Přední mlhovky jsou k něčemu tak do rychlosti 40 km/hod. Dříve nešly zapnout, pokud nesvítila zadní mlhovka a vypínaly se při přepnutí na dálková světla. Dnes svítí všechno se vším a v jakémkoliv pořadí zapínání. Jestliže za daných podmínek řidič přední mlhovky použít může a zadní musí, pak je opačné podmíněné zapínání , nejdřív přední a pak zadní, totální nesmysl.
Natáčecí bi-LED mám na Foresteru 2018 - takže žádná novinka.
Co se týče výkonu (2018 = 110 kW/6MT), tak to opravdu není zázrak. Ale Forester není na závodění, předjíždění za každou cenu a potřebě zastavit na dalších semaforech první. Aktivací tlačítka S na volantu jde ale motor výrazně agilněji do otáček a předjetí urychlí. Ale je třeba taky podřadit a začít od min. 3 tis. otáček.
Co je rychlejší? Vytáhnout z peněženky plastovou kartičku, nebo se prokazovat e-dokladem? Tj. odblokovat mobil, kliknout na ikonu e-doklady, zadat další kód a poté ověřovatelem naskenovat QR kód k ověření, zda to zobrazené na mobilu ověřovaného je skutečný elektronický obraz OP a není-li to jen obrázek, falzifikát. Připomeňme si, co dnes dovedou hackeři udělat s vaší fotkou.
Všechno špatně:
1.) Už 24 let tady máme zákon a ne nějakou nejmenovanou vyhlášku, pisálku.
2.) Zákon popisuje pravý jízdní pruh, levý JP a JP pro pomalá vozidla (případně další JP); JP pro pomalá vozidla, jeho začátek, průběh a konec, jsou jasně vymezeny svislou dopravní značkou.
3.) Jestli jedu pravým JP a JP pro pomalá vozidla je stejně prázdný, jako levý JP, nemusím JP pro pomalá vozidla použít.
Problémem je tak pouze
Řešením je JP pro pomalá vozidla zrušit - pak pro jízdu na silnici s více jízdními pruhy platí, že se jezdí v pravém JP a ostatní JP slouží pro předjíždění. A samozřejmě důsledný dozor a vymáhání dodržování zákona ze strany Policie ČR.
Hybridní pohon/hybrid je obecné označení kombinaci zpravidla 2 pohonných jednotek ve vozidle. Nejenom spalovací motor s elektromotorem, ale např. SM se setrvačníkem nebo EM se setrvačníkem. Další rozdělení je na hybridní pohon sériový (SM pohání jen generátor, vyrábějící elektřinu, kola pohání EM; typickým příkladem je dieselelektrická lokomotiva) nebo paralelní (pohon po většinu provozu kombinací síly obou motorů). Hybridní pohon SM-EM v paralelním uspořádání, což je nejčastější kombinace v osobních autech, se rozděluje na mikrohybridní (SM pracuje v Ottově cyklu, EM cca 10 kW slouží i jako generátor a spouštěč, akumulátor má pod 1kWh a auto nemůže jet čistě na elektřinu), mildhybridní (SM pracuje v Atkinsonově/Millerově cyklu, EM cca 85 kW, akumulátor cca 1kWh a dojezd na elektřinu v řádu nízkých jednotek km) a fulhybridní (stejné jako mildhybrid, ale AKU cca 15 kWh a dojezd na elektřinu v řádu nízkých desítek km; protože tak velký AKU se nedobije rekuperací, je v autě vestavěna nabíječka pro externí dobíjení = plug in hybrid).
Tak tomu nerozumím: V nadpisu tatarák z tvarůžků, v textu ze syrečků. Navíc olomouckých, takové neznám - znám jihočeský syreček, něco jako ingot z plastu bez chuti a bez zápachu.
Nechápu, proč nazýváte věci jinak, než jak se jmenují, navíc když existuje něco jiného tohoto názvu.
Vyslovte "syreček" v Lošticích nebo v Olomócu a nedostanete nic, maximálně po čuni.
Nechápu, v čem je sedan nepraktický. Každý chce kombi: Přes týden v něm vozí vzduch, v pátek do něj nacpe půl paneláku, odjede k rodičům na vesnici, v neděli to narve zpátky, přibalí plato vajec a jede opět vozit vzduch; a jednou za 10 let ledničku. Liftback: Stejně jako kombi má těžkou záď zhoršující jízdní vlastnosti (např. test sedanů VW Bora a Seat Toledo + liftback Š Octavia, ta se suverénně nejhoršími jízdními vlastnostmi; samozřejmě - kolem roku 1999, kdy ESP za řidiče nic neřešilo, protože nebylo). Všichni jsou sportovci, ale do kufru se neohnou, aby tam vložili cestovní tašky. A tak by se dalo pokračovat. Každá karoserie je určena pro nějaké užití, každému se líbí něco jiného, někdo kupuje stylem: Děda měl kombi, tata měl kombi, tak já su zvyklé; děda měl diesel, ...
Jízdní pruh po pomalá vozidla musí řidič použít nejen když nedosáhne minimální povolené rychlosti, stanovené pro dálnici, ale také když brání v jízdě ještě rychlejším vozidlům, která ho nemůžou předjet levým jízdním pruhem. Jestliže tedy jede vozidlo v pravém JP pomaleji, než ostatní a dojíždí ho rychlejší vozidlo, potom pokud toto rychlejší vozidlo nebude blokovat předjížděním pomalejšího vozidla to ještě rychlejší, jinými slovy levý JP je volný, nemusí mu pomalejší vozidlo uhnout do JP pro pomalá vozidla, protože rychlejší vozidlo ho může předjet zleva jako na silnici se dvěma JP bez JP pro pomalá vozidla. Což spousta řidičů nechápe a v článku je to popsáno špatně, resp. neúplně. A těm blikajícím a kličkujícím točvolantům (předjíždějícím zprava jízdním pruhem pro pomalá vozidla): K výuce řidičů jsou tu autoškoly a k dohledu nad dodržováním předpisů policie.
Je vidět, že zápletka filmu "Teorie tygra" má své zdroje. Nechce se mi ale věřit, že takto to skutečně někde funguje. Na druhou stranu - když vidím, jak se někteří spolupracovníci zásadně neúčastní "firemních společenských akcí", zejména s přespáním, tak asi ano. Zřejmě nejsou schopni pochopit, že rodina by si od nich alespoň na jeden den třeba taky ráda odpočinula.
Přes neúplný a netechnický popis autora, který především nezná planetové soukolí, jsem to pochopil takto: Úvodem je třeba říct, že kolo automobilu se skládá z disku, ráfku a pneumatiky, přičemž ráfek s diskem jsou zpravidla z jednoho kusu. Elektromotor pohání planetové/centrální kolo redukčního planetového soukolí, korunové kolo je spojeno s diskem - změna převodu (redukce) je zajištěna regulací/přibrzďováním unašeče satelitů. Elektromotor s planetovou redukcí tvoří hlavu kola. Zvyšují se tak neodpružené hmoty (kolo + hnací jednotka), což by ocelové pružiny nezvládly, proto je nutné použít pneumatické nebo hydropneumatické pérování. Také zavěšení kola a řídící tyče vč. čepů budou mohutnější, aby udržely natáčející se kolo ve vysoké rychlosti. Zkuste si to: Demontujte z bicyklu kolo, držte jej za osičku, kolega kolo roztočí a pak jej zkuste vychýlit jako při zatáčení - čím rychleji se kolo bude otáčet, tím větší sílu budete muset vynaložit. Místo natáčejícího se hnacího hřídele s HK kloubem se budou natáčet/ohýbat jen vysokonapěťové napájející kabely. Samozřejmě, že 2 (resp. 4 u AWD) EM s redukcemi budou dražší, než 1 (resp. 2).
Ti, co si pouští 4-blinkr na zákazu stání nebo dokonce zastavení, si neuvědomují, že když si jich takových stoupne víc za sebe, tak přijíždějící řidič vidí u těch před posledním autem jen levý blikač a zbytečně zpomaluje, protože mu chce umožnit vyjetí.
Jinak mně fascinuje, jak po 23 letech platnosti zákona o provozu na pozemních komunikacích tady někteří "experti" píšou o jakési vyhlášce - on vám to pak právník vysvětlí, jaký je mezi tím rozdíl.
Z některých komentářů zde je zřejmé, že spousta lidí vůbec nemá představu, co to je tzv. vodíkový automobil. Že je to elektromobil, který si el. energii vyrábí v palivovém článku reakcí vzdušného kyslíku s vodíkem z nádrže. A že i tento vodíkový automobil má baterii. Přečtěte si odkaz p. Šafraty a na závěr toho článku se dozvíte, že Tatra se 171 kWh baterií je vlastně plug-in hybrid, který ale elektromotor kombinuje namísto se spalovacím motorem s palivovým článkem. U osobních vodíkových elektromobilů je baterie malá (+/- 1kWh), pouze jako zdroj el. proudu při akceleraci, než začne fungovat palivový článek a také k uložení el. energie vyráběné palivovým článkem setrvačností po uvolnění pedálu akcelerace. Dále - otázka není, kde vodík tankovat, ale kde ho vzít: Vodík se vyrábí z vody nebo metanu s poměrně vysokou spotřebou elektřiny. Takže musíme z něčeho vyrobit elektřinu, s její pomocí vodík a z něj zpětně elektřinu - dost absurdní, že? A představa, že použijeme obnovitelné zdroje, je z říše pohádek ovčí babičky. Navíc účinnost celého procesu výroby elektřiny, s její pomocí výroby vodíku a z něj v palivovém článku opět elektřiny je hluboce pod 50% - samozřejmě, že jak palivové články, tak i baterie se budou dále vyvíjet a jejich účinnost zvyšovat. Samotný elektromotor je však jako hnací jednotka automobilu téměř geniální. Stejně jako odvaha s něčím takovým přijít u těžkého nákladního automobilu a um tatrováků. Nezbývá, než držet palce.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Konečně krásná diskuze - bez urážek, max. se špičkováním a ten "souboj" více či méně starých brňáků o hantec! Skutečně pohlazení na duši na Štědrý den.