Myslím, že je příznačné, že v anketě toto nepřípustné zastrašování většina čtenářů odsouhlasila. To, že máme tak mizerní školství, způsobuje i to, že po dobrém není poptávka. Česká společnost vzdělávání nerozumí a poptává to své mizerné, kterého byli účastníky. Popsaná strategie je ubohé zastrašování žáka dospělým člověkem. Ještě chyběl nějaký kopanec do zadku, aby žák věděl, kdo je tu pánem!
Zdravý rozum říká, že pokud za někoho nemohu z důvodu totální nespolehlivosti převzít zodpovědnost, protože třeba porušuje zákon - tak za něj tu zodpovědnost prostě nepřevezmu. Naprosto paní učitelku chápu. Takoví žáci mají velkou schopnost nejen znepříjemnit život učiteli - ale totálně zkazit celou akci ostatním dětem. Na tom nic spravedlivého nevidím. Pokud zákon nebude umožňovat učitelům, aby s sebou na mimoškolní akce nebrali děti, na které se absolutně nedá spolehnout, tak to povede k tomu, že učitelé raději na mimoškolní akce jezdit nebudou. A to říkám jako člověk, který mimoškolních akcí organizuje opravdu mnoho každý školní rok. A to s vědomím, že jsem v zásadě celou dobu "jednou nohou v kriminále". Mladí učitelé se do toho vyjíždět s dětmi mimo školu taky nijak nehrnou, a to je nejen moje zkušenost. Většinou to táhnou staří zkušení "srdcaři", kteří doufají, že to "ještě tentokrát" projde bez maléru. Sama jsem jednou v podobné situaci byla (žák s výrazně závadovým chováním, totálně nespolehlivý) - navrhla jsem rodičům, že ho na akci vezmu pouze za podmínek, že buď pojede jeden z nich s námi - a převezme zodpovědnost - nebo mi podepíší slib, že v případě porušení určitých pravidel si chlapce okamžitě na telefonické vyzvání vyzvednou (ve dne nebo v noci). Raději ho odhlásili sami, neboť věděli, že pravděpodobnost průseru se v jeho případě limitně blíží 100 procentům.
Tak nejednou je u této trvale vzorné žákyně s vyznamenáním s jedním jediným přešlapem "totální nespolehlivost"? Vám už je dobrý každý pseudoargument. Ale to, že šikanující učitelku "naprosto chápete" mě neudivuje.
Znám podobný příběh. Tři žáci z jedné třídy kradli sušenky a čokolády v samoobsluze nedaleko od jedné školy. Dva byli to, čemu se říká "průseráři". Dvojky z chování střídavě měli a neměli, jak se kdy podařilo. Třetí byl to, čemu se říká "chlapec z dobré rodiny". Peněžní nouzí rozhodně netrpěl, tisícovky prý míval zmačkané po kapsách. Krást sušenky vskutku neměl zapotřebí, ale patrně šlo nějaký "adrenalin". Hoši byli přistiženi, nahráni na kamery a vedoucí prodejny vyrozuměla školu, neb mladým mužům nebylo ještě 15 a věděla, že policie se tím zabývat nebude. Škola ovšem paní vedoucí vysvětlila, že nelze kázeňsky potrestat žáky za něco, co provedli mimo dobu vyučování. Tím by to skončilo, kdyby nebylo před Vánoci a hoši nebyli přihlášeni na výlet do Rakouska na Adventní trhy. A paní učitelka se zasekla, že děti, které prokazatelně kradou, s sebou rozhodně nevezme - neboť nemá jaksi zapotřebí řešit nějaký podobný incident s rakouskou policií. Rodiče obou "problémových" hochů to přijali, ani se moc nedivili. Rodiče třetího chlapce se ovšem vzepřeli, a přes právníka informovali paní učitelku, že nemá právo žádného žáka vyloučit ze školní akce - navíc se jedná o žáka BEZ kázeňského opatření (viz výše: škola nemohla žádné kázeňské opatření uložit). Paní učitelka ale nevyměkla a rozhodla se celou akci zrušit - nebo přenechat jinému učiteli (žádný nebyl ochoten). Nakonec rodiče sami raději chlapce z akce odhlásili - protože v malém městečku hrozilo, že se roznese, že "kvůli" nim nikam nepojedou ani ostatní děti - a také proč. Tak jednou zdravý rozum zvítězil nad zněním zákona.
Zdravý rozum je podle vás trestat děti tak, jak není uvedeno ve školním řádu za to, co není věcí školy? Prý "zdravý rozum". Ne, je to naopak: represe hlupáků donutil rodiče jednat proti zdravému rozumu a neschopná učitelka si vzala děti jako rukojmí. Ubohost.
Píšete blbosti. Evidentně nevíte, že líný Čapek nikoho, kdo mu oponuje, na své fcb nepouští a cokoli se mu nelíbí maže. Pan Čapek nikdy pořádně neučil a žíví ho hlavně drahá školení, o tom, jak se má učit.
Krásně umí popsat, co nedělá.
Když o tom víte kulový, tak raději mlčte. Ale třeba jste na nějakém jeho školení byla a patříte do jeho sekty.
A hele, Robertek vám dal i srdíčko, tak to patříte do jeho sekty.
Vítejte Tome. Dal jsem vám srdíčko, jste v mé sektě. Máte v ní funkci obecního blázna. 😄
Za a) je váš výmysl.
Jste nakažený chorobou, že každý má na vše nárok. Lidé dokonce tvrdí, že mají právo na spokojený a dlouhý život. No nemají. Život je jen náhoda a lidé kolem vás nejsou na světě proto, aby se starali o vaši pohodu.
Takže někdo klidně může narazit na ne moc dobrou školu, otravného učitele, šikanu od spolužáků apod.
Učitele se k žákům chovají jak k onuci? Nevím, co tím myslíte. Co vím, tak hlavně na učňáku je problém chování žáků k učitelům.
No dobrá, řekneme, že ten tělocvikář je opravdu hulvát. Ale jinak než mnoha stížnostmi na jeho konkrétní přestupky se ho rodiče nezbaví. Obava z odvety? Nebuďte směšný. Co hrozí 10 - 20 žákům, kteří by si stěžovali?
Nikdo z rodičů či žáků si písemně nestěžoval? Asi ty důvody nebyly tak vážné.
Asi neumíte číst s porozuměním. O stížnostech rodičů je textu psáno. Jinak jsem už pochopil, že realitu neznáte. Takže co kdybyste psal reakce na text o okapech nebo službách v pohostinství?
Ale se ten Líný učitel rozepsal.
Věrohodnost a relevantnost jeho fňukání ovšem snižují dvě věci:
a) Jaký člověk ze školního prostředí si dá idiotský nick "Líný učitel"? Znedůvěryhodňuje to všechno, co o škole napíše.
b) O učňovském školství tvrdí, že je odkladištěm neúspěšných žáků, které školní systém předtím pokazil v základních školách.
Tzn., že podle tohoto školního experta jsou všichni žáci nadaní a studijní typy, ale neschopní učitelé a řízení školství jim (nějakým způsobem) vzali budoucnost.
Pravda je, že jsou žáci hloupí a chytří, žáci svědomití a na druhé straně líní lempli. A pokud někdo nemá schopnosti pro gymnázium (tj. pro přípravu na vysokou školu), logicky jde tam, kde stačí - na učňák.
Líný učitel má v kritice školního systému pravdu v tom, že naše školství nikdy nebylo úžasné. A teď se navíc zesměšnilo inkluzí.
No ale vykládáním historek z lyžáku zde na Seznamu se mu sice ulevilo, ale školství to nepomůže.
Podle mě, v případě dané školy, byl problém v tom, že žáci a rodiče nic pořádně nesepsali a nestěžovali si individuálně, s popisem nevhodného chování tělocvikáře. Protože mnoho stížnosti zmůže více než jedna.
Ale se ten Věchýtek rozepsal.
a) Člověk, který tvrdí, že kvalitní učitel má být líný, protože ve třídě mají pracovat a učit se žáci.
b) Když někdo nemá schopnosti pro gymnázium, nechť jde na učňák. Ale tam by neměl být neúspěšný, měl by dostat kvalitní vzdělávání a neměli by se tam k němu chovat jako k onuci.
c) Proč myslíte, že si rodiče nestěžovali? Napovím vám: strach z odvety. Protože když stížnost nepřežili ani zaměstnanci (učitelé), kteří dostali výpověď, jak by mohli odolat žáci?
Trochu přemýšlejte.
Nemám důvod si cokoliv vymýšlet - a to je na tom právě to krásné. Ale to tak zatrpklý člověk, jako vy, asi nemůže připustit, protože by se mu zhroutil jeho ošklivý obraz světa. A pokud jde o pokoru: tak tu cítím před prozřetelností, za to, že mám štěstí, že můžu dělat práci, která mne naplňuje, umím ji a je navíc smysluplná. A k tomu ve společnosti lidí, kteří to mají stejně. To je jistě důvod k vděčnosti a pokoře. Ale rozhodně nikoli "hraběcí" rady lidí, kterých si nemohu vážit.
Píšete "Útoky ad hominem mne nemůžete naštvat". Tak si spočítejte, kolika útoků ad hominem jste se sama dopustila. Ale vlastně ne. To byste nezvládla, protože profilem přesně zapadáte do obvyklé zdejší populace "diskutérů" a jste "k tomu ve společnosti lidí, kteří to mají stejně". 😄 😄 😄 Blahopřeji! Jenom tomu, umět svou práci, jste tak hrozně vzdálená, že nikdy ani nepoberete jak.
On už dávno učitel není. Tudíž mu nehrozí, že by nějakého takového "řízka", co má srandu i z policie, musel třeba zvládat. Na to "koule" nemá. Za to je má na kopání do učitelů. K tomu totiž žádná velká osobnost není potřeba. Tam nic nehrozí. Udělal si proto byznys na dehonestaci českého školství a poštvávaní rodičů proti škole.
Vám to asi nestačilo jednou, mít z ostudy kabát😄 😄 😄
Můj jmenovec Čapek zase ukazuje, jakým je Všeználkem. Nemohu tothoto smolibého a hlavně mizerného učitele vystát. Není jen líný, ale i neschopný. Kdyby navštívíl pár škol ve Finsku, nebo i Švýcarsku a v dalších rozvinutých zemích, tak by zjistil, že vyřazení žáka z výuky je velmi efektivní metoda a je zcela legální. Ve Švýcarsku dostane takový žák samostatnou práci a je pod dohledem učitele k tomu určeného. Ve škole s 300 žáky je průměně separováno 1 -3 žáků denně. A ve třídách je klid a tvůrčí atmosféra. To by ale Čapek musel s barvou ven, že se nedomluví v ani jedné z těchto zemi.
Mluví ve Finsku a Švýcarsku česky, polsky, anglicky, německy, slovensky nebo rusky? Nemluví. Tak se asi nedomluvím 🙁 A hned je barva ven 😄
Nějak se ti to motá, Olympiáda se nehraje ve čtyřech státech, ale v jednom. Jestli Afričan požaduje zapojit tu tvoji popisovanou rozdílnost do Olympiády, tak co kdyby ji uspořádal ve své zemi.
Nějak se ti to motá. Olympiáda se nehraje vůbec. To basketbal se hraje. A ne "ve čtyřech zemích" a už vůbec ne "v jednom".
Líbá se mi, že kdejaký popleta a ne moc chytrý nekňuba tu brblá, že "pravidla jsou jedny pro celý svět". Tihle všichni Kocourkovští nikdy neslyšeli, že se třeba u fotbalu velmi liší to, jak pískají sudí v Anglii, v Itálii, v Německu a u nás? Pravidla jsou pro celý svět stejná, ale výklady mají různé státy jiné - nejen v basketbalu nebo fotbalu. Ale hlavně, že si rýpneme do Súdánu... připodělaní čecháčci.
Příklad, jak se článek psát nemá, je tento text.
Začíná osobním útokem "ad hominem" . Pan politik, tak odsouzený autorem byl v době pobírání příspěvku na bydlení v té době byl opoziční zastupitel a řadový občan se čtyřmi dětmi a manželkou, která nepracovala . Dávky se počítaly z příjmů a dostávají je i ti, co mají naspořeno.
Další věc je, že o mobilech nerozhodl sám, ale je to kolektivní rozhodnutí RADY. Do jaké míry je pro ředitele škol závazné, autor nepíše. Nepíše ani o tom, kolik lidí je pro a kolik proti. Důležité je, že se nelíbí jemu.
Argumentovat výzkumy ( odkaz nepřipojen) nemá cenu, protože výzkumy často popřou jiné výzkumy. Někdy dokonce lidé pochopí výzkum jinak, než jsou výsledky. Někdy se také zvýšení/snížení počtů vejde do statistické chyby a přesto se uvádí jako důkaz. Záleží na designu studie, velikosti vzorku, kontrolní skupině. Chování lidí ovlivňuje spousta faktorů.
Operovat tím, že ti, co hrají hry na mobilu/PC/konzoli jsou "bystřejší" je legrační - mimo školní vyučování k tomu mají děti dostatek příležitostí. Ostatně je otázka, co na mobilu sledují nejčastěji. Nejsou to náhodou "vtipná" videa? Když někdo má v rukách mobil, tak se co? No, přestane se pohybovat. Sedí při hodině, sedí o přestávce- a čučí do mobilu...
Příklad, jak se nemá číst text. Nejhorší je, když si čtenář lže do vlastní kapsy. Třeba to, že rozhodnutí bylo "kolektivní". To jste tak naivní?
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Zastrašování? To vy v tom vidíte? Je mi vás líto.
2 odpovědi
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Mě je líto žáků, před kterými učitel oběma rukama bouchá do lavice. Obyčejná lidská hloupost, které jste nositelem, mě už nepřekvapí.
1 odpověď