Ale právě že v hodně místech kde cyklostezka je, tak je na cyklistovi, na jeho rozhodnutí jestli ji použije, přece byste nechtěl aby nějakého člověka na cyklostezce přejel. V hodně případech potkávám cyklisty v jízdním pruhu pro auta, přestože u kraje je koridor pro cyklisty a přes kus trávníku plnohodnotná cyklostezka a cyklista si stejně jede v jízdním pro auta 😡.
Kolik cyklistů ještě bude muset zaplatit zraněním.
A proč by měl podle vás mít cyklista přednost přede všemi, zase neblbněte to je zase velká blbost 😢.
Jinak tady v tom případě pokud frajer byl 15x bez řidičského průkazu a sedl za volant a způsobil dopravní nehodu tak by měl být trest x15 👍.
Ale vždyť přece recidivista má právo na život, nemůžou ho chudáčka zavřít na tak dlouho. Už vůbec ne na doživotí ☹️.
Zákony tady nejsou kvůli normálním lidem co nic neprošují 🤣
Jo, to je jistě frustrující, souhlas. Když je cyklostezka, měl by cyklista mít povinnost ji využít. Ale to dost možná nesouvisí s tímhle případem, kdy prostě recidivista nedal přednost protijedoucímu a nejspíš tam žádná cyklostezka ani nebyla.
Kde jsem, prosim vás, psal, že má mít cyklista přednost přede všemi, nebo z čeho jste to usoudil? Vy laskavě neblbněte! Je to normální účastník silničního provozu se všemi právy a povinnostmi!
Jo, s trestem souhlasím.. ať sedí až zčerná...
Zákony v EU spíš chrání zločince, to víme všichni....bohužel.,.
Tak jeden problém je v tom že tady jezdí lidé s 15 zákazy řízení.
Druhý problém je v tom, že pořád je všem jedno, že cyklisté jezdí po silnici a nemusí používat oddělené cyklostezky !?!
A vsadím se že to pořád stále nestačí, že pořád budou obhajovat jízdu cyklisty po silnici. Možná přitvrdí na řidiče aut a řidič když takového cyklistu přejede přijde hned na místě o auto a o řidičák navždy, protože chudák cyklista.
Kolik cyklistů musí přijít o své sny, než se něco změní ?!?
Cyklostezky jaksi zdaleka nejsou všude, nejsme někde v Holandsku! A tam, kde jsou, je často jízda na kole po hlavní zakázána značkou. A nevím, proč by cyklista neměl mít obecně právo jízdy po silnici, když tam může jít chodec, koňský povoz, bruslař, koloběžkář, homelessák s vozejkem.. prostě cokoli... Tady je problém jen a pouze v tom, že tomu týpkovi je všechno naprosto ukradený, protože prostě 15 zákazů a jede si klidně dál. Tady by bylo na místě klidně 15 a víc let v díře a k tomu povinnost doživotně platit, jinak se nic nezmění. 3,5roku za tuhe recidivu je sěšných...
Proč tedy některé firmy uvádí, že mají být baterie fotovoltaických elektráren pokud možno v místnosti s teplotou 15-25 stupňů? To je samozřejmě ideál, kterého se mnohdy nedá dosáhnout. Obecně škodí nabíjení pod 5 stupňů a nad 30 stupňů. Někomu baterka vydrží víc, někomu míň. To je jako kterékoliv spotřební elektroniky o štěstí.
Ještě k tomu štěstí, no kdyby to byla taková ruleta, myslíte, že by si ty elektromobily někdo koupil? Ano, stane se že semtam někomu selže akumulátor kvůli nějakému vadnému článku/modulu apod. Ale to jsou jednotky promile, max procent, alespoň pokud jde o moderní elektromobil, kde je o baterii řádně postaráno. Neberu v úvahu nějaké čínské koloběžky apod. Asi jako u spalováku zalomený vrták v olejovém kanále z výroby. Nic nepoznáte, dokud se to nezadře. Ale opět, jde spíše o výjimečnou záležitost.
Proč tedy některé firmy uvádí, že mají být baterie fotovoltaických elektráren pokud možno v místnosti s teplotou 15-25 stupňů? To je samozřejmě ideál, kterého se mnohdy nedá dosáhnout. Obecně škodí nabíjení pod 5 stupňů a nad 30 stupňů. Někomu baterka vydrží víc, někomu míň. To je jako kterékoliv spotřební elektroniky o štěstí.
No to je právě to... protože aby bylo možné je nabíjet a k tomu rozumným výkonem, je potřeba je nějak temperovat.. Pokud by šlo ale pouze o vybíjení, tak si je klidně můžete mít zmrzlé, ale dají samozřejmě o dost méně energie a navíc pak nepůjdou opětovně bez úhony nabít, pokud je nezahřejete. Ano, že škodí nabíjení pod 5°C, s tím s dá souhlasit. Ale proč nad 30? Tam je naopak ta teplota potřeba, jak jsem již psal, aby chemické reakce probíhaly co nejlépe a baterie měla nízký vnitřní odpor a byla schopná ten náboj dobře absorbovat. Ano, pokud ji nebudete chladit, teplota se může dostat klidně přes 60°C a to už je špatně, baterie, resp. elektrolyt začne plynovat a může dojít k jeho úniku. Jinak pokud proud i teplotu udržíte v rozumných mezích daných výrobcem, tak opět baterii nějak zvlášť neškodíte. Ano, nebylo by to ideální, pokud by těch 40°C byl setrvalý stav, ale to též nenastane - po rychlonabíjení a nějaké jízdě opět auto odstavíte a baterie vychladne. Ve fotovoltaice se takovými proudy běžně nenabíjí, takže tam ve většině případů není třeba baterie ani aktivně chladit.
Baterce obecně škodí nízké i vysoké teploty. Rychlonabíjení taktéž snižuje životnost. Jsou známé i případy, kdy měla baterka v Tesle mnohem kratší životnost z důvodu nabíjení pouze na rychlonabíječkách.
Není úplně pravda. Jak prosím škodí baterce nízké teploty? Nějaký zdroj Vašich informací? Faktem je, že vůbec nijak. Jediné, co jim škodí je nabíjení při nízkých teplotách, resp. pod bodem mrazu. Ale jinak přes to, že mají vyšší vnitřní odpor a nižší využitelnou kapacitu, jim ty teploty samy o sobě nijak nevadí. Ohledn vysokých teplot - tam je též potřeba uvádět konkrétní čísla. Zrovna u Tesly se ty baterky udržují při teplotě do cca 45°C a to jim též nějak dramaticky neubližuje, rozumnou provozní hranici mají až někde u 60°C. Na druhou stranu těch cca 40°C je potřeba, aby byly schopné ty vysoké nabíjecí proudy zpracovat bez úhony, proto se také nabíjení studené baterky musí zpomalit. Takže bych řekl, že opět fáma přežitá ještě z dob Leafů apod, které neměly pořádný teplotní management a baterie se tam běžně při těch 60°C provozovala, což je už špatně. Další věc, co jim vadí, je dlouhodobé skladování při vyšším stavu SOC - cca už při hodnotě vyšší jak 55-60% dochází k rychlejší degradaci, ale bude samozřejmě záležet na konkrétní chemii. Jinak já třeba starší Teslu mám již třetím rokem (nyní má 9 let) a protože bydlím v bytě, tak nabíjím prakticky pouze na Superchargerech. Najedu přitom cca 25tis km ročně. A baterka nevykazuje skoro žádný rozdíl v kapacitě oproti stavu kdy jsem auto koupil...
Souhlas, takové chlazení kabelu nemůže přinést nic dobrého. Buď nebude fungovat vůbec a nebo v horším případě uškodí baterce. On ten snížený nabíjecí výkon v horku má jistě své opodstatnění.
Proč by to mělo škodit baterce když ta má své senzory a výkon nabíjení si i na základě informací z nich sama řídí. Baterka samotná, resp. jakékoli vozidlo od Tesly, je na horko dobře připravené, dispunuje tzv. aktivním thermomanagementem, takže se bez problému uchladí. V praxi, pokud vše funguje jak má, je pak jediným limitujícím faktorem výkonu stav nabití baterie.
Jo, parkovací místo mám ve dvoře, takže si natáhnu prodlužovací kabel asi cca 150 metrů z okna a budu nabíjet ekouše? Nebo máte pojízdnou nabíjecí stanici a budete mi jezdit každý den auto nabíjet? Všichni dobře žvaníte o autech, ale o infrastruktuře ani nepípnete.
Pokud nemáte kde nabíjet, tzn. ani třeba nenakupujete pravidelně někde, kde je nabíječka, tak to pro Vás není. Nikde netvrdím, že je to pro každého.
Za 600 000 koupíte městské vozítko pro cesty do práce a nákupy. Jenže Češi jsou národem chatařů a když pátek odjíždějí, kola na střechu, kočárek + zásoby do kufru, k tomu ještě nákupy a k tomu malé vozítko nestačí. Moje tvrzení, že baterie po pár letech odejde se netýkalo vozu nového, ale vozu ojetého, čili většinou po 5 i více letech. Jestliže například ve firmě obchodníci ve firmě jezdí dlouhé vzdálenosti, tak je nezajímá optimalizované napájení, ale aby baterku "narvali" co možná nejdříve, protože přece jenom vysedávat někde půl hodiny a víc se málokomu chce. Takže ta degradace bývá o něco větší.
Za 600 se konkrétně dá koupit třeba Kona se 64kWh baterkou, to už není úplně městské vozítko, ale souhlasím, že to není úplně rodinné auto. Přesto jsem takových aut této velikosti z řad dovolenkářů viděl v zahraničí spousty. Stejně tak se za podobné a vlastně ještě mnohem nižší peníze dá koupit třeba ojetý Model S, který splní úlohu rodinného auta na výbornou - osobně vyzkoušeno - jel jsem se 650l rakví na střeše a 4mi koly na kouli. Samozřejmě je tam potřeba udělat nějaký ten servis a údržbu, ale i s ním se do této částky v pohodě vlezete a auto pak bude dále skvěle sloužit. Kdo toto nechce absolvovat, pak ano, může dát milion za nové se zárukou - pořád je to cena, jakou spousta lidí dá za Škodovku - ať už Superba nebo Kodiaqa. Jinak to auto jsem kupoval jako 6ti leté, tak uvidíme, zda se Vaše předzvěst vyplní.
Pak jste vytáhl známý argument - obchodníci. Ano, pro ty to zatím může být omezení. To je ale z pohledu statistiky naprosto extrémní styl užívání.
P.S. Pokud baterku jak říkáte "narvete" do plna a pak hned jedete, toto přesně problém není, jen to samozřejmě trvá déle. Já typicky nabíjím cca 30min z 10 - 70%. Pokud mám čas (třeba děti zdržují), tak to tam nechám klidně hodinu a jsem někde na 95% a s tím už v pohodě ujedu dalších 400km.
To může být současný legitimní pohled. S Vašimi argumenty už nyní lze polemizovat, ale ani já ho v nejbližší době nehodlám kupovat, nicméně v mém okolí je cca 5 majitelů eaut je i za Vámi uvedených námitek spokojeno a nehodlají se vracet k výměnám olejů, filtrů, řazení, výměnám svíček, rozvodů a řemenů, studeným startům, opravám výfuků a emisím. Hezký den, pane.
Já už tím "neprodejným krámem" jezdím osmým rokem, Teslou pak třetím. A přesně jak píšete, fakt nechci řešit všechny tyhlety nesmysle... Teď po cestě do a z Itálie jsem viděl hromadu mrtvých spalováků, ale ani jedno EV. Ať si každý sám svobodně vyhodnotí, co je pro něho výhodné, nikomu EV necpu. Ale ať se aspoň nešíří o EV bludy..
@ Josef Havlas: Např. tu Teslu jsem jako šestiletou kupoval za milion v Německu a ne, nebyla neprodejná - ihned bych ji tu mohl otočit a něco tehdy i vydělat. Pěkný den.
Jestli to nebude tím jak nám všichni cpou jak je to super, jenže když selským rozumem spočítám náklady, je to dražší, proč to mám platit? A ty kecy jak je super si dát cestou do Chorvatska 3x oběd.
Jo, pokud do toho Chorvatska jezdíte jednou týdně, tak to asi chápu. Pro mě asi neni problém při těch dvou až třech cestách za rok si dát co 250km 30min pauzu - buď si zdřímnu, protáhnu nebo něco sním.. a to jezdím s malými dětmi. Teď jsme se vrátili z Itálie, vše napohodu. Ano, cesta byla o něco delší. Ale pokud nejedete v noci, tak se schválně mrkněte, kolik času lidi stráví v kolonách, proti tomu je nějaká doba strávená nabíjením směšná.
A proč se pán nezabývá otázkou, kolik Čechů na předražený elektromobil ušetří v zemi, kde máme akorát západní ceny, ale východní platy, medián hrubé mzdy je 36300 Kč. Koupě ojetého elektromobilu je také rizikem, protože v horizontu několika let bude třeba pořídit novou baterii za několik set tisíc.
Spousta lidí nemá problem dát za nové auto 600tis a více, za stejné peníze se dá dnes koupit i schopný elektromobil s dojezdem 400 a více km. Ti, co problém mají, tam to samozřejmě beru. Ohledně baterie, která po pár letech odejde, to už jen šíříte starý blud, který se možná týkal vozidel dnes cca 10 - 12let starých jako Nissan Leaf, Citroen C-zero apod. bez a nebo s mizerným tepelným managementem baterie. Já mám ve své staré Tesle 7 let starou baterku, která stále funguje bezvadně, degradace asi 7%.
Ale prd, v minulem stoleti se vetsina zbozi prepravovala drazne….. navic kazdy podnik mel svoji vlecku…… a ted nic….. tak proste kamiony musi stat kolony protoze tranzitni sit je preplnena…. Nic vic nic min
Co bylo bylo...píšu o dnešní situaci, samotného mě to překvapilo, bavil jsem se o tom s klukem, který má na starosti vytěžování vagonů a takto mi to bylo řečeno. Vlaky prostě převezou možná jen okolo 10% toho, co silnice. To je holý fakt.
Ale ono neni podstatne, jestli ja dam max 200 a nekdo jiny za jinych podminek dokonce 400. Je proste fakt, ze neni problem dostat se v zime do situaci, kdy dojezd bude i mensi nez tech 200 .. a to je proste problem
Opět stále dokolečka...ani náznakem jste čtenářovi alespoň nenastínil, o jakou Teslu model Y šlo. Čili takto jen šíříte obecné info, že TMY v zimě ujede míň jak 200, což je bez širšího kontextu nicneříkající.... Netvrdím, že to možné není, pokud to byla ta menší baterka a byly fakt hodně špatné podmínky atd atd... ale takto tím nesdělujete z mého pohledu nic.
Ze si neco neumite predstavit neznamena, ze to pro jine neni bezna situace. Ja napriklad vozim pravidelne dceru na lyzarska soustredeni a treninky na vzdalenosti bezne i pres 500 km.
No napsal jste oběcně zimní dojezd u TMY je 200km... a já tvrdím, že je to blbost, mám zkušenost s 9 let starým modelem S, který navíc nemá ani tepelné čerpadlo a i tohle auto v zimě na plnou baterku ujede klidně až dvojnásobek, záleží samozřejmě na konkrétních podmínkách. Pokud byste napsal, mám TMY s tou menší baterkou a na dálnici jezdím mezi 10 - 70%, v tomto režimu mi to v zimě dá 200km, tak to už samozřejmě smysl dává... chce to trochu rozvést a ne jen napsat obecně TMY dá v zimě 200 - nicneříkající údaj.
TMY dá určitě o dost více, pokud ho nabijete alespoň na 90% a pojedete štreku v zátahu. Samozřejmě něco jiného je když to auto denně ve mrazech nahříváte, ujedete pár km a pak zas vychladne a takto furt dokolečka. V takovém případě pak mezi nabíjeními těch 200km je reálných, ale to vlastně nikoho neomezuje. Omezující by byl ten dojezd na delší štrece a to si v zimě neumím představit, jak byste jel, aby to dalo jen 200km...
Ano, záleží vždy na parametrech. Nová TM3H jezdí za míň a naopak diesely si často vezmou v klidu 6-7 litrů. Je to pak dost o řidiči. Ale hodí se započítat i destičky, olej, filtry a tak.
Ano, to je fakt, v takovém případě (oproti autu co žere 6-7l) bude TM3H někde jinde, tam ty náklady můžou býti poloviční. Je taky ale fakt, že obdobné auto velikosti a kvality svezení TMS nebude brát 5 litrů nafty, takže to není úplně fér srovnání..
Nutnost a hlavně mně to dobíjí. Prostě trvalé bydliště ve Stazzo je splněný sen a ještě to trochu přivýdělá. V létě jsem ale v Česku, to již nedávám . S elektroautem je to bezva. V Itálii používám celou zimu. Jen já mám dojezd do 120 kilometrů, takže výpravy s rozumem. Jinak bezproblémová Čínská skládačka z Klatov. Důchod se dá prostě i trochu užít, když zdraví slouží.
Jasně no, tak to máte asi ideálně nastavené a tak to má být. Mě zas dobíjí jakýkoli výlet s tím autem... Tak ať Vám i zdraví slouží ;)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Cyklostezky jaksi zdaleka nejsou všude, nejsme někde v Holandsku! A tam, kde jsou, je často jízda na kole po hlavní zakázána značkou. A nevím, proč by cyklista neměl mít obecně právo jízdy po silnici, když tam může jít chodec, koňský povoz, bruslař, koloběžkář, homelessák s vozejkem.. prostě cokoli... Tady je problém jen a pouze v tom, že tomu týpkovi je všechno naprosto ukradený, protože prostě 15 zákazů a jede si klidně dál. Tady by bylo na místě klidně 15 a víc let v díře a k tomu povinnost doživotně platit, jinak se nic nezmění. 3,5roku za tuhe recidivu je sěšných...
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Samozřejmě je Vaše počínání takto bezpečnější, ale takle bych se nikdy nikam na kole nedostal, takže bych rovnou mohl chodit pěšky... Neheldě že i na tom chodníku zdaleka nejste v bezpečí, viz nedávno sražení lidé na zastávkách v Bratislavě apod. Takže jestli chcete být fakt v bezpečí, asi budete muset zalézt někam do bunkru a vůbec nevystrkovat nos, svět může být poněkud nebezpečné místo...Tož asi tak.