Dalsi zbytecna prehlidka vysavacu pro elektropomatence a blazny. Moc se tesime na reportaze od vrchnich elektrofanatiku Janskeho, Majurnika a Kolmana. Dekujeme predem.
Co do toho pletete elektropomatence? Tohle není eSalon ale Prague car festival a ten je hlavně o upravených spalovácích a ne nějakejch vysavačích!!
No, mě prostě minulou neděli, když jsem své ženě u ní doma pomáhala roznést letáky ve vedlejší vesnici (v Jeseníkách), řádně namíchlo, když jsem takhle šla do jakési vedlejší uličky k barákům, a najednou za mnou obrovské SUV. Kdyby třeba chlap zatroubil, nebo ještě lépe zavolal z okýnka, tak mu uhnu, i když teda nebylo moc kam, to auto fakt zabralo celou tu úzkou silnici, ale ne, on mi tiše jede za zády a čeká nevím na co. Kdybych po chvíli náhodou nezaslechla motor (načež jsem se po ohlédnutí pořádně vylekala), tak ani nevím, že je za mnou a že mu blokuju cestu.
Takže místo aby na vás troubil a vystrašil vás na 100%, tak poklidně čekal až dojdete někam kde by vás mohl bezpečně objet? To je ale neřád teda..
Dříve ano, ale v poslední době šli na trh fakt obrovské SUV. Třeba nový Kodiaq.
Nový Kodiaq že je obří? 😄 ale notak.. Srovnejte si to s novým Superbem a budete se divit 😉 Nebo třeba současná Audi A6 která je širší i delší. Navíc když se to porovná s plnohodnotným SUV jako je třeba MB GLS tak je Kodiaq vlastně prcek 🙂 A nemusíme ani s jinými SUV, stačí se podívat na starší auta jako třeba Peugeot 407 coupe - v podstatě stejně široké (Coupé je o 4mm širší) ale Peugeot je delší skoro o 6 cm.. Nebo má v podstatě stejné rozměry jako Starší Citroen C5.. A mohl bych dlouho pokračovat 🙂
Tak možná některé modely, ale Wikipedie (Odkaz ) uvádí toto:
„Statisticky jsou SUV méně bezpečné než běžná menší auta. Člověk v SUV má o 11 % vyšší pravděpodobnost, že zahyne při dopravní nehodě. Kvůli větším kolům je těžiště posazeno výše a když už dojde k nehodě, mají SUV větší tendenci se překlopit na stranu nebo na střechu. Auta SUV páchají kvůli své váze a konstrukci větší škody také na druhému účastníkovi nehody.“
a dále:
„SUV představují v porovnání s běžnými osobními automobily větší nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu. Například značně zvyšují úmrtnost při sražení chodce (až dvakrát či třikrát). Menší osoby, jako například děti, nacházející se poblíž SUV často z auta ani nejsou vidět.“
a ještě:
„SUV přispívají větší měrou k opotřebování komunikací než běžné osobní automobily (kvůli vyšší hmotnosti).“
Citace hezká ale k ničemu 😄
Souhlasím že některá jsou náchylnější k převrácení kvůli těžišti, ale to je tak vše..
Ohledně váhy je to taky docela směšné, protože jsou i menší auta která váží stejně nebo více 🙂 Skvělým příkladem jsou třeba elektromobily, které váží o hodně více než kdejaké SUV.. Navíc je strašná spousta i malých SUV, které váží stejně či dokonce méně jako běžné sedany či kombíky (třeba VW Tiguan, Škoda Karoq, Mazda CX5 atd...), čímž se dostáváme k tomu, že logicky nemohou opotřebovávat komunikace více než "běžné osobní automobiliy" 🙂 A výhled? Zase strašně různé, skoro každé auto má nějaký slepý úhel a z některých osobáků je naprosto příšerný výhled a některá SUV je předčí.
Tyhle SUV, to je mor. Na menších komunikacích v obcích to zabere pomalu celou cestu, že jim není kam uhnout, řidiči z toho prd vidí (viz nedávno v Česku, jak nějaká řidička SUV srazila holčičku na odrážedle, protože ji prostě před autem neviděla), říkám si, kdo tyhle auta vymyslel. Asi na honění ega pro některé lidi.
Větší blábol jsem dlouho nečetl 😄 Víte že spoustu SUV je na rozměry menší než třeba Škoda Superb, Audi A6, BMW 5 řady a podobně? A že je z nich často horší výhled než z těch SUV?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A co policie???
5 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
přečtěte si článek a dozvíte se to 😉