Komise rozhodčích je naprosto nekonzistentní: Odkaz
Hyundai Kona 2020, kupovaná za 550 tis z bazaru, najeto 70. tis, ještě rok a něco v záruce, baterie do 2028, nyní degradace 4 procenta. Cena průměrně 4,5 Kč za kWh ze sítě doma bez solárů (eon). 100 km mám za 13 kWh. Tj., 59 Kč na 100 km, tedy 0,6 Kč na km. Měl jsem předtím golfa a peugeota se spotřebou 2,5 - 3 kč na km. Nabíjím z domácí sítě 99 procent všech km. Akorát na dovolenou jednou ročně za 11 Kč kWh (tesla charger po celé Evropě). I tak mě ale těch 11 kč na kWh vyjde na 1,5 Kč na km. Pořád levnější jak spalovák. Návratnost vs spalovací obdobná kona při nájezdu 20 tisíc ročně za jeden rok. Komfort, nesmrad, ticho, jízdní vlastnosti - nesrovanatelně lepší. Pokud něco odejde v baterii po záruce, mění se jen část - nikoli celá. Jsou na to už dílny, repase bude naprosto běžná. Nicméně životnost baterie do 70 procent původní kapacity je dle odhadů cca 15-20 let. Nevím, co furt chcete řešit. Asi o tom taky něco napíšu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Evropa zaspala. To je celý ten problém. V době, kdy Čína a Tesla totálně převzaly trh, začal VW teprve investovat. Ale to už bylo pozdě. Nehledě na celý ten zkostnatělý systém manažerů, kdy se nápad do realizace dostane až po letech. Čína (bohužel pro nás) je v tomhle neuvěřitelně efektivní.
1 odpověď