To jsou zase neskutečné bláboly a někdo je platí. Když slyším nebo čtu think tank, dostávám kopřivku. Kolik vznikne oxidu ohličitého z litru benzínu, plynu nebo uhlí dokáže spočítat každý, kdo měl na střední chemii. Pak stačí vynásobit cenou povolenky. Na to nepotřebuji tyto experty. Spíše bych čekal odpověď, kde vezmou v zimě, kdy je pod mrakem a nefouká el. energii na v současné době podporované tepelné čerpadlo.
Pokud neprojdu na měření emisí, je chyba na výrobci auta. Nemohu za to, že výrobci aut jen s malou rezervou u nového auta limity splní. Po záruce už je jim jedno, co bude dělat nebohý majitel. Řešením není kupovat každých 5 let nové auto. Nechala si spočítat nějaká tupá hlava v Bruselu kolik emisí se vyprodukuje při výrobě nového auta?
Jinde kolem nás již funguje. Takže stačí opsat funkční zákon a celý systém okopírovat a poučit se i z chyb a provozních problémů, které jinde na počátku určitě byly. Mezinárodní řetězce už mají zkušenosti z okolních zemí. Zase se z něčeho běžného a jinde funkčního dělá pseudoproblém. Bohužel, takto je to se vším. Příkladem je stavební zákon. Také stačilo opsat nějaký funkční.
A co byste místo těch "dvou šašků" navrhoval? Někoho kdo zakáže nedbalost a postaví ji mimo zákon?
V zemi, kde si každý dělá co chce, a zároveň každý ví úplně všechno nejlíp a nikdo mu do ničeho nebude kecat, protože on je ten jedinej, pravej...
No hodně štěstí s takovým materiálem.
Někoho, kdo nechá instalovat funkční automatiku. Máme rok 2024! lidské životy nemohou záviset na jednom strojvedoucím. Jemu jde o život taky, určitě nedělá chybu záměrně.
Máte jen částečnou pravdu s tou automatikou. Když profesionální řidič srazí na přechodu člověka nebo najede do skupiny lidí na zastávce, taky to napíšete, že automatika? Ano, na dráze by měla fungovat. Ale taky jsou tam zodpovědní lidé...
Vyjadřoval jsem se k železnici ne k řidičum. Lidské žívoty na železnici nemohou záviset na jednom člověku. Kdo neudělal nikdy chybu, hoďte po mne kamenem.
Obecné ohrožení z nedbalosti. Doufám, že se nevyřeší jako vždy, najdeme viníka a toho zavřem. Lidé dělají chyby, tak to prostě je. Bezpečnost musí zajišťovat automatika a několikrát jištěná. Že nefungovala, nebo dokonce nebyla možná správně instalovaná, to je pravá nedbalost. Ryba smrdí od hlavy. Těm dvou šaškům, kteří se tam hned jeli podívat by měla být odebrána funkce ministra.
Další ekonom, co si myslí, že fyzikální zákony obejde vyhláškou a nařízením EU. Až zavřeme uhelné elektrárny nebudeme mít el. energii na stávající stav. Natož pro provoz elektromobilů. V současné době není ekonomicky využitelná technologie pro ukládání el. energie. Vykládá nesmysli o cílech pro které nejsou technologické předpoklady. Připomíná mi to komunistické poručíme větru dešti nebo Mao Ce-tungův velký skok vpřed. Pro mladší lze najít jak dopadlo následným hladomorem. (Vítěztví ideologie nad realitou) Nejsem proti ochraně klimatu, ale cesta, kterou zvolila Evropská komise a její místní kariérní přisluhovači vede no víte kam.
Daň z nemovitostí se platí skoro ve všech státech. Musí se zaplatit komunikace a další věci v souvislosti s nemovitostí. Lidé si koupí nemovitost, možná platí i hypotéku a najednou stát zvýší nečekaně daně. Těžko se žije ve státě, kdy nevíte, co bude. Pokud platíte daně z výdělku, odečítá se od nich nezdanitelný základ. Možná by stálo za úvahu zavést i nezdanitelnou plochu na osobu třeba 30 metrů čtverečních.
Pane, před asi tak šedesáti lety se ještě používal všude svítiplyn. Zemní plyn přišel až pak. Představte si, že svítiplyn obsahoval až 60% vodíku. Skladovalo se to v plynárnách v obrovských zásobnících a je možné ho skladovat pravděpodobně i tam, kde se skladuje zemní plyn. Bude to potřebovat samozřejmě nějakou novou revizi, ale hodně zásobníků vyhoví. Je to v podstatě staronová technologie a s vodíkem jsou bohaté zkušenosti z minulosti. Z běžné tlakové nádoby, která bude mít ten správný tlak a ventil vodík nikam neuteče. Kdo vám tyhle "rozumy" dává?
Ano, objemově, ne hmotnostně. Hmotnostně dělá několik procent určitě do 10%. Něco vždy uniklo. Neskladovalo se přes půl roku. Vyrobilo se a do měsíce spotřebovalo. Jezdí auta na vodík. Tlakové železné nádoby mají speciální vnitřní vrstvu aby vodíl neunikal. Holt fyzika.
Pan Hlavinka asi nezná současné plány, které jsou známé po celém světě a tak razí nějaké katastrofické teorie. V plánu je přechod z CH4 na vodík. Bude se to dít postupně a žádné obrovské přebytky v létě nebudou. Všechno, co bude přebývat půjde na vodík a protože ten se dá dlouhodobě ukládat, není to žádný problém. Ale nejspíš ho nebude dost, takže pro Evropy se v podstatě jenom změní dodavatelé plynu. Z Ruska a Arabských Emirátů Maroko, Jihoafrická republika, Indie,...
"Všechno, co bude přebývat půjde na vodík a protože ten se dá dlouhodobě ukládat, není to žádný problém." Větší nesmysl jsem neslyšel. Do objemu jako má váš obývák se ho vejde 5-6 kg. Rodinný dům bez polystyrénu budete s tínto objemem vytápět jeden den, nebo na něj ujedete 500 km v autě. Takže si za barákem postavte nádrž o objemu 50- 100 obýváků a budete mít na zimu vystaráno. Z běžné tlakové nádoby vodík uteče.
1. Nikdo nepostaví fabriku, aby vyráběla jen když svítí slunce a fouká vítr.
Krásně napsaný článek. K tomu pár poznámek. V současné době není technologie na skladování elektřiny, která by byla jen vzdáleně ekonomicky smysluplná. Pokud někdo namítá, že přes vodík, tak kilo vodíku má objem 11,2 metrů krychlových. Pokud jej stlačíme, příjdeme o část energie a na skladování potřebujeme speciální nádoby. Uniká i z obyčejných železných tlakových nádob. Pro ČR vychází začít urychleně stavět atomové elektrárny. Dále mne udivuje, že v Německu budují paroplynové elektrárny a nám zakáží plynové kotle.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nevím, jestli bylo v této debatě, ale na jedné takové se ptala modrátorka, jestli by měly být zadarmo vložky ve školách. Až budou vyřešeny všechny problémy, které lidi trápí, nemám nic proti tomu se k této otázce vrátit.