Takže vy jste jako učitel matematiky, při řešení tohoto příkladu určeném k procvičení sčítání do 100, došel k tomu , že kytky mají každá 6 lístečků a jeden na každé kytce má číslo 20. No tak to teda gratuluji.
A jak jste na to přišel, že to je příklad určený k procvičení sčítání do 100 ? To si asi děláte srandu vy !
Vy tvrdíte, že společné mají kytky to, že se použije stejný postup při výpočtu. Při jakém výpočtu ? Součet největšího a nejmenšího čísla ? Proč zrovna takto ? Proč ne třeba součet všech čísel např. ? Poučte mě jaký postup máte na mysli a co vás vede k tomu, že právě takový postup.
Myslíte, že spočítat kolik má kytka lístečků je příklad pro 3. třídu? Na vaši otázku, ano, rozpoznání které číslo je vyšší a sčítání se celkem běžně používá. Dnes mi někdo poslal odkaz na ten sešit ze kterého je příklad. Hned vedle je příklad na určení největších čísel z číselného sloupce, kde jsou různá čísla a jejich následné sčítání. Je to na stránce, kde se má procvičovat sčítání a odčítání do 100. Tím, že každá kytka má 6 lístečků a že v každé je číslo 20 si sčítání, nebo odčítání procvičí jak?
No počkejte,spočítat kolik má kytka lístečků samozřejmě není pro dítko ze 3. tř. těžké, ale otázka zněla co mají kytky společného ! Mimochodem - co vlastně z vašeho výsledku odpovídá na tuto otázku ??
Vždyť vy ve vaší odpovědi řešíte úplně jiné dovednosti : najít z dané množiny nejvyšší číslo. To přece vůbec nebylo předmětem dané úlohy !
I tak, je to věc pohledu. Asi se shodneme, že to zadání není úplné v pořádku. 6 je také společné číslo. Zajímavý byl výsledek autora úlohy, případně kantora 3. třídy.
Musím opravit můj komentář a omlouvám se : v zadání není uvedeno jaké číslo ..., ale právě se mluví jen o společném. Proto odpověď vašeho syna je naprosto správná.
Postup, který platí pro všechny kytky, je vyhledání největšího a nejmenšího čísla a jejich součet a opakování tohoto postupu. To mají společné. Výsledek pak je 70, 48, 90.
Zajímavé ! Má tento algoritmus nějaký název ? A používá se v nějakých matematických řešeních ?
Ale to byla úloha pro 3. třídu, tedy devítileté děti, které zcela jistě neumí takto uvažovat. Měly by však být natolik bystré, že zjistí, že číslo 20 se objevuje v každé květince - jeden možný výsledek, nebo si všimnou, že každá z květinek má 6 okvětních lístků. To by byla také správná odpověď.
I tak, je to věc pohledu. Asi se shodneme, že to zadání není úplné v pořádku. 6 je také společné číslo. Zajímavý byl výsledek autora úlohy, případně kantora 3. třídy.
Samozřejmě shodneme, zadání není v pořádku, ale ještě bych s dovolením polemizoval s vaším návrhem na výsledek 6 : tedy, obecně vzato je šest opravdu číslo, ale není to číslo uvedeno v okvětních lístcích kytiček. Proto jej nemůžeme vůbec brát v úvahu, hledáme-li výsledek.Jinými slovy : musíme hledat pouze v číslech uvedených v lístcích kytiček.
Podle mého mínění autor úlohy uvažoval, že řešitel při hledání odpovědi na otázku "jaké číslo patří do středu květinky" implicitně použije výsledek hledání odpovědi na 1. otázku (které číslo mají květinky společné). Tento jeho předpoklad jsme my, řešitelé nesplnili a možná, že je to i naše chyba. Tomu by se autor úlohy vyhnul tím, že by explicitně zadal úkol např. takto : Napiš do středu květinek číslo, které mají všechny společné.
A ano, výsledek autora i kantora by mě také zajímal.
Tato úloha je, z hlediska výuky matematiky, naprostý nesmysl. Princip úloh je, aby ten kdo je zadá mohl ověřit, jestli zkoušený pochopil probranou látku a umí ji použít. Tato úloha má mnoho řešení dle toho jak k tomu jedinec přistoupí, ostatně to ukázala sama diskuse. A jak už někdo uvedl, také bych tipoval, že u prostřední kytky je grafická chyba.
Dodatek: Dejte tu úlohu třem dětem. První, co neumí počítat ukáže na řešení s číslicí dvacet, sice neví, co to znamená, ale je na všech třech obrázcích. Druhé dítě, které má naprosté základy matiky, řekne 6, protože tolik má každá květina okvětních lístků. Třetí dítě, které je pokročilejší začne přemýšlet v oblasti sčítání a odčítání eventuálně násobení a dělení. A takhle bychom mohli pokračovat.
Vzhledem k tomu, jak autorka uvedla, že se jedná o úlohu při sčítání a odčítaní tak bych volil 10,48 a 90. Jako odpověď v rámci komfortní zóny probírané látky, s tím, že u prostředního obrázku jsou přehozená čísla.
20 je správná odpověď na otázku co mají všechny kytky společné. Jen si dovolím upřesnit : dvacet není číslice, ale číslo (číslice jsou 0, 1, 2,...9).
Ovšem vzhledem k tomu, že otázka zní "jaké číslo bude uprostřed" a není výslovně uvedeno, že tam máme napsat právě to, co mají všechny kytky společné, můžeme hledat nejrůznější algoritmy, které by vyhovovaly všem třem kytkám a píšeme tam nejrůznější výsledky.
Mně vyšly výsledky:
🙂
Jiné výsledky? :-)
číslo 20. Společné ve všech květinkách
Nehledejte příliš matematiky. Dle syna, je to společné číslo pro všechny květiny obyčejná 6. Počet lístků na každé květině.
To by ovšem byla odpověď na otázku "co mají všechny kytičky společné " odpověď by byla "počet lístků, tedy 6". Otázka však zněla "jaké ČÍSLO mají všechny kytičky společné " Na to je odpověď 20 !
Jak jste na to přišel ? Co mají všechny kytičky společné ? No přece číslo 20 ! Ovšem v zadání bohužel není explicitně napsáno "napište doprostřed číslo, které mají všechny kytičky společné". Tam je pouze napsáno "jaké číslo bude uprostřed?" A to pak mohou být různá čísla ovšem spočítaná podle stejného algoritmu pro každou kytičku. Podle jakého algoritmu jste určil čísla 10/48/90 ?
Děkuji za odkaz na pěkné animace. Nakonec jsem také našel (pro sebe) vysvětlení : ten, kdo jede po průběžném pruhu vlastně na kruhový objezd nevjíždí, proto značku "Dej přednost" musíme chápat tak, že se vztahuje výlučně pro případ vjezdu na kruhový objezd. Jinými slovy - značku "Kruhový objezd" v tomto případě chápat jako dodatkovou tabulku pro značku "Dej přednost". Vozidlo jedoucí po kruháči, které chce vyjet pak mění jízdní pruh, a proto musí dát přednost vozidlu, které v tomto (průběžném) pruhu jede.
Všechno je logické, ale obávám se, že takové nuance kdy to je nebo není průběžný pruh zejména v neznámém prostředí málokdo dokáže rozlišit pokud tam není to vodorovné značení. A např. v Ostravě na těch extra velkých kruháčích okolo D1 není.
Vy jste slušně naivní člověk 😄. Ano za Babiše začala ekonomika růst protože nebyla žádná krize a po předchozí vládě měl spoustu věcí připravených. Těch prvních 6 let měl naprostou pohodu mohl ušetřit daleko víc kdyby si nekupoval voliče a nedotoval svoje agro podniky. Já se vás přesvědčit nesnažím naivní důchodci jsou skoro jako fanatická sekta mají pouze obraz svého dokonalého vůdce který je spasí před zlem 😄. Babiš vydělá 62 miliard v největší inflaci nahrabe si na obyč lidech peníze a svede to na Fialu 😄 a plebs mu zatleská. Jak snadno se dají manipulovat hloupí lidé podobně jako církev v dobách minulých. Kolik žen muselo uhořet jen aby si udrželi moc. V politice nenajdete stejného mafiána jako Babiš možná Orbán a Fico ano všichni mají nějaký škraloup ale Babiš je BEST IN 😄. Ekonomický důvod Babišových odpůrců je jen jeden šílený deficit a naprosto nezvládnutá krize a na to není žádná omluva. Ale v pohodě Rosťo jestli je vám budoucnost ukradená volte ANO. Bude líp jen na chvíli a jen Babišovi ale bude 😄.
Tak teď už se vyhýbáte věcné diskuzi, nereagujete na moje argumenty. Jen mi předhazujete, že jsem hloupý, manipulativní naivní starý člověk. Takže tady už diskuze končí. Utápějte se sám ve svém rozhořčení, kdy odmítáte posuzovat realitu objektivně.
Váš pohled na věc je bohužel jen pohled a ne realita. Ano Babiš vládl v době růstu ... problém byl že jsme nerostli. Vše se drželo tak nějak + - na stejné vlně. Nevím jak vy ale já si v době růstu představuji daleko lepší výsledky. Když odečtu covid tak za Babišovi vlády se naše republika nikam dál neposunula. Krom EET neměl a nemá Babiš vůbec nic. Přírůstek nížších jednotek miliard určitě není dobrý výsledek. Tato vláda sice není žádná výhra, ale vládnout teď Babiš tak už jsme nejspíš v bankrotu. Vemte si kolik voleb teď je to všechno by Babiš využil pro dárečky voličům jako to chytře udělal s 5000 pro důchodce. Slíbil důchodovou reformu nepředložil nic a nemá nic ani teď. Měl v programu korespondenční volbu a teď je zásadně proti. Proč? Protože mu průzkumy řekly kdo volí ze zahraničí a koho. To je jasný důkaz toho, že mu jde jen o něj a o to být zase u moci. Hnutí ANO je toxická méně extrémistická verze SPD. Je to soukromý byznys jednoho muže.
Takže připouštíte, že za vlády ANO (stručně řečeno, vládli v koalici) ekonomika rostla jen se Vám zdá, že málo a navíc tento kladný vývoj upíráte vládě a přisuzujete to externím vlivům. V tom se tedy neshodneme a asi ani vzájemně nepřesvědčíme. Dále poukazujete na to, že Babiš dělá všechno jen proto, aby se znovu dostal k moci. To snad není překvapivé. Opozice vždy dělá všechno proto, aby znovu mohla vládnout a uplatňovat tak svoje řešení. Copak současná pětikoalice dělala něco jiného, když byla v opozici ? Takže to Babišovi (a ani nikomu jinému) nelze vyčítat. Podle mého mínění veškerá nenávist vůči němu vyvěrá z faktu, že svým řízením ekonomiky "šlápl na kuří oko" všem takovým, kteří dosud bezostyšně šidili státní rozpočet na daních. K jeho dehonestaci přispěla jednak Babišova minulost, jednak nemorální obchodní praktiky. Kdybychom však chtěli být objektivní, stejná pochybení můžeme najít i u mnoha dalších politiků, i těch nejvyšších ! Ekonomický důvod Babišových odpůrců se tedy cudně halí poukazováním na morální pochybení a to je podle mě podpásovka.
Jsem volič ANO a zde je můj důvod : období, kdy bylo ANO ve vládě a mělo tam rozhodující vliv bylo - stručně řečeno - období prosperity a stoupající životní úrovně. Byl to výsledek zavedení ekonomických mechanismů, které omezily šedou ekonomiku a zvýšily příjmy státu a stát byl veden "jako firma", což je sice vysmívané připodobnění, ale ve skutečnosti neznamená nic jiného, než že bude možné utratit jen tolik kolik se vydělá. Rozpočet tak byl vyrovnaný a zadlužení země bylo velmi malé. Bohužel tento příznivý vývoj byl narušen (a ukončen) covidem. A pokud dnes poukazujete na obrovské zadlužení země, vzniklo mimo jiné tlakem, zejména tehdy opozičních stran, aby podnikatelské subjekty byly sanovány za ztráty způsobené omezením trhu.
Tolik jen stručně. A nechytejte mě za slovíčko na detailech. Takto jsem to období prožil, tak jsem ho vnímal (zvyšování životní úrovně, klid na práci, perspektiva...) a očekávám, že návratem ANO k vládnutí se minimálně zastaví současný trend všeobecně se zhoršujících životních podmínek (zvyšování cen, tíživá situace při hledání bydlení,...). Proto budu opět volit ANO.
Podstata komunistické ideologie je stručně řečeno společné vlastnictví a beztřídní společnost. Co je na tom zločineckého ? Naproti tomu nacistická ideologie spočívá v uplatňování nadřazenosti arijské rasy a z ní vyplývají zločiny. Tolik pro ujasnění jak je to s tou zločinnosti.
Něco jiného ovšem je jak fungoval u nás režim, který se komunistickou ideologii zaštiťoval. Opravdu byly páchány zločiny, které způsobovali konkrétní lidé, myšlenky komunismu byly zneužity a komunismus takto zdiskreditován.
Je chyba, že je zde zaměňován komunistický režim v ČSR (= režim, kde měli veškerou moc členové komunistické strany) s komunistickou ideologii, což jsou myšlenky ideálního uspořádání lidské společnosti. Po všech dosavadních zkušenostech se zdá, že jsou nereálné. Ale kdo ví ?...
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Aha - ale zadání nebylo, co mají všechny květinky společného, nýbrž co mají lístky v jednotlivých květinkách společného.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Přesně vzato otázka zněla které číslo má být uprostřed. Není výslovně řečeno, že uprostřed má být číslo, které mají okvětní lístky společné. To jsem si dovodil a z toho vyplývá moje odpověď 20.
Připouštím, že to autor takto nemyslel. Ale jak to tedy myslel ?
Váš výsledek 10 platí jen pro vámi zvolený postup (proč zrovna takový ?) jen u jedné květinky. Kde tedy je to společné ?