To je tedy úvaha. Ani slovo o historických zemích. Myšlenka o posílení systému lepšoobcí s rozšířenou působností, proti kterým obyvatelé podřízených obcí nemohou říct ani slovo.
Chápe autor, že těch asi 80 okresů z roku 1960 nemá smysl? Okresy bývaly dříve drobné, aby byly dosažitelné, aby si v nich člověk mohl vše vyřídit za jediný den. Beztak měly pracoviště ve víc městech, aby to skutečně měli lidé blízko. Okresy načmárané komunisty sledovaly úplně jiné cíle, šlo o efektivní držení moci, ne hospodárné a účelné fungování státu
„...máte šanci být v kontaktu s občanem jen v pondělí“. Copak ani kousek víkendu nejde trávit v kanceláři setkáváním s příchozími a odepisováním na maily? Tato práce nemá stanovenou pracovní dobu. Lidé pracující v pracovní dny by spíš mohli dorazit během víkendu
Sledovali jste rozdíly mezi poslanci, kteří nemají žádnou jinou funkci ani další výdělečnou a časově náročnou činnost, a těmi, kteří vedle toho dělají i jiné věci?
Obcemi s rozšířenou působností se ohánět nejde. Dali jsme pryč okresní úřady, tak pouze obyvatelé těchto privilegovaných obcí mohou rozhodovat, jak bude fungovat jejich obecní úřad (na který jsme tím hodili trochu více státní správy). Obyvatelé malých obcí do toho nesmí žvanit ani promlouvat hlasováním. Pak ovšem obce a kraje musí vyhazovat hodně peněz na státní správu namísto (téměř) výhradní starosti o samosprávu, vlastní rozvoj
Svoboda jako poslanec dostane za případnou uvolněnou primátorskou pozici jen 40 % běžné odměny, tak asi 85 tisíc se ušetří. Fiala jen za neuvolněnost starosty spadne o více než 30 tisíc, s krácením na 40 % o dalších asi 24 tisíc. Stejně ale si nemyslím, že by celostátní funkce měly být jakkoliv slučitelné byť jen s posty řadových komunálních či krajských zastupitelů
S městskými částmi lze snad dělat hodně. Podle zákona o hlavním městě Praze by je mohlo být možné zcela zrušit nebo kompletně překreslit, pokud zastupitelstvo hlavního města změní příslušnou část Statutu. Zmenšit počet by se mohl hodit, ať alespoň dávají historicky větší smysl, respektují více hranice katastrálních území a zmenší se rozdíly v počtu obyvatel. Také Parlament by do toho mohl zasáhnout, stanovit městské části sám namísto přenechání tohoto rozhodnutí Statutu. Ale to by mohla křičet strachy všechna statutární města ze zákona o obcích.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Šlo by ovšem o stejnou hodnotu snížit paušál prezidenta. Beztak paušální náhrady jde použít na cokoliv. Nemůže se u nich kontrolovat, že posloužily na zákonem předpokládaný účel (Odkaz )
Coby manželka někoho má také nárok na diplomatický pas, stejně tak manželé dalších vysokých ústavních činitelů (zákon č. 329/1999 Sb.)
1 odpověď