Slovensko chce být pod ruským vlivem. Slováci jsou národ, který neumí být samostatný. Částečně proto, že to neumí, částečně proto, že jim ta mentální pohodlnost vyhovuje. Jejich touha být pod vlivem jiných, pokud možno autoritářských, režimů, je dlouhodobě známá. Slováci se dobrovolně ze společenství civilizovaných zemí sami diskvalifikují.
Však Tisíc (1000) let dělali pohůnka
Maďarům. Co od takového národa očekávat.
Pamatuju si starou českou reportáž z české armády, kde se chlubili českými T-72 a padla otázka "co to žere?" Řidič se zahyhňal a říkal že po silnici 150L/100km a v terénu i dvojnásob. Což obhájil právě tím, že ty motory sežerou cokoliv ale s absolutně otřesnou efektivitou. Když se ho pak reportérka ptala co zrovna tankuje, tak říkal petrolej.
Díky té reportáže si to pamatuji.
Ale ne benzín a líh.
To zvládne ta turbína.
To mi právě vykládali Ukrajinci co měli štěstí a sloužili v bývalé NDR. Oni měli T-80 a východní Němci leopard 1.
Zní to sice divně, ale je to tak. Vlastně je to docela známý paradox.
Vysvětlení je jednoduché.
Molekula vodíku H2 obsahuje 2 atomy vodíku.
Molekula zemního plynu (zjednodušeně methanu CH4) obsahuje 1 atom uhlíku a 4 atomy vodíku.
Existuje Avogadrova konstanta (Odkaz ) - počet molekul (6x10^23) v jednotkovém látkovém množství (1 mol).
Jeden mol plynu za daného tlaku a teploty má určitý objem -> molární objem (Odkaz ). Pro ideální plyn za atmosférického tlaku je to lehce přes 22 litrů.
Dále je definována molární hmotnost (Odkaz ), která je vyjádřená v gramech blízká součtu počtu protonů a neutronů v atomech jedné molekuly dané látky.
Tlak plynu zjednodušeně vyjadřuje hustotu molekul a nikoliv atomů, protonů, neutronů, elektronů nebo jiných částic. Proto je také zkapalněný zemní plyn podstatně těžší než zkapalněný vodík.
Asi jste měl dávat v chemii větší pozor. 😎
Chemie nebyl můj kobylek.
Jinak děkuji za vysvětlení a už z té ch.znacky mi bylo jasné že je tam toho víc.
Hezký den.
Vodík je pro tank asi to nejméně vhodné palivo.
Hlavní kritéria pro tank jsou poměrně jednoduchá. Musí být levný (produkovatelný ve vysokých počtech vysílaných na frontu), spolehlivý, bezpečný a logisticky zvládnutelný.
Jak může zemní plyn obsahovat 2 krát více vodíku než čistý vodík. ??
Jenže tank není navržen k tomu aby byl "eko" ale k tomu aby za otřesných podmínek vydržel nesmysl a vybuch pokud možno až potom co vyřadí pár jiných tanků.
Klasické tanky jezdí na benzín, nafta, olej, líh, kerozín, petrolej, prostě vše co hoří, protože na bojišti si těžko jeden jen tak zajede na pumpu.
Vodík si do kanystru ani nádrže jen tak nenalijete.
Jo to máte pravdu,ale problém je v tom že ten tank aby to všechno dokázal spálit a mohl jezdit musí mít místo naftového motoru.
Plynovou turbínu. Pak to bude fungovat na všechny paliva co jste napsal. Samozřejmě že by jel i na vodku.
Klidne. V Praze totiz, na rozdil od vselijakych Buranovu, vime, ze kazdorocni placeni dalnicni znamky je nedilnou soucasti vlastnictvi auta, a v zivote by nas nenapadlo si ji nekoupit.
Jste velice smutný tvor. Když podle vás buranov začíná koncem obce Praha.
A já si myslel že největší křupani jsou v zatáčce před Vídni.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Kjeten.