Vážení denno denně jezdím služebně Hyundai i30 combi dálnice okresky většinou do 5,5l!!!!!!!.....auto stálo 450 s DPH!!!, co tu chcete porovnávat s EV???....nic prohráli jste😄.......jo a kdo to neví EV potřebuje elektriku, je strasne levná a všude je jí přebytek, dokonce takový že se po vzoru Německa ani nemusí vyrábět!!!😆😆😅......mějte se
To byl teda výstřik relevantních informací. To vás muselo stát spoustu úsilí
Nutno ještě říci že všechny části e vozu trpí vyšší váhou a dle stavu našich komunikaci nemá význam o tom polemizovat. No a pak ještě jedna věc přijde zima a sní kolony ne jen na dálnicích. Stát pár hodin v autě že spalovacím motorem bude určitě příjemnější než s e autem kdy jen můžete doufat že se kolona rozjede než se vám vymlati baterie😁😁😁
Píšete nesmysl, EV auto na topení spotřebuje velmi málo energie, takže je pravděpodobnější že dojde nafta nebo benzín autu v koloně dříve než EV.
Tento argument s FVE tu už jednou byl. Je to samozřejmě nesmysl. FVE si člověk nekupuje kvůli EV. Většinou je to obráceně. Faktem je, že provoz EV s FVE je velmi levný. Není zadarmo. Samozřejmě se dá efektivita FVE vylepšit virtuální baterií. Přes léto si v ní naspořím kolem 4MWh. Ale samozřejmě i toto něco stojí.
Mnoho zdrojů uvádí elektromobily jako nejporuchovější odnož osobních automobilů (servisní hodina je u elektromobilů nejdražší). A samozřejmě opotřebení speciálních pneumatik a částí podvozku je vzhledem k daleko větší hmotnosti elektromobilů daleko větší. A to tu neřešíme výměnu baterie... Takže výměna motorového oleje v klasickém vozidle je poměrně směšná položka.
S tím nemůžu souhlasit. Podvozek je na tu hmotnost dimenzován. Pneumatiky jsou normální anebo speciální s protihlukovou vložkou. Ale podle mé zkušenosti vydrží přibližně stejně jako u normálního auta. S tou poruchovostí bych také polemizoval. V elektroautě je minimum věcí, které by se mohly pokazit na rozdíl od klasického auta, které je nepoměrně složitější. Výměna baterky by samozřejmě byla drahá, ale je to stále teorie. EV tak dlouho nejezdí. Podle posledních testů životnost baterek bude delší než se předpokládalo. Pro zajímavost na kolik vyjde standardní servis u klasického auta za 10 let? Myslím jen oleje, filtry, brzdy, svíčky, rozvody, spojka, výfuk, katalyzátor atd. Myslím, že se budete pohybovat v řádu stotisíců. Uvidíme co ukáže budoucnost.
Hale Novák a co kdyby sis zjistil, kolik stojí jeden!!! pouze jeden elektromotor s rekuperací a jeho výměna?? Dáš tu opravu sám? 😄 gumy, brzdy, baterie nevyjímaje, BTW neříkej, že EV nemá servisní prolídky, dané výrobcem, každý díl má dané KM a pak výměna, ne jako u spalováků, že to mechanicky vydrží podle kvality výroby... Nehledě na fakt, že v baterii odejde jeden, z do série zapojených článků a ejhle, kolik KM dojezd dolů? Možná zahořím po cestě, nebo při placení bouračky, nebo budu zpopelněn na místě... Nebo i s barákem kde nabíjím... Sorry, Evito, najedem 1.200 KM denně... což je 6x 40.minut nabití, tohle jestli vystřídá spalováky, u těch nabíječek se ti lidé umlátí....!!! A jestli jsi děda, co to vytáhne v neděli do kostela a vezme rodinu, najede 100km/den tak jo, to se asi vyplatí :DDDDDDD Vůbec nevíš co mluvíš a ještě to vychvaluješ .)
Píšete klasický nesmysl. Měl by jste vědět, že elektroromotor je x násobně spolehlivější než spalovací motor. EV nemá předepsané prohlídky jen doporučené tzv. vizuální prohlídky. Brzdy vydrží přibližně 250000 km z důvodu rekuperace. Staticky shoří více spalovacích aut než elektrických. Ale vy jste typický příklad toho, že když chce někdo psa bíti hůl si vždy najde.
Nevim Elektromobilita jako taková má v tuto chvíli dost problému.
Osobně bych elektroauto pořídil jen za hodně spcifických předpokladů
1) měl bych dům a měl bych na střeše soláry => neplatil bych za palivo.
2) musel bych na to mít peníze ...
( hodit 700k do nového elektro auta je prostě špatnej vtip )
za 8 let jsem schopen najet 120k km když to přepočtu na benzín kde normální auto bude mít v průměru spotřebu tak 6l/100km při ceně 38kč/litr 6*38 = 228kč/100km => 2.28kč na 1km => 120k * 2.28 => 273 600 kč za 8 let uspora za předpokladu, že budu auto dobíjet pouze ze solárů ...
3) auto bych byl schopen zapojit do domácnosti a baterii z auta pohánět všechny zařízení v domě, zároveň bych zvažoval prodávat přebytky do sítě přes noc kvůli vyšší ceně. ( problém tohoto ovšem je, že bych potřeboval zatraceně výkonné soláry aby tohle byli schopné utáhnout, další věc silně pochybuju, že by mi prodejce tohle dovolil ... jakmile by se tohle info k němu dostalo, tak bych byl okamžitě bez 8 leté záruky ) současné baterie v autech jsou konstruovány na životnost kolem cca 2k nabíjecích cyklů ( pak budou nejspíše na dále fungovat ale max s 70% kapacitou ) při tomto použití kdy přes den auto nabiju a přes noc budu tuto energii prodávat do sítě. zlikviduju baterku do 2000 cyklů / 365 dní během 6 let. ( bavíme se o extrému a realitu bude určitě jinde schodneme se na tom, že prodejci se to opravdu líbit nebude ). Samozřejmě za předpokladu , že si to spočítám tak abych dostatek energie prodal a zároveň mi i vystačilo na ježdění.
4) to co zde popisuji je auto na ježdění do města.
Máte špatný předpoklad. Auto nepotřebuje nabízet každý den. Normálně najezdíte autem max 100km denně při standardním používání. To znamená že můžete nabíjet jednou za 3 dny. Tím se Vám životnost baterky prodlouží minimálně jednou tolik.
To je klasicky tendenčně napsané jako vždy. Myslím si, že zrovna položka servis je docela velká a to mám na mysli jen oleje, filtry, brzdy atd. A co když se něco porouchá? Tyto věci s EV v podstatě neřešíte. Nechápu proč se tady někdo snaží do toho všeho napasovat cenu za sluneční elektrárnu. To je přece naprosto zavádějící. Tu fotovoltaiku si člověk primárně nepořizuje kvůli autu. Akorát je to benefit když ji máte. Samozřejmě, že EV se nehodí pro každého. Nevím proč má kdekdo potřebu to tady pořád rozebírat.
Když to tady čtu tak je mi akorát smutno z toho co se z vás stalo. Stádo lidí, kteří nemají nic jiného na práci než někoho pomlouvat a obviňovat z čehokoliv. Kdyby jste se raději starali sami o sebe tak uděláte mnohem líp. Většina z vás si plete demokracii s tím že kydají špínu na toho kdo se jim nelíbí. Co takhle místo hloupých žvástů jít někam pomoc.
Překvapuje mne jak jsou tady všichni chytří. Nikdo z Vás neví co se tam přesně stalo. Všichni máte jen povrchní informaci z medií. Ale všichni jste chytří jak rádio. Kdyby tu nebohou holku zabil ten tuningář tak tu budete řvát kde byla policie. Sociální média jsou prokletí této doby. Každý kdo má do p....e díru tady prezentuje svoje moudra. Smutná doba.
11
Sledujících
0
Sleduje
11
Sledujících
0
Sleduje
Mám Toyota hiace 2,4 d dodávku z roku 2000.
Je pro devět osob.
Servis jednou za rok vyměnit olej a vzduchový filtr. Dělám si to sám takže max 1500 Kč. Dvakrát výměna baterie a palivového filtru. Jinak brzdy, výfuk, tlumiče, klouby, spojka vše původní. Spotřeba dlouhodobá 9-10 l. Soused co má deset nových dodávek Renault neustále servis, močovina a spotřeba 8-12l. VW elektro má možná levnější servis než se něco pokazí. Pakliže toto nenastane bude to přímo pohroma. A o ceně a času za nabíjení se raději nezmiňuje. Příští rok elektrika doma okolo deseti korun za kW. U dobijecek i násobky této částky.Takze když chcete lhát důvěryhodné, tak s mírou. Tohle už je moc.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A na to jste přišel kde že bude elektřina za 10Kč?
1 odpověď