Jsem doktor chemie se zaměřením na polymery, lepidla a materiálové inženýrství, miluji svoji rodinu, přírodní vědy a přírodu, ale také motorismus a filozofii.
To je zajímavé že se nám to v životě nestalo a že tyhle situace u nás jsou, byť třeba v práci.
Tak jste měl možná štěstí. Záleží na situaci. Zde je odkaz na jednu diskusi: Odkaz
Preventivně bych motor raději nechal stát...
tyhle státy na tom s životní úrovní běžných obyvatel nejsou zrovna dobře, a tak ještě k tomu hrnou další finance do zcela zbytečných obranných zařízení, které jim budou k h
Byl jste tam? Já ano. Jejich průměrné mzdy jsou tak o 20% vyšší, než u nás. Žije se tam normálně. Ale je pravda, že je škoda tolika vyhozených peněz, které se mohly uplatnit jinde, kdyby nebyly země, které si vynucují respekt silou.
Nikdo netuší ani na jedné straně kolik je zbraní.
Víme jen že jich je v Rusku násobně víc a že Rusko používá žoldáky a přečíslí Ukrajinskou armádu.
I přes západní technologicky vyspělejší zbraně bude lepší varianta válku alespoň zmrazit a zchladit horké hlavy.
Trump v lednu doufám splní slib a dojedná s Putinem a Zelenským dohodu .
Pokud bude válka ještě příští rok , tak se Čína odváží na Tchaj wan a USA na pomoc Ukrajině rezignuje .
Můžeme se jen modlit aby hlavy vychladly.
Války lze ukončit jen dvěma způsoby. Buď výhrou, nebo prohrou. Přenechání území se odjakživa považovalo za prohru. Tak uvidíme, kdo bude chtít prohrát.
Buďme v klidu, jedná se o tendenční průzkum, který vedle stáří nezahrnuje najeté km, Češi obecně mnoho nenajezdí.
Již 20 let staré auto má Euro 3, což je spolu s Euro 4 považováno za nejlepší emisní normu, která zajistí zásadní redukci uhlovodíků a CO při současné slušné spolehlivosti motoru. Vyšší normy se zaměřují spíše na NOx u dieselů a jsou známé poruchovostí systémů. Kouřící diesely jsou samozřejmě špatně, ale ty jsem potkával nejčastěji v Rumunsku.
Relevantní průzkum by se opíral o reálné měření ovzduší a ne o spekulace xenofobních novinářů z Ostrovů.
Život bez válek neznamená život bez rozporů, náboženství a možnosti individuálního uplatnění. Bohužel současná civilizace nese známky úpadku jako nemoci, malá porodnost, neplodnost. A hlavně radikalizace názorů, lidé jsou netolerantní k názorům jiným, kteří mají třeba jiné polické názory- viz ty příšerné diskuze pod články, na které už nemá smysl reagovat a je to u nás i třeba v Americe před volbami. Život bez válek je možný, pokud každý začne sám u sebe, zamyslí se nad sebou a podle toho bude jednat.
Souhlasím, koneckonců od konce 2. SV uběhlo již 80 let, což je rekordně dlouhá doba a do války se nikomu nechce. Dokázali jsme, že se dá žít v míru "bojovat" jen na poli ekonomickém. Na druhou stranu nelze upřít, že tato civilizace dost zchátrala a ztratila dech a rostoucí napětí ve společnosti k válce tak jako tak povede. Na to se netěší nikdo.
Jak to vidím já?
Z vašeho zamyšlení vyplývá, že jestliže se občas vzájemně trochu pozabíjíme, jedná se o civilizačně očistný proces, jelikož člověk stojí na vrcholu potravního řetězce. Tím jste naznačil základní východisko své řekněme filosofie, vnímající člověka hlavně jako živočicha vybaveného pudy a instinkty, díky jimž žije život od narození směrem ke smrti.
Říkáte, že jiné způsoby „regulace“ než zabíjet se ve válkách nejsou k dispozici a moje otázka zní: Máte na mysli regulaci.. čeho konkrétně? Animální agresivity, vyplýajícíz faktu,
že stojíme na vrcholu pyramidy potavního řetězce?
Dobrý den, děkuji za Váš komentář, reaguji jako autor. V živočišné říši spolu jedinci vedou boj o potravu, nebo území, což dělají lidé také. Vedle toho lidé vedou války "zbytečné a nesmyslné", tj. války z politických či náboženských důvodů. Jde o války o moc, a tedy o války vyvolané nevykompenzovanou agresivitou. A boj mezi jedinci téhož druhu je vlastě regulačním prvkem evoluce. Jiný živočišný druh než lidé nevede války mezi jedinci téhož druhu v takovém rozsahu. Je to dáno zřejmě postavením člověka na vrcholu potravního řetězce. Omlouvám se, že to vyznívá cynicky.
Myslím, že pokud by se zohlednil fakt, že muži najezdí v průměru 5-10x více km, tak data vyjdou jinak. Jako problém vidím ten alkohol a drogy. A průměry jsou ošidné. Jak říkal W. Churchill: "Věřím jen té statistice, kterou jsem si sám zfalšoval". 🙂.
Také si myslím, že pro muže je jízda boj/souboj, kdežto pro ženu jde spíše o stresovou a nutnou záležitost. Ale záleží na osobnosti.
K textu mám tři výhrady:
Za prvé: Dosavadní neúspěch elektromobility není doménou Čechů, ale je celosvětový, resp. tam, kde nefunguje dostatečná podpora (dotace).
Za druhé: Není pravda, že by Češi byli militantně konzervativní. Oni jsou jen enormně pragmatičtí a dělají jen to, co je pro ně v danou chvíli výhodné. A to elektromobily nejsou. Až jim nic jiného nezbyde, elektromobil si ochotně koupí. Dřív ne.
Za třetí si nemyslím, že společnost je striktně rozdělena na obdivovatele a nenáviděče elektromobilů. Mnoho lidí prostě vyčkává, až BEV budou levnější a dokonalejší - z výše uvedeného pragmatismu. Také si mnoho lidí dnes uvědomuje, že elektromobily nejsou slepou cestou, ale bateriové ano. Až lidstvo najde jiný zdroj napájení, než jsou brutálně neekologické a drahé baterie, bude z elektromobilů dopravní prostředek snů. A konečně si všichni vychutnáme i tu skvělou akceleraci 🙂.
Uhelná elektřina je záměrně uměle zdražována povolenkami. Tím ji neobhajuji. Naopak vše, co vyžaduje dotace, je neudržitelné. A co je drahé, je energeticky a materiálové náročné, tudíž neekologické.
Jinak elektřina z OZE bude levnejší, jen nebude k dispozici vždy 24 hodin denně. Při bezvětří a v noci budeme moci konečně spát potmě. Vymyslete bezbarteriová úložiště, pak zavádějte OZE a budou vám všichni tleskat i nohama.
,,...politické letáky mají na rozdíl od těch slevových informační charakter..." 😄 No to je hlod 😄
Moje máma, žijící 100 km daleko, je jako nemobilní babka zavřená doma, nákupy jí zajišťuje sociální péče a nebýt letáků, netuší co a za kolik si má objednat. Internet nepoužívá... Pravda ale je, že já letáky dávám rovnou do sběru. Stačilo by je nedávat tak, kde to lidé nechtějí.
A obsah žlutých popelnic po odstranění PET půjde rovnou do spaloven?
Nebo se dá využít, využívá a bude využívat?
Protože pokud tohle nebude zodpovězeno, zodpoví si to lidi tak, že zbytek plastu hodí do směsného...
Globálně se recykluje jen 10% vytříděného plastového odpadu, zbytek jde většinou do spaloven. Těch 10% je PET. Ostatní je tzv. plastový výmět, který poslouží jako kvalitní palivo s výhřevností uhlí. Třídit ty mastné pytlíky a kelímky se jednoduše nevyplatí. Proto to ani nemusíte vymývat...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Píšou nejdřív připojit a pak nastartovat, když je baterie ve zkratu tak vám ten kabel shoří již při připojování a startovat vás ani nenapadne.
1 odpověď
Jsem doktor chemie se zaměřením na polymery, lepidla a materiálové inženýrství, miluji svoji rodinu, přírodní vědy a přírodu, ale také motorismus a filozofii.
0
Sledujících
0
Sleduje
Jsem doktor chemie se zaměřením na polymery, lepidla a materiálové inženýrství, miluji svoji rodinu, přírodní vědy a přírodu, ale také motorismus a filozofii.
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ano, souhlasím. Mimochodem, kabely už nepoužívám. Vozím startovací powerbanku, jump starter. Už jsem zachránil i lidi, kterým to nešlo nahodit ani přes kabely. Ověřeno na Opel Corsa, BMW 3, Lancia Thema 3 CRD, Mazda rx8 wankel. Stalo to 1000 Kč, takže jako lepší kabely a navíc to funguje jako kompresor pneu....
1 odpověď