Ano, dobrý vtip. Už vidím jak budou firmy házet vzácné kovy v hodnotě stovek miliard na skládku. Za desítky let budeme používat pouze recyklované baterie. Je to výrobně levnější než ty kovy těžit ze země. V tuto chvíli se nacházíme v období prvotěžby. Zatím je v oběhu málo baterií na rozjetí masových recyklací. Jiný princip než opakovaná recyklace nepřipadá v úvahu. Jak by nám suroviny došli, tak bychom se vrátili na skládky a z tama začali ty kovy těžit? Vždyť je to blbost.
Bude to velký bussines a kdo to pochopí bude mít finanční příjem jistý. Právě proto by měly být recyklační a výrobní závody to samé. Nejnovější typy baterií se recyklují poměrně snadno. Zatím se nerecykluje 100% protože výrobci kašlou například na recyklaci uhlíkové části, která má hodnotu v řádech halířů (Zjednodušeně je to stejné složení jako prach z dřevěné tužky) Po sjednocení formátů baterií bude automatizace taky efektivnější. Bohužel idioti jako Musk si stále drží neperspektivní formáty cylindrických článků.
A baterie jsou samozřejmě lepší bezkobaltové.
Diamanty reálně velkou hodnotu nemají, protože jsou defacto skoro k ničemu. Na řezání se vyrábí průmyslové a tyhle jsou jen na okrasu. Například zlato se dá používat pořád dokola a neustále recyklovat na mobily, satelity, počítače a další..
Jedna marketingová společnost kdysi vymyslela, že snubní prsteny musí mít diamant, a čím větší, tím více si ženy váží. Ve skutečnosti je to vyhazování peněz. Je lepší koupit ženě dovolenou a nějaký zlatý kroužek, než tuhle zbytečnost u které si cenu vymýšlí kartel těžařů. Odkaz
Neplní homologační normy, muselo by se to celé překopat. Stejný roadster jsem dělal jako diplomovou práci v roce 2017. Naše auto normy plní, ale chyběl nám tehdy milion na odformování karoserie a předělání šasi. Takže nám teď pojízdné šasi a clayová karoserie stojí v laboratoři.
Možná ho jednou pustíme na silnice, mezitím jsme vyrobily další tři jiné auta a nevím kdy se na tohle zase dostane.
Kolegové to chtěli dělat kolem roku 2015 na VŠB-TUO. Motor o obsahu 1l by dobíjel sportovní eletromobil o výkonu 450 koní. Tehdy se jim to ale nesešlo s penězi. Taky udělali zbytečně velkou baterii. Pro osobní vozy to spíše není vhodné, jsou to koponenty navíc, které se promítnou v ceně, což nekoreluje s novými bateriemi s vyšší energetickou hustotou a nižšími výrobními náklady.
Článek je celkově špatně přeložený z angličtiny. Tahle varianta je výhodná především pro kamiony, kdy 1200kg těžký motor nahradí 120kg z osobního vozidla a o pohon se starají dva nebo čtyři elektromotory po 50kg. Je to spíš o efektivitě provozu. Spotřeba kamionu je od 19l na dálnici přes 50l při popojíždění ve městě až po 70l na stavbě. Elektromobil je v tomhle efektivnější a může se některým dopravcům vyplatit i bez ekokeců.
320km/h je uživatelsky, fyzikálně a bezpečnostně nejlépe zvolená rychlostní meta. Maglev je spíše technická kuriozita než systémově funkčí prostředek. Jednokolejky mají enormní množství nevýhod o kterých víme už desítky let. V Německu leží schátralý enormě drahý pomníček kdysi slavné magnetické levitaci. Zjednodušeně řečeno: Jiná technologie je násobně dražší a vytváří enormě masivnější zásah do krajiny než zvolená varianta. Lidstvo už vyzkoušelo v této oblasti mnohé. Kdo už rozestavěl tak drží rychlejší tratě na pár místech světa v chodu, další ale dobře vědí že se tímto směrem nemají vydávat. Poučili jsme se z chyb jiných států a vybrali nejrealističtější a nejpraktičtější variantu.
Tratě budou univerzálně sloužit i pomalejším rychlíkům. Především ale uvolní železnici i pro nákladní přepravu, kterou dnes masivně suplují kamiony na českých dálnicích.
A Colloseum v Římě se vyplatilo když teď chátrá? Investice se samozřejmě vyplatila. Pokud do konstukce nezatéká a probíhá základní údržba, vydrží tyto chrámy tisíc a více let. Olympiády jsou ekonomický i urbabistický nesmysl. Postaví mnoho hal blízko sebe na měsíc provozu a pak je bourají, přestavují nebo nechají ladem. Tohle je jiná situace. Je to jedinná pořádně udělaná krytá velká hala v okruhu 350km. Patří k základní vybavenosti státu. Staré stadiony byly vážně špatně vymyšlené. Starý stadion Sparty byla architektonická nouze velmi nesmyslně rozložených tribun a střechy. 02 Aréna je evoluce dotažená k dokonalosti, stojí za to se o ni starat.
Právě, že se o tom v Česku mluví hodně často, ale jsou to stejně jako tento článek vesnické domněnky se zdroji horšími než do bakalářky. Když už chcete něco šířit, tak si o tom něco zjistěte, najděte kvalitní vědecké zdroje, zajděte si na univerzitu. Navíc máte hodně zastaralé informace, připadá mi to jako když do Čech přišli americké devadesátky až v nultých letech. Prostě jsme o deset let pozadu. Nemám čas se rozepisovat, baterie z elektro aut rozebíráme a testujeme. Budoucnost bude v tomto ohledu pozitivní. Pokud nevíte kde začít, tak se podívejte třeba na tohle video od kolegů z Brna o kterém nikdo samozřejmě neví:Odkaz
Jsou to EU dotace. DOTACE EVROPSKÉ UNIE. NEJSOU TO ŽÁDNÉ PENÍZE Z ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Capslockem je to napsáno pro všechny co neumí číst malé písmenka, nebo nechápou/neumí si předčíst článek pod který ovšem reagují nesmyslnými komentáři. Klasický clickbait článek pro lidi, co si nutně potřebují postěžovat během pracovní doby.
Vlaky jezdí přecpané a v regionech se nedá dělat pořádný vědecko-technický vývoj protože centrály jsou v Praze, ale tam neumí nic vyrobit a dokonce už ani navrhnout. VRTem se uvolní železnice pro nákladní přepravu, která teď v podstatě nefunguje. Zvýší se kapacita přepravy, rychlost a komfort a dokonce se i omezí přeprava kamiony přes dálnice. Dálnice se budou méně ničit a ušetří se i za jejich opravu. Rychlovlak je 3,5x energeticky efektivnější než elektromobil, 7x než osobní automobil a 5x než letadlo a takhle by se dalo pokračovat dále a dále. (zdroj: Správa železnic, přednáška 7. 2. 2024, Mgr. Ivan Balahura)
Pro tak silně průmyslovou zemi jako je ta naše bude mít uvolnění železnice masivní ekonomický přínos. Kdyby autor dělal v průmyslovém byznysu, tak by nepsal tak hloupé články.
Dozvěděl jsem se věci, které by mě ani nenapadly. Tohle by moje kamarádky nikdy neřekli. Tihle muži existují, jen je nezajímají ženy, které mají perfektní přehled v úchylném mediálním mišmaši. Zajímají je hodné a tvořivé intelektuálky, které netráví celý den na Instagramu. Raději změňte prostředí, nedělá vám to dobře. Já mám zase dojem, že ženy zajímá jen sex, není to pravda - jen jsem obklopen špatnou bublinou žen. Jen mám ten dojem - stejně jako vy máte nějaký dojem a obojí to není pravda.
Je hezké, že o Tatře píšete, ale vše je o hodně složitější. Pokud chcete pořádný článek je třeba jít přímo za lidmi, kteří ji bez důstojného kapitálu museli zkusit vyrobit, aby po převratu sehnali investory na záchranu fabriky. Je to ručně vyráběné auto se špičkovým motorem, který hojně používal do závodních speciálů. Na volnoběh zní jak na zdechnutí (stejně zdechle zní na volnoběh 3.5l formule 1 - prostě nic neobvyklého u opravdových speciálů), ale ve vyšších otáčkách nejkrásnější zvuk na světě - kdo nezažil, nepochopí. Jedinná kopie toho motoru byla ještě v těch opravdových vozech Porsche. Konkurence bez totality už dávno jela klasickou sériovku na velkých trzích a tak mohli do vývoje investovat klidně stonásobky rozpočtu Tatry. Byl to od počátku nerovný souboj, který by nikdo na světě neustál. Musel by je někdo koupit a nasypat do vývoje peníze stejně jako to udělal Volkswagen se Škodovkou.
Jinak technické údaje o Tatře byly vždycky nesmysly, většinou pocházejí z roku 1974. Auto mělo reálně menší spotřebu, lepší zrychlení i maximálku. Už v 70. letech zkoušeli co vytáhnou z motoru turbo - 270 km/h. V techničáku ale bylo dvacet let 190. V česku to ani nebylo kde normovaně naměřit.
Jinak ojetina Tatry dneska stojí 1,75 milionu.
Ojetina Jaguaru XJ6 stojí 165tis.
Ve Zlíně je v podstatě jen jedna silnice sevřená svahy a další silnice jsou na obrovskou míru dopravy těžce poddimenzované. Je to dáno špatně provedenou privatizací, kdy strukturálně důležité pozemky vlasní mnoho soukromníků, nebo podvodníků. Železnice je ve Zlíně z roku 1898. Blokace stavby od jediného člověka má svůj podíl i na častých smrtelných nehodách na této trati, která velmi nebezpečně křižuje dopravu napříč celým Zlínem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jeden z největších zločinů komunismu je zničení konkurenceschopnosti našeho průmyslu.
Kdyby tehdy raději investovali do vědy a výzkumu, než do neefektivního vedení práce ve kterém se lidi nemohli rozvíjet.
Po kolapsu systému jsme okusili realitu konkurence a narazili na tvrdé dno.