Letáky? Úplně bych to zrušil. U nás s nimi přicházím do styku každé cca 2 dny. Roznašeči je nechají v držáku před vchodem, já je cestou ven všechny posbírám a odnesu 30 metrů vedle do kontejneru na papír. A takhle 2x-3x týdně. Kromě těch z novinového papíru, ty ukládám doma do skříně a vozím babičce na zatápění v kotli. Hodí se i na vysoušení bot, případně jako podklad při vyrábění/barvení apod. Ale když vezmu, kolik kg papíru odnosím do kontejneru každý týden, je to až smutné. A to jde o jeden jediný vchod obrovského sídliště - a dostáváme tam Penny, Billu, Kaufland, LIDL, Action, Globus a určitě ještě nějaké další. Celkově to jsou šílené objemy papíru a barev, co se na tenhle relikt 90. let vyplácá...
Tak jasně že můžete koupit auto u oficiálního dealera nebo v autobazaru Monte Carlo. Zakoupený produkt podle toho bude vypadat. Jít v obřím OC do kavárny má podobný smysl jako do automatu na zapadlém autobusovém nádraží v Horní Dolní. Kdyby autor Luigiho rovnou vzal k automatu na zastávce v podchodu, měl by kafe v plastovo-papírovém kelímku s krásným plastovým víčkem za pouhých 30,- To by teprve viděl kulturu. :-D
No, jádro problému je popsané hned na začátku. Paní jede autem trasu, kterou jede přímé metro a trvá mu to 13 minut. Žádné zácpy v metru obvykle nejsou. Do toho má bohužel děti bez nohou, které se bez jejího auta nedostanou do školy. Chudinky. Škoda, že není možné je alespoň po dobu toho prvního stupně ZŠ přihlásit na školu v místě bydliště, kam by se na svém invalidním vozíku dostaly samy. Ale na druhém stupni už by jí pak odlehlo, když by pak děti do školy mohly bez její asistence. Možná je prostě špatně ten životní styl. U nás děti chodí do školy samy pěšky od druhé třídy. Starší dcera teď šla na osmiletý gympl a dojíždí - autobusem. Pro mnoho lidí úplně nepředstavitelné... (Jo, taky bydlíme v Praze.)
Tohle je kombinace nedostatečné finanční gramotnosti a kombinace počítačové negramotnosti. Bohužel v 21. století může být taková nevědomost dost drahá. Kupujícímu přeci stačí poslat číslo účtu či QR kód pro platbu, nebo dokonce jen telefonní číslo pro platbu na kontakt, vůbec dneska nepotřebuje znát vaše číslo účtu. No a pak samozřejmě to, že vám pošle SMSkou/E-mailem cokoliv, co vede na stránku, která je podvodná už při prvním pohledu na adresu odkazu. Tyhle podvody se ději dnes a denně, stačí si dát inzerát na Bazoš či Marketplace a další - a do pár minut vás přesně takový podvodník kontaktuje. Normální člověk by měl být schopný je s naprosto základní finanční gramotností identifikovat a vyvarovat se jim.
Já to moc nechápu, ale jak je možné, že nejvážnější nehody se stávají na křižovatkách, které se jeví jako nejbezpečnější? Žádný horizont, žádné křoví, krásný výhled stovky metrů ve všech směrech, přehledné značení. Proč prostě nemůže dát přednost podle pravidel? (Navíc je na prostředku dost místa, že i když chce někdo z vedlejší doleva, může počkat uprostřed...)
TEMU je na můj vkus moc arogantní a vlezlé. Roky nakupuju na AliExpressu a nedám na něj dopustit. Když se v tom člověk naučí chodit, tak se nekvalitnímu aušusu snadno vyhne. Jde o to, že kvalitní značkové věci tam stojí skoro stejně jako ten levný aušus, tak je třeba kouknout do recenzí, na prodeje apod. Ale ještě jsem se tam nespálil. Navíc mají skvělý zákaznický servis - asi 5x se mi stalo, že zboží buď nedorazilo vůbec (zásilka se ztratila cestou) nebo přišel produkt rozbitý/nefunkční. Vždycky mi AliExpress vrátil peníze doslova obratem, stačí otevřít reklamaci, nahrát fotky. Vyřízení reklamace je otázkou maximálně jednotek hodin a peníze mám na účtě třeba o dva dny později. Reklamace v ČR? Musíte na prodejnu nebo poslat zboží a čekáte 30 dní na vyřízení - často zamítavé. Každopádně stačí objednat znovu a jelikož dodání je dneska nějakých 7-10 dní, vyplatí se to. A ceny? Třeba LED světlo do skříně na Alze za 399,- Black Friday, na Ali za 140,-. Kvalita shodná.
Když to shrnu laicky, tak plán je ten, že (nejen) my v EU bychom měli platit do nějakého fondu odpustky za to, že si rozvojové země zničí své životní prostředí. Ale my budeme v klidu, protože jsme si to zaplatili. Kromě toho, že pak ještě zaplatíme za zboží vypěstované na místě původního pralesa. Chápu to správně? Takže kromě těžařů, překupníků a obchodníků se ještě víc napakuje vládní garnitura dané země, zemědělec stále utře a my budeme mít výsledný produkt dražší, ale s dalším razítkem navíc...
Máslo kupuju jen v akci a nacpu ho do mrazáku. Holt to nebude "čerstvé" ale "stolní". Je mi to jedno, pořád lepší než jíst margaríny a směsné tuky. To, že produkujeme mléko s menším obsahem tuku je dané historickými výkyvy. Byla tu móda margarínů - a ejhle, tuk neměl odbyt. Pak přišla éra odtučněných "light" výrobků a zase nebyl odbyt pro tuk. Takže producenti přešli na to, o co zájem byl. Můžeme zase postupně vybudovat chovy českého strakatého skotu, ale nějakou dobu to potrvá a bude to znamenat vyšší náklady.
Tomu říkám skvělé řešení. Proč prostě po vyschlých částech nezprovozní nějaké provizorní cesty? Jeden buldozer a za ním jeden válec vytvoří cestu naprosto dostatečnou pro provoz čtyřkolek a podobných vozidel, aby mohla být alespoň nějaká možnost komunikace a zásobování. Jasně že řeku nenahradí v plném rozsahu, ale to bagrování tomu nepomůže úplně stejně... :-(
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A sakra, to se tam bude jezdit pěkně pomalu. Na kamerách se spousta řidičů tak bojí, že jede raději 20km/h pod limit... A zrovna na tom úseku mezi Předoticemi a Malčicemi mám svůj osobní rychlostní rekord. 😂 Na druhou stranu je alespoň šance, že tam bude v budoucnu povolená 150km/h. Protože chytrá telematika a odpovídající parametry dálnice jsou jedněmi z požadavků na zvýšení té rychlosti. Tahle dálnice to všechno splňuje. Rovná, přehledná, moderně vybavená...
1 odpověď