Jsem doktor chemie se zaměřením na polymery, lepidla a materiálové inženýrství, miluji svoji rodinu, přírodní vědy a přírodu, ale také motorismus a filozofii.
Buďme v klidu, jedná se o tendenční průzkum, který vedle stáří nezahrnuje najeté km, Češi obecně mnoho nenajezdí.
Již 20 let staré auto má Euro 3, což je spolu s Euro 4 považováno za nejlepší emisní normu, která zajistí zásadní redukci uhlovodíků a CO při současné slušné spolehlivosti motoru. Vyšší normy se zaměřují spíše na NOx u dieselů a jsou známé poruchovostí systémů. Kouřící diesely jsou samozřejmě špatně, ale ty jsem potkával nejčastěji v Rumunsku.
Relevantní průzkum by se opíral o reálné měření ovzduší a ne o spekulace xenofobních novinářů z Ostrovů.
Život bez válek neznamená život bez rozporů, náboženství a možnosti individuálního uplatnění. Bohužel současná civilizace nese známky úpadku jako nemoci, malá porodnost, neplodnost. A hlavně radikalizace názorů, lidé jsou netolerantní k názorům jiným, kteří mají třeba jiné polické názory- viz ty příšerné diskuze pod články, na které už nemá smysl reagovat a je to u nás i třeba v Americe před volbami. Život bez válek je možný, pokud každý začne sám u sebe, zamyslí se nad sebou a podle toho bude jednat.
Souhlasím, koneckonců od konce 2. SV uběhlo již 80 let, což je rekordně dlouhá doba a do války se nikomu nechce. Dokázali jsme, že se dá žít v míru "bojovat" jen na poli ekonomickém. Na druhou stranu nelze upřít, že tato civilizace dost zchátrala a ztratila dech a rostoucí napětí ve společnosti k válce tak jako tak povede. Na to se netěší nikdo.
Jak to vidím já?
Z vašeho zamyšlení vyplývá, že jestliže se občas vzájemně trochu pozabíjíme, jedná se o civilizačně očistný proces, jelikož člověk stojí na vrcholu potravního řetězce. Tím jste naznačil základní východisko své řekněme filosofie, vnímající člověka hlavně jako živočicha vybaveného pudy a instinkty, díky jimž žije život od narození směrem ke smrti.
Říkáte, že jiné způsoby „regulace“ než zabíjet se ve válkách nejsou k dispozici a moje otázka zní: Máte na mysli regulaci.. čeho konkrétně? Animální agresivity, vyplýajícíz faktu,
že stojíme na vrcholu pyramidy potavního řetězce?
Dobrý den, děkuji za Váš komentář, reaguji jako autor. V živočišné říši spolu jedinci vedou boj o potravu, nebo území, což dělají lidé také. Vedle toho lidé vedou války "zbytečné a nesmyslné", tj. války z politických či náboženských důvodů. Jde o války o moc, a tedy o války vyvolané nevykompenzovanou agresivitou. A boj mezi jedinci téhož druhu je vlastě regulačním prvkem evoluce. Jiný živočišný druh než lidé nevede války mezi jedinci téhož druhu v takovém rozsahu. Je to dáno zřejmě postavením člověka na vrcholu potravního řetězce. Omlouvám se, že to vyznívá cynicky.
Myslím, že pokud by se zohlednil fakt, že muži najezdí v průměru 5-10x více km, tak data vyjdou jinak. Jako problém vidím ten alkohol a drogy. A průměry jsou ošidné. Jak říkal W. Churchill: "Věřím jen té statistice, kterou jsem si sám zfalšoval". 🙂.
Také si myslím, že pro muže je jízda boj/souboj, kdežto pro ženu jde spíše o stresovou a nutnou záležitost. Ale záleží na osobnosti.
K textu mám tři výhrady:
Za prvé: Dosavadní neúspěch elektromobility není doménou Čechů, ale je celosvětový, resp. tam, kde nefunguje dostatečná podpora (dotace).
Za druhé: Není pravda, že by Češi byli militantně konzervativní. Oni jsou jen enormně pragmatičtí a dělají jen to, co je pro ně v danou chvíli výhodné. A to elektromobily nejsou. Až jim nic jiného nezbyde, elektromobil si ochotně koupí. Dřív ne.
Za třetí si nemyslím, že společnost je striktně rozdělena na obdivovatele a nenáviděče elektromobilů. Mnoho lidí prostě vyčkává, až BEV budou levnější a dokonalejší - z výše uvedeného pragmatismu. Také si mnoho lidí dnes uvědomuje, že elektromobily nejsou slepou cestou, ale bateriové ano. Až lidstvo najde jiný zdroj napájení, než jsou brutálně neekologické a drahé baterie, bude z elektromobilů dopravní prostředek snů. A konečně si všichni vychutnáme i tu skvělou akceleraci 🙂.
Uhelná elektřina je záměrně uměle zdražována povolenkami. Tím ji neobhajuji. Naopak vše, co vyžaduje dotace, je neudržitelné. A co je drahé, je energeticky a materiálové náročné, tudíž neekologické.
Jinak elektřina z OZE bude levnejší, jen nebude k dispozici vždy 24 hodin denně. Při bezvětří a v noci budeme moci konečně spát potmě. Vymyslete bezbarteriová úložiště, pak zavádějte OZE a budou vám všichni tleskat i nohama.
,,...politické letáky mají na rozdíl od těch slevových informační charakter..." 😄 No to je hlod 😄
Moje máma, žijící 100 km daleko, je jako nemobilní babka zavřená doma, nákupy jí zajišťuje sociální péče a nebýt letáků, netuší co a za kolik si má objednat. Internet nepoužívá... Pravda ale je, že já letáky dávám rovnou do sběru. Stačilo by je nedávat tak, kde to lidé nechtějí.
A obsah žlutých popelnic po odstranění PET půjde rovnou do spaloven?
Nebo se dá využít, využívá a bude využívat?
Protože pokud tohle nebude zodpovězeno, zodpoví si to lidi tak, že zbytek plastu hodí do směsného...
Globálně se recykluje jen 10% vytříděného plastového odpadu, zbytek jde většinou do spaloven. Těch 10% je PET. Ostatní je tzv. plastový výmět, který poslouží jako kvalitní palivo s výhřevností uhlí. Třídit ty mastné pytlíky a kelímky se jednoduše nevyplatí. Proto to ani nemusíte vymývat...
To, co popisujete jako stáří, je střední věk. Opravdové stáří je nové mládí: už nemáte, co ztratit, a můžete se pustit do všeho, o čem jste snil. Doporučuji knihu "Pád vzhůru" R. Rohr.
To je zajímavé a určitě to tak bude - když pozoruji mého tchána 83 let, jak si světa užívá (v rámci zdravotních možností)!
Pěkné zamyšlení zralé dámy. My muži vnímáme stárnutí asi jinak: Odkaz .
Elektromobily jsou jistě vzdálená budoucnost, ale o technických limitech jejich rozšíření se opíše například zde: Odkaz .
BEV nyní budou skvělou možností pro provoz ve městech a pak hračkou pro boháče, kteří se opájejí akcelerací za městem. K těm cenám: BEV nikdy nemůže stát tolik, co ICV (bez dotací). Cena je měřítkem materiálové a energetické náročnosti, Je naivní si myslet, že s rostoucím počtem BEV klesne jejich cena. Ano, klesne, ale já to své limity. Zlato také nebude za cenu hliníku, když ho budeme těžit více. Vzácné materiály (Li, Co, Cu) naopak s rostoucí spotřebou zdražují. Je potřeba hledat EV bez nutnosti tahat s sebou baterie.
50
Sledujících
0
Sleduje
50
Sledujících
0
Sleduje
Vždycky - hovadina - před holodomorem a druhou světovou se tam převážně Rusky nemluvilo. Na Krymu se taky převážně před druhou světovou mluvilo Tatarsky.
2 odpovědi
Jsem doktor chemie se zaměřením na polymery, lepidla a materiálové inženýrství, miluji svoji rodinu, přírodní vědy a přírodu, ale také motorismus a filozofii.
0
Sledujících
0
Sleduje
Jsem doktor chemie se zaměřením na polymery, lepidla a materiálové inženýrství, miluji svoji rodinu, přírodní vědy a přírodu, ale také motorismus a filozofii.
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A na na třetině území Čech se mluvilo německy
1 odpověď