V počátku zavádění radiového ovládání sirén docházelo k zapínání sirény v příhraniční oblasti. Polští hasiči využívali stejný kmitočet, který neměli mezinárodně koordinovaný. Vždyť na tom kmitočtu bylo ticho, jednou za čas tam něco krátce cvrlikalo, nám to nevadilo. To byla jejich reakce. Jak vidím, tak používání kmitočtů v Polsku je opravdu plánované - co je zadarmo je nejlepší a musí se využít, hlavně ve státních organizacích...
V nemocnici nedaleko jsem se narodil, na opačné straně hlavní cesty jsem pracoval. Od r. 1969 jsem kolem kostela téměř denně jezdil téměř 10 let. Od té doby se krajina silně měnila. V době silných poklesů terénu byl šikmý kostel zanedbaný. Už byl vydán demoliční dekret. Nakonec byly vynaloženy obrovské investice, kostel byl podkopán a vybudovány pod ním stejné základy, jako v Mostě při stěhování kostela. Ve zdech je umóstěno 6km ocelového lana pro zpevnění zdí. Někteří lidé vzpomínají, že při slavnostním vysvěcení byl pokles 37m, ale dnes je více než 40m. Pod kostelem se přes 20 let uhlí netěží. Vytěženo bylo pod kostelem přes 50m uhlí kostel na nových základech stále klesá. I v tom je kostel unikátní. A krajina by měla v jeho okolí zůstat tak, jak je dnes. Kostel je v turistické sezóně otevřen o víkendech. Lidé ze spolku Stará Karvinná, Po stopách rodu Larisch-Mõnnichů, Olza Pro, ale i studenti provozují průvodcovské služby, opravy kaple na evangelickém hřbitově... V okolí Karviné je mnoho jiných pozemků, které se dají využít pro průmysl. V blízkosti kostela je takový záměr stejný, jako na Pražském hradě na prvním nádvoří postavit prasečák...
A na kajaku odveze budoucí maminku do porodnice, nebo naloží paletu balené vody a rozveze ji potřebným. Projede pod mostem, kde je 10 cm místa a paletu prohodí vrchem a na druhé straně počká, naloží ji a pokračuje v rozvozu? Bez koordinace, bez radiového spojení s ostatními zasahujícími jednotkami bude opravdu velice produktivní. Pokud chce pomáhat, ať se přihlásí do řad dobrovolných basičů.
U VOZP jsem od začátku. Ale v posledních letech je problém najít doktora, který má s pojišťovnou uzavřenou smlouvu. V městě s 80000 obyvateli byla OVS, VÚ. Dnes je obyvatel 50000, vojáků 0 a jen pár důchodců. U obvodní lékařky jsem poslední. Kardio 20 km daleko, kožní 35 km daleko. Pokud nebude zákonná povinnost doktorů pacienta ošetřit bez ohledu na pojišťovnu, nebo povinnost pojišťovny zaplatit doktorovi za výkon bez uzavření smlouvy, pak ty malé pojišťovny musí zákonitě zkrachovat.
Chybí hmotná zodpovědnost. Když udělám chybu, musím důsledky zaplatit ze svého. A v návaznosti všichni, kdo se na chybě podíleli vč. kontrolního oddělení a nadřízených. Jen tak se dá předejít šlendriánu, který toleruje vláda, senát a parlament. I oni na tom mají svůj podíl. Když soustružník vyrobí zmetek, musí škodu uhradit. Pokud projde kontrolou, musí se na úhradě podílet i kontrolní oddělení. Už bylo dost chyb vlády, za které nesou zodpovědnost. Proto si zvedají platy, aby pracovali zodpovědně, nebo aby měli dost na splácení škod, na kterých se podíleli.
První obchod - rohlík ve slevě 3,50Kč. Druhý obchod bez slevy 1,50Kč. Vláda si neví rady. Seznam s čím si ví rady by byl kratší. Umí si zvednout platy, umí zastropovat ceny energie výš, než je prodejní, umí všem zvednout daně - daň ze vzduchu, z hlíny, z komína. Kdyby byla daň z rozumu, tak by se jich netýkala. Nejvíce by vybrali u sedláků
Před měsícem se zastavila posledníní vysoká pec na bývalé Nové huti v Ostravě. A tím začala lavina, která hrozí smetením mnoha pracovních míst. Následně se zastavila (zatím) část koksovny. Ale pamatuji, že zde bylo 10 koksárenských baterií Koppers a jedenáctá velkoprostorová. Z deseti Koppers jsou v provozu dvě a z velkoprostorové je odstavena polovina. Když klesne teplota z 1250°C na 600°C, tak hrozí rekrystalizace žáruvzdorného materiálu a jeho rozpad... Na dnešní výrobu z původních 15000 je dnes 6000 zaměstnanců. Ale na ně je navázáno mnoho výrob, od válcování plechu - autoprůmysl, výroba stavební oceli - železobeton, mosty, litina pro slévarenské podniky až po výrobu jadesných reaktorů, turbín, elektromotorů, železničních dvojkolí pro celý svět. Rychlovlaky, vlaky v Pamíru, ale i v tunelu z Francie do Anglie. To je přímá vazba, ale na 6000 zaměstnanců jsou závislé rodiny - 20000 lidí, potravinářský a spotřební průmysl, závody jako Vítkovice, Ostroj, ŽDB, Bonatrans... A v nich tisíce zaměstnanců a rodin. Nikdo dnes neví, kolik desítek, nebo stovek lidí je ohroženo. A to je důsledek privatizace z devadesátých let. Kapitalismus je hrobníkem této společnosti. Smáli jsme se pětiletým plánům a RVHP. A to jsou důsledky. Z Ruska byla laciná ropa, železná ruda, uhlí . Loď vezoucí ropu z Ameriky do Evropy jí 1/3 spálí pod kotly, aby ji přivezla. To je zázrak ekologie a ekonomiky. Jiní bohatnou na blbých nápadech našich vlád. Všichni jsou odborníci na destrukci průmyslu a ekonomiky. A k lékům - z uhlí se vyrábělo cca 300 záhladních chemických surovin. Uhlí z Austrálie je levnější,
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
V Karviné Hranice stojí vodárenská věž, kterou před pár lety upravili pro bydlení. Byla postavená nová střecha. V každém patře je dnes byt. V bývalých dílnách mají obyvatelé garáže.