Kumulace funkcí není prokazatelně nic tragického, pokud se neprojeví negativně na plnění funkčních povinností. V mnoha ohledech má i pozitivní důsledek, když např. hejtman byl zvolen do PS a může tam přímo reprezentovat potřeby- oroblény komunální politiky nejen svého kraje. Je to progresivnější než zprostředkováné stěžování problémů přes média ap..
Jako poslanec skládá slib výkonu funkce v zájmu všeho lidu. Hlas mu přitom směl dát jen malý díl země – ten kraj, kde vůbec kandidoval. Zato v krajském zastupitelstvu se skládá slib práce v zájmu toho kraje, což nejde dohromady
Zákaz kumulace funkcí, to je takové oblíbené téma nováčků v politice. Piráti si tím prošli, babišovci taky. Pak tam nějakou dobu jsou a překvapivě zjistí, že se ty dva platy hodí, a shledají, že se jim ta moc na dvou různých místech současně docela zamlouvá.
Zrovna u Pirátů to moc rozsáhlé není. Když jste v Parlamentu a vstoupíte do vlády, máte jenom jeden plat. Šalamoun navíc předhodil další pokus o klouzavý mandát, když ještě byl ve vládě Odkaz
Větší problém je v kumulaci celostátní a samosprávné funkce. To jsou někdy protichůdné veřejné zájmy, které člověk má prosazovat
Samozřejmě se dá vžít jakékoli množství funkcí a pak předat kompetence podřízeným.každý takový by ale měl mít jen jeden plat a ostatní finance mají být rozděleny pověřeným podřízeným, kteří funkce zajišťují.
To moc zavedené nemáme. Například místostarostovi připadne starostova odměna, když ho zastupuje nejméně 4 týdny v kuse. Takže by stačilo, aby se starosta pouštěl na třítýdenní výlety mimo obec
A vládní poslanci mají snad jen jednu funkci? Opět dvojí metr.
Že někteří členové vlády sedí zároveň v zákonodárném sboru, je naprosto běžný rys parlamentní demokracie. Dokud tedy není zavedený klouzavý mandát, ten se u nás čas od času navrhuje (například nyní Odkaz ). Kombinace celostátní funkce se samosprávnou je ale střetem víc veřejných zájmů
Kumulace funkcí je zrádná. To si potom kvůli vytížení nepamatujete který mafián je kmotrem vašeho děcka,nebo zapomenete že kupovat auta pro rodinu z poslaneckých náhrad není zrovna rozumné, případně nestíháte se naučit anglicky že" ví vil sí". Potom se pláče u pultíku ve sněmovně. Teda pokud na něm zrovna netancuje ožralý Vondráček.
Z poslaneckých a senátorských náhrad jde dělat téměř cokoliv. Jsou většinou paušální, takže jen navyšují plat, aniž by se jim tak říkalo. Zdaňují se stejně jako plat. Nejde tak kontrolovat, jestli skutečně do poslední koruny posloužily jenom například na jídlo, oblečení a cestování po ČR, k čemu některé náhrady slouží
Teorie "kolik funkcí stihneš, tolik budeš mít platů" asi není správná! Někdo by se nad tím už měl aspoň trošičku zamyslet!!!
To samé by mělo platit i pro různé funkce a "funkcičky" ve Sněmovně! Jednou jsi poslanec (nebo senátor), tak dostaneš jen (nemalý) plat - a basta!
Navyšování základního platu za všemožné parlamentní role je skutečně přestřelené. Stačilo by i pokrátit, však i základní plat dostatečně odpovídá důležitosti funkce. Dnes ho ovšem bere jen málo lidí
Kdyby vláda přišla se zákonem, že stát jim bude platit jen jednu funkci, tak by obstrukce přešly v násilí, jak by bojovali za "občany".
Prošlo by to u Ústavního soudu? Spíš by měl šanci zákaz propojování celostátních a samosprávných funkcí, ať člověk nemusí řešit střet státního a třeba krajského zájmu, když půjdou proti sobě
Ať si kumulují jak chtějí, ale plat bych jim dal jen jeden.
Tohle máme akorát v případě, že někdo z parlamentu je současně ve vládě. Mezi samosprávou a celostátní funkcí se akorát před několika roky zavedla srážka odměny uvolněného zastupitele na na 40 procent. Pak ale stačí být neuvolněný a může mu zastupitelstvo přiklepnout až 60 procent. Ani tak ale to nejde stíhat, navíc je člověk ve střetu více veřejných zájmů
Pravdivý článek. Jen je smutné, že se na tom nic nezmění. Politici si svoje výdobytky chrání a nebudou si podřezávat větev, na které sedí. To by musel o nich rozhodovat někdo jiný. Ale kdo?
Dost náročná otázka. Například Finsko a Rakousko mají zvláštní orgány, které se věnují platům zákonodárců. Celkově to ale není častý postup. Pravidla navíc snad všude musí nějak být zasazena do zákona. U platů by výše ani nevadila, kdyby stávající základní plat skutečně brala většina poslanců. Náhrady nemá kdo cizí ani stanovovat, protože kdyby se přešlo na proplácení skutečných výdajů, už by na samotném stropu jednotlivých nákladů tolik nezáleželo
Vážení, moje žena dělá starostku v obci s 5 sty obyvateli. Má cca 10-15 svateb ročně a k tomu dvakrát až třikrát vítání občánků. Starostkou je již 10 let a nikdy si nedovolila pořidit na sebe z peněz obecních ani šátek, aby se nedostala do řečí kuli zneužívání své funkce. Na telefonu je 7 dní a 24 hodin v kuse. Nikdy nežádala o náhrady za noční odchyty zatoulaných psů a koček s nimiž se muselo jezdi ze zákona ke kastraci po večerech na veterinu, ani na náklady pohonných hmot s nimi spojené v četně kulturních akcí. Vadí mi ovšem, když se vrcholí politici předhánějí kdo víc urve. Já za prací také dojíždím, proto že já tu práci potřebuji, ale oni ji chtějí to je velký rozdíl. Znám spoustu lidí kteří dojíždí i 100 km za prací a bez náhrad.. Vím jen že ryba smrdí od hlavy a schody se zametají od shora dolů. Můj názor
To předvádí velikou oddanost 🙂 Je alespoň uvolněná pro výkon své funkce? Ne každá obec takové velikosti si může dovolit starostu na plný úvazek, ale ten rozsah práce si to celkem žádá
To samozřejmě všichni víme...otázkou zůstává jak to změnit, aby to nebyl co pár let pořád stejný problém...
Jde o něco snížit výši základních platů a zásadně osekat příplatky za parlamentní funkce. Jen velmi málo zákonodárců skutečně pobírá základní plat. Pak by vše bylo na únosné výši.
Vyčlenit politiky do samostatné platové základny, aby hýbání s ní neovlivňovalo nezávislé instituce, které dnes vychází ze stejné základny (třeba Nejvyšší kontrolní úřad a Národní rozpočtovou radu).
Po vzoru Slovenska jde zavést trest v podobě určitého automatického snížení politické platové základny v případě špatného ekonomického chodu země a schodku rozpočtu.
U náhrad výdajů jde většinu paušálů převést na prokazování skutečných vynaložených výdajů. Ať mizí tato přilepšení nad rámec už tak dostatečného platu.
A pokud jde o soudce, jejichž platy jsou bohužel nejčastějším předmětem rozhodování Ústavního soudu, politici se budou muset naučit na ně už nesahat. Ústavní soud připustil pouze krátkodobá zmrazení v případě skutečně zásadní náhlé hospodářské krize. Už tak jsou na přijatelné výši srovnatelné s dalšími významnými funkcemi.
Samozřejmě chápu nemorálnost, když o zvyšování svých platů rozhodují sami poslanci...Momentálně je míč na straně vládnoucí koalice, ale jsem si jist, že být u moci dnešní opozice, chovala by se úplně stejně nebo minimálně podobně...
O tom, aby to bylo jinak a našel se nějaký schůdný mechanizmus, bohužel nemůže rozhodnout nikdo jiný, než oněch 200 posvátných...zvolených to našich zástupců do sněmovny...Bohužel, pro nějaké schůdné řešení nikdy nenašli dostatečně silnou vůli, ani jedni, ani druzí...a tak je vždy k vidění jen nějaký horší nebo ještě horší kompromis, ostuda, kterou vždy protistrana haní, ale který pak nikdy (u moci) není ochotná změnit...
Občas se mluví o dočasném zmrazení, ale tím se nic nevyřeší. Stávající platový automat tu zůstane, jen se chvíli nepoužije. Po konci zmrazení všechny částky naskočí o to razantněji, protože průměrná mzda, od níž se vše počítá, se hýbe pořád
No hlavně když sedí v senátu a primátor na radnici a kdoví kde ještě se divím že jim stačí 24 hodin za den
Tam to časově možná jakž takž ještě jde. Senátor je v Praze potřeba jen několik dnů v měsíci na schůze pléna a orgánů, kterých je členem. Ale jako senátor skládá slib práce v zájmu všeho lidu po celé zemi. Zato jako zastupitel obce má brát ohled pouze na místní zájmy, které mohou být zcela jiné. Místní politik v Senátu je spíš lobbista, tomu nahrávají i drobné senátní obvody. Senátoři nemají proč se starat o zbytek země, mimo svůj obvod hlasy sbírat nemusí
Dobrý den, proč jsou poslanci něco jiného než pracující lid. Každý člověk musí zdokumentovat výdaje. Měli by mít povinnost své výdaje obhájit, protože jdou z našich daní. Politické strany by měli být soběstačné. Vždy se platili příspěvky a nebylo nutné je dotovat.
Využili příležitost. Je naprosto v pořádku, že v politice jsou nadstandardní platy. Ovšem s některými vymoženostmi se to ohromně přehání.
Proplácení faktur se používá jen málo. Například u výdajů zákonodárců na odborné a administrativní práce ovšem případné spory řeší výbor pověřený příslušnou komorou Parlamentu
Strany vcelku soběstačné jsou, i když členství je o dost menší, než kdysi bývalo. Když se ale před lety s příspěvkem mělo hodně hýbat, Ústavní soud to zatrhl. Podle něj má pouze usnadňovat stranám plnit svou úlohu (však i Ústava vidí volební soutěž jako soutěž stran), nemůže ale být ve výši reálných nákladů na kampaně (zdroj Odkaz )
15
Sledujících
0
Sleduje
15
Sledujících
0
Sleduje
Změna je základ politiky. Stačí se podívat na současné vládní koalici. Dokud byli v opozici taky násobení funkcí nadávali, ale po vítězství ve volbách už jim to nevadilo.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A tak právě nyní jede na vládní úrovni návrh na klouzavý mandát Odkaz