Pane Jandourku, vy se ale opravdu hrozně mýlíte a nabíháte si na vidle ve věci, které nerozumíte ani maličko. Ono totiž nejde o ty vaše válce a řev, ale o prostinký poměr cena/výkon (resp.užitek) + praktičnost. A tady jsou EV v rejži a basta. Pohádky o super dojezdu a ultrarychlém nabíjení jsou právě a jen těmi pohádkami, realita na silnici (zejm. teď v zimě) je tvrdým nárazem do zdi. O ekologičnosti si vzhledem k energetickému mixu v Evropě (a na světě) můžete taky jen nechat zdát. Tesla nemá výfuk vzadu, ale v Prunéřově II..
Prý "Výsledky ukazují, že nejdůležitějším motivem pro koupi elektromobilu jsou nižší provozní náklady,“ píše Merrit." - ha ha ha. Pokud s tím ujedu denně do 100km a budu nabíjet doma přes noc, tak jo. Ale zkuste si spočítat cenu za ujetý km při nabíjení na veřejné stanici (o dálnicích nemluvě) - to je pak mrazivé vystřízlivění - potvrzeno praxí.
O koupi EV může soudná SOUKROMÁ osoba uvažovat pouze ve chvíli, kdy EV poskytne stejné uživatelské pohodlí za stejnou nebo lepší cenu a provozní náklady jako tradiční auto. Vaše prodejní čísla jsou hezoučká, ale drtivá většina prodejů jde do firemních flotil, aby si tyto odškrtly kolonku a za tři roky operativního leasingu EV poslaly dál.
Proč se musí pořád dokola přehazovat stále stejná kupka hnoje. Kéž by se objevil zázrak v podobě někoho schopného kdo by tuto zemi vyvedl ze slepé uličky. Kdo si myslí, že to bude Babiš, tak se mýlí. Výhrou není ani zbytek politického spektra. Bohužel. Jinými slovy ať ten či onen stále to bude z bláta do kaluže.
"Mílí" se jako od slova míle?
Viděl jsem včera, recenze paní Míškové mi mluví z duše. Z kina se mi chtělo dokonce odejít, a to v momentě, kdy kněz dá v kostele rádio na oltář a věřící pláčou za Dubčeka... Příběh neskutečně černobílý - zlí vs. dobří - bez pochyb a otázek. Jediné cinknutí pochybovačného zvonku, když Kotkův Dienstbier po odvysílání Dubčekova projevu řekne "to je kapitulace!", ale zůstane to viset ve vzduchoprázdnu. A malý technický lapsus, když Dubček volá do rozhlasu - přikládají mluvítko k mluvítku 🙂. Skvělá kamera a střih, některé výborné herecké výkony (Vodochodský, Majer). Řemeslo 1-, scénář a dramaturgie 4.
Pane Šafre, získat zbroják NENÍ jednodušší než řidičák. Že to napsal vyšinutý vrah neznamená, že je to pravda. Zkuste si to. Mít zbraň neznamená být primitiv. Kdo takovou zkratku používá, je primitiv. David K. nebyl primitiv, ale magor, co ochcal systém. Systém není špatný, některé jeho součástky však v tomto případě byly. Snažte se neskončit podobně jako Marek Stoniš...
No, ono se to s těmi podpisy má tak, že sice to musí být "jen" 100 tisíc, což je zdánlivě málo (jen Moskva má 15 milionů obyvatel), ale háček je v tom, že z jednoho regionu (cca náš kraj) může být maximálně 2500 podpisů. Takže potřebujete podpisy odevšad, a to je už kvůli velikosti Ruska problém. Proto jsou pro Naděždina "zlatí" lidi, kteří sice třeba bydlí v Moskvě, ale trvalé bydliště mají jinde. Putin dal podpisy dohromady za 2 dny, ale nikdo nikde neviděl žádné podpisové místo, natož aby u něj byly fronty. Tak asi tolik o tom, čemu v Rusku eufemisticky říkají volby.
A co s životy lidí, kteří takto žijí, má společného elektromobil za dvě mega? Pokud udělali maximum a stále se nedaří, tak je mi jich líto, ale asi to nepatří do diskuze o fungování elektromobilu. Moje máma po revoluci zůstala sama, začala prodávat stavební spoření atd a dařilo se nám velmi dobře. Opravdu rodina z Kadaně vyčerpala všechny možnosti a každý den tvrdě přemýšlí, jak zlepšit svůj život? Anebo je to nechuť jít do něčeho nového, strach z neznáma a rezignace?
Ach jo. Tak polopaticky, aby to pochopil každý: na hypotetickém příkladu z Kadaně jsem chtěl ukázat, že je obrovská masa lidí, kteří řeší zcela jiné problémy než to, jestli jejich auto bzučí nebo vrčí. A do ještě větších problémů je uvrhne, když jim nějaká naondulovaná Uršula nadiktuje, že tu Dacii musí vyhodit, protože je odteďka bakaná a protože my Evropa zachráníme svět do roka a do dne.
Jééé, ono to auto topí a dá se v něm vyhajat? No to je panečku vynález!
Koukněte, vy elektrotáto, místo tohohle exhibování na netu vezměte to svoje krásný ňuňu autíčko za 2 mega třeba do Kadaně na sídliště (pokud tam ze štatlu dojedete) a tam zkuste kázat o skvělém zeleném světě. Schválně co vám řekne ta paní, co sedí na kase v Penny za 26, její manžel dělá u technických služeb za totéž a bydlí v 2+kk v paneláku. Každý měsíc vypláznou 10 na hypotéku a nově taky třeba 3 na zálohách za tu vaši báječnou elektriku. Splácí pračku, děckám na noťas do školy ani nepomyslí a jsou rádi, že ta Dacia Logan, co stojí dole o šest pater níž, ještě drží pohromadě, aby mohli aspoň jedou za rok na Lipno do kempu.
Bohužel na fakturách od ČEZu vidíme naprosto jasně k čemu to vede, když víra a ideologie nahradí rozum. Farma zvířat.
protože jste nedokoukal video, tak mate takto blbý komentář...
No jo no, taky jsem si později všiml, máte recht, ovšem na podstatě to nic nemění. Nicméně být sluhou auta je blbě, má to být naopak. Bát se deště? Dobrý. Asi tisíckrát použije sůprčárdžr, který díky jakési sbírce nemusel platit. Já mám sůprčárdžr na každém rohu a ty watty na dalších 800km tam dostanu během 5ti minut, aniž by zbytek rodiny utrácel hodinu za chujoviny. Emisní stopa? Slušná demagogie. Co udělá s tím krámem až mu zdechne baterka (za cca 5-7 let)? Stačí se podívat do inzerce elektro ojetin. Omlouvám se, měl jste větší trpělivost. 👍
Indie je cca 150x lidnatější než ČR. U nás bylo minulý týden ve všední dny kolem 3000 nakažených, přepočteno na počet obyvatel je na tom Indie dokonce lépe. Což ovšem neříká nic o chatrnosti jejich systému zdravotní péče, zejm. počtu a dostupnosti lůžek a lékařů na jednotku populace, kde je to bohužel ten největší průšvih. Jak zavádějící dokáže být statistika.
Žádná JE v Evropě se nepostavila za posledních 30 let v termínu a za projektované peníze. Vždycky je to dvakrát tak dlouho a dvakrát tak dražší. V ČR nepostavíme ani 10km dálnice za 20 let (D11), tak proč se tady hází nesmyslnými termíny Dukovan jako 2036, proboha? A kdo tu předraženou elektřinu zaplatí? Odpověď je jasná, že. Plyn se dá přivézt i přivést z mnoha zdrojů, nejen z Ruska. Za mě je volba jasná, přestavba uhlí na plyn.
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nejsou, jsou všude na světě čistší. Titul vysoké školy života platí pouze na internetu a v hospode, v reálném světě budeme jezdit všichni cistsimi elektromobily. Mějte se 🤗
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak tedy kalkulačka:
Spotřeba energie v ČR = 60 TWh / rok
Počet osobních aut v ČR = cca 6 milionů
Průměrný nájezd auta v ČR za den = cca 50 km
Průměrná spotřeba EV na 100km = 13 kWh, tj. 6,5 kWh den
Všechna auta v ČR elektrická? = 6 milionů x 6,5 kWh x 365 = cca 1,5 TWh / rok.
Řeklo by se blbá 2,5% navíc, že? Ale to je pro energetiku sakra tvrdý oříšek. A ouha, k tomu je třeba připočíst přenosové ztráty, vybudování infrastruktury (která sama o sobě bude potřebovat další energii) atd. atd.. Takže dokud lidstvo nedokáže energii vyrábět čistě a hlavně přenášet a skladovat efektivně, na přechod na elektromobilitu zapomeňte. Podíl osobní automobilové dopravy na celkové produkci CO2 je v jednotkách procent, takže na komára jdeme s kanónem. Je to ten nejdražší kanón jaký si umíme představit.
1 odpověď