To je strachu z "novot". Žiji v Edinburghu a nejen tady ale obecně v Británii jsou všechny zastávky na znamení. Ať už zvenku nebo zevnitř. V době ve které je ve všech autobusech informační systém , nevidím v tom žádný problém.
A to se tu nastupuje, krom tram, jen předními dveřmi a je povinnost si u řidiče bujďto koupit, za přesný obnos, peníze se nevrací, jízdenku nebo platit jednou z karet.
Funguje to docela dobře, je to jen o zvyk.
Je to, jako koneckonců všechno u nás, o polovičatosti o nedostatku koncepce. Za prvé, stejně jako na silnice první třídy nesmí traktory, neměli by tam smět ani cyklisté. Pokud tedy není místní úprava, cyklopruhy, nebo pokud není jiná možnost. Za druhé, pokud je vybudována cyklostezka, na normální komunikaci osadit značky se zákazem vjezdu cyklistů. To, že je na spoustě "smíšený" provoz s chodci neberu jako argument, je to stejné jako cyklisté na silnici.
Opravdu není nic příjemného, nejen pro mne, když jedu x kilometrů za cyklistou kterého s kamionem prostě nedokáži bezpečně předjet, ono nejde jen o velikost ale zrychlení kamionu z "cyklistické" rychlosti opravdu není žádná hitparáda a takové předjíždění se může obzvláště do kopce hodně protáhnout. Za mnou desítky osobáků které zase nemohou předjet mně. Je to hodně o vzájemné ohleduplnosti, která se s postupem času spíše zhoršuje.
Často se argumentuje zahraničím, ano, jenže právě tam je ta ohleduplnost zejména od cyklistů jinde. Když vidí, že dlouhodobě zdržuje, prostě zastaví a nechá se předjet. Neuvidíme tam "fakáče" který je tak oblíbený u našich "šozdů" hrajících si na tour de France mezi kamiony.
Plošný zákaz , což de fakto bude, je nesmysl. Když už tak proměnlivými značkami, podle provozu, případně časové omezení. I v tom zmiňovaném Německu, Helbron a okolí, je to takhle nastavené. Protože takhle to bude jak mnozí píší, v podstatě nepřetržitá kolona kamionů v pravém pruhu, viz právě ten Helbron, v levém osobáky jedoucí sto, sto deset, protože třeba autobus, obyťák, auto s vlekem.
On je totiž sakra rozdíl mezi kamionem naloženým 24 tunami, nebo vezoucím "vítr". Opět zmíním to Německo, tam jsou do kopců vždy tři pruhy.
Upřímně řečeno, není to zas až tak neobvyklé. Tlak dopravců, tedy zejména ne těch úplně "košer", je značný, lidé z některých zemí jsou ochotni pracovat i za takových podmínek. Zastavit ho němečtí nebo francouzští policisté, jde rovnou do vazby, dostane pokutu v rámci tisíců Euro a zákaz vstupu do země. Firma bez licence dostane likvidační pokutu.
Dvacet hodin "jízdy" se zdá strašné ale ono se to dá, zcela jistě to nebyla nepřetržitá jízda, jen prostě "zastávky" neodpovídaly předpisům, v tomhle případě paragrafu 561.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
1 ku osmi na stolek tedy opravdu moc není...