Obecně souhlasím, že ve většině věcí by se to mělo nechat na trhu. Ale zrovna u ochrany životního prostředí to nemůžete nechat na trhu. Když by to tak bylo, tak dnes žádná uhelná elektrárna není odsířená a v rodinných domech všichni topí hnědým uhlím - protože je to prostě nejlevnější. Stejně tak by trh sám nezačal auta osazovat katalyzátory, filtry pevných částic apod. Já si ještě z dětství pamatuju, jak Praha strašně smrděla z aut a průmyslu, který tu byl ... a opravdu se k tomu vracet nechci. A mimochodem Greendeal je implementace Pařížské dohody o změně klimatu, kterou podepsal 196 států na celém světě. Tak tu prosím neopakujte ten nesmysl, že to je diktát z Bruselu ... Odkaz
ale vy jste preci take spotrebitel a s priklonem ke green dealu...ja vubec nic nenamitam nic proti tomu at si vy koupite EV at uz evropske nebo cinske provenience a timto deklarujte svuj postoj k prirode...ale pokud nechcete obcanske nepokoje a zhrouceni prumyslu tak jej nelze ridit z pozice urednika,ale musi se ridit z pozice svobodneho trhu a nemuzete trhu rici,ze ted se to bude tykat uhelnych elekraren,potom automobilu,nove obydli kazdeho obcana atd...tahle byrokracie a narizovani nasledne nezna mezi,kdyz si urednik sahne na moc tak uz ji nepusti a my tady de fakto reinkarnujeme nabozenske odpustky jen s tim rozdilem,ze to neni cirkve versus hrisnici,ale vlady a instituce versus bezni obcane...muzete mit vzletne ekologicke myslenky pokud na ne staci vase kapsa,jinak to jsou jen vlhke sny a prani...a prosim neohanejte se Parizskou dohodou...to je stejne jako se komuniste ohaneli podepsanou antichartou...vite v jakem prostredi a natlaku to bylo podepsano?a kdym?lidmi,kterych se zadna ekologicka revoluce ekonomicky nedotkne...bezte se zepta beznych lidi v ulicich...kazdy vam rekne,ze je mu blizsi kosile nez-li kabat,protoze odrazi jejich ekonomicke moznosti...vezmete delniku auta a fabriky budou stat...vezmete maminkam ty jejich druhe auta v rodine-povetsinou otriskane plecky a nebudou mit jak dopravit deti do skol,na krouzky atd...vezmete duchodcum a met kolaps zdravotnictvi,nebudou stihat sanitky...ale ze se z Ciny vozi kdejaka tretka lodi tam a zpatky nebo potraviny pres cely svet,ze vadi plastova brcka,ale covidove plastove testy nevadi...mohl bychvabsurditachpokracovat
Čína má technologický náskok a mohou za to Evropské automobilky, které tam začaly vyrábět auta a Čína tím získala celé jejich know-how na konstrukci a výrobu automobilů. Za to že teď nedokáží Čínským automobilkám konkurovat tedy nemůže Greendeal, mohou si za to sami. EU se nyní snaží domácí trh ochránit vysokým clem. Mimochodem součástí Greendealu je, že se ten cíl bude několikrát revidovat na základě reálného stavu a technologické připravenosti. Takže termín 2035 nemusí být definitivní ... a opět pro připomenutí, ten termín chtěly přímo automobilky, kvůli dlouhodobému plánování výroby a vývoje.
termin nema existovat vubec zadny...vratme se zpatky k zakladnimu mechanismu kapitalismu...nabidka poptavka...a ne zakazy,prikazy a narizeni! tohle jsme tady uz meli a jak to v 89 skoncilo...nechte spotrebitele at si sam vybere co je pro nej nejvyhodnejsi a vyrobce se ma te situaci prizpusobit a nikoli diktatu Bruselu...o tom to cele je!
Ale prosím vás, když jste pracoval v úkole na normohodiny,tak jste práci rozhodně nepředstíral!
Ale JAK TY normohodiny byly nastaveny, jak zaostale a podfinancovane byly pracovni nastroje a Jake hodnoty byly tvoreny? Nebyli jsme az na vyjimky schopni vyvazet zadne zbozi mimo RVHP takze nebyly valuty a nebylo za CO kupovat moderni vyrobni Linky... Uzavreny kruh takze asi tak s normohodinama cimz vam neberu, ze jste vy osobne makal ale za dva a pul hrubeho
V čem myslíte, že byl horší? A to jsem nebyl ani v pionýru, natož v KSČ.
horsi byl v moznostech studovat,cestovat,podnikat...rozdil byl v dostupnosti zdravotni pece...giganticky rozdil byl versus dnesek v nabidce zbozi a v neposledni rade v prijmech...komuniste predstirali,ze lidem plati mzdu a lide predstirali ze pracuji aproto to vypadalo tak jak to vypadalo...samozrejme frcela smelina,melouchareni cimz si ti schopnejsi a podnikavejsi dorovnavali sve prijmy,ale za hranou tehdejsich zakonu...kde jste byl ze vam tyto skutecnosti unikly?stal jste pred Tuzexem a prodaval za 5,50Kc proto nostalgicky vzpominate,protoze vy jste se mel dobre?
spatne polozena otazka...lide ve svych odpovedich nehodnotili demokracii,ale situaci,kterou navodili byrokrati z Bruselu...kazdy ma pri teto otazce pred ocima vsechny ty narizeni,prikazy,zakazy atd...tohle je to co beznym lidem vadi...teprve potom muzeme filozofovat nad rozdily mezi rezimy...a bohuzel stav je nyni takovy,ze se rozdily mohou pocitove smazavat,prestoze jsou pochopitlne obrovske...proto ta frustrace a rozcarovani...
v zasade pujde do budoucna o to,jak elegantne pripravit spotrebitele o moznost volby co,kdy a zda vubec za sve penize koupi...budeme pouze chodici penezenkou,ktere bude predkladano,kde jsou zrovna obzvlastne vypecene rohlicky,ktere je treba si koupit...zadna osobni rozhodnuti...jen chod do prace a makej a my ti sami pridelime zbozi,ktere my uzname za vhodne...
Se zkrácením doby nabíjení bych i souhlasil, ale neni mi jasné, k čemu je ta magická hranice 1000km dojezdu. Průměr ročního nájezdu v ČR je 20000km. T.j. 55km denně. Takže nájezd 400km na jedno nabití pokryje celý týden ježdění. Navíc, 1000km nedá ani většina spalováků...
ale problem preci nespociva jen v urovni dojezdove vzdalenosti...ale pocet nabijecich stanic,bezpecnostni problem-neuhasitelny pozar,degradace baterie a jeji cena,zbytkova hodnota pri prodeji versus nutnost koupit drahou baterii coz pro druheho,tretiho majitele je nerealne,kdyz prumerna cena prodeje ojetych aut je dnes cca 200k...na vic proste vetsina lidi nema...jak se budou dopravovat??
Souhlas. Obávám se, že i těm nejpomalejším až teď dochází, že metoda potlačovaní "běžných aut" není tak úplně v zájmu, neboť jejich provozování generuje systému nezanedbatelné částky zvané spotřební daň z paliv - paliv prodávaných koncovému zákazníkovi, tudíž řidičům "běžných aut". Nehledě na to, že levná elektřina sama o sobě už také vzala za své ....
nejen dane z prodeje paliv...ale zejmena to odrazi stav kapes a ekonomickych moznosti bezneho obcana...tedy te masy,ktera ma byt hybatelem...polozme si otazku..jsme porad jeste v kapitalismu?kde zakladnim principem ma byt na thu rovnovaha mezi poptavkou a nabidkou?do roku 89 se vyrabelo to co lidi nechteli,proto pokukovali po zapadnich vyrobcich...proc kroutime se spotrebitelem?vyrabejme to co lide chteji a na co maji a nehrajme si na pozery jak by to idealne melo byt...
A z čeho má stát platit ty neustálá tornáda a povodně, když ne z toho, co je způsobuje? A to je zjednodušeně řečeno spalování fosilních paliv a plýtvání energiemi...
Vy nevite ze povodne a tornada tady byly treba i ve stredoveku? Komu je v te dobe pripisete k tizi?? Zaslepeny zeleny fanaticky mozek je ten kdo vytvari chaos dnesnich casu!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
nejdrive pod nejakym opojenim nebo v davove psychoze rychle podepsat a teprve potom pocitat a zjistovat ze to nejde...to mame panecku vrcholne politiky!