Bude vyvážet prostřednictvím cizích společností a ty je budou přeprodávat. Dají Číně a ta přeprodá zkapalněné, Indie, třeba možná i jiné země jako Katar apod. vše se dostane do EU zpět jiným způsobem....
Rusko nemá možnost zkapalňovat zemní plyn tak, jako Katar a USA, nemá technologie, všechno je to západní technologie. Zbývá mu jeden plynovod do Číny, tak za 5 let postaví druhý, ale i oba dva společně přepraví pouhou třetinu toho množství, kterou posílal do Evropy. A z nalezišť na Jamalu, odkud jde do Evropy všechno, do Asie nedostane nic, je to přes 10 tis. km, a to je na dvacet let a ekonomicky nesmyslné.
Nor chce po EU dlouhodobé smlouvy, stejně jako ušák i Arab, na 15 let minimálně a mohou se dohodnout na lepší ceně hned. I Nor se bojí, že za ty nynější by moc dlouho prodávat do EU nemusel a tak chce jistotu, on taky na výběr moc nemá a LNG stojí nyní v USA 31 EUR za MWh.
Každopádně Rus bude mít potíž, ale to není nic proti tomu, co nastane, až se EU odřízne od Ruské ropy a ropných produktů, to bude teprve pecka. To že přestaly ropu brát USA Rusa neštvalo, byly to pouhá 3%, ale EU bere Ruské ropy víc než Čína a ropných produktů také, třeba nafty dodává Rus na trhy EU skoro 50% toho, co trhy pojmou. To budou ztráty ve stamiliardách USD. Sankce fungují a fungovat budou, jenom se to neukáže za pár týdnů, ale za 2 - 3 roky to bude už hodně vidět. Ještě ale záleží co Číňan, sice s Rusem kamarádí, ale pokud by to škodilo jeho ekonomice, tak ho odkopne, se západem má 10x větší obchodní obrat, ono také co může Rus kupovat, těch pár aut? Leda že by Číňan začal ve velkém dělat tepláky a Ruské uniformy 🤪🤪
Jenže když to bude vyrábět evropský dělník ,tak vy už si to nekoupíte neb na to nebudete mít. A s dnešními cenami energií se tu vlastně nic moc ani vyrábět nedá.
No potěš, ještě že se na takhle nedívají šéfové firem a politici. S Vaším přístupem by to znamenalo, že si vypěstujeme novou a ještě větší závislost než už máme, všichni si sedneme do křesel a budeme čekat, až nám to sem Aliexpress doveze. Kde na ty podpory vezmeme? To bychom se nakonec mohli dočkat i toho, že se zavřou pekárny a masny a budou nám sem z Číny a Indie vozit amarouny. A jde i o léky, které se také většinově vyrábějí v Číně a Indii, oni by tu naši závislost velice rychle uvítali, my jim budeme dávat technologie a oni budou vyrábět s vědomím, že odbyt je zajištěn, za ceny, které si určí a v kvalitě kterou si určí, jelikož nic jiného, než si to koupit nám nezbyde, jelikož nic jiného nebude. A čas od času, kdy se jim zachce nás nechají "vycukat", když se jim to bude zdát nutné, nebo vhodné. Jednou to budou dodavatelé surovin, podruhé zase samotní výrobci, potom zase rejdaři a další dopravci a my budeme čekat, odstavovat naše firmy a nadávat na dobu.
Kdepak, o čem se dozvím že je Čínské, to nekoupím, to dám opravdu raději čtyřnásobek za Evropský, nebo ušácký výrobek. Jistě, třeba telefony podraží, ale zase vydrží, nebudete mít každé dva roky nový, ale třeba každých pět let, ale bez problémů. Stejně tak třeba elektrické nářadí. Nikdo by mě nikdy nedonutil koupit v akci vrtačku v Lidlu 😛👎, ano, pokud se na to budu dívat pohledem spotřebitele, jako třeba na západě a ve státech, tak ji koupím, udělám s ní co bude třeba a potom ji vyhodím, jako oni. To jenom my Češi si to schováváme, oni raději pozvou řemeslníka, a ten čínský výrobek mít nebude, to mi věřte.
EU by si především měla dát do kupy svou ekonomiku, kterou si zničila Green světem a sankcemi proti Rusku…
Nejsem rusofil, ani troll , ale nejdříve by měli přemýšlet nad následky a pak konat….
Myslet si, že sankcemi zničíme Rusko a nás se to nedotkne , je bláhové…
Takže bych se do Číny , v této době , fakt necpal
EU si právě musí dát dokupy svoji ekonomiku tím, že to co pro Evropana se založenýma rukama dělal doteď Číňan, tak to bude zase dělat ten Evropan. Už se s tím pomalu začíná, v EU, USA, Kanadě i Japonsku a už o tom uvažuje i J. Korea a Austrálie. Ono aby fabriky na západě čekali, až se nějaký čínský mandarín popasuje s covidem a komponenty konečně dodá, tak na to se už velké firmy spoléhat nechtějí a nemohou. Za chvilku se číňan bude namísto covidu vymlouvat na novou nemoc a dodávky brzdit a tím držet západ pod krkem.
Kdepak, pro začátek úplně postačí ty čipy a rozvinuté technologické celky, stejně je už nebude mandarín potřebovat, snížení objednávek o pár procent bude v Číně znamenat deseti miliony nezaměstnaných. To nejdou radostné vyhlídky, ale třeba prodají Rusovi, musí ale zvýšit výrobu teplákoviny 🤪🤪
Taky mám fiestu 1.3 44kW na pojížďky do práce 5000km/rok, ale už mě tam nebaví ta spotřeba 7,5 litrů benzínu. Chtěl jsem ji nahradit ojetým elektromobilem BMW i3, ale letos jsem upřednostnil investici do FVE. Ekonomicky se to při tomto nájezdu nevyplatí, ale mě zajímají moderní technologie a měl bych to jako relax i koníček dohromady. I3 jsem si i vyzkoušel a komfort a svezeníčko naprosto jinde, to se nedá ani srovnávat.
Tak to určitě ano, ale ta prvotní investice je úplně hrůza, oproti té Fiestě, Tu koupím za pár tisíc a po dvou letech ji vyměním zase za pár tisíc. No a ten benzín, při nájezdu 150 - 200 km měsíčně si toho tankování vlastně ani moc nevšimnu.
tak to je slabý. už taky moc nepiju, ale takhle při nohejbálku nebo kuželkách dám první birell a pak jde pivko. ale jen pár kousků, nerad si kazím druhej den, na chut. on se člověk musí šetřit, když existuje ještě luxusní víno a karibský rumy :)
Tak dobré červené také mohu, ale jen tak dvě skleničky, a rum, no tak ten bych určitě nerozdýchal 🤪🤪
Mě zatím odrazuje pouze ta cena. Jinak naše rodina obě auta využívá tak, že jednomu by stačil dojezd 200km, druhému 500km naprosto bez omezení. I Při té cestě do Chorvatska bych byl ochoten 2x nabíjet na půl hodiny. Letos instalujeme FVE, tak další logický krok je elektromobil.
To ano, pokud se mi povede větrník u chaty, kde chci v důchodu celoročně bydlet, tak by byl brán nějaký BEV také nejspíš do úvahy. Zatím ale plánuji na ryby, houby a výlety Subaru XV, nebo Forester s benzínovým motorem.
Ale uvidíme, kam se to všechno posune. S FVE a pokud stačí denní dojezd 200 km, tak to asi není co řešit. Jen ty ceny. Také jsem řešil "prcka" na nákupy a v zimě do kanceláře a podobně, ale než Třeba Dacii EV za půl mega, tak jsem vzal raději olítanou Fiestu za pár korun a ta nyní doslouží, končí jí STK, tak ji zruším a pořídím jinou. To auto najede ročně stěží 2000 km.
Můj šéf s Skem jezdí každý den do práce a zpět 150km. Popravdě více S classe vídám na okreskách, než na dálnicích. Dojezd 600km je absolutně dostačující, to je republika napříč.
Tam už i argument dojezdu padá. Navíc tichosti, plynulosti a zátahu EQS nemůže nic konkurovat.
Ale je to věc názoru, určitě nějaké promile řidičů denně jezdí trasy >600km, ale moc jich nebude.
Třeba já jezdím občas i 1000 km, ale to jenom občas, denně ale nejezdím, jednou, max. dvakrát týdně. Ten zátah, no nevím, když se jím budete opájet, tak zase moc daleko nedojedete a i některé spalováky mají super zátah. Můj obchodní partner právě zkoušel Teslu S a stačil mu týden, potřebuje prý jezdit, ne nabíjet a za tu cenu přes 4 miliony Kč to není nic moc, taky mě to zklamalo. Takže se vrátil ke svému Porsche Panamera Turbo S a už nevymýšlí, to auto je mazec, navíc je to i uvnitř auto, a jaké, ne Lego. A ten zátah je i tam famézní, jak to auto vystřelí i v rychlostech nad 200 km/h bere dech. Má sice jen 600 PS a 800 Nm, ale je zase o půl tuny lehčí.
Uvidíte, jak se ta situace okolo elektromobility bude vyvíjet, ale já už v to moc nevěřím a zpátečku už berou mnozí "odborníci" i v Německu a jinde ve světě. Nejprve je nutné podle mne zajistit dostatek elektřiny, potom vymyslet baterie, do kterých se nacpe třeba 200 - 250 kW ,nebudou mít tunu a půl a půjdou nabít za 20 minut, ale to si ještě počkáme. V té době už ale může stát elektřina u veřejných nabíjecích stanic i 30 Kč/kWh i víc, ale uvidíme, třeba vymyslí něco jiného.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Nesmysl. Před pár dny otevřel ČEZ v Hradci 12 nových rychlonabijecích stanic. eOn také nespí a PRE také ne. V Brně třeba budují síť Brněnské teplárny. Kdo nemá důvod to sledovat, tak to pochopitelně nevidí.
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nikdo nespí a sleduji to, i když nemám zrovna důvod. BEV mi může do baráku až bude mít baterii se kterou dojede 600 km i po dálnici, nabiji ji za 20 minut a nebude vážit 2 tuny, jinak ne. Já bydlím na hranici s Rakouskem a na nejbližší nabíjecí stanici to mám skoro 50 km. Na dotaz kdy budou i u nás mi bylo odpovězeno, že se neví, protože není vhodné vedení, jsou slabí trafostanice a kdyby prý v našem městečku se 4 tis. obyvateli nabíjet přes noc více jak čtyři elektromobily, tak nám spadne síť. A ještě mi sdělili, že nejbližší vhodný přípojný bod pro nové vedení je téměř 40 km vzdálený, takže moc peněz a moc sporů s vlastníky pozemků, takže je to v nedohlednu. Takže nabíječky v Hradci, nebo Brně mi moc nepomohou.
BEV je pro ty, kteří nabijí doma z FVE a jedou denně 100 - 150 km, ale zase je pitomost dávat ty peníze za druhé auto, protože jako plnohodnotné auto by mi určitě v současnosti nestačil. Já chodím raději pěšky, nebo jezdím na kole a když už vyjedu, tak jednou až dvakrát týdně, ale na otočku 450 - 650 km, do zahraničí i přes 1000 km, a na to ještě BEV dlouho nebude. Navíc ty ceny elektřiny zrovna nepadají, spíše naopak a ruku a srdce, když ho ženu po dálnici se spotřebou přes 35 kWh/100 km a nafta mi jede ještě rychleji za 7 - 8 litrů/100 km, tak si myslím, že při tom mixu ze kterého ta elektřina je, je ta nafta dokonce ekologičtější. A ekonomika provozu je v tomto případě také jinde, ono nabít u rychlonabíječky 50 kWh za 12 Kč/kWh, tak na to dojedu max 200 km, když se budu hodně snažit. To dojedu s naftou za 6 stovek taky a snažit se nemusí, můžu jet jak potřebuji
2 odpovědi