Tak to je správná otázka. Správná otázka. A jednoduché dilema - buď to zaplatí rovnostarsky všichni na daních (intenzifikace současného systému) nebo to přejde na bedra napojaru. A kdyby to náhodou vyžádalo zdražení ( např. Prazdroj na Slovensku ceny zachoval), zaplatí to konkrétní zákazník. 3. Cesta není. A pokud je na výběr mezi socialisticky rovnostarskym plosnym řešením a cestou adresneho zpoplatneni konkrétních aktérů, je pro mě volba jednoduchá
Tak Alonso je určitě skvělý, ale jak mohl být pomalejší, než nováček? Buď byl Hamilton za mlada úplně mega dobrej nebo Alonso jen lepší průměr.....V první polovině sezóny 2007 byl Alonso týmová jednička a v drobné nevýhodě se dá bavit po Maďarsku, ale za celou sezónu měl být o hodně vepředu.....
Lh určitě uz jako nováček skvělý byl. A Alonso měl frnak navrch a evidentně to podcenil. možná automaticky počítal že jako schumiho pokoritel dostane stejné zacházení
Alonsa nemám vůbec v lásce od Velké ceny USA 2007 kdy nedokázal porazit na trati nováčka Hamiltona a gestikuloval do boxů, aby ho pustil i když tam vůbec nehrozilo, že by je dotáhl soupeř z jiného týmu a od té doby ho neuznávám, protože i ten nováček byl tehdy lepší.....
To jsou takové fandovske sarvatky. Hlavně v diskusích na BBC. Ale tam už
roli hlavního fackovaciho panáka přebral Max. Já nerad oba #7. Ale respektuju.
Ham nastoupil skvěle. Ale buďte v klidu, před soudem sezóny "pod očekávání" by neprošel za celých 119 let ani jeden. Na druhou stranu co předvedl v 2012 při stíhání RB v tom, co experti označili za 4. nejrychlejší auto v moderní F1 nemá obdoby.
Ale Senna a Prost měli hodně vysokou úroveň a Verstappen ji má určitě taky, ale 99,9 procent jsou pouhými mazánky od tří let trénovaní a to je celé.
Jenže bez toho uz asi dneska nikdo nemá šanci. O MV se proslýchá že
když se jdou ostatní bavit nebo spát on sedí do 2 am u simulatoru. Bohemska doba Nuvolariho je prostě v tahu, jakkoliv bych ji aspoň jako návštěva chtěl na chvíli zažít. V názoru na ty tři se shodneme, určitě i Alonso a oba #7, zpátky v čase bych určitě přidal Stewarta nebo Clarka. Ale to už je fakt pravěk, nemluvě o50tych letech.
Ale i tenkrát to bylo o náhodě kdo se k tomu dostane. Ale průmysl na obrábění talentů ještě nebyl tak pokročilý a rozdíly mezi jezdci mohly být možná i větší než dnes. Jen talent a selfmademenstvi hrály větší roli než teď.
Rád bych věřil že bych tu bestii udržel v dobrém čase na trati i já kdyby mě někdo driloval od 3, ale kdo ví 🤔
Ano, ale vidíte, že Ferrari pořád ten bonus má jak jste mi to nevěřil...Je sice pravda, že oproti těma dvěma testovacím okruhům a spoustě podvodů za éry Schumachera jsou to drobné...Ale pořád je to výhoda.
Jistě. Ale byznysova. Sportovní výhoda by z toho byla teprve v okamžiku, kdy by většina týmu nedala dohromady finance do rozpočtového stropu a Ferrari by je díky bonusu naskladalo. Pak by to byla jiná.
Jinak já jen potřeboval nasměrovat. Kdybych vám nevěřil, spolehněte se, že bych otázku položil jinak 😉
Hamilton má sice jeden titul sporný, ale o jeden až dva přišel velice sporně a Schumacher má ten první naprosto jasným podvodem a tak by měl mít Hamilton o jeden až dva tituly víc, aby to bylo fér.....
Já neřeším spornost jednotlivých titulů, na to nemám šípy. Spíš se na to dívám tak že jezdecká velikost vede k titulům (ne nutně vždy) ale rozhodně tituly nevedou k velikosti. Proto mi tenhle fetisismus přijde urazlivy vůči skvělým závodníkům, kteří prostě jen nebyli v pravou chvíli v pravém autě.
Bylo by super nechat je občas jezdit proti sobě se stejnou technikou. Třebas i levnější a horší
Dejte si do vyhledávače: F1 sport Jak si týmy rozdělí peníze od roku 2021? Ferrari bude mít stále vlastní bonus
Dík. Dovzdelal jsem se. Teď minimálně 5% celkovy prize money. Od 26 max 5%.
Muze to popuzovat, Ferrari jako podnik z toho profituje, ale při existenci rozumně stanovených rozpočtových stropů to nekřiví vlastní sport (na rozdíl od někdejších testovacích výhod pro Ferrari nebo pozdějšího neomezeného financování závodění na kterém profitoval v první řadě Mercedes a pokud se dobře pamatuju tak Ferrari hned za ním)
Hamilton je narozdíl od Schumachera sportovec a nikdy nepožadoval post týmové jedničky a nosiče vody a tak minimálně jeho týmoví kolegové ho mohli porážet a Rosbergovi se to jednou díky Hamiltonově poruše motoru podařilo i v celkovém hodnocení MS 2016.
Souhlas. Jinak si ale stojím za tím co jsem napsal. Oba dva jsou v mnohém rozdilní ale spojuje je to, že své rekordy si nalamali za asymetrických
podmínek zcela nestovnatelnych s tím co měl k dispozici kterýkoliv jiný špičkový závodník od Clarka až po Alonsa. Pročež mi ten hype kolem obou dvou leze krkem a považoval bych za zdařilou ironii historické spravedlnosti kdyby oba zůstali trcet na #7 museli se spolu dělit o korunu fejkoveho krále.
No ten poslední titul byl darem, ale problém byl klasicky v obecném pojetí pravidel...Tohle pravidlo na popravu už díky Bohu zpřesnili...Ale to by měli udělat u všech pravidel, protože obecná pravidla jsou zlo a o tom je i v této diskuzi hodně komentářů i ode mě a stojím si za tím, že je to schválně dělaný špinavý sport, který tak zavedla generace starých chamtivých dědků jako je Ecclestone, Putin a spol. co rádi zničí cokoliv, když se na tom napakují a bohužel Hamilton byl v tu chvíli sprostě odstřelen z osmého titulu!....
Když už jsme u těch 8 titulu tak zrovna mě jako nesportovní špinavost přišla absence rozpočtových stropů která Mercu umožňovala mazat si konkurenci na chleba sílou peněz. Trochu tituly na steroidech jako medaile sportovců z NDR. Ale jednou pro vždy platí
Ale platí, protože Ferrari dostává stále víc peněz, než ostatní týmy.....
Prize money, entry fee, budget cap - nikde jsem nenašel výjimku pro ferko, zkusite mne nasmerovat ? (Pravda prize money za pohar konstruktérů jsou utajené a existují jen odhady kolik za 1. 2. 3. misto atd..., ale tím spíš nevíme)
Kdyby Red Bull nebyl politický silný, tak by byl diskvalifikován jako McLaren v 2007...Ve formuli 1 vadí vždycky jenom něco nebo někdo...Určitě tu věc dělal Red Bull dlouhodobě a schválně, protože by si s tím jinak nedali takovou práci a v tom autě by to neměli.....
Proč by měl být diskvalifikovan?. Na základě dohadů? Máte jasno bez důkazů ?
Kvůli tomu že RB je politicky silný?
Tak to můžu taky tvrdit, že RB nechal kvůli své politické síle povyhazovat část vedení FIA jako odplatu za flastr 20 vteřin pro Maxe.
Klidně přihodte další pitomost. Uděláme si hezkou středu
Ve formuli 1 jsou ty pravidla s mírou obecnosti z jednoho jediného důvodu a to, aby je mohly poskytovat těm kdo jim komerčně vyhovují. Myslím, že např. poklice na kola byly zakázány Renaultu s Alonsem, když soupeřil se Schumacherem a v zákulisí přitom doporučili, aby to Ferrari vyvíjelo a potom až Renault navrhl jiné auto, které ty poklice nemohly využívat, tak se objevilo Ferrari s poklicema a naráz bylo všechno v pořádku a půl sekundy navíc pro Ferrari... Celá ta éra Ferrari byla úspěšná jenom díky takovýmto podvodům a Ferrari jako jediné mělo nonstop testování na dvou okruzích a ostatní stáje to měly zakázané a defakto to byly uměle vytvořené celé sezóny...Formule 1 je samý podvod a ryba smrdí vždycky od hlavy!!!!!
Tak jistě kde je přemíra rekordů vždycky je důvod se zajímat. LH by tu svou
impozantní sbírku taky neměl, kdyby existovaly uz tehdy rozpočtové stropy a Merc kdykoliv mu někdo začal šlapat na paty prostě jen prilil orachy a vyhravalo se dál. Stejně tak jako píšete: Kolem Ferrari se svého času chodilo v rukavickach, protože, proboha, "co kdyby celou sérii opustili" ? Přece f1 =Ferrari. Na druhou stranu RB tenhle vydíraci potenciál nemá. Oni sami tam jsou, protože jim to dává komerční smysl. Až přestane, seberou se ze dne na den.
A konečně řízení série tu je od toho aby tyhle neferovosti likvidovalo už jen kvůli divackemu zájmu. A trvalo to věčnost, ale žádná z těch vyhod už neplatí
Systém brždění jedné strany vozu více, než druhé byl už jednou zakázán. RB tedy "znovuvynalezli kolo", kdy stejného efektu dosáhli fakticky lepším systémem, protože fungoval pro obě strany vozu a nejen pro jednu, ale 100% věděli, že to je v rozporu s pravidly. Bohužel když mezi největší sponzory FIA patří RB, tak trestat jejich hlavní F1 tým dle regulí se nikomu moc nechce
1) nepotvrzená spekulace
2) článek 11.1.2 technickych pravidel se měnil a upresnoval uprostřed sezóny, neboli se zuzovala seda zona
Teď se omlouvám, ale nevím, jak je Váš komentář myšlen. Můj byl myšlen jako sarkasmus na pana Tomáše Hobzíka, který k otázce, zda je MV tak dobrý, nebo SP tak špatný, odpoví, že MV je nejnesympatičtější. Přitom vším, jak se chová, jak mluví, jak má FIA "na háku", jak se chová k malé Penelope apod. na mě působí opravdu sympaticky. A opravdu toto nemá nic společného s jeho jezdeckými schopnostmi. MV je opravdu o parník před ostatními jezdci, viz letošní VC Brazílie
S tím co píšete, se vším souhlasím.
Pochvalně. Mě se jeho suchá věcná komunikace líbí. Mj. tím poměrně omezuje prostor pro všelijaké pověstné psychohry kterými v minulosti proslul LH. Už ve 21 se mi libilo kdyz všichni chodili a mamili z něj obvyklé bulvarne mediální dojemne kydy (kterým se např. letos neubranil Lando) a on jen: děláme svou práci na 100% a soustředíme se na příští závodní víkend. Když si to ještě i užijeme, je to bonus. Jestli v tom někdo vidí aroganci je to jen a jen jeho problém.
Neuspěl v nejlepším voze? Kdyby byly RB odebrány body za první polovinu sezóny, kdy RB prokazatelně používal v rozporu s pravidly systém ovlivňující brzdnou sílu podle toho, kam se zatáčelo, tak asi ani o ten titul nebojuje vzhledem k výsledkům, které za druhou polovinu sezóny měl. Co museli ten systém vypustit, šel výkon RB totálně do kytek, předtím totální dominance, která mu ten titul vynesla.
Ale stále byl Max výrazně lepším jezdcem, než Peréz, který (pravděpodobně) s totožným vozem zajížděl po celou sezónu podstatně horší výsledky.
Je v rozporu s pravidly a v rozporu s pravidly. Pravidla jsou napsaná s určitou mírou obecnosti - tisíce vývojářů makaji na tom jak objevit šedou zónu. Když to někomu zabere a ujede ostatním obvykle následuje protest a pak se nad tím sejde FIA a usoudí jestli se to do pravidel ještě vchází nebo ne. Kdyby se braly body za tohle, zahuci v tom vsechny top týmy. Letos mj. i McL.
Ano, to je totiž při závodění to nejdůležitější. Nejde o talent, ale o to, jestli je jezdec pro pana Tomáše sympatický nebo ne... ;-)
Jde o talent, píli , sebeovládání a schopnost rychle jet a souběžně kalkulovat nebo smysluplně komunikovat s týmem. V tom všem je M první liga. A pokud nás na rozdíl od některých jiných dokáže ještě i ušetřit od sladkobolnych keců, je to jen a jen plus
Myslím, že RB je v troskách. Klíčoví lidé odchází a na monopostu se to projevuje už půl sezony. Verstappen taky není všemohoucí. Příští rok budeme začínat od nuly a jakmile Max není o parník rychlejší, začne zase sázet torpéda na vnitřek zatáčky. Pokud se navíc upraví to hloupé pravidlo, že kdo je první na apexu, může beztrestně vyvážet ostatní ven, bude to pro Maxe a jeho labilní chování pod tlakem naprostá katastrofa. Myslím, že se máme na co těšit.
Maxovi v pohodě stačí mít auto na průměru top 3-4 a žádnou stáj půl vteřiny na kolo před zbytkem pole
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Takže Syřané chodí na Seznam a ovládají češtinu. Zázrak.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Alláh je velký 🤣