Nemilý Musku, výroba Tesly Y stojí planetu 28 tun CO2, výroba Škody Octavie 2.0 TDI 12 tun, s tím, že dodnes není vyřešena ani recyklace baterie pořádně. Navíc Teslu 3 vyrábíš v Číně a 40%dilů v Berlínské Y je taký z Číny, kde slovo ekologie je sprosté slovo, nemluvě o znečištění tankery, které je vozí...Joo nemá talent 🙂
To není pravda. Zde máte jasný velký nárůst prodejů aut v letech 2022 a 2023. Odkaz 1
Unikla vám podstatná fakta. Například Tesla není evropská automobilka, a přitom Tesla Model Y byl v Evropě nejprodávanějším vozem v těchto letech. Evropské automobilky prostě za jejich ceny a mizernou kvalitu už nemůžou prodat takové množství aut, jako v minulosti.
Tesla jako značka se v roce 2024 H1 propadla v prodejích, Y jako model se drží v některých zemích v EU, ale jen těch malých, v Německu, Francii a Itálii je Tesla outsider. Ano Tesla 3 se pro Evropu vyrábí v Číně, to je celý cenový zázrak Tesly, a počítejte, že 40% dílů do Y je také z Číny(zpráva pro US, nemám pro Evropu). Kvalita Tesly je právě diskutabilní, když máte vůz za cenu přes milión a on nemá ani radar ani parkovací sezory, můžete tušit jak bude fungovat za špatně viditelnosti 🙂 Ale to není vše, nefunguje pořádaně ani adaptivní tempomat, ani automatické stěrače a už vůbec ne LED světla, ty jsou na úrovni Dacie Sandero. Nemusíte mí věřit, půjčte si Teslu 3 jako já :-)
Tím, že Tesla 3/Y nemá radar, může při oslnění, dešti, sněžení selhat emergency breaking nebo adaptivní tempomat, což může mít fatální následky. Když přičtu, že celé auto je vyrobené v Číně a nikdo neví jak budou čínské airbagy fungovat za deset let, je to vlastně předražená nebezpečná hračka pro dospělé 🙂
Pokud čínská invaze bude vypadat takhle, tak můžou být evropské automobilky klidné. Zdá se, že Číňané nepochopili evropský trh, a nechápou, že v tomto segmentu nikdo netouží po "BMW z Wishe". Ostatně prodejní čísla Lexusu, Genesis apod. mluví jasmě. Snahy o luxusní asijské auto v Evropě nedopadají dobře, v tom jsme jiní, než USA.
Až začne invaze aut pod milion, tak to bude skutečný postrach evropských automobilek. Ale tam je jedinou vlaštovkou MG4, které se tu Čínu tak trochu bojí přiznat.
Když čtu britské fórum majitelů MG4, tak bych se nebál ani MG: 1. Adaptivní tempomat jezdí jak bača po šesti borovičkách 2. LIne assist občas strhne volant do protisměru 3. Automatická klimatizace je jen blamáž, funguje on/off, více neumí 4. Auto trpí tzv. phantom breaking - občas dupne na brzdy bez důvodu 5. Po roce mají někteří majitelé únik oleje z redukční převodovky... Dle mého, soudruzi udělali někde chybu :-)
Děsí mě, jak stačí něco dát do kapsy redakci Garáž a už máme na stole další "geniální" elektromobil, který drtí konkurenci 🙂 1. Cena je šílená, když si uvědomíte, že po deseti letech většina baterí NMC začíná haprovat, nemyslím degradaci, ale odchází články + když přičtu "zaručenou kvalitu" to raději Enyaq ! 2. Koupě čínského auta člověk podporuje nelidské pracovní podmínky u subdodavatelů, včetně nucených prací Ujgurů. 3. Výroba v číně je silně neokologická, podpořím tím velké emise CO2. 4.Čína dodává Putinovi zbraňové díly, kterými pak bomarduje Ukrajinská školy, sídliště, divadla, obchody... - to chce fakt redakce Garáž podporovat?
Moc se mi líbí hlavně ta spotřeba a spolehlivost, ale mám 2 metry a vzadu prostě nenarovnám hlavu. A RAV4 vycházela už hodně přes milion. Lokální Toyota dealer na slevu neslyšel (nulová konkurence v našem kraji), no ve Škodě jsem se dneska dostal po malém "výběrku" na 9.9% (nemám firmu ani zaměstnavatel rámcovou smlouvu) tak jsem podepsal O4 Combi 1.5TSI eTEC Style s Columbusem 10 a nějakými doplňky navíc. Asi že je konec roku tak potřebovali nahnat prodejní čísla, jsem spokojen.
Toyotu si mohu pořídit až budeme s manželkou sami, to doufám postačí i ten hatchback. :-)
Corolla není pro rodinu, vzadu málo místa, chybí výdechy pro klimatizaci, motor 1.8h na dálnici má větší spotřebu, než 1.5 Tsi, nemluvě o výkonu, tam je rozdíl o třídu... Nic proti Toyotě, ale kdo má větší rodinu, sáhne selským rozumem po Oct4 1.5 tsi🙂, která je opravdu větší...
A to ještě to jako EV není nic nijak zářnýho. Je to předělanej spalovák a nemá to v tom základu prostě vhodný parametry. Jak si můžou myslet, že s tím uspějí proti takovýmu MG4 anebo Volvo EX30?
mg4 vypadá sice dobře, ale 1.aut.klimatizace funguje na náhodné číslo 2. uniká olej z redukční převodovky 3.adaptivni tempomat jede jak chlap po 5.pivech, přičteme nekvalitní lak, sedačky, tož raději si koupím v Nemecku p208 ev, kde stojí o 100tis méně 🙂
Zase placená reklama.1.mg stojí pořád strašně moc, stejně velký spalovak stojí polovinu a za deset let jej dáte svému dítěti jako 1.auto do života 2. Automatická klima je návodný generátor teploty 3. Adaptivní tempomat funguje jak řidič po 5.pivech 4. MG je čínská soudružská SAIC, která štědře dotuje nejen vůz ale i baterii 5. Vůz je levnější díky otrocké práci zaměstnanců, kteří nejsou chráněni žádnými zákony Fakt "super" amorální auto
Ford si za to může trochu sám, předešlá generace motoru 1.0 ecoboost je poruchová jak ve městě (ředění oleje benzínem způsobí rozpad rozv. řemene), tak na dálnici (poddimenzovaná hlava motoru praská při větší zátěži klidně už po 150 tis km), když přičtu palubní desku, jehož dolní polovina připomíná Š 120Glx a cenu atakujici VW Golf, je prohra Focusu dokonána. Mimo jiné mě osobně připadá podvozek Golfu 1.5 tsi stejně dobrý 🙂
Super článek, především popis možných závad a možnosti jejich oprav. 1.25 je ještě o malinko úspornější než 1.4 - mimo město se s ním dá jezdit za 5,5 l po městě si ale bere kolem 7.0 l. Při najetých 100.000 km spolehlivé auto při dodržování pravidelného servisu.
No právě, můj kolega ve 130tis km, zaclo Rio 1.25 brát olej, viz výše můj příspěvek..
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zcela souhlasím s článkem. Měl jsem to štěstí, že jsem v lednu 2024 sehnal v Plzni jednu skladovou Corsu za 399.990,- Kč. Je to 100 koní s turbem, 6MT, vyhřívaný volant, vyhřívaná sedadla, tempomat (výbava elegance), oranžová metalíza. Přední LED světla, která svítí bombasticky. Ani jsem se moc dlouho nerozhodoval, protože Corsa v této generaci F (F jako Francouz) se mi líbí už od jejího uvedení. Koupě rozhodně nelituji. Na malé auto ideální. Ale přiznávám, víc jak 450 tisíc bych za ni asi nedal. Za necelý rok jsem s ní najezdil 15000 km, denně 32 km do práce a 32km z práce, z toho zhruba 60% dálnice, 25% okresky a 15% město. Dlouhodobá spotřeba 4,8 litrů. A to to na dálnici rád přišlápnu. V létě se mi mnohdy povede jet do práce za 4,2 litrů a z práce za 4,5 litrů. Ano, motor není papírově žádný drak, ale na tohle auto bohatě stačí, i když jedeme celá rodina. I na dálnici má motor dost síly, až kolem 150 km/h mu začíná docházet dech. Doporučuji se s tím projet a nastudovat videa na YT, potom až hodnotit. Auto je i velmi zábavné až návykové. Plus pohodlná sedadla. Sice je to Stellantis, ale co, možná právě to Opel zachránilo. A že je to tříválec? No, ono těch čtyřválců v cenové hladině do 500 tisíc moc není a bude jich čím dál méně. Prodeje v Evropě: 7. nejprodávanější auto ve 2022, 5. nejprodávanější ve 2023 (Cebia). Jediné negativum auta vidím v tom, že se šetřilo na odhlučnění, takže rychlosti nad 100 km/h už trochu ruší aerodynamický hluk, ale bohužel tímto neduhem trpí dnes i mnohem dražší auta.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zdravím, pokud máte motor 1.2 Puretech s rozvodovým řetězem, může auto fungovat dobře, ale s řemenem je to katastrofa, máme v rodině 5008 1.2 pt, po 60000 km se rozpadl řemen bez varování...
2 odpovědi