Tak to mě odrovnalo, k problematice se vyjadřoval i specialista na cyklistiku v síti Decathlon!!
Neznám horší kola, než jsou kola z Decathlonu!
Nesouhlasím! Na zkoušku jsem levně pořídil ojeté a skoro nejeté kolo Rockrider 340, které stávalo 4999,- Do poslední kuličky jsem ho rozebral, abych zjistil, jestli je to šmejd. NENÍ. Ano, osazení je základní Shimano Tourney, otočné řazení SRAM, vidlice SR XCT bez tlumení je na nic, nebroušené ráfky snižují brzdný účinek atd. Ale náboje, hlávko, středové složení i rám jsou poměrně solidní a kolo jako celek je na takovéto domácí ježdění pro nenáročného uživatele dostačující a seřízené ho mám za 10 minut. Mám ještě 5 dalších kol, tohle je na nákupy a výlety s pomalými cyklisty, ale je pohodlné a spolehlivě slouží. Takže nevím, která ještě horší kola z Decathlonu jste měl a neuměl si s nimi poradit.
tahle cesta me taky napadla. Sehnat si nejakou starou vidlici na rozebrani a zkusit se do ni podivat. Preci jen je fajn si to nejdriv vyzkouset, co lze cekat, nez se pak pustit do rozborky drahy vidlice. Ono totiz mimo jine dochazim k zaveru, ze co si clovek opravi sam, si udela nejlip a ja behem vysoke skoly brigadnicil v servisu, takze zkusenosti jsou.
Navíc na to není potřeba speciální nářadí. Snad jen ten plastový klíč s výstupky na seřizování předpětí pružiny u levných pružinovek suntrour. Stojí ale pár korun lze ho nahradit sikovkami a hadrem.
To je jednoduche. Kolo sem stavel u kamarada, ktery mel servis a veskere vybaveni. Bohuzel kamarad uz servis nema a ja, tim, ze sem 10 let nejezdil, sem piztracel i to naradi, ktere jsem mel. Kazdopadne naradi zas zacinam kupovat, abych si ho mohl servisovat sam. Hlavne sem ho vezl do servisu, protoze jsem potreboval rozebrat vidlici, vymeni prachovy a olejovy tesneni, celkove ji nechat vycistit a dat novy olej a to je jedna z veci, kterou sem neodvazim.
Ok, tomu rozumím.
Servisu vidlic jsem se taky bál, ale loni jsem našel u popelnic zhuntované kolo se vzduchovkou SR Raidon. Tak jsem na alíku objednal stírací a mazací kroužky, koupil vazelínu a olej a podle youtubu to celé rozebral, vyčistil a namazal. Úspěch mě povzbudil a teď je velký servis vidlic moje hobby.
A v co se proměnily trekingová kola? Uvažuji o náhradě mého třicetiletého kousku.Nějak si nemohu vybrat, nic se mi nelíbí, jako by se přestaly dělat normální kola.
Trekingová jsou v podstatě crossová s blatníky (případně nosičem a světlem). Nahradily je gravely a fitness kola, obojí s pevnou vidlicí, ideálně karbonovou. Crossová a trekkingová se osazují už jen komponenty nižších řad a základními brzdami. Je ještě pár výrobců, kteří nabízejí lépe osazená a dražší crossová kola, ale už je taky přibližují gravelu s rovnými řidítky 🙂
Moj kolo letos dosahlo veku 20 let, ale ani jiny nepotrebuji. Tehda sem si ho postavil cele sam, vyslo me to vseho vsudy na skoro 200tis takze je na hodne kvalitnich komponentech. A pokazdy, kdyz ho vezu do servisu, tak mi ho chvalej a nektery uz nabizeli dost zajimavy castky za jeho odkup. Samozrejme nikdy ho neprodam, protoze je to pomerne unikat. Ze seriove vyroby me u novych kol nic nezajima, takze az se hecnu na nove tak opet pujdu cestou, ze si ho postavim sam a na tech nejlepsich komponentech.
To je správná cesta. Jen se divím, že ho vozíte do servisu, když jste si ho sám postavil.
Tak řekne mi tu někdo konečně, jaké kolo si mám koupit? 😄
Ne, teď vážně... 🙂 Se zájmem jsem si přečetla Vaši diskuzi pánové, ale byla na mě až příliš technicky vedená, takže si nechám ráda poradit. Nejsem sice příznivcem příliš otlačeného zadku a uvažuji i nad koloběžkou, ale pokud kolo, tak hlavně na silnici nebo do mírného terénu, na běžné ježdění nebo výlety, nemám v plánu lámat rekordy. Nechci elektrokolo a nechci za něj ani dávat majlant, nepotřebuju mít super nové a oslňovat na něm. Snad nikoho nezdržuji od závodu nebo triatlonu, a případně děkuji za názor 🙂
Z vašich požadavků to poměrně jednoznačně vychází na crossové kolo. Jelikož se z crossových kol stává okrajový segment, dají se solidně osazená od solidních výrobců koupit pod 13 tis. Kč. Kdybyste chtěla konkrétní tipy, napište mi na quintana(zavináč)seznam.cz a nezištně Vám je pošlu. Nechci sem sypat odkazy a dělat reklamu.
"Pozitivní efekt není jednoznačný" - Pozitivní efekt jeJEDNOZNAČNÝ, jednoznačný není pouze pro Vás, tak děkujeme za sdělení Vaše názoru, nicméně je to mylný názor. Že je 29" méně obratná je úplně zanedbatelná negativní vlastnost toho kola, jinak je ve VŠEM lepší. A to se ještě bavíme o subjektivním pocitu, nevím o žádné studii, která by toto potvrzovala či vyvracela - píšu vlastní názor po X letech závodění na 26" a po X letech závodění na 29".
Ehm, tak to je zajímavé, že jste si tu 29" koupil a pozitivní vlastnosti (u vás "efekt" oproti 26" nevidíte. A nebo vidíte? Vy už ani nevíte co píšete. Tak proč jste si ji kupoval? Jak píšu, pouze troll co se nudí, tak prudí.
Vy už jste se vrátil z kola?
Absolutně nerozumíte cyklistice, to nemá co společného s tím co jste někdy ve Vaší hlavě absolvoval. Nikde ve výsledkách jsem Vás v rychlosti nenašel, takže to doopravdy nebude tak slavné. Pokud byste cyklistice rozuměl, tak nikdy v životě nenapíšete, že 29er není vlastně lepší jak 26er, víc psát opravdu nemusíte.
29 er je ve všech vlastnostech lepší než 26, ten kdo píše opak, tak na tom kole nikdy v životě neseděl a nebo je to absolutní amatér.
29' jsou v terénu rozhodně stabilnější, lépe překonávají překážky, mají lepší trakci a považuji je za pohodlnější. Mám ale jednu oblíbenou klikatou trasu v houštinách, kterou s 29 nevymanévruju a zachytím se řídítkama o větve v úzkých přírodních tunelech, takže tam jezdím na 20 let staré 26.
Nebo když si starou 26' vezmu na vyjížďku s kamarády na 29', tak na ně mimo terén furt čekám, protože můj nejrychlejší převod 44-11 je navzdory menšímu průměru kol rychlejší než jejich 34-11. A tím se dostávám k tomu, že staré 26' plnily běžně úlohu jediného kola (díky trojplacce a s plášti šíře většinou pod 2'). A ti, kteří je pro běžné pojíždění nahradili 29' s jednoplackou, mnohdy shánějí další univerzálnější kolo.
Před pár lety jsem Baťově kanálu předjížděl na starém crmo crossovém kole houfy rekreačních výletníků na 29 MTB zápasících s protivětrem a šlapajících jak křečci. Teď tam jsou štěrkoletci. Je tam hladký asfalt...
Poptávku před pár lety extrémně navýšila covidová omezení a víceméně úspěšné přesvědčování veřejnosti, že musí u horských/cestovních kol přejít z průměru 26' na 29' (pozitivní efekt není jednoznačný). Situace se teď asi ustálila - obchodníci nemohou očekávat neustálý boom...
Souhlas. Posledních 6 let proběhla revoluce, podobně jako v 90's přechod z favoritů na 26' MTB. Covid to urychlil, protože 26' vytažené ze sklepů a garáží najednou byly malé, crossové v terénu neschopné a oboje z módy. Přešlo se na 29's jednoplackou, které jsou pro terén ideální, ale na zpevněných cestách je zpomalují široké pláště, odpor vzduchu a absence těžkých převodů daná 32/34z převodníkem. Takže bylo potřeba druhé rychlejší kolo, nejlépe gravel. Teď už každý své 29' HT nebo fulla + gravel na výlety má a poptávka klesá. Silničáře do tohoto pojednání nezatahuju, to je specifická skupina (a nezdraví!).
Já koupil loni kolo 4ever a tragédie! Cvakaní od klik! Hrůza
Tak kliky sundejte, mázněte osu a je po cvakání. Jestli máte levné kolo se čtyřhranem, tak sundejte kliky a zkuste chod osy. Nové středové složení na čtyřhran seženete pod 150 Kč. 4ever používá jen pohon od shimana, tak hned nepomlouvejte výrobce kol.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Neřekl bych. Stačí si prohlédnout jeho instagram, aby bylo jasné, že jeho (ex)manželka mu ještě dala šanci (po kolikáté už???) a doufala, že léčebna zabere. Dokonce odletěli na společnou dovolenou. Na dovolené už zřejmě čistý nebyl (soudím dle obsahu videí a artikulace), po návratu do toho zahučel úplně.