Jsem doktor chemie se zaměřením na polymery, lepidla a materiálové inženýrství, miluji svoji rodinu, přírodní vědy a přírodu, ale také motorismus a filozofii.
Buďme v klidu, jedná se o tendenční průzkum, který vedle stáří nezahrnuje najeté km, Češi obecně mnoho nenajezdí.
Již 20 let staré auto má Euro 3, což je spolu s Euro 4 považováno za nejlepší emisní normu, která zajistí zásadní redukci uhlovodíků a CO při současné slušné spolehlivosti motoru. Vyšší normy se zaměřují spíše na NOx u dieselů a jsou známé poruchovostí systémů. Kouřící diesely jsou samozřejmě špatně, ale ty jsem potkával nejčastěji v Rumunsku.
Relevantní průzkum by se opíral o reálné měření ovzduší a ne o spekulace xenofobních novinářů z Ostrovů.
Myslím, že pokud by se zohlednil fakt, že muži najezdí v průměru 5-10x více km, tak data vyjdou jinak. Jako problém vidím ten alkohol a drogy. A průměry jsou ošidné. Jak říkal W. Churchill: "Věřím jen té statistice, kterou jsem si sám zfalšoval". 🙂.
Také si myslím, že pro muže je jízda boj/souboj, kdežto pro ženu jde spíše o stresovou a nutnou záležitost. Ale záleží na osobnosti.
K textu mám tři výhrady:
Za prvé: Dosavadní neúspěch elektromobility není doménou Čechů, ale je celosvětový, resp. tam, kde nefunguje dostatečná podpora (dotace).
Za druhé: Není pravda, že by Češi byli militantně konzervativní. Oni jsou jen enormně pragmatičtí a dělají jen to, co je pro ně v danou chvíli výhodné. A to elektromobily nejsou. Až jim nic jiného nezbyde, elektromobil si ochotně koupí. Dřív ne.
Za třetí si nemyslím, že společnost je striktně rozdělena na obdivovatele a nenáviděče elektromobilů. Mnoho lidí prostě vyčkává, až BEV budou levnější a dokonalejší - z výše uvedeného pragmatismu. Také si mnoho lidí dnes uvědomuje, že elektromobily nejsou slepou cestou, ale bateriové ano. Až lidstvo najde jiný zdroj napájení, než jsou brutálně neekologické a drahé baterie, bude z elektromobilů dopravní prostředek snů. A konečně si všichni vychutnáme i tu skvělou akceleraci 🙂.
Uhelná elektřina je záměrně uměle zdražována povolenkami. Tím ji neobhajuji. Naopak vše, co vyžaduje dotace, je neudržitelné. A co je drahé, je energeticky a materiálové náročné, tudíž neekologické.
Jinak elektřina z OZE bude levnejší, jen nebude k dispozici vždy 24 hodin denně. Při bezvětří a v noci budeme moci konečně spát potmě. Vymyslete bezbarteriová úložiště, pak zavádějte OZE a budou vám všichni tleskat i nohama.
Pěkné zamyšlení zralé dámy. My muži vnímáme stárnutí asi jinak: Odkaz .
Elektromobily jsou jistě vzdálená budoucnost, ale o technických limitech jejich rozšíření se opíše například zde: Odkaz .
BEV nyní budou skvělou možností pro provoz ve městech a pak hračkou pro boháče, kteří se opájejí akcelerací za městem. K těm cenám: BEV nikdy nemůže stát tolik, co ICV (bez dotací). Cena je měřítkem materiálové a energetické náročnosti, Je naivní si myslet, že s rostoucím počtem BEV klesne jejich cena. Ano, klesne, ale já to své limity. Zlato také nebude za cenu hliníku, když ho budeme těžit více. Vzácné materiály (Li, Co, Cu) naopak s rostoucí spotřebou zdražují. Je potřeba hledat EV bez nutnosti tahat s sebou baterie.
Jsem doktor chemie se zaměřením na polymery, lepidla a materiálové inženýrství, miluji svoji rodinu, přírodní vědy a přírodu, ale také motorismus a filozofii.
0
Sledujících
0
Sleduje
Jsem doktor chemie se zaměřením na polymery, lepidla a materiálové inženýrství, miluji svoji rodinu, přírodní vědy a přírodu, ale také motorismus a filozofii.
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Pokud je vybitá baterie hodně prázdná a při startu poběží motor druhého auta, tak proudový odběr vybitého auta (stovky A) při startu odpálí běžící alternátor. Za dobrotu na žebrotu. Startovací auto tedy vždy před startem vybitého vypnout.
1 odpověď