A to už jsou nějaký el auta na šrot? Takže po kolika rocích si myslel že bych měl platit milion za nový?
Obecně od roku 2012 byly EV s hodně zastaralou technologií článků, reálně se ale ty baterie prodávají pro majitele domácích elektráren. Tenhle kovošrot chce řešit havárky a postavit si na tom byznys.
Nadpis je vizitkou pisálka a už z nadpisu by mělo být zřejmé co článek řeší. Pokud se autorovi nepodaří zaujmout hned na začátku i nadpisem tak se nemůže divit jaká je odezva.
Odezva se neřeší a novináři se určitě nediví. Ví proč to dělají. Důležité je kliknutí od kterého se odvíjí finanční zajištění novináře. V tom je negativum páté velmoci, čím horší situace, tím je pro novináře více práce a může počítat s většími finanční prostředky. Není neobvyklé, že novináři zhoršují politickou situaci i budoucnost země. Důležitý je počet kliknutí. Podobně dnes funguje i Facebook.
Proto byly vynalezeny veřejnoprávní média.
Smutný příběh českých médií zde:
Recyklace rozhodně žádný problém nevyřeší, protože recyklát nemá stejné vlastnosti jako nový prvek. Proto se také dnes používá do nových baterií pouze nanejvýš 30% recyklátu. Má to svůj chemicko-fyzikální důvod. Nikdy nebude nová baterie ze 100% recyklátu.
Podle vědců by to mělo být možné v horizontu několika desetiletí. Bavíme se ale o úplně jiných bateriích než máme dnes. Současné baterie budou v budoucnosti technologicky neakceptovatelné. Zatím se řeší teprve funkční mechanismus globálního recyklačního procesu. První kroky v blízkém vývoji shrnuje EIA: Odkaz
Ano, dobrý vtip. Už vidím jak budou firmy házet vzácné kovy v hodnotě stovek miliard na skládku. Za desítky let budeme používat pouze recyklované baterie. Je to výrobně levnější než ty kovy těžit ze země. V tuto chvíli se nacházíme v období prvotěžby. Zatím je v oběhu málo baterií na rozjetí masových recyklací. Jiný princip než opakovaná recyklace nepřipadá v úvahu. Jak by nám suroviny došli, tak bychom se vrátili na skládky a z tama začali ty kovy těžit? Vždyť je to blbost.
Bude to velký bussines a kdo to pochopí bude mít finanční příjem jistý. Právě proto by měly být recyklační a výrobní závody to samé. Nejnovější typy baterií se recyklují poměrně snadno. Zatím se nerecykluje 100% protože výrobci kašlou například na recyklaci uhlíkové části, která má hodnotu v řádech halířů (Zjednodušeně je to stejné složení jako prach z dřevěné tužky) Po sjednocení formátů baterií bude automatizace taky efektivnější. Bohužel idioti jako Musk si stále drží neperspektivní formáty cylindrických článků.
A baterie jsou samozřejmě lepší bezkobaltové.
Napsal jste to výborně a plně s vámi souhlasím. A k těm znalostem zeměpisu, zajímalo by mě zda ti lidé, co se posmivaji Američanům že neznají evropské státy, umí vyjmenovat alespoň polovinu států USA a jejich hlavní města
A umíte vyjmenovat všechny čínské provincie? Nejde o to memoricky vyjmenovat každý stát a provincii na planetě. Je to o tom, že když o státech USA slyšíte, tak víte kde zhruba leží a že je to součást US.
Když můj kamarád na roční stáži ve státě New York řekl, že je z České republiky, tak se ho ptali jestli je to ve Spojených státech.
Jo, tak hlavně, že Univerzitu studuje dnes v USA skoro každý... No... na rozdíl od těch požadovaných encyklopedických znalostí studentů v ČR, kteří z Univerzit vylezou a neumí vůbec nic, studium v USA je o prestiži, a studenti opravdu prakticky něco umí... Mimochodem... Přesně tento problém je vyčítán ČR prakticky ze všech stran... Stupidní představa o tom, že někdo z Američanů potřebuje vědět, kde je v porovnání se samotnými USA naprosto miniaturní zemička s bezvýznamnou ekonomikou je vrchol totální arogance... Mimochodem, vytahovat pohádky totálního ekonomického negramota a kecálka dvojministra Havlíčka, už jen ukazuje, že sám víte velké NIC... Realitou je to, že matematika a finanční gramotnost Američanů je na výrazně vyšší úrovni, než v zemi, kde podvodníci a stbáci fňukají, že miliardáři nesponzorují Univerzity... Tak hlavně, že takto sponzoruje nějakou Univerzitu jeho miliardářský guru... Opravdu to od takového člověka není namístě... Je to asi tak obdobné, jako kdysi dávno vykládala tehdejší ministryně školství Buzková, jak máme skvělé školství, ale vzápětí přihlásila svoji vlastní dceru na zahraniční lyceum...
Nepochopil jste význam. Píšu tam, že je to nesmysl. Ne, že to tak má být. Havlíček není nejostřejší pastelka. Sponzoring používají jako politický nástroj nebo na upevňování moci. Měl jsem dva Americké učitele z prestižních škol, oba na univerzitách dali výpověď. Se svobodou slova a úrovní to šlo od desíti k pěti.
Ať si každý studuje kdy chce, co chce a jak chce dlouho, ale ať si to zaplatí... Pro ty, co mají hlavu a chtějí, nechť existují stipendia... Stejné je to v Americe a je to tak správně...
Ve Spojených státech je to katastrofa, která mění vyhlídky na lepší život desítkám milionů lidí. Je to jeden z největších socioekonomických problémů celých USA. Je to opravdu katastrofální model s dalekosáhlými důsledky. Důvěra v systém je tam velmi nízká a bude trvat desítky let než se obecná úroveň dostupnosti dostane na takovou úroveň jakou máme my.
V našich médiích se probírají jen ty nejúspěšnější univerzity sponzorované miliardáři, kteří tam vystudovali, nebo zametají cestu svým potomkům. Byl jsem na jednání tehdejšího ministra průmyslu Havlíčka a ten se divil, že v MIT když tam byl, jim miliardáři dávají stroje zadarmo a jak to, že my 30 let od pádu železné opony nedostáváme také věci od absolventů/miliardářů zadarmo.
Pravdou je, že univerzitní US špička vlivem 200 letého kapitalismu neví co s penězi, ale školy pro dalších 150milionů lidí jsou předražená bída s nízkou kvalitou vzdělání. Na těch špičkových univerzitách ví, že ČR existuje, na těch dalších placených ví, že existuje Evropa a v ní asi tři státy.
Studenti spí v autech, nebo si místo univerzity dělají online kurzy a snaží se nějak protlouct. - V zemi, která se prezentuje jako největší ekonomika světa.
Diamanty reálně velkou hodnotu nemají, protože jsou defacto skoro k ničemu. Na řezání se vyrábí průmyslové a tyhle jsou jen na okrasu. Například zlato se dá používat pořád dokola a neustále recyklovat na mobily, satelity, počítače a další..
Jedna marketingová společnost kdysi vymyslela, že snubní prsteny musí mít diamant, a čím větší, tím více si ženy váží. Ve skutečnosti je to vyhazování peněz. Je lepší koupit ženě dovolenou a nějaký zlatý kroužek, než tuhle zbytečnost u které si cenu vymýšlí kartel těžařů. Odkaz
No, to je mnohem hezčí auto. Ty prahy bez dveří nebyly jedním z problémů pro homologaci?
Auto bez dveří nevadí. Podobně to má Kaipan. Já jsem je tam nedával, aby to bylo levnější a měli jsme míň starostí.
Jak tam ty dveře jsou, tak už to musí plnit homologace stahující se k tuhosti propojení mezi panty a zámkem dveří. Takže je lepší je tam nedávat.
Neplní homologační normy, muselo by se to celé překopat. Stejný roadster jsem dělal jako diplomovou práci v roce 2017. Naše auto normy plní, ale chyběl nám tehdy milion na odformování karoserie a předělání šasi. Takže nám teď pojízdné šasi a clayová karoserie stojí v laboratoři.
Možná ho jednou pustíme na silnice, mezitím jsme vyrobily další tři jiné auta a nevím kdy se na tohle zase dostane.
Kolegové to chtěli dělat kolem roku 2015 na VŠB-TUO. Motor o obsahu 1l by dobíjel sportovní eletromobil o výkonu 450 koní. Tehdy se jim to ale nesešlo s penězi. Taky udělali zbytečně velkou baterii. Pro osobní vozy to spíše není vhodné, jsou to koponenty navíc, které se promítnou v ceně, což nekoreluje s novými bateriemi s vyšší energetickou hustotou a nižšími výrobními náklady.
Článek je celkově špatně přeložený z angličtiny. Tahle varianta je výhodná především pro kamiony, kdy 1200kg těžký motor nahradí 120kg z osobního vozidla a o pohon se starají dva nebo čtyři elektromotory po 50kg. Je to spíš o efektivitě provozu. Spotřeba kamionu je od 19l na dálnici přes 50l při popojíždění ve městě až po 70l na stavbě. Elektromobil je v tomhle efektivnější a může se některým dopravcům vyplatit i bez ekokeců.
320km/h je uživatelsky, fyzikálně a bezpečnostně nejlépe zvolená rychlostní meta. Maglev je spíše technická kuriozita než systémově funkčí prostředek. Jednokolejky mají enormní množství nevýhod o kterých víme už desítky let. V Německu leží schátralý enormě drahý pomníček kdysi slavné magnetické levitaci. Zjednodušeně řečeno: Jiná technologie je násobně dražší a vytváří enormě masivnější zásah do krajiny než zvolená varianta. Lidstvo už vyzkoušelo v této oblasti mnohé. Kdo už rozestavěl tak drží rychlejší tratě na pár místech světa v chodu, další ale dobře vědí že se tímto směrem nemají vydávat. Poučili jsme se z chyb jiných států a vybrali nejrealističtější a nejpraktičtější variantu.
Tratě budou univerzálně sloužit i pomalejším rychlíkům. Především ale uvolní železnici i pro nákladní přepravu, kterou dnes masivně suplují kamiony na českých dálnicích.
1. kdyz uz tak nevim proc to neudelali aspon stejne velke jako o2 raenu, pripadne mohli udelat jeji kopii, jen pri navrhu mohli miliony usetrit
Je to částečně kopie 02 areny, ale má modernější rovody, zázemí. Všechny hokejové haly v česku dělají stejní projektanti, používají stejné prefabrikáty, výrobní komponenty střech. Stejně jako O2 aréna je zapuštěná a už má modernější NHL rozměr hřiště 60x26m.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jeden z největších zločinů komunismu je zničení konkurenceschopnosti našeho průmyslu.
Kdyby tehdy raději investovali do vědy a výzkumu, než do neefektivního vedení práce ve kterém se lidi nemohli rozvíjet.
Po kolapsu systému jsme okusili realitu konkurence a narazili na tvrdé dno.