Podle videa je jasně viník v protijedoucím autě, ale za mě mohl následky nehody razantně snížit i řidič náklaďáku, pokud by to strhl do pole. Jasně, mohl se tam převrátit atd, ale následky čelňáku jsou vždycky nejhorší, takže tím mohl tomu klukovi teoreticky i zachránit život. To, že by kluk zas mohl od nehody ujet, je bohužel fakt. Ale vždy bych se snažil, pokud je to jen trochu možné, se čelnímu středu vyhnout, tady na to čas evidentně byl.
Je to bezpochyby velký úspěch a ve fúzi, jakožto zdroji el. energie budoucnosti určitě věřím. ALE, jak už tu mnozí píší, ikdyby to fungovalo naplno už zítra, energie nikdy zdarma nebo levná nebude. A za druhé, někde jsem četl, že aby to mělo nějaké smysluplné využití, musí to vyrobit cca 10x tolik energie, než co se vloží. Tudíž si ještě chvíli počkáme.
Titulek, jehož obsah je následně popřen v článku.... to fakt nevymyslíš.. "Pravdou je, že finance Štýrského Hradce jsou v maléru už delší dobu. V roce 2016 byl dluh na úrovni 1,16 miliardy a od té doby neustále rostl. V loňském roce nová koalice rakouských komunistů, Zelených a sociálních demokratů převzala od bývalého vedení města dluhy ve výši 1,6 miliardy eur."
Nejde o žádný nový objev, u Renaultu už si tohle uvědomili před cca 10ti lety a tak vznikl ZOE, který toto řešení již celou dekádu úspěšně využívá a těží z toho i výkon takového řešení, protože u malého levného autíčka se podařilo dosáhnout výkonu AC nabíjení až 43kW, což dosud tuším žádné jiné EV nemá. I dodnes vyráběné ZOE poslední generace může stále na AC nabíjet výkonem až 22kW, což je výsadou spíše prémiových aut a často jen za příplatek. A vsadím se, že stejné řešení používá i ten nový Megane E-tech. Ostatní by se mohli od Renaultu v tomto směru učit.
Souhlas s názory ve videu, hezky řečeno, že to třeba není řešení pro každého, ale pro většinu lidí ano. A názor, že pro tu většinu tu stejně zatím není infrastruktura neberu, jelikož spousta lidí bydlí v domech, popř. mají možnost nabíjet v práci a pro ten zbytek se dle stoupající poptávky infrastruktura buduje a bude se dále rozšiřovat. Nic se nikdy neděje skokově.
Jinak já jezdím svou postarší Teslou MS týdně okolo 300-700km, měsíčně pak mám trasu delší jak 300km 1x - 3x, v průměru 2000km měsíčně. Obvykle mi tedy stačí nabíjet 1x týdně na pomalém AC nabíjení výkonem 22kW, dále pak obvykle DC na Superchargeru dle potřeby a to vše bezplatně. Auto nás nijak neomezuje a naopak si užíváme komfortu, který poskytuje např. předehřátí/předchlazení interiéru na dálku před jízdou, neskutečně tichá a pohodlná jízda i možnost nabíjet prakticky kdekoli.
Vnímám, že o hybridy mají zájem hlavně 2 tábory lidí - ti, kteří o elektromobilitě uvažují, ale mají strach z jejích nevýhod, takže chtějí něco "mezi", mít tam tu berličku v podobě spalovacího motoru, aby se nedostali do problému s dojezdem. Proto jsou asi hybridy tak žádané. Málo ale asi vnímají skutečnost, že tím vpodstat získají i nevýhody obou pohonů + velkou hmotnost, celkovou složitost a tím pádem i náklady na servis. Pokud navíc nebudou ani dobíjet, tak až na možnost rekuperace při brždění ten hybrid vůbec nedává smysl. Tato výhoda je navíc značně diskutabilní když vezmeme v úvahu onu vyšší hmotnost vozidla a tím pádem obecně vyšší spotřebu, spíše se to tak jako vyruší navzájem. Pak je tu druhý tábor lidí, který hybrid bere jen jako spalovák s možností jízdy zdarma po dálnici a parkování v centru měst. Za mě technologie o ničem, něco jako když po po plotnovém disku na chvíli přišly hybridní disky s velkou cache, aby je vzápětí vystřídaly SSD ve spojení s HDD jako velkokapacitním levným úložištěm.
Nebudu tu hodnotit ty zdejší standardní hejterský slinty pepíků, co by to třeba i chtěli, ale protože na to nemají, tak to budou aspoň hanit a nadávat, než aby se zapojili do slušné konstruktivní diskuze... Ioniq 5 je za mě fakt pěkný auto, uvnitř nečekaně velký a praktický, ale ten dojezd a spotřeba je pro mě fakt zklamání. I 8 let stará Tesla S s 200tis km ho v těchto parametrech překonává, vyrážel jsem do Brna v podobné teplotě a trochu u toho spěchal, čili občas rychlost i okolo 140 a pořád jsem dojel s asi 15-20%. Trochu to zlepšuje ta novější verze s větší baterií stejnou jako má EV6, ale stejně je to bída a čest starému Ioniqu s 28kWh baterií (naopak jedno z nejúspornějších EV) to moc nedělá.
Pane pisálku, kdybyste si alespoň zjistil k tomuto případu všechny relevantní informace! V tomhle případě totiž došlo k uvolnění některého z kontaktů uvnitř baterie a tím se dojezd takto tristně snížil. Tím samozřejmě neomlouvám celou věc, kvalita provedení, popř. montáže je zde zřejmě poměrně tristní (tento případ se zdaleka neobjevil pouze jednou), nicméně to nic nevypovídá o samotné degradaci baterie. Ta je totiž u Tesly při rozumném používání reálně okolo 10% za cca 350tis km nájezdu, viz. např. Odkaz Tzn. to auto pořád najede 90% toho, co najelo jako nové. Takže Vás prosím, než něco podobného vypustíte, zjistěte si veškeré dostupné info. Děkuji.
Též se mi stalo, ještě v době, kdy jsem dělal papíry na motorku, tak bohužel zrovna jsem měl k dispozici jen otevřenou enduro helmu s brýlema a na okresce mi vlétla asi včela až někam k uchu. V tu chvíli jsem fakt nepřemýšlel a okamžitě zastavil s pravým blinkrem u krajnice, včela se naštěstí hned vzpamatovala a hned ulétla. Instruktor se jen divil, co se děje a když pochopil situaci, absolutně nic mi nevytkl..
V Praze je totální nedostatek bytů a ty za nějakou rozumnou cenu nejsou už vubec. Hlavně, že se tu budou ohánět hovadinama jako jsou normy na osvětlění, síla příček a podobně. Lidi potřebujou bydlet a ne řešit hovadiny, vsadim se, že kdyby se to někde nabídlo i s tim, že to má tyto nevýhody, okamžitě se po tom zapráší. Ale tady v tom kocourkově ne, radši se to nechá 15 nebo kolik let nevyužitý hnít a řešit chujoviny, než aby se to rozumně zrekonstruovalo a mohlo tam vzniknout dostupnější bydlení pro lidi.... Smutný..
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Problém to není. Asi si všichni umíme představit ostré kalifornské sluníčko, které každý černý kousek plastu umí pěkně rozpálit. A ano, madlo obsahuje x senzorů, které měří jak samotné piny, přes které teče veškerý proud, tak i tělo konektoru. Když se cokoliv z toho s teplotou dostane nad nějakou mez, tak se nabíjení logicky zpomalí. A ano, tyto konektory jsou nejen u Tesly dělané na jakékoli počasí, tedy i lijáky. Takže pokud se na to hodí mokrý hadr, opravdu opravdu to ničemu nevadí. Kdyby totiž kdykoli před i během nabíjení poklesl izolační stav, který si auto neustále měří, pod stanovenou mez, tak se nabíjení okamžitě ukončí. Vím to proto, že jsem testoval řídící SW nabíjecích stojanů a je to i logické - nikdo nechce podcenit bezpečnost konektoru, kterým protékají až stovky kW při napětí až vyšších stovek V. A že by nabíječka někomu ublížila jsme též dosud nikde nečetli, že?
1 odpověď