„(Jakub Chrudim) Já byl někdy v Listopadu v Průhonicích ... a hned vedle je tam prodejna elektrokřápů Tesla. Bylo tam tolik neprodaných aut, že nebylo kde zaparkovat a stáli i na trávě. A věřím tomu, že tam stojí dodnes“ 🙄
Vy jste dobrý vtipálek, klobouk dolů. 😂 Ta auta u Tesly parkují i na trávě, protože kvůli velkému zájmu sotva stíhají předávat, co z Berlína přivezou. Proto už se bude otevírat další Tesla v Brně.
Tesla byla loni v Česku nejprodávanější značkou elektromobilů, celkem se prodalo 1619 aut. Druhá Škoda s jediným modelem Enyaq prodala 1442 aut.
1) Kobalt - těžil se a těží i kvůli fosilním palivům (odsiřování, katalyzátory) a jiné elektronice. Některé akumulátory ho nepoužívají vůbec (LFP místo NMC). Takže z argumentu zbylo akorát hraní na city s dětskou prací, což by měla být naprosto okrajová věc a velcí výroby mají certifikáty, odkud berou.
2) Cena, „podle automobilek se ani nejmenší model v budoucnu nedostane pod 700 tisíc korun“. Automobilky ohlásily i modely za 20-25 tisíc EUR. A přibývá ojetin. Stejně jako si dnes spousta lidí nekupuje ani nové spalovací auto, ale až ojeté. Ale je pravda v tom, že umělé zásahy (regulace, dotace) to zdražují hlavně chudším.
3) SUV do měst není pravda, jsou i malá EV (Citigo, Up, Spring, Fiat 500e... bude e-C3 apod.), střední (Leaf, Ioniq, e-208, Corsa-e, ...), další se na trh chystají.
4) Závislost na Číně. Ložiska jsou i jinde, a např. USA teď jede slevy na daních pro EV, jejichž parametry se postupně posouvají k tomu, aby jak výroba tak suroviny pocházely z větší části z USA.
5) Emise. Uhelné elektrárny jsou sice fuj, ale i při takhle špinavém mixu a započítání výroby baterie je provoz elektromobilu ekologičtější. Potvrzuje to i nedávná studie z Německa, která počítá i recyklaci. A kterou do češtiny přeložil a poté opatřil svými nesmysly známý pan Macek z ČVUT. Který je asi citován v závěru s tím nesmyslem, že bychom v ČR potřebovali navíc 9 Temelínů.
6) Vodík v závěru bez uvedení negativ je výsměch. Pokud se autor bojí nedostatku elektřiny, tak s vodíkem by jí potřeboval 3× víc kvůli obrovským ztrátám v celém řetězci od výroby, stlačování, distribuci, po palivový článek.
Zajímala by mě představa řešení od těch, kteří ČOI hájí. Kdy by to tedy prodej přes internet opravdu byl? Kdybych s mobilem stál metr před prodejnou? Nebo můžu jednou nohou dovnitř? A proč ne oběma, v čem je ten rozdíl? 😂
Přitom řešení je jednoduché pro obě strany, zákaz prodeje o svátcích zase zrušit a ČOI to nebude muset za naše peníze řešit a dělat myšlenkové veletoče, jestli paskvilní zákon náhodou někdo neporušuje...
Velmi oceňuji tenhle článek i následnou diskuzi. Článek popisuje běžné argumentační fauly některých odpůrců elektromobility a v čem jsou konkrétně ukřičení pokrytci... aby se vzápětí stejní lidé přišli ztrapnit sem do diskuze a zase jen pomocí vulgarit a faulů nadávali autorovi, aniž by reagovali na jeho konkrétní argumenty. 😂
To je prostě kouzelné a lépe střelit do nohy jste se asi nemohli. Dokonale to podtrhává článek, že autor přesně trefil tuhle ukřičenou masu, která si nechce/nedokáže informace zjišťovat a ověřovat, stačí jim, že jsou hlasití a myslí si, že nekultivovaným projevem a vzájemným ujišťováním se někoho přesvědčí. Přesvědčíte akorát o tom, že nedokážete diskutovat a váš názor tak nemá žádnou váhu. Zkuste na tom zapracovat a pak třeba budete někomu stát za to, aby vám věci vysvětlil a přestali jste se ztrapňovat...
Takže šokující titulek článku zkresluje. Soudce především správně konstatoval, že nejde vyloučit, že tím plkem „9 mm a je to“ mohla být myšlena i jen nutná obrana, jak se teď diskutující hájí. A to opravdu vyloučit nejde a platí tak presumpce neviny.
Ačkoliv si můžeme myslet (a já si to také myslím), že pravděpodobněji ten diskutující ventiloval frustraci a střílel by ne jen v nutné obraně, posouzeno je to správně, protože je tam pochybnost. A diskutující si dá určitě příště taky pozor, aby tak hloupě neplácal, takže win win. ;)
„Zábava by neměla vést k tomu, že se někteří lidé budou cítit nepříjemně.“
Vždycky se někdo může cítit pohoršeně, dotčeně (offended). Tohle je cesta do pekla. Dlouhodobě na to upozorňují komici jako Gervais, Atkinson, Chappelle, Minchin... a očividně vše marno, cancel culture si musíme pořádně užít, než se společnost vzpamatuje a tohle šílenství pomine.
„Jsem učebnicovým příkladem toho, jak snadno se obyčejný člověk dostane do průšvihu. Byla to moje hloupost“
Ne, je to hloupost zákonů. Kvůli takzvané válce proti drogám se kriminalizuje i marihuana, což zvyšuje její cenu a tím vytváří další kriminalitu (výrobcům a dealerům se to vyplatí, kriminalitu způsobují i konzumenti, kteří si na drahou drogu často vydělávají zase krádežemi a loupežemi). A občané tohle nesmyslné kolečku ještě financují z daní.
Že má war on drugs přesně opačný efekt už se na mezinárodní scéně opatrně připouští a vyspělé státy od kriminalizace upouští (viz legalizace marihuany v některých státech USA). Tak snad k tomu jednou dospějeme i my, a mezitím budeme před soudy popotahovat i lidi, kteří nic špatného neprovedli...
„V části o osobách se zadává ... i bydliště po narození“
Pozor na ta zavádějící slova, že se zadává. To tam pouze statistici chtějí mít a to je docela rozdíl. 😉
Když jim tam někdo v lepším případě napíše „nevím“, tak tím to končí. Stejně jako by mělo skončit tohle samotné sčítání, ve spoustě vyspělých států už s tím přestali.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ty parametry nejsou vůbec špatné 👍, uvidíme ještě ceny. Je fajn, že Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat...) dál rozvíjí svoje elektrické platformy, elektrických modelů už mají dohromady několik desítek. Už předloni prodali skoro 300 tisíc BEV, loni ještě o něco víc. V Evropě mají mezi čistými bateriovými elektromobily (BEV) 14% podíl.