Stačilo by seškrtat přebujelé sociální dávky a podpory v nezaměstnanosti. A rázem by bylo peněz... Zároveň by se daly zrevidovat důchody. Celý systém jejich vyplácení, založený na tom, kdo kolik v aktivním věku vydělával je úplně pošahaný. A to říkám jako někdo, kdo má mzdu nad průměrem, takže by si s důchodem pohoršil, kdyby byla jednotná výše důchodu.
Problém vidím hlavně v těch tunelech. Jestli budou postavené stejně jako Komořanský a Lochkovský, tedy v nich bude 80km/h a budou tam věčně omezení a uzavírky, tak to bude úplně k prdu. Každý den se okruh mění na parkoviště a jízda přes Jižní spojku ušetří i desítky minut. Dálniční tunel by měl splňovat provoz minimálně 100km/h a žádná zběsilá omezení v podobě radarů. Půlka řidičů čumí na tachometr a nečekaně skáče na brzdu, místo aby sledovali provoz kolem sebe.
Pohledem na mapu ten vlak musel jezdit přes úvrať. To na takhle krátké trase opravdu nedává smysl. Daleko větší smysl by dávala midibusová linka, která bude v Libči obsluhovat točnu (nebo zajíždět až ke kostelu) a na druhé straně si udělá kolečko přes nádraží a Žižkovu. Ten vlak je na to dost divný a drahý.
Když si v předstihu připlatím za místo u okna, tak je to asi proto, že chci místo u okna, nebo ne? Ti rodiče si samozřejmě taky mohli připlatit za místo u okna, klidně za všechny tři místa u oken. Když to neudělali, jejich boj. A proč se vozili zrovna po tom jednom konkrétním cestujícím? To bylo letadlo jen s jedním místem u jednoho jediného okna? Obvykle jich tam bývá víc, ne? Třeba by za odpovídající bakšiš našli někoho, komu by na tom až tolik nezáleželo...
Blbé je, že ten "odborník" vychází z naprosto mylných čísel. Zrovna nedávno Cebia dělala podrobný průzkum, jak je to doopravdy a došli k vozovému parku se stářím 12,74 a žádných "téměř 17 let". Pan Peleška by samozřejmě rád viděl rostoucí prodeje svých nových aut, ale to je jiná debata. Navíc, největší nájezd kilometrů a nejpravidelnější provoz mají auta ještě výrazně mladší. Děda se svojí opečovávanou garážovanou Š120 (Felicií, Formanem...) který vytáhne auto jednou ročně na dušičky a jednou za dva roky na TK opravdu svět nezlikviduje. A že by si na stará kolena pořídil auto nové, to je utopie - leda kdyby snad bylo zadarmo.
Vždyť je to čistě jen věc nabídky a poptávky. Pro mě za mě, ať ten bramborák stojí třeba 850,-. Paní si spočítala náklady a stanovila cenu, za kterou je ochotná bramboráky prodávat. Kdybych měl být na jejím místě, matlat se s výrobou bramboráků, celý den tam stepovat bez ohledu na počasí apod., tak bych prodával bramborák tak za 1500,-. Jako zákazník ale nejsem ochotný dát za bramborák víc než třeba 40,-. Takže ho tam prostě nekoupím. Někdo jiný třeba ano. Zrovna nedávno jsem na ně dostal chuť. Udělal jsem si poctivé těsto i s uzeným masem, smažil na sádle a za nějakých cca 250,- včetně energií (bez času a práce) jsem měl slušnou hromadu bramboráků. A byly vynikající...
Asi tedy jak kde. My necháváme dceři rovnat zuby (funkční vady, špatně rostlé, tedy ne jen "kosmetické") na jinak poměrně drahé zubní klinice v Praze. Neviditelná rovnátka Invisalign jsme platili v jedné částce (50k) přímo výrobci/dodavateli rovnátek - veškerá další péče (konzultace, fotky, RTG, kontroly, opravy attachmentů, gumičky, háčky) je ale na pojišťovnu. Dobře, platíme tedy dentální hygienu, ale tu platíme vždycky a pojišťovna jen drobně přispívá.
A co taky nechápu, to jsou ty splátky zmíněné v článku - proč platit 700,- měsíčně s nějakým šíleným úrokem? - tak si snad vezmu úvěr sám, kde mě vyjde nejvýhodněji, ne? Nebo ti lidé vůbec takhle nepřemýšlí?
Spíš mi nejde do hlavy, proč to PČR nedělá cíleně. Na posledním sjezdu dálnici zavřít a auta z uzavřeného úseku "vypustit" nájezdem. Chápu, že kamion se na dálnici těžko otočí, ale naprostá většina uvízlých vozidel (osobáky, dodávky, většina autobusů) by se tím uvolnila, dálnici by pak mohly vozidla údržby vyčistit a bylo by to vyřešené.
A vůbec mě to nepřekvapuje. Syndrom plechového deštníku. Jeli jsme na sedmou ráno na ortodoncii v Myslíkovce. Schválně tam jezdíme na sedmou, protože tou dobou se dá Prahou krásně projet a z domova jsme tam za 18 minut (MHD 45 minut + zpoždění v kolonách a odjeté přestupy) + dcera pak stíhá školu na první hodinu. Dneska? Navigace na začátku cesty ukázala 37 minut. Kolony i tam, kde se normálně tvoří až o skoro hodinu později, provoz na 70 stěží 50, jinde to stálo úplně. Díky vlastním zkratkám, které nezvládá ani Waze jsem to stáhl na 25 minut. A cesta zpátky? No, školu jsme o pár minut nestihli. Těch (ne)řidičů co se vyrojilo, to bylo úžasné - borec co vám za ranního šera v dešti jede s puštěnou mlhovkou, takže vás to odražené světlo oslňuje tak, že nevidíte vůbec nic. Borka co kouká na zelenou na semaforu, přemýšlí co by měla dělat, poslouchá troubení kolony aut za sebou a rozjede se až na oranžovou (jo, vim, žlutou). Děda co má tak zamlžené okno, že nevidí do zrcátka a bez blinkru vám to pošle do sousedního pruhu (naštěstí úplně vlevo bylo volno, takže jsem měl kam strhnout volant). Měl jsem sto chutí nechat auto u školy a jet do práce MHD. Jenže by to byl další čas v kolonách navíc, který bych si musel napracovat (a navíc zaplatit lístek).
No, když byl manipulační poplatek 5,- tak mi to ještě nevadilo. Později jsem začal skřípat zuby. No a teď jsem už nechal jejich věrnostní program neobnovený, poslední body jsem vyčerpal a nazdar. Když kino, tak vyrazíme do bližšího, levnějšího multiplexu, který má při nákupu online naopak slevu. Mě to nebolí, Cinema City taky ne, ale až nás takových budou tisíce, možná to pocítí...
To je jen o tom, jakou projekci si lidi sami sobě v hlavě udělají. Ve stejném tvaru (kvádr v papíru/fólii) se vyrábí celá řada produktů - máslo, sádlo, margaríny a jiné směsné tuky. Ve větších obchodech jsou řetězce alespoň natolik fér, že je to v jiné části regálu a není to mezi sebou promíchané. Ale je samozřejmě na spotřebiteli, co si koupí. Tahle věc mi taky evokuje obal "másla", který jsem vídal v dětství - ale popravdě teď netuším, jestli v tom tenkrát bylo máslo, nebo směs másla a margarínu. Když chci máslo, kupuju výrobek, na kterém je napsané máslo. Nijak mě to nepohoršuje, protože je to tam vidět na první pohled. Navíc dneska udeří do očí i cena. Čerstvé máslo od Madety stojí i v akci neskutečný randál, takže raději kupuju v akci německé či polské (pravděpodobně stolní) máslo. (To mě tedy víc trápí, když mám ženě a dcerám koupit šampon nebo kondicionér. Na regálech je to mezi sebou promíchané (řazení podle značek a ne podle typu výrobku) a objevit na tom nápis šampon/kondicioner (nedejbože v češtině) je nadlidský úkol.)
Faktem je, že bydlím na sídlišti. Nabíjecí stanici od PRE mám za domem. Netuším, jak je výkonná, ale nabíjet bych tam určitě mohl, je zatím obvykle prázdná. Neřeším, kolik by mě to stálo a jestli by to šlo řešit CCSkou. Problém je v tom, že bych nerad měnil svoje zvyklosti a smýšlení - auto je pro mě spotřební zboží, nástroj - nikoli člen rodiny a kamarád. V současnosti tankuju 2x měsíčně a nemusím na to nějak extra myslet. Prostě se rozsvítí hladové oko a já zajedu natankovat, což mě zdrží třeba 5-8 minut. Žádné kafíčko k tomu opravdu nepotřebuju (mimochodem, rozpočítává někdo z vyznavačů EV cenu dálniční kávy do ceny za kWh?). Když jedu na dovolenou, tak jen kouknu na ceny v tranzitních a cílové zemi a podle toho případně natankuju u poslední levné pumpy na hranicích. Pak mám zhruba 850-950km dojezd v podstatě bez ohledu na roční období a počasí. Můžu nabíjet telefony, můžu topit/klimatizovat, můžu mít rozsvícená světla, puštěné rádio... Natankuju bez problému kdekoliv (maximálně přileju aditiva, když to není nafta bez biosložky), neřeším nabíjecí proudy, čipy, appky, obsazenost stojanů. Nejsem ani odpůrce EV - až to pro mě bude dávat smysl, tak prostě budu mít místo spalováku EV. Zatím mi to bohužel smysl nedává a technologicky to není tak daleko, aby se v rozumné ceně dalo pořídit slušné auto.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
No, to je mi ale překvápko. Proč vůbec pitomci to referendum dělali? Na dohled větrníků nechce dobrovolně žít nikdo. Takže je možnost to protlačit na sílu nebo v tichosti. Ale pokusit se o souhlas místních obyvatel? Bože, to jsou ale paka. 😄