Napsal. Tohle není pedagogika 21.století. Ve všech bodech má Čapek pravdu. Ten matikář je špatný učitel a navíc chce po rodičích, aby za něj dělali jeho práci. Jeho prací je, aby k matematice děti získaly kladný vztah a písemkou, když už ji musí dávat, si ověřuje, jak se mu to podařilo. On však tímto způsobem dosahuje pravého opaku. Vytváří stres z písemek, tlak na děti i rodiče, nárokuje si, aby ve svém volném čase dělali to, za co je on placený. Tady vidim velký špatný.
Ale figu borovou.
Autore, jste stejně kvalitní rodič, jako je kvalitní “váš” učitel matematiky.
Velké (a možná nadpoloviční) procento dětí totiž v hodinách prostě svou pozornost nezapne, i kdyby k nim promlouval svatý Jan zlatoústý.
Mobil pod lavicí je přeci tak svůdný, přes všechny zákazy.
Taky se učitel mohl na nějaké oznámení vykašlat. Někteří totiž tu písemku dají, protože a) připravují se průběžně; b) jsou k tomuto předmětu nadáni.
Nejsou-li, nedávají-li ve škole pozor a mají-li doma rodiče, kteří jim brání v domácí přípravě a nepodporují je v tom (to tě přeci měli naučit ve škole, nebudeš se to učit přes víkend, když jedeme na chalupu, na výlet, na kola - nehodící se škrtněte nebo nahraďte).
Školský zákon ve vás vidí nejen rodiče, ale taky aktéra edukačního procesu. Bohužel vychází z předpokladu, že budete spolupracovat ke zdárnému vzdělávacímu výsledku vašeho potomka. Ale samozřejmě máte právo, vy i vaše dítě, projít školou nevzdělaní a házet vinu na všechny jiné než na sebe a své “do jisté míry málo pracovité dítě”.
Sobec nebo naiva. Ale nejspíš obojí. Dokážu pochopit, že se mu do dalšího vážného vztahu hned nechce, ale myslet si, že bude randit s někým jen tak, a ještě s holkou nadstandardních kvalit, svědčí o omezeném citu pro ženy jako celku.
Nezávazný vztah po delší dobu lze mít jen ve třech případech:
1) Dotyčná je hodně mladá, hodně zamilovaná nebo hodně hloupá, nebo kombinace všeho.
2) Hledá více či méně sponzora, takže jde spíše o obchodní vztah než o šťastné a přirozené souznění.
3) Dotyčná je vdaná či zadaná, ale ve vztahu, je natolik sexuálně, lidsky apod. nespokojená, že se potřebuje "uvolnit" a zároveň natolik dobře saturovaná (peníze, postavení, děti), že nechce svého dosavadního partnera opustit.
Ani v jedno z těch třech případů ale nemá jistotu, že se paní do něj
a) nezamiluju
b) neusoudí, že by byl lepším partnerem a mohla by se s ním usadit
c) prostě se rozhodne bud starý vztah ukončit (nebo to prostě praskne) nebo chce ve vztahu nějakou změnu, což vede bud k ukončení vztahu nebo jeho prohloubení.
Pokud chce mít opravdu nezávazný vztah, musel by si objednat profesionálku, ale tam zase nedostane přesvědčivou iluzi toho, že je obdivován a milován (a o to mu přitom zřejmě jde).
Rada? Pokud chceš normální ženskou, tak se prober saláte, vrat se zpět do reality a jdi s vlastní kůží na trh (tj. do rizika, že si třeba nameleš). Protože zadara a bez toho, že to může třeba dost bolet pořádnou ženskou neseženeš.
Jsem se zasekl na řádku:
“Nezávazný vztah po delší dobu lze mít jen ve třech”
Pardon, ale fakt pobavilo. 😎
Jde to i bez sypání. Rozdíl je v tom, že v tehdejší době stát podporoval sport už o malých talentů. Dcera dělá atletiku a ve 13 letech ji schází pár setin při sprintu na 60m na naše reprezentantky .Ale vše dotujeme samy. Od státu nedostaneme na rozvoj ani ho vno. Ročně jsou to desetitisíce. Proto je v současnosti tak málo nových sportovců, protože rodiče byť talentovaných dětí na to nemají prostředky.
Kdepak nemožné. Realita českého školství je to. Učil jsem na škole (nebudu ji jmenovat), kde ředitelka dokázala vyhodit těhotnou učnici 14 dní před termínem závěrečných zkoušek za to, že “odmlouvala” učiteli. Vlastně ne, nevyhodila, ale nevybíravou formou nátlaku ji donutila, ať podepíše žádost o ukončení studia.
Její hlavní a evidentně jedinou manažerskou kompetencí byla kontrola, kontrola a zase kontrola. Sám jsem se ocitl v situaci, kdy si mě předvolala do ředitelny, nařídila zástupkyni zamknout dveře a chystaly se mi “umýt hlavu”, jenže na “mytí” stejně jako na sex musí být dva. Jeden, co by rád a druhý co se nechá. Já se nedal. Už tam neučím, ale paní ředitelka si své křeslo i metody ponechala. A výsledky šetření, které tam dělal zřizovatel ohledně klimatu školy, nikdy nikdo neviděl.
Takže nic nového pod sluncem.
Určitě vedle těchto “kanalizačních” úrovní existují i školy, které mohou být příkladem dobré praxe, ale ČŠI se zajímá hlavně o to, jak se vede třídnice, o výkaznictví, účetnictví, ale samotný proces výuky je na okraji jejich zájmu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Apropos, ještě jsem zapomněl zmínit, že bych u standardní třídy jako učitel dostal nejspíše zle vycinkáno za probírání tzv. rozšiřujícího učiva, což je učivo sice existující v latentní podobě, kdyby se někdo ptal, ale v reálu se vlastně nevyučuje, aby se žákům ulevilo... takový mám pohled jako laik. Ale budu rád, pokud se najde někdo, kdo mi mé - jak pevně doufám přehnaně pesimistické - stanovisko vyvrátí.
2 odpovědi
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Nevyvrátím, mně bylo vytknuto, že toho v matice učím moc. Tělesa? V 6.,7.,8. ročníku si musím vystačit s kvádrem a krychlí.
Co se na takové krychli dá 3 roky probírat?
1 odpověď