Ty parametry nejsou vůbec špatné 👍, uvidíme ještě ceny. Je fajn, že Stellantis (Peugeot, Citroen, Opel, Fiat...) dál rozvíjí svoje elektrické platformy, elektrických modelů už mají dohromady několik desítek. Už předloni prodali skoro 300 tisíc BEV, loni ještě o něco víc. V Evropě mají mezi čistými bateriovými elektromobily (BEV) 14% podíl.
Především nikdo nechce předražené něco, co se nabíjí 45min, aby to pak ujelo 200 km. Natankováno mám za 5 minut a ujedu 900 km. A jelikož mé auto splňuje Euro 5, pak je ekologičtější než výroba a recyklace autobaterií.
„A jelikož mé auto splňuje Euro 5, pak je ekologičtější než výroba a recyklace autobaterií“
Nemáte pravdu. I auta s euro 6 představují větší ekologickou zátěž CO2 ekvivalentu než výroba a provoz elektromobilu, i kdyby byl dobíjený evropským energetickým mixem a ne primárně z OZE.
Navíc i euro 6 nafťáky se vstřikováním močoviny a filtrem pevných částic produkují zdraví škodlivé emise ve městech.
No a jako bonus v Česku s průměrným stářím osobáků 16 let má spousta aut už rozbité nebo vypnuté filtry, 10letá TDI vypouští i 1000× víc bordelu, než na kolik byly homologované.
Co brečí? Nikdo mu nic neudělal. Raději si stokrát předvolat nevinného, než aby magor zůstal bez povšimnutí. BTW, tohle bude taky slušný materiál, a fascinací vrahy to často začíná.
Cítím se z vašeho příspěvku nepříjemně, zdá se mi nebezpečný. Napište prosím svoje kontaktní údaje, ať můžeme poslat udání na policii a pozvou si vás k podání vysvětlení. Vždyť o nic nejde.
„(Jakub Chrudim) Já byl někdy v Listopadu v Průhonicích ... a hned vedle je tam prodejna elektrokřápů Tesla. Bylo tam tolik neprodaných aut, že nebylo kde zaparkovat a stáli i na trávě. A věřím tomu, že tam stojí dodnes“ 🙄
Vy jste dobrý vtipálek, klobouk dolů. 😂 Ta auta u Tesly parkují i na trávě, protože kvůli velkému zájmu sotva stíhají předávat, co z Berlína přivezou. Proto už se bude otevírat další Tesla v Brně.
Tesla byla loni v Česku nejprodávanější značkou elektromobilů, celkem se prodalo 1619 aut. Druhá Škoda s jediným modelem Enyaq prodala 1442 aut.
Autor bohužel nepíše, jestli se jednalo o skutečné auto a nebo o auto na baterky. Podle záznamu to šlo z podlahy auta a tam bývají mnohem častěji baterie elektroaut. Proto bych tipoval elektroauto, ale mohu se mýlit.
Autor píše autobaterie, takže má na mysli klasickou 12V. A to auto je spalovák. Zkuste fakt míň fantazírovat a ztrapňovat se v diskuzi...
Asi Vam chybi jedno kolecko. A vsem, kteri Vam dali srdicka. Pri narazu do pevne prekazky je naraz v rychlosti, kterou jedete. Pri celnim stretu se rychlosti aut scitaji. Takze rychlost byla dvojnasobna, nez u Vami zminovaneho testu.
Ach jo, pane Machalo, než tady začnete vykřikovat o chybějícím kolečku, tak se zamyslete. Tenhle „paradox“ byl vysvětlovaný mnohokrát, ukazovali ho i v Mythbusters.
Tyhle situace jsou rozdílné (od nejmenší energie po největší):
V prvním případě se auto deformuje vůči druhému, které i částečně odtlačí, takže samo vstřebá méně energie a tolik se nepoškodí.
Ve druhém případě se obě auta deformují proti sobě, odtlačí ho méně, poškodí se víc.
Ve třetím případě neodtlačí nic, poškodí se nejvíc.
Druhý a třetí případ jsou si podobné a je to znatelně větší poškození, než kdyby auto narazilo do jen stojícího. Takže tenhle váš výrok je nepravdivý: „Pri narazu do pevne prekazky je naraz v rychlosti, kterou jedete. Pri celnim stretu se rychlosti aut scitaji.“
1) Kobalt - těžil se a těží i kvůli fosilním palivům (odsiřování, katalyzátory) a jiné elektronice. Některé akumulátory ho nepoužívají vůbec (LFP místo NMC). Takže z argumentu zbylo akorát hraní na city s dětskou prací, což by měla být naprosto okrajová věc a velcí výroby mají certifikáty, odkud berou.
2) Cena, „podle automobilek se ani nejmenší model v budoucnu nedostane pod 700 tisíc korun“. Automobilky ohlásily i modely za 20-25 tisíc EUR. A přibývá ojetin. Stejně jako si dnes spousta lidí nekupuje ani nové spalovací auto, ale až ojeté. Ale je pravda v tom, že umělé zásahy (regulace, dotace) to zdražují hlavně chudším.
3) SUV do měst není pravda, jsou i malá EV (Citigo, Up, Spring, Fiat 500e... bude e-C3 apod.), střední (Leaf, Ioniq, e-208, Corsa-e, ...), další se na trh chystají.
4) Závislost na Číně. Ložiska jsou i jinde, a např. USA teď jede slevy na daních pro EV, jejichž parametry se postupně posouvají k tomu, aby jak výroba tak suroviny pocházely z větší části z USA.
5) Emise. Uhelné elektrárny jsou sice fuj, ale i při takhle špinavém mixu a započítání výroby baterie je provoz elektromobilu ekologičtější. Potvrzuje to i nedávná studie z Německa, která počítá i recyklaci. A kterou do češtiny přeložil a poté opatřil svými nesmysly známý pan Macek z ČVUT. Který je asi citován v závěru s tím nesmyslem, že bychom v ČR potřebovali navíc 9 Temelínů.
6) Vodík v závěru bez uvedení negativ je výsměch. Pokud se autor bojí nedostatku elektřiny, tak s vodíkem by jí potřeboval 3× víc kvůli obrovským ztrátám v celém řetězci od výroby, stlačování, distribuci, po palivový článek.
Na pokrytí dobíjení budou při průměrné spotřebě jednoho auta 140kWh denně potřebovat 2,1TWh na den. A průměrný dodatečný výkon zdrojů na pokrytí spotřeby nabíječů při ideálním rozložení spotřeby cca 87GW. To by mě zajímalo, z čeho to chtějí živit, když jim jádro nevoní?
Pan Peška tady napíše naprostý nesmysl, ale lidi se ani nenamáhají přemýšlet a prostě srdíčkují jak o život, to nemá chybu. 😂
Při průměrném nájezdu v Německu 39 kilometrů denně (Passenger cars: 14259 km per year) a spotřebě 18 kWh/100 kilometrů je to 7 kWh na jedno auto, ne 140 kWh, takže 20× méně, TROŠIČKU rozdíl, co. 😉
Bigotní ekologisté jásají. Takový nesmysl. Výroba trakčních baterií je všechno možné, jen ne ekologická. Co ten tahač uveze? Jak daleko? Kde najde tak výkonnou nabíječku? Kdo si ten dráhy krám koupí?
Co ten tahač uveze a jak daleko v prezentaci ukázali, na youtube máte video celé 800kilometrové cesty s hmotností soupravy 37 tun. Jako vedlejší efekt elektropohonu má ten tahač 3× větší výkon než spalováky a zrychluje i do kopce se 6stupňovým stoupáním. Na rozdíl od spalováku z kopce zase energii rekuperuje zpátky do baterky, nezahazuje v brzdách třením a teplem.
Ekologisté nejásají? Lidé v okolí dálnic zajásají, protože jim nebude otravovat vzduch dieselový tahač se spotřebou 40 litrů nafty.
Kdo si to koupí? Vždyť máte i v článku uvedeno hned několik společností a Pepsi se to předávalo dnes.
1 MW na 400v znamená 2500A. To je jak malé město. 6000kg baterie. Druhá vec je ze reálně maji dve auta a ty bude testovat pepsi.
Semi nepoužívá 400 voltů, ale 1000 voltů.
Domácnosti mívají jistič 25 A, na jedné fázi tedy max 5,8 kW. Takže 1000 kW by bylo 172 domácností, to je spíš vesnička než malé město, ne. :)
Zajímala by mě představa řešení od těch, kteří ČOI hájí. Kdy by to tedy prodej přes internet opravdu byl? Kdybych s mobilem stál metr před prodejnou? Nebo můžu jednou nohou dovnitř? A proč ne oběma, v čem je ten rozdíl? 😂
Přitom řešení je jednoduché pro obě strany, zákaz prodeje o svátcích zase zrušit a ČOI to nebude muset za naše peníze řešit a dělat myšlenkové veletoče, jestli paskvilní zákon náhodou někdo neporušuje...
Velmi oceňuji tenhle článek i následnou diskuzi. Článek popisuje běžné argumentační fauly některých odpůrců elektromobility a v čem jsou konkrétně ukřičení pokrytci... aby se vzápětí stejní lidé přišli ztrapnit sem do diskuze a zase jen pomocí vulgarit a faulů nadávali autorovi, aniž by reagovali na jeho konkrétní argumenty. 😂
To je prostě kouzelné a lépe střelit do nohy jste se asi nemohli. Dokonale to podtrhává článek, že autor přesně trefil tuhle ukřičenou masu, která si nechce/nedokáže informace zjišťovat a ověřovat, stačí jim, že jsou hlasití a myslí si, že nekultivovaným projevem a vzájemným ujišťováním se někoho přesvědčí. Přesvědčíte akorát o tom, že nedokážete diskutovat a váš názor tak nemá žádnou váhu. Zkuste na tom zapracovat a pak třeba budete někomu stát za to, aby vám věci vysvětlil a přestali jste se ztrapňovat...
U "hloupé" pumpy s benzínem, se to stát snad nemůže..Ledaže by přišel "hekr" se špuntem. 😄
U pumpy s benzínem se to už dělo. Např. když Shell zaváděl placení přes QR s mobilní aplikací od MasterCard, tak se jim občas stojan zasekl a pak čekali týden, než přijel „expert z Prahy“ a zase ho odblokoval. ;)
Takže šokující titulek článku zkresluje. Soudce především správně konstatoval, že nejde vyloučit, že tím plkem „9 mm a je to“ mohla být myšlena i jen nutná obrana, jak se teď diskutující hájí. A to opravdu vyloučit nejde a platí tak presumpce neviny.
Ačkoliv si můžeme myslet (a já si to také myslím), že pravděpodobněji ten diskutující ventiloval frustraci a střílel by ne jen v nutné obraně, posouzeno je to správně, protože je tam pochybnost. A diskutující si dá určitě příště taky pozor, aby tak hloupě neplácal, takže win win. ;)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vytáčí mě informace o dojezdu "až" 600 km. Neměli by výrobci uvádět minimální dojezd?
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ta informace je naprosto v pořádku, je to WLTP dojezd, což je přesně definovaný standard, kde se kombinuje několik jízdních režimů.
Díky tomu obecně víte, že v létě ve městě a okreskách ujedete i o 10-20 % víc, než udává WLTP. V zimě na dálnici o 30-50 % méně.
Pokud vás zajímá konkrétní auto a jeho spotřeba na libovolné trase a za libovolného počasí, můžete si to během několik sekund naklikat na webu ABRP.
Odkaz