podporovat tu dobrou a hlavně mít na paměti, že je to práce lidí, s city. Obecně jsem se při své práci naučil, jak je důležité chválit lidi za dobrou práci, a zjistil jsem, že minimálně prvních dvacet let po nástupu socialismu Češi obecně nechválili tak, jak by měli. Takže to je jeden z důvodů, proč jsem tento článek napsal. Pak jsem chtěl poukázat na to, jak se Médium liší od ostatních sociálních médií, a to byl důvod, proč jsem zdůraznil „cizí“ . Nic podobného v anglicky mluvícím světě neexistuje a vybízí k tomu, aby lidé prezentovali své názory promyšleným a slušným tónem - na rozdíl od Facebooku apod. Doufám, že to je dobré vysvětlení mé motivace, i když - moje slabost- mohl bych pokračovat ještě mnohem déle! Omlouvám se za chyby a děkuji za přečtení článku.
Milý Richarde, děkuji za výstižný článek. Přesně jste popsal důvody, které přivedly k psaní na Medium i mě. Nikdy jsem nepropadnul sociálním sítím a sbírání lajků, ale přiznávám, že pohled na přibývající stovky čtenářů je příjemný. Právě možnost dostat se na titulní stránku Seznamu a zjistit názory čtenářů je unikátní. Začal jsem psát o svém oboru - realitách a hned můj druhý článek přesáhnul 15000 přístupů Odkaz 1 Dosud nejvíc - 26000 přístupů má můj osobní příběh Odkaz 2 . Ačkoliv se z mých 30 článků dostalo na titulní stránku 25, zákonitosti atraktivity pro čtenáře mi zůstaly záhadou. Přesáhnout 22000 přístupů se mi podařilo ještě dvakrát (bazén jako nesmysl a baťovské školství) a další tři články přesáhly 14000 (sci-fi pohádka, tiny house a operativní leasing). Naopak z mého pohledu zajímavá témata - rychločtení, nebo mužský vs. ženský mozek vůbec nezaujala. Ve všech článcích jsem vytvořil ankety a výsledky pro mě byly velmi zajímavé - nejvíce mě potěšil zájem o Baťovu školu práce (770 z 900), kterou jsem se inspiroval ve svém projektu internátní soukromé střední školy. Věřím, že popis mé autorské dráhy (185000 přístupů za 6 měsíců ze 30 článků) Vás inspiruje. Jako expert na železnici bych psal o srovnání kritizovaných Českých drah se světem a zejména o plánovaných rychlodrah, které někteří odborníci považují za neekonomický. Držím Vám palce a těším se na inspirativní články.
Dobrý den, Pavle, moc vám děkuji za váš komentář, opravdu mi pomáhá. Správně jste identifikoval můj hlavní cíl - pomoci vysvětlit důvody, proč bude "VRT“ pro zemi dobrou investicí - protože Britům se to s jejich "HS2“ nepodařilo. Ale bylo mi doporučeno, že vzhledem k tomu, že jsem od svého příchodu nepracoval s železnicí, musím si vybudovat důvěryhodnost jako komentátor. Máte štěstí, že nemovitosti zajímají více lidí než železnice, ale Médium má tak velký "reach" (% populace, která něco čte na Seznamu), že to ještě jde. Je tu jeden údaj, který oba potřebujeme a nemůžeme získat, pokud jde o čtenost: u jednoho článku jste měl 26k a u druhého 22k. Kolik % čtenářů četlo oba články? Mohli bychom být v pokušení předpokládat, že to byli téměř stejní lidé, ale kromě vašich sledujících by to jinak mohli být úplně jiní čtenáři Média kvůli obrovskému "reach". Je to střízlivá myšlenka.
🇨🇿/🇬🇧 občan, markeťák v důchodu,nyní "Železniční advokát", který píše o moderní železnici dneška a zítřka z pohledu zákazníka.
2
Sledujících
0
Sleduje
🇨🇿/🇬🇧 občan, markeťák v důchodu,nyní "Železniční advokát", který píše o moderní železnici dneška a zítřka z pohledu zákazníka.
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jako Brit si myslím, že jste na sebe v tomto ohledu příliš přísní. Po celé Praze je spousta opravdu dobrých kaváren s "pořádným" espressem, ale nejen v Praze. Loni jsem byl v Českém Těšíně a velmi mě potěšilo, že jsem objevil kavárnu u Štefánika nedaleko nádraží, majitel obsluhoval a ukázal mi zrna, které používá. Problémem je nákupní centrum. Jsem si jistý, že podobnou katastrofu byste našli i v nákupním centru v Německu. I když musím přiznat, že mám rád Costa espresso. Káva, stejně jako pivo, je částečně otázkou osobního vkusu, ale Costa nepoužívá kapsle, nikdy, a jsou v mnoha nákupních centrech. Ale co já vím? Piju espresso jen ráno🤣
1 odpověď