V Německu je snížená vyditelnost označená když není vidět 3 parník které jsou od sebe 50m takže méně jak 150m pak se musí použít.
Tak takhle to není. Ani ta “vyditelnost”. Mají pravidlo 50/50. Viditelnost větší než 50 metrů, zadní mlhovka se nesmí použít. Viditelnost menší než 50 metrů, je povinnost použít zadní mlhovku a zároveň maximální povolená rychlost klesá na 50km/h. V Německu za mlhy (dohlednost vyšší než těch 50m), kde u nás každý druhý řidič vypaluje ostatním za ním jedoucím řidičům oči a jede 150km/h, je klid a pohoda, kromě pár řidičů z Východu si to tam nikdo nedovolí zapnout. Zadní mlhovku pouštím jen když za mnou nikdo nejede a kvůli mlze hledám krajnici a musím tedy jet pomalu. Pokud si pamatuju, posledních 5 let jsem ji nezapnul. Jinak když je někdo přede mnou bezohledný, probliknu ho dálkovými, počkám na reakci, pokud žádná nenastane, probliknu 2x a znovu čekám a pokud ani potom nic, pak už je tam má do doby, než jede auto v protisměru, protože toho nechci oslňovat, nejsem přece hulvát, a to do doby, kdy ten borec přede mnou pochopí a konečně tu zadní dálkovku vypne. A co se policie a mlhovek týká, tak za ty miliony najetých km nic.
Měl jsem. Před třemi roky jsem prodal svoji kompletní sbírku Matchbox Superfast včetně originálních krabiček, ale rozprodal jsem ji jednotlivě od koruny na Aukru. Bylo toho asi 370 kousků plus některé raritky a sady. Nejdražší angličák byl 48-Dodge Dump Truck v extrémně raritní verzi krabičky, takový “svatý grál” Matchbox Superfast. Model samotný za asi 1.000,- Kč, s krabičkou za 27.900,-. Celkem jsem za tu sbírku utržil 1.200.000,- Kč, přitom za celek za 500.000,- Kč to bylo pro několik sběratelů, kteří to chtěli koupit, moc.
Je celkem jasné, že do budoucna, kdy elektřina nahradí benzín nebo naftu, jejíž cenu zhruba ze 2/3 tvoří daně, ze kterých se financuje (nejen) výstavba, opravy a údržba silnic a dálnic, se tyto zdroje budou snižovat. Stát tedy bude muset elektřinu spotřebovanou pro pohon elektromobilu také zdanit, aby se silniční systém nezhroutil. Třeba v Norsku to vymysleli tak, že majitel elektromobilu jednou ra rok nahlásí stav tachometru k 1.1. a k 31.12. a za ujeté kilometry během roku jednorázově zaplatí tuším v přepočtu 3,50 CZK/km. Jak tady někdo uváděl, že za rok najede 25.000 km, potom by zaplatil daň za užívání silnic 87.500 CZK. Do doby, než se zavede nějaká forma daně (spotřební, silniční) na elektřinu spotřebovanou v elektromobilu, budou zde nerovné podmínky pro provoz elektromobilů a spalováků, kdy celý systém budou platit spalováci a elektrikáři na něm budou parazitovat, přestože ho budou svými těžkými vozidly více zatěžovat.
Souhlasím, že je to zbytečné osazovat jakoukoli dálnici v Česku značkami zakazující předjíždění pro řidiče nákladních vozidel. Ten zákaz je de facto obsažen v Zákoně Parlamentu České republiky č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) v § 36 článek 4. Jeho znění je následující:
(4) Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.
Z toho vyplývá, že řidič výše uvedených vozidel a souprav (přes 7 m může mít i osobák s károu) nesmí OMEZIT rychlejší vozidla. Kamioňáci vlastně můžou předjíždět jen v případě, že překračují maximální rychlost danou omezovačem na 85km/h a ještě by museli vidět, že se k nim zdaleka neblíží rychlejší vozidlo, které by svým předjížděcím manévrem omezili.
Ty značky jsou vlastně zbytečné z hlediska práva, ale z hlediska reality běžného života na dálnici jsou nutné. Musíme si uvědomit, že na našich dálnicích nejezdí jen čeští kamioňáci, ale hlavně ti zahraniční. No a když to, jak se chovat na české dálnici neznají našinci, jak by to asi mohli vědět ti odjinud?
Navíc jim zbývá zhruba 20% délky D1, kde jsou tři pruhy a kde můžou v pohodě předjíždět.
I když i v těch třech pruzích už jsem kolikrát viděl tři kamiony vedle sebe
Souhlasím, že je to zbytečné osazovat jakoukoli dálnici v Česku značkami zakazující předjíždění pro řidiče nákladních vozidel. Ten zákaz je de facto obsažen v Zákoně Parlamentu České republiky č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) v § 36 článek 4. Jeho znění je následující:
(4) Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.
Z toho vyplývá, že řidič výše uvedených vozidel a souprav (přes 7 m může mít i osobák s károu) nesmí OMEZIT rychlejší vozidla. Kamioňáci vlastně můžou předjíždět jen v případě, že překračují maximální rychlost danou omezovačem na 85km/h a ještě by museli vidět, že se k nim zdaleka neblíží rychlejší vozidlo, které by svým předjížděcím manévrem omezili.
Ty značky jsou vlastně zbytečné z hlediska práva, ale z hlediska reality běžného života na dálnici jsou nutné. Musíme si uvědomit, že na našich dálnicích nejezdí jen čeští kamioňáci, ale hlavně ti zahraniční. No a když to, jak se chovat na české dálnici neznají našinci, jak by to asi mohli vědět ti odjinud?
Navíc jim zbývá zhruba 20% délky D1, kde jsou tři pruhy a kde můžou v pohodě předjíždět.
I když i v těch třech pruzích už jsem kolikrát viděl tři kamiony vedle sebe.
No, ten interiér je jen zašlý, na sedadle spolujezdce je jen něco nalepeného. Každá dobrá detailingová firma z toho udělá leštěnku😉. A ten nájezd. V garáži mám trojkového Superba v kombíku a v naftě, od nového pořízeného 11/2015 a odstaveného 5/2022 s 861.000 km. Je tam fouklé těsnění pod hlavou, potřetí plné DPF a dvouhmota podruhé po smrti. Jinak 2x měněné tlumiče, 2x přední a 1x zadní kotouče, 1x výměna EGR a dvakrát opravovaný alternátor. Jinak všechno podle servisního plánu, tj. olej po 30.000 km. A v 5/2022 jsem pořídil zase Superba 3 v kombíku s tím samým motorem a taky s DSG s 200.000 km a dnes je tam 530.000 km. Jen za rok 2023 jsem mu nadělil 182.000 km. U toho jsem 1x měnil tlumiče, 1x čištěni DPF, 1x výměna dvouhmoty a spojek a jednou oprava alternátoru. To je vše. Superb je prostě soumar, který jen jede a jede a ….😉
Naprosto stejná zkušenost. Vše ve Škodovkách, je jedno, jestli Octavia, Scala, Superb nebo cokoli jinýho. Okamžitě po nastartování vypínám, kromě těch starších, kde to zůstane vypnuté i po dalších nastartováních (Karoq ze začátku výroby, trojkovej Superb). Pokud to náhodou zapomenu vypnout, během chvíle to poznám, že mi to tahá za ruce. Funguje to úplně obráceně, než bych si představoval. Když je to zaplé a mám ruce na volantu, mělo by to být vypnuté, jinak se to se mnou pere. A když to nechám na něm, tak jede od středové čáry ke krajnici, jako kdyby měl něco v žíle a pak to začne nadávat, ať převezmu řízení. Tak ho tedy poslechnu, vypnu ho a přebírám řízení. Od navátého asistenta opravdu asistovat nechci😉
Platforma X 200 mil. Shlédnutí twiter 187 mil. Po youtubu dalších 60 mil. Stačí se podívat po internetu,
A podle Vás shlédnutí = důkaz, že Putin má pravdu? To asi ne, já jsem to taky shlédnul a vím, že lhal, zatajoval, překrucoval. A navíc jako Čech, ruskem uznaný nepřítel č. 2 hned po USA, musím vědět, co si myslí a jak smýšlí můj nepřítel.
Jezdíte hodně. Můžu se zeptat, co máte za auto? Těch 1600 km bez nabíjení ( zřejmě jste myslel tankování) s uváděnou spotřebou 4,3 l/100 km asi neznamená vysoký rychlostní průměr? Já jezdím podobně úsporně, ale kochám se, byť se snažím nezdržovat provoz, najedu už jen tak čtvrtinu Vašeho ročního nájezdu, při Vašich nájezdech bych pomalejší jízdu příliš nechápal.
Je to ale přesně tak, vyrážím třeba o půl hodiny dřív, než mi ukazuje navigace, že strávím na cestě, a jedu pomalu, dejme tomu 100-120, a přijedu na daný čas. Nikde se nezdržuju, prostě jedu, ale neženu to.
Tak asi budu ten, pro kterého to není, jak nerozporuje autor článku. Najet s autem za více než měsíc 2.000 km, to je to auto nevyužité. Osobně užívám auto více než 10x více, za tento rok to vypadá na nájezd 190.000 km a jsou měsíce, kdy najedu přes 20.000 km. Jen tento týden jsem najel přes 6.500 km. V pondělí Paříž, v úterý Bad Rodach, ve středu Bietigheim, ve čtvrtek Wolfsburg a v pátek Coburg, do toho ještě nějaké krátké trasy po Česku. Fakt nevím kde bych bral čas, který bych vyplýtval na nabíječkách. Třeba do Paříže jsem měl úsek bez nabíjení 1.600 km při spotřebě 4,3 l/100 km. Na dálky opravdu není nic lepšího než nafta, přestože to není v takovém tichu. Každý máme jiné priority a jiná očekávání. I kdybych ten čas na nabíjení někde splašil, jeden expert přes baterie z jedné automotive firmy mi řekl, že baterie bez zkrácení životnosti přežije jedno rychlonabíjeni měsíčně, pokud bych v průměru rychlonabíjel 3x denně, baterie by mi vydržela tak půl roku, pak by byla na výměnu. Vím, že elektrické auto je to nejlepší, jen baterie ho degraduje na to nejhorší. Baterie je nejslabší článek celé elektromobility. Je to celé těžké, drahé, z toho vyplývající zvýšený otěr pneumatik, neekologické při výrobě a dobývání surovin, omezená použitelnost, krátká životnost, velké plýtvání surovinami, neboť při konci životnosti baterie je bezcenný funkční zbytek auta odsouzen k sešrotování, asi jako mobil.
To, co jste popsali, je jeden problém. Zažívám to dnes a denně, hlavně v Německu. Tam jsou dlouhá zúžení poměrně častá, hlavně na A6 mezi Norimberkem a Heilbronem a A3 mezi Norimberkem a Würzburgem. Přesně to, co popisujete. Prostě jedu za ním a pustím levý blinkr a většinou uhnou do pravého nebo přidají a jedem. Dalším problémem jsou ale kamioňáci, kteří mají problém se vejít do toho pravého širokého. S tím mají problém hlavně piloti z Balkánu. Takhle jsem předjel tisíce a tisíce kamionů, ale jen jednou jsem přišel o pravé zrcátko, když jeden "kamioňák" ze Srbska putoval zúžením mezi pruhy. Byla ještě tma, tak jsem ho v tom levém probliknul, ať si laskavě zajede do "svého" pravého pruhu, když se tam neochotně nasoukal, tak jsem zrychlil a začal předjíždět a když jsem byl už skoro celým autem vedle něj, tak si zase zajel doprostřed mezi pruhy. Samozřejmě jsem zareagoval, ale zrcátko to neustálo. No a zastavte s osobákem kamion. To prostě nejde.
Psal jste že Oltcity jste pořídili řidičům, tak jsem si myslel, že jste měl nějakou firmu. Nenapadlo mě že když kupujete řidičům nové Oltcity, že vybudete jezdit tak starým autem. I když v devadesátkách to zase tak staré nebylo.
Přesně tak, tu firmu mám dodnes. Už ne kamióny, ale už jen osobáky. Ten ojetý Passat byl pan auto, pořídil jsem ho v r. 1991, takže 5 let starý. Oltcity byly jen přibližovadla, pořídily se jako nové v r. 1990. Pak mi rukama prošlo asi 150 aut, ale nebýt tohoto článku, už bych si na ně ani navzpoměl, za to na toho pětiválce vzpomínám poměrně často a mrzí mě, že už se s ním neprojedu😢😉.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit. Prvního trojkového Superba v kombíku, taky bílého, ale s DSG, jsem drtil od nova od 11/2015 do 5/2022 a nalítal jsem s ním jen 861.000 km. Interiér ale takhle zdevastovaný rozhodně nemám. Druhého z 3/2016 jsem pořídil v 5/2022 s 200.000 km a v 8/2024 má 570.000 km. Od 8/2024 drtím facelift z 5/2020 2.0 tdi Evo se sedmikvaltovým DSG a za ty 3 měsíce jsem se dostal ze 118.000 km na 165.000 km. Poslední 3 roky jezdím 180-190.000 ročně. Jen tam přiskakujou kilometry a tomu autu je víceméně jedno, kolik má nahrkáno, prostě je to dříč. A hlavně se tam občas vymění tlumiče, dvouhmota a vyčistí DPF, jinak nic.