chodím do DPS pořád, mám tam maminku. A pokud můžu, seniorům delam radost co to jde, tam pomůžu koupit boty nebo řemínek na hodiny, tam s nimi povykládám, donesu čokošku a tak.
Bohužel maminka uz moc nevnímá a nemluví, ale oči říkají, jak je ráda, že tam jsem. Dárečky moc nepozná, ale miluje rozbalování a vytahování z tašky. I když jí funguje jenom 1 ruka a demence je strašlivá, tak tohle je napořád. Radost z maličkostí. Ani doma není třeba drahých dárků. I děti mají radost z drobných vtipných dárečků, i když si přejí drahé dary.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. To, že umí studenti po 14 letech výuky trochu češtiny a angličtiny, je tristní výsledek současného školství. Většina problémů na školách je důsledkem tohoto špatného systému. Hlavně jde až o třetinu žáků, kteří mají psychické problémy. Často cítí od učitelů povýšenost a přezíravost, z čehož vzniká pocit deziluze, skepse a frustrace. Dokud se nezreformuje systém od základu, většina problémů bude i nadále přetrvávat. Sociální pedagog je jen další černá díra na peníze.😔😪
uz se tesím, až deti budou na wiki nebo jindle hledat kolik je 1+1 nebo 2*2 :-)
Špička IQ je okolo 20 let. To pozdní testování Vás bohužel zřejmě dost znevýhodnilo, o těch sociálních vazbách nemluvě. 😕
Na to že testy až tak pozdě tak sama ziram. Rozhodně je to něco co spolu se specialisty rozebíram a aspoň začínám chápat. Proto mladí ať vědí a jsou podporováni. Když budou vědět a narazí v životě na potíže, často tady v tomhle najdou odpověď. A to vidím jako nesmírně důležité.
Přátele má, ve vztazích je "normální" (není to asociální "matfyzák"). 🙂 Snažíme se ji podporovat, trošku tlačit, ale zase ne moc, ať se jí to nezprotiví. Ať si užívá života i jinak. Dokud ji však soutěžení a tvůrčí myšlení a činnost bude bavit, byla by škoda toho nechat.
Supr, držím palečky, já jsem právě ten IT mimoň 🙂
Dcerku jsme nechali otestovat skrz program, který vyvinula MUNI. Ve 2 ze 4 kategorií ji vyšlo mimořádné nadání, ve zbývajících 2 nadprůměrné. Škola se holedbala, jak s ní bude pracovat. Nebýt její třídní učitelky, nikdo si jí ve škole nevšimne. Teď se ve finále LO umístila v první čtvrtině, za nás nádherný úspěch (z 21770 dětí), jsme hrdí... Jenže škola opět nic.
Jelikož tam vládne obskurní Montessori větev a klika z milovníků všeobjímající lásky rovnosti, škola ani nezveřejňuje úspěchy svých žáků ("Jejda, co kdyby někdo vyčníval!"). Pokud se nechytnou za nos, jdeme pryč (ale to asi tak jak tak).
Hlavně ji vysvětlovat, že nemusí být stejná jako jiní a nechat ji prostor. A podpořit ji ve vztazích... Kamarádky, kamarádi, spolu badatelé a pod !!!
Je třeba dostat z hlavy, v srdci zůstane napořád. Po 30 letech jsme se potkali, studentská oboustranná láska, ale nikdy nám nebylo přáno být spolu. Je to tam znova, oboustranně, ale už to zase nejde. Takže opět budu x měsíců trpět jako kůň, než vypadne z hlavy. Čas to zahladí. Jizvy na srdci zůstanou.
Pokud jste IT, tak nemůžete mít problém už vůbec. Jako IT je vám úúúúplně jedno, jestli je zaměstnavatel ve vaší obci nebo na druhé straně zeměkoule. Vymýšlíte si, nebo nejste IT.
Nevymýšlím a jsem IT. Ale opravdu po 50 už to není zrovna sranda. Seniorní pracovníky chtějí na vedoucí pozice, ale to já už nechci. Jako vývojář nedokážu rychlostí a znalostí nových jazyků soupeřit s mladými. Ano, python, C# zvládám, oracle, ms sql taky, ale nejsem už tak supr trupr. Co mi hodně sedí je vykoumunikovat se zákazníkem co presně potřebuje a napsat to. Jenomže tyhle postupy už nejsou in.
Ve svých 55 jsem se rozhodl změnit práci. Za 1 měsíc jsem měl novou. Jenže jsem se nepohodl se šéfovou, tak jsem to ve zkušebce zabalil. Jenže ještě před koncem zkušebky už jsem měl dohodnutou jinou práci. Ta se také během zkušebky ukázala, že není nic moc, tak jsem to ve zkušebce znova ukončil. Za 1 měsíc jsem si už vybíral ze dvou nabídek. Jednu jsem zvolil a z druhé mi ještě 3 měsíce volali, jestli bych přeci jen raději nešel k nim. Nešel jsem.
Takže jde o to, zda někdo práci hledá, jak a kde ji hledá, jaké má vzdělání a zkušenosti, a jestli je pro tu práci ochotný něco udělat, třeba dojíždět, nebo se přestěhovat. Dnes je takový nedostatek technických profesí, že ten kdo je technické profese, práci najde snadno i v 50+.
Hm, já chtěla změnit práci, jsem 53, IT vzdělání i praxe, ale ne v cool jazycích. A nikdo ani neodpověděl... 30 odpovědí na inzerát. IT technologie bez problémů, angličtina denně. Potřebovala jsem shora dolů, ať mám prostor pro nemocné rodiče.... Takže, buď bydlíte opravdu v oblasti, kde je hlad po lidech, jinak souhlasím s ostatníma, 50+ je pořád konečná. Čest výjimkám.
Klasická interní směrnice, jako v každé fabrice. K tomu nějaký kodex chování, taky stejné, jako v každé fabrice. Opět se cyklíme do stavu, jsou dány stanovy strany a vlády. Tak tomu alespoň říkám. I když už to není na zavření do vězení a na pronásledování STB, tak omezení už pár let opět výborně fungují. Držím ústa zavřená ještě víc, než bývalo za socíku. K tomu vzniko skvělé slovo Toxický... hyper-korektnost a pod. a opravdu už v práci mluvím max o počasí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Soucítím, i když mi nezemřelo dítě, žiju v podobném zoufalství.
Chápu ten stav. Neni na světě horší bolest než ztráta blízké osoby. Ta beznaděj. A nic ..
3 odpovědi