Já jsem blbá? No možná, ale rozhodně nejsem negramotná a ve větě o 3 slovech nevyrobím brutální hrubku a k tomu ještě špatné skloňování (3 slova a 2 chyby) 😄 A ano, stále si trvám na svém - byla JEN zaměstnanec a prostě odešla. Co je na tom tak zvláštního? Je úplně lhostejné za jakých okolností k tomu došlo, prostě neustála tlak a rozhodla se odejít, změna zaměstnání je úplně běžnou věcí.D
Ach jo - prostě se jeden zaměstnanec nepohodl s vedením a odchází a změní zaměstnavatele. A co? A je úplně jedno proč a jak se to stalo, je jedno jestli je to reportérka nebo zedník nebo učitel nebo jakákoliv jiná propfese, pokud nedošlo k protiprávními jednání, je to naprosto v pořádku (pokud má někdo ze zůčastněných jiný názor, máme zde soudy) a nechápu, proč se to vůbec objevuje v mediálním prostoru. Normální běžná životní situace kterou zažívají a řeší desitky lidí denně - Prostě odchod z firmy jinam dohodou - tedy bezkonfliktně. Tečka.
A co je na animované formě špatně? Jak tak sleduji, tak tady panuje názor že animované musí být jen pohádky apod. Je zajímavé, že zbytek světa dávno tvoří v animované podobě všechny žánry - on Noir, přes akční filmy, sci-fi nebo právě fantasy.
Já (dobře udělané) animované pojetí Pána Prstenů jen vítám - v animované podobě se dá daleko více přiblížit knižní předloze než v hraném filmu - a to nemluvím o atmosféře a celkovém pojetí. Zkrátka "nakreslt můžete cokoliv", narozdíl od hraného (byť CGI a efekty přeplněném) filmu.
Tak v tomhle samozrejme souhlasim. Jasny, pokud se jde do extremu, tak uz je VS potrebna (cest vyjimkam), ale ty ja neresim. To jsou pozice jedna z 10 tis. Ja to myslel a snad i napsal obecneji.
Tak to teda nevím - sama teprve studuji 3 VŠ (kombinovanou formou) a tady v práci patřím mezi ty "nejméně vzdělané". Mezi mými kolegy není ani jediný bez VŠ, teda upřesním, ani jediný který by neměl VŠ a minimálně doktorát (Ph.D.). Takže těch Vašich pozic "jedna z 10 tisíc" tady máme plné patro a v každém kanclu několik :D
Vy si fakt myslíte, že dobrý programátor je dobrý, protože byl 5 let na škole? Dobrý programátor je dobrý, protože prošel xy projektama a musel vyřešit xy problému v nich. Jistě VŠ pomůže k tomu, aby byl dobrý dřív, o tom není pochyb, ale není to vůbec žádná záruka, že bude skvěle myslícím programátorem jenom kvůli tomu, že má diplom! "sednout, spolehnout se na to co umím a nabušit to aby to fungovalo". Vysokoškolák snad k tomu pozve nějakou magickou auru a udělá i to, co neumí? Udělají naprosto to samé přece, využijí to, co znají 😄
"Osobně čím více studuji, tím více zjišťuji co všechno ješte nevím a jak jsem mohla věci udělat jinak a lépe" - tohle je naprostá pravda a platí to pro naprosto každého člověka v oboru, který se nezasekl někde na jednom projektu 20 let a je jedno, jestli má diplom. Pletete tady 2 nesouvisející věci a to schopnost myslet a mít diplom. Nerovná se totéž!
"Jistě VŠ pomůže k tomu, aby byl dobrý dřív, o tom není pochyb"
Ale vždyť přesně o tom se tady bavíme - ten VŠ člověk (většinou, samozřejmě ne vždy - je to jen předpoklad/statistika) má velký náskok před tím "samoukem na projektech"? Pokud budou oba dva stejně pilní, šikovní, pořád bude mít náskok X let znalostí před tím, kdo se to postupně učí (většinou metodou pokus/omyl na projetech - IMHO ten nejhorší možný způsob - stojí čas a tedy peníze). Jsme znova u efektivity - po tom samoukovi (než se to naučí) musím ve zvýšené míře kontrolovat a opravovat = peníze. Vzdělání a znalosti jsou ZÁSADNÍ a ruku v ruce s nimi jde obecný přehled, teoretické znalosti které jsou zcela klíčové pro efektivitu.
Snad nebudeme rozporovat smysl VŠ vzdělání? Pokud budu mít skupinu samouků a skupinu VŠ lidí z informatiky tak zcela určitě najdu většinu "těch s větším přehledem a univerzálnějších" mezi těmi vystudovanými - to je statistika, nemusí platit pro konkrétní jednotlivce, samozřejmě. Prostě Gaussova křivka.
A poznámka pod čarou. Dneska s životopisem bez VŠ vzdělání (minimálně Bc, ideálně ale magisterské nebo vyšší) na jakékoliv lepší místo v IT sektoru (tedy na někoho kdo ty řadové junior/senior programátory, adminy, testery nebo projekt managery řídí - a tedy má násobně vyšší plat a lepší benefity obecně) u nějaké renomovanější firmy rovnou zapomeňte.
Prostě ideálně VŠ jako základ a následně další studium v jiném příbuzném oboru. Takový vystudovaný informatik s následně vystudovanou robotikou a aplikovanou matematikou má jinou startovní pozici než programátor-samouk, to snad uznáte, ne?
Vy si to vzdělání vysoké školy příliš romantizujete a naopak podceňujete vzdělávání v praxi. Admin, který spravuje a opečovává je junior, přesně takový jakého jste dělal při škole. Seniorní admin naopak všechno vymýšlí, plánuje a taky vyvíjí a dělá to tak, aby to sedlo na míru zákazníkovi/firmě, fungovalo a bylo bezpečné. A to není o tom se “jenom naučit” o nějakém konkrétním systému.
Když mluvíte o vývoji metod na pokrytí signálem a navrhování HW, co si pod tím představujete? Taky jsou to jenom lidi, kteří používají nějaké nástroje, za který se dá považovat např. i matematika, někdo jim to zadal, naplánoval a oni to pak “jen spočítali”, nebo podle nějakých zadání navrhli čipy a integrované obvody. Znalost matematiky a fyziky je taky jenom něco, co se člověk naučí, stejně jako se naučí programovat ve 4 jazycích a umět to správně aplikovat a něco z toho vytvořit i když má zadání. A jestli se naučíte matiku na výšce, nebo programovat doma, jaký je v tom rozdíl, když děláte stejně složitou práci?
"A jestli se naučíte matiku na výšce, nebo programovat doma, jaký je v tom rozdíl, když děláte stejně složitou práci?"
Rozdíl je naprosto zásadní. Například docela často se setkávám se sice funkčním řešením, které i mnohdy plně splňuje specifikaci a přesto je z principu neefektivní - vývojář zvolil sice fungující ale ne nejefektivnější přístup/algoritmus/řešení. Sice umí programovat, zná jazyk ale chybí mu to obecné povědomí, přehled který algoritmus nebo jejich kombinmaci použít atd. Zrovna nedávno jsem musela "opravovat" nějakou implementaci, protože ač jednotlivé testy procházely bez chyby, v praxi to bylo jako celek nepoužitelné - jednak pomalé protože se dotyčný dostatečně nezamyslel nad povahou a strukturou dat a jednak se mu díky tomu kumulovala sice v principu zanedbatelná ale v tom extrémním množství iterací zcela signifikantní chyba v důsledku čehož jeho řešení bylo nepoužitelné - neměl zkrátka ten potřebný znalostní "background" aby dokázal správně posoudit, navrhnout, namodelovat a nakonec naimplementovat bezchybné a optimální řešení. A o tom to přesně je - ruku na srdce, kolik "domácích samouků" kteří mohou být i docela výkonnými "bušiči kódu" slyšelo a umí určit složitost svého algoritmu, potažmo celého řešení? Typický přístup je "sednout, spolehnout se na to co umím a nabušit to aby to fungovalo". A pak přijdou performanční a penetrační testy a problém je tu. Kolik z nich si nakreslí třídní/sekvenční/use case diagramy? Většina vůbec netuší co to je 😄
Osobně čím více studuji, tím více zjišťuji co všechno ješte nevím a jak jsem mohla věci udělat jinak a lépe
“jako odborník…nemáte bez VŠ a celoživotního vzdělávání šanci” Tak si to ujasnete teda. “Busic kodu”, ktery se vypracoval k tomu, aby za nej nekdo byl ochotny zaplatit pres 300k hrubyho, pro vas neni dostatecny odbornik? To neni jenom nejakej kluk, kterej se nauci jeden nastroj a nemusi u toho myslet. To je cela kolekce nastroju, znalosti a zkusenosti a potrebuje u toho hodne premyslet, aby z toho vypadl casto docela sofistikovany vysledek. Ja treba delam (nejen) na transakcnich systemech pro banky a uz jenom technicka znalost takoveho systemu samotneho neni pro kazdeho. A o praci a odpovednosti zkuseneho admina ocividne nemate ani nejmensi predstavu 😄
Znova opakuji, nejde o penize - to neni vypovídající údaj - kdejaký influencer si vydělá více. Pokud budeme měřit metrikou "kolik si vydělám" tak zcela určitě bude úspěšný každý poctivý a pracovitý řemeslník - a to je v pořádku- My se ale bavíme o vzdělání a znalost nějakých konrétních technologií nebo systémů není o vzdělání a jen o tom "se je naučit". Pořád se bavíme jen o jednom - znalost a "opečovávání něčeho" vs kreativní plánování, vývoj. Admina jsem dělal při škole a dva roky po ní v nadnárodní a velké korporaci - a znova to zopakuji - je to jen o realizování změn někoho jiného - velmi zjednodušeně" "to udělaj tak a tak, zajisti aby byl přístup, DB servery budou takové a makové, zrealizuj a zajisti dostupnost atd atd" - to je jen mechanická znalost konrétních DB systémů, OS a/nebo jednotlivých zařízení (Cisco, Linux, DB systémy atd atd) - k tomuj VŠ opravdu netřeba. Admin je "jen pokročilý uživatel" těchto technologií - a ne, konfigurace čehokokliv není VŠ znalost... rozdíl který se Vám znažím vysvětlit je v tom, že někdo musel přijít a vymyslet jak a jakou metodou se bude například bude počítat pokrytí signálem a jeho šíření v prostoru - a někdo jiný to pak už "jen" naprogramoval. Nebo někdo musel přijít a navrhnout HW na kterém se bude routovat a pak někdo "jen ten router nakonfigurovak". K tomu prvnímu je potřeba mít znalosti matematiky, fyziky, umět spočítat složitost algoritmu tak, aby byl efektivní - k tomu dryhému "jen" znalost daného vývojového prostředí.
Jde především o humanitní obory. Ale i ty technické nebo medicína se vyučují způsobem, který není příliš optimální a nelíbí se mi. Také proto přežijí studium jen ti nejsilnější a nejotrlejší. Průměrní a slabší většinou postupně odpadnou. Při lepším systému by mohli dostudovat. Ale odosobněný, odcizený, přezíravý a povýšený přístup mnoha kantorů ve školách jim to neumožňuje.
Kolega co mě přijímal mi řekl krásnou větu: "Pro mě není VŠ zárukou znalostí nebo inteligence, pro mě je VŠ zárukou toho, že daný uchazeč se umí hecnou, zatnout zuby a zamakat a nevzdat to. Odborníka jakého potřebujeme si z něj už vychováme tady sami, potřebujeme ale vědět že se umí přizpůsobit a zamakat"
Rikate mi, ze jako odbornik v IT, v oboru, ve kterem delam, nemam bez VS sanci? A jak je teda mozny, ze jsem v IT a nese mi to pres 200k cistyho kazdy mesic?
Nemyslela jsem sazmozřejmě doslova že "nemáte šanci nikde v IT", jen na určitých pozicích, kvalifikovaných, to prostě bez VŠ nejde - už jen proto že to bývá podmínka, většinou v zahraničních firmkách. Jen je rozdíl mezi "bušičem kódu" a např. zkušeným softwarovým inženýrem, výše platu není rozhodující a je velmi relativní - odvíji se od společnosti a místa kde pracujete. Takový admin našich systémů si u nás přijde na podobné peníze a rozhodně bych ho za "špičkového odborníka" nepovažovala, jedná se spíše o rutinní práci a znalosti nějakých konrétních systémů - k tomu opravdu VŠ netřeba - pořád jen dělá "to co se mu řekne" - prostě realizuje jen řešení která vymyslel někdo jiný.
To je zajímavé, že na střední škole se samostudiem opovrhuje a na VŠ je to najednou v podstatě jediná metoda. Přitom je to rozdíl i jednoho roku. Myslím, že se spíš jedná o alibismus. K čemu jsou potom přednášky, to je přece gró vysokoškolského studia.
Ano, teď jste "trefil hřebíček na hlavičku". MEzi SŠ a VŠ je diametrální rozdíl a největší právě v té samostatnosti a nutnosti sám studovat, hledat zdroje. Přednášky, už z pricipu věci, nemohou být jako na SŠ - přednášet pro 200 lidí není totéž co pro 20 .. a na spoustě VŠ už přednášky v té podobě co Vy uvádíte davné nejsou, nahrazují je tzv. tutoriály, tedy spíše dialog/diskuse přednášejícího se studentama na dané téma kde se předpokládá už nějaká orientace studenta v dané problematice.
Vy jste tím nějak posedlá, měla byste si vzít prášky na uklidnění a zkusit to trochu rozdýchat. Třeba se vám pak trochu uleví. Mě to dost pomáhá.🙂😉🤕🤦
Tak vy tady brečíte jak je to "špatné". Za mě a za mé kolegy naprosto v pohodě, jako jedna zmála zemí máme VŠ studium zdarma, na špičkové úrovní a ano, holt to není pro každého a spousta lidí to "nedá". A pak brečí "že se jim to spatně vysvětlilo". Na VŠ platilo a platí že "není špatný učitel, jen lepší a horší, pokud to nechápu, je chyba jen ve mě"
Ale musí se to umět dobře vysvětlit, to mi promiňte. A k tomu jsou tam profesoři a docenti. A berou za to velmi slušné platy. Když to neuměle a překotně akademický hrnou, pak jsou tam k ničemu. To je pak už lepší fakt ten Valášek, i když ho moc nemusím.
Tak pokud někdo nepochopí význam itegrálu/derivace po přečtení skript na první dobrou, nemá na technickém oboru co dělat. To je naprostý základ, umět numericky zpracovat výsledek - prostě umět spočítat výraz. To je jen základní krok, stejně jako počítat s komplexními čísly v jakémkoliv tvaru (e^j apod) .. to je jen nástroj, stejně jako spisovatel potřebuje umět číst a psát, student technických oborů musí umět počítat a integrály, derivace, polynomy, limity a maticový počet jasou naprosté základy, to musí vysypat i o půlnoci po probuzení "jako z rukávu". To není žádná vyšší matematika.
Učitelé je od učit, máte v tom neuvěřitelný zmatek. A nebo jste sama učitelka. Velmi smutné až žalostné.🤦😭🙏
Studuji už 3 VŠ tak se snad už orientuji 😄. Ne, VŠ není od toho aby Vám to někdo "nalil do hlavy", fakt ne. To je děs že i dnes přetrvávají takové názory, pak to s úrovní studentů vypadá tak jak to vypadá.
Ano, vždy nám bylo zdůrazňováno, že VŠ je výběrová škola. Jak je možné, že v mém okolí se pohybují ing. a mgr. , kteří na ZŠ propadali z více předmětů ? A Bc. není VŠ, je to jen uměle vylepšený středoškolák.
Bc. je mezinárodně uznávaný VŠ akademický titul ktérého dosáhnete po úspěšném absolvování vysokoškolského studia (3 nebo 4 roky) prvního stupně a obhajobou bakalářské práce. Ne, opravdu nelze srovnávat s SŠ vzděláním.
Ale těm zápiskům musíte alespoň v základu rozumět, jinak je to čas, který je promarněný. Zvlášť v matematice a fyzice je zásadní látku do hloubky pochopit a tak si ji v mysli osvojit a utužit. Že máte něco napsané je v podstatě nanic, to máte i ve skriptech. Typickým příkladem jsou integraly nebo derivace. Taky na tom hodně lidí pohoří.
Tak zrovna integrály a derivace je jen tupé mechanické počítání podle vzorců - jak pro integraci/derivaci je to cca +- 20 základních vzorečků a postupů a pokud jste dostatečně "vypočítaný" tak už na první dobrou poznáte který integrál řešit jakým způsobem.
Však já netvrdím, že jsou všichni špatní, ale obecně to podle mě takto funguje. Třeba ty přednášky pro celou aulu jsou opravdu velmi často velmi nesrozumitelné, akademicky suché, nepoutavé a stereotypní. Studenti mají často problém vůbec udržet ty dvě tři hodiny pozornost, natož látku do hloubky pochopit a osvojit si ji i dlouhodoběji. Pak se učí ze skript po večerech v podstatě od začátku. To je právě ta nízká efektivita procesu. Chtělo by s tím už nějak hnout dopředu. A ne stát pořád na místě.
"pak se učit ze skript v podstatě od začátku" - ale to je snad naprostý základ! Na přednášku máte jít už s nastudovaným učivem a jen si upřesnit/vyjasnit nejasnosti a na cvičení se podrobně "zanořit" do nějakého detailu. To, že polovina lidí na přednáškách slyší danou problematiku poprvé je jen a jen jejich problém. Když se o studium zajímáte, nemyslím že máte dnes problém. BTW, první 2-3 řady jsou na přednáškách vždy prázdné, lidi se tam mopc nehrnou, zásadně se přednášková aula plní od zadních řad - a kdyby někdo chtěl lépe slyšwt/vidět má možnost se tam bez problémů usadit :D
Například ti s menším talentem mají velké problémy se do toho dostat v prvním ročníku VŠ. To je ten stádní systém s minimem individuálního přístupu a pojetí. Chápu, že to není pro každého, ale ten systém se mi celkově moc nelíbí. Je to jednání jak s nějakými ovcemi, položkami v regále, ne lidmi. To si myslím, že by šlo dělat v 21. století rozhodně lépe. Jen chtít.
Jako pardon, tady není o čem. Buď umíš nebo ne, buď jsi schopen se naučit a přizpůsobit nebo ne. Jinak to v technických oborech nejde, není prostor na "menší talenty" - přece nechcete aby Vám dům stavěl "méně talentovaný" statik, auto ve kterém jezdíte navrhoval "méně talentovaný inženýr" nebo Vás operoval "méně talentovaný" lékař. VŠ je především o samostudiu a zájmu, do školy chodíte jen konzultovat popř se poradit nebo vyřešit problém. Chyba je, že drtivá většina stále očekává, že jim to učivo někdo "naleje do hlavy".
Mam stredni skolu, ale praci mam uzasnou a vydelek taky. Je potreba si dobre vybrat v cem byt lepsi jako ostatni a umet se prodat, ale k tomu neni potreba VS.
Záleží na oboru. Jako např. schopný elektrikář živnostník si jistě slušně vyděláte (i kdyz za cenu 8 a více hodin ve špíně a prachu např. na hrubé stavbě v létě/zimě ale vyděláte), jako odborník např. v chemickém, biologickém nebo IT průmyslu nemáte bez VŠ a celoživotního vzdělávání šanci. "Úžasný" výdělek je velmi relativní, můj kolega se nevejde měsíčně se svými náklady pod 70 tisíc, já se vlezu pod 20 :D
Nemáte tam lozit. Pokud někoho baví a zajímají nekonečné sáhodlouhé slátaniny o nesmrtelnosti chrousta od nějakého bizarního panáka s minimem empatie, vstřícnosti a tolerance, jeho věc a jeho problém. Já si o vysokých školách, o jejich profesorech a doktorandech a jejich efektivitě práce myslím své a nikdo mě nepřesvědčí o opaku. Hezkou neděli všem.
Co to blábolíte? Jak souvisí studium matematiky, fyziky, lékařství nebo chemie s "nesmrtelností chrousta" nebo s "bizarním panákem"? Jste nějakým vyšším odborným studium "postižen" nebo jen tak plácáte do větru?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Problém jsou ty na první pohled viditelné a rozpoznatelné filtry - to těm lidem fakt nevadí že jsou za blbce protože úplně každý ví, že 40ti letá paňmáma prostě fakt, ale fakt nevypadá tak jak se prezentuje na těch fotkách a každý ví, že to je fotka která neodpovídá realitě - ani jedna vráska, piha, znaménko apod. kůže vyhlazená a obarvená filtrem? Dejme tomu že ta poslední fotka odpovídá, zbytek je jen vymyšlená, neexistující bytost 😄
A ne, ani dekolt není "dechberoucí". Stárnoucí, vytahaná prsa vycpaná silikonem. Dechberoucí prsa - tedy pevná, krásně tvarovaná - jsem měla tak do 20-ti let - pak už je to jen horší a horší (a lepší to NIKDY nebude) 😄 Čas holt nezastavíš, ať se snažíš sebevíc, je mi těch "paní" co neumí přirozeně stárnout docela líto :D