Jen bych poprosil o doplnění jestli ty vyšší peníze máte za stejné hodiny jako jste učil. Co mám známé autobusáky tak říkají prachy super, ale je tam minimálně 50 hodin přesčasů měsíčně.
Když jsem nastupoval 1990, byla vyučovací povinnost 18 hodin týdně samozřejmně 45 minut.
Potom 19, 20 až se to ustálilo na 21. To je tak hranice, kdy se už musí začít trošku šidit, ale pořád jde tak nějak jakoby učit.
Veřejnost vidí jako práci těch (pro věci znalé šílených) 21 hodin týdně. Ale hodina se musí pokud to nechcete s prominutím ojebat připravit a potom taky vyřešit opravu desetiminutovek.
Jedna moje kolegyně řekla, že jí připadá, že 60% práce dělá zadarmo. Docela trefné.
Prozradím vám jedno tajemství multioborových odborných škol 🙂.
Úplně klidně a pravidelně se stává, že aby učitel naplnil normu 21 hodin týdně tak dostane předmět, který se vymyká jakékoliv jeho odbornosti. A bez problému každý rok jiný. Třeba já jsem dostal za úkol učit pekaře o výrobě pečiva 🙂. Ale to je normál a nad tím se nikdo nepozastaví. Přes prázdniny si koupíte za svoje peníze drahé učebnice a ve svém volné čase si to zadarno nastudujete. Ale na můj dotaz na učebnice byla odpověď - žádné nejsou. A skutečně až na jednu 20 let starou nebyly 🙂.
U řidičů autobusů je vše spočítáno na minuty. Když máte na linku z Těšína do Třince 23 minut a je sněžná kalamita tak zpoždění jedete ve své přestávce pochopitelně za podstatně nižší sazbu.
Když to srovnám v praxi (a já to mohu porovnat), tak hodinově to vychází tak nějak dost podobně, teda pokud ředitel není váš blízký příbuzný a nezařídí vám klid.
Jako autobusák za kolem 240 - 250 hodin 60 minut přes 42 000 na účtu.
To má tak ředitel střední školy na malém městě a ne učitel.
Teď bohužel jezdím méně, minulá mzda 38 na účtu. Je krize a bude hůř
Kolem roku 2015 vrcholilo rušení středních škol, říkalo se tomu optimalizace sítě středních škol.
Také já jsem byl optimalizován a k 50. narozeninám jsem za 25 let věrných služeb bez jediného dne nemocenské dostal padáka.
Učil jsem matematiku, fyziku, informační technologie, strojírenství a podobné předměty.
Na maily s dotazy na možnost zaměstnání soukromé školy zásadně (stejně jako i jiným kolegům) neodpovídaly, státní školy alespoň obligátně napsaly blablabla, blablabla.
Za obrovských osobních finančních potíží jsem se 16 měsíců rekvalifikoval a sháněl práci, jakoukoliv. Na Těšínsku o to těžší, protože Poláci berou takřka cokoliv. Byla pouze práce, kterou nechtěli už ani UKáčka (tehdy se tak před válkou říkalo Ukrajincům).
Nyní jezdím linkovým autobusem a jsem velmi spokojený. Ráno řeknu dobrý den, vezmu si klíče, odjezdím, vrátím klíče, řeknu na shledanou a odcházím s čistou hlavou. Za peníze, o kterých se učitelům ani nesní. Ale je pravda, že na ranní vstávám ve 2:00 a po odpolední chodím domů v 00:45, o dovolené ani nemluvím. Otázkám, jestli bych se vrátil se jen směji a říkám, že moje hypotéka je neslučitelná s platem učitele 🙂.
Ale je také pravda, že pod každou tabulkou a každým grafem, který ukazuje nedostatek učitelů je malá hvězdička s textem, neplatí pro Ústecký a Moravskoslezský kraj.
Ty voe, to bych chtěl vidět, jak uchazeč o práci matikáře na Severní Moravě řekne řediteli, jestli je k dispozici byt. Reakce by byla - pane kolego, jste si ochoten fouknout? Abychom nezdžovali pohovor, za dveřmi čeká deset dalších zájemců. A oni by tam fakt byli.
Tož asi tak.
Jak si asi starší/invalidní občané odvezou ten větší nákup na e koloběžce ? Že by ji tlačili😅?
Je mi 60. Na koloběžce se sedátkem v jednokomorovém batohu odvezu nákup přes 20 Kg z hypermarketu vzdáleného 4 km. A vleze se i balík minerálek 6x2 litry. Když vyjedu v 20 hodin jsou cesty v našem malém městě prázdné. Pokud mě přesto předjede více než 5 aut tak to vyhodnocuji jako mimořádně "šílený" provoz a pakuji se na chodník, který tou dobou je liduprázdný. Navíc po 20. hodině začínají slevy slev, takže maso lze koupit i za třetinu ceny původní. Nevýhodou je, že rohlíky zcela jistě a občas i chleba už není.
Takže i takto nějak si mohou starší občané vozit větší nákupy, a to bez tlačení 🙂 🙂 🙂
V případě potřeby si druhý den zajedete znova. A potom to už je 2 x 20Kg potravin a to už neukecáte, že je to malý nákup 🙂
Jestli se nepletu tak by to bez karty nemělo jezdit. 🙂. Nejsem z oboru ale někde jsem o tom četl tak to berte s rezervou. 🙂
Tak to máte špatné informace.
Digitální karta řidiče pouze nahrazuje dřívější papírové kolečko, slouží pouze k evidenci průběhu jízdy a s omezením provozu nemá nic společného.
Pokud ji nevložíte do tachografu, tak se pouze na palubní desce rozsvítí výkřičník a na tachografu se zobrazí nápis Jízda bez vložené karty.
Mě se to taky občas stane (každému se to občas stane), ale přijdu na to po pár metrech a ještě na parkovišti tam tu kartu vložím. Ale jednou se mi stalo, že jsem na to přišel až po páru hodinkách. Spěchej pomalu.🙂
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jen bych poprosil o doplnění jestli ty vyšší peníze máte za stejné hodiny jako jste učil. Co mám známé autobusáky tak říkají prachy super, ale je tam minimálně 50 hodin přesčasů měsíčně.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ještě doplněk.
Učitelé si v současné době dost nahání peníze (povinnou) prací na unijních projektech.
Kromě toho, že to jsou skvělé peníze, tak z toho má vysoký profit i škola.
Před deseti lety byla práce výuky nad rámec vyučovací povinnosti asi za 350 Kč/45 min + se připočítávaly 2 hodiny na přípravu.
Jestli si myslíte, že se do toho učitelé hrnuli, tak se mýlíte. Učitelé byli tak ubiti svými běžnými pracovními povinnostmi, že například na Albrechtově střední škole v Českém Těšíně tehdejší ředitelka svolala poradu a jen tak mimochodem zdůraznila, že pokud někdo odmítne práci pro unii, tak by mohl mít jisté, blíže nespecifikované problémy, protože škola za to dostává velmi vysoké dotace.
Tak jsem tam taky odflákal nějaké větší počty hodin, vzal za to žalostné odfláknuté fingované nic a profesní ostudu nějaký ten desetitisíc a byl rád, že to skončilo.
Já jsem totiž ještě ze staré školy a mám profesní hrdost. To, co současná generace nezná.