V Kerčském průlivu u ukrajinského Krymského poloostrova se rozlomil vejpůl ruský tanker Volgoněft 212, který má na palubě čtyři tuny ropných produktů a 13 členů posádky.
to se vyplatí...Pro čtyři tuny nespecifikované látky, riskovat krk v bouři.. 🙂 Pokud je tím míněno množství paliva, tak to by tankeru stačilo tak na vyplutí z přístavu do vzdálenosti 10 km..A s velkou setrvačností. Pakliže jde o látku přepravovanou jako náklad, pak asi mají tak tvrdé časové přpřepravní normy, že nestačí ani nakládat..🙂 a nebo se autor "ujebnul" v nulách za číslem. Každopádně vše je k smíchu.
Po válce bylo běžné, dolétaná a nepotřebná letadla, zakopávat přímo na okrscích letišť. Vyjmuly se pouze motory a přístroje, jakožto zdroje náhradních dílů a holý drak šel pod zem. V Přerově na letišti, jsou někde doposud zakopány letouny IL 10 ( licenčně vyráběna Avia B 33). Můj strýc, letecký mechanik (91 let) vyprávěl, jak je do Přerova k revizím, či opravám přelétávali koncem padesátých let.Ty co sem letěly na zrušení a rozebrání, tak s nimi piloti dělali neskutečné kousky a přistávali s některými i se zavřeným podvozkem.. ty pak po odstrojení končily v zemi. Ty po revizi šly do severokorejské války.. Pár těchto Iljušinû, je pohřbeno i v Prostějově. Trupy Siebelu (Aero C3A). Se používalo i k výrobě trenažérů pro parašutistický výcvik, kde trup byl umístěn na konstrukci v určité výšce a cvičilo se opuštění letounu. Jeden takový trup byl ještě v šedesátých letech umístěn v Přerově na louce u Bečvy a chodili jsme si tam hrát.
JAK VŽDY ŘÍKÁM, ZA HAVÁRIEMI LETADEL STOJÍ VŽDY LIDSKÝ FAKTOR..Rád jsem s ní létal, neznám spolehlivější a všestrannější letoun. Jak pro přepravu nákladu, chemický postřik ( akce obaleč kolem roku 1978) tak parašutismus. Za určitých podmínek, jsme s ní sedali na necelých 100 metrech Na západě je jich v soukromých rukou hodně a považují si je. Mají tam daleko lepší servis, než v rusku. mimochodem, jde o největší provozovaný dvouplošník na světě.
Všechny takové posbírat, dát pytle na hlavu a nekompromisně odvézt za hranice EU, A pokud to nebude stačit, tak znovu a znovu..Vykašlat se na kriminální živly a neposkytovat jim výhody, které namají ani rodilí němci, či kdokoliv v unii..ti co momentálně neškodí a tváří se jako asimilovaní do společnosti, jsou potencionální spící buňky teroristů. Ne všichni, ale pokud na ně zatlačí jejich Imámové, bude jim bližší košile, než kabát..
Debilnější kostru článků, jako všechny zde tímto způsobem psaných, jsem neviděl. Vymyslí si nadpis, nad kterým si každý sedne na zadek a čeká nějaké vysvětlení a místo toho, ho čeká souhrn keců o kurzu dolaru, válce a covidu..potom se doví, že tankuje za tolik co cely půlrok předtím. K vysvětlení Poutavého titulků nakonec nedojde... Novináři udělají pro peníze cokoliv. I žumpu z veřejného prostoru..
To může mít více faktorů. Rychlost byla evidentně na hranici letové obálky typu, která je cca 650 max. Krátké video, ale nevysvětluje, zda letoun vybíral zatáčku s ostrým náklonem, nebo letěl v "nožovém letu". Pokud to byla hodně přitažená zatáčka, mohlo dojít k "black outu" pilota, vlivem vysokého kladného přetížení a následnému odkrvení mozku, takže mohl "usnout", což v malých výškách bývá fatální...Pokud nešlo o tuto situaci, mohlo při aerodynamickém zatížení draku letadla dojít, ke "ztvrdnutí řízení", kdy s ním nejde běžnou silou pilota pohnout a kormidla, včetně křidélek (náklon", zůstala v poslední poloze, před zablokováním. Fouga, stejně jako náš L-29 Delfín, nebyla vybavena hydraulickými, či jinými posilovači řízení, vše se muselo odmakat rukama. Každopádně škoda pilota a krásného stroje. Podobné nehody se budou dít, dokud, se nebudou dodržovat dané postupy jak pilotů, tak mechaniků. letadla padají vždy na lidský faktor...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
..Jen se ptám, pro kamaráda...Bruselská "radnice". Má dostatečně vysoko okna?...