Naprosto koumoušský manýr určovat někomu kdy smí prodávat, jinému kdy si smí jít nakoupit a prodavačkám, že mají pracovat více za méně peněz.
To poslední je důsledek toho, že objem prodeje se v týdnu s nuceným zavřením nezmění, jen to prodavačky odmakají za kratší čas, za méně peněz a bez příplatku. To jen pro ty, kteří by chválili, že si prodavačky aspoň trochu odfrknou.
Ze stejného důvodu výše popsaného supermarkety ušetří. Vydělají stejně za výrazně méně nákladů na mzdy a energie. To jen pro ty, kteří se radují, že se tím řetězcům šlápne na perka.
Takže v konečném důsledku tímto neuvěřitelně nelogickým levičáckým paskvilem budou postiženi jen ti, kteří to nesledují a jsou zvyklí si jít nakoupit kdy mají čas a kdy je třeba. A nejen tím, prošlo tohle, takže bůhví co projde příště. Protože levičácká dušička je přímo naprogramovaná na to strkat svůj zoban do cizích životů a stačit jí to určo nebude.
A jen pro pořádek, zkusili jste si někdy odhadnout kolik lidí zaměstnávají supermarkety, podělit si to třemi, to jsou ti, které to údajně ten den chrání a kolik lidí je zaměstnáno toho dne v jiných prodejnách od sámošek, přes stánky až po benzinky? A proč zrovna jen tu malou hrstku, že? Chápe to někdo? Na tom není naprosto nic k pochopení.
Ptal jste se nějaké prodavačky či prodavače co si o tom myslí?
V našem obchodě máme tento svátek zaplacen jako by jsme byli v práci my těch cca 8 hodin napracovat nemusíme, sice bez příplatku ale placené volno se hodí.
Stát se zase nacpal do věcí, co celá tisíciletí před tím nikdo neřešil. Vytvořil tak krom stávající skupiny lidí, kterým je to jedno, i lidi, co jsou naštvaní, že si nenakoupí, a co si nevydělají za šichtu jednou za čas 200%, a to je rozhodně při našich východních platech a západních cenách velice znát!
Mýlíte se, celá tisíciletí práci v některé svátky omezovali různá náboženství. Například v křesťanství neděle a v judaismu sobota.
Ať si klidně zavře. Pokud bude elektřiny nedostatek, cena stoupne, tak si buďte jistí, že se zase rychle rozjede. Ale myslím, že to nebude nutné. Nakonec i ti hloupí Němci, kteří si zavřeli posledni reaktory ještě před ukončením těžby uhlí, to přežili a to i dnes, když už uhlí spalují taky minimálně. Británie to přežila, uhlí pálí prakticky jen párkrát do roka, když není zbytí. To jen my v Česku máme rádi smrádeček, ale teploučko a přece nenecháme naše uhlobarony padnout!
Pojďme radši ty stejné miliardy investovat do zrychlení přípravby a stavby všech 4 reaktorů jak v Dukovanech tak v Temelíně. Nevrátí se nám to za rok, žádný oligarcha na tom nezbohatne, ale naše děti nám za to poděkují, budeme mít dostatek elektřiny pro celou republiku, i něco zbyde pro sousedy.
Reaktory ale nepostavíte lusknutím prstu i v Číně to trvá minimálně 4 roky, také pro takové rozšíření nemáme dost odborníků jak na stavbu reaktorů tak na jejich provoz.
No nevím folie jsme na jaře nalepili o snadné instalaci se ale nedá mluvit utvořili se tam bublinky které nešli zcela odstranit ale možná ta folie nebyla dost kvalitní nebo jsme to dělali špatně.
K tomu UV Odkaz
podle toho článku není možné se přes sklo opálit takže v tomto ohledu je folie zbytečná.
Nejlepší by byla folie která by v zimě působila jako izolant a přitom propouštěla viditelné světlo a infra záření dovnitř a v létě by naopak infra záření a nadbytečné světlo odrážela. Při současném stavu poznání toto asi není možné.
Do takto malých obchodů jako jsou Lidl samoobslužné pokladny nepatří pak to způsobuje vámi popsané problémy. Kdyby aspoň ty pokladny uměli hotovost ale oni ty na kartu jsou levnější tak si nejspíš někdo na jejich centrále řekl že to bude stačit.
Před cca měsícem jsem v Lídlu viděl jinou jejich vychytávku pokladní měl místo pásové kasy mezi samoobslužnými pokladnami pultík kde markoval nákupy které platily hotově + se staral o sam. pokladny měl to blíž ale i tak je to na úkor času a pohodlí (chybí dostatečný prostor pro odkládání namarkovaného zboží) zákazníků kteří chtějí platit hotově kteří jsou takto diskriminováni.
Takže jsme u konce. Tesco, kde by měli otevřeny jen samoobslužné pokladny, když jste tam nakupovala a tudíž jste neměla , jak píšete, svovodnou volbu výběru pokladny, neexistuje.
Takže díky, že jsem zase mohl napsat blbinu. Jenom Vy píšete pravdu jako o tom Tescu. Sbohem.
Paní má pravdu, Tesco Letňany zkuste brzké ranní hodiny nebo pozdní noční hodiny. Nicméně na požádání vám na velký nákup který by sam. pokladna nezvládla otevřou pásovou pokladnu.
Cituji: Pro omezené počty zákazníků nevlastnících počítač pak mají prodejci připravené tištěné letáky přímo na prodejnách.
To není pravda pan jednatel Kupi David Kopčil se mýlí například Tesco (Hypermarket) už cca rok letáky netiskne ani bohužel neumožňuje prohlédnutí na nějakém zobrazovacím zařízení.
Jinak o tom, jak ten chudáček důchodce sotva stojí mi vyprávěj krásné pohádky na pokračování.
Stačí, když nějaký supermarket vyhlásí akci na olej, mléko, mouku nebo jiné zboží (které sleví třeba o 10 korun) a pak mi zkus najít chudáčka nemohoucího sotvat stojícího důchodce. Ti jsou schopní tě posrážet a ublížit ti jen proto, aby měli v košíku hned 3 balení.
No a mimochodem.... když se vrátím k samotnému článku a odbočím od mého oprávněného despektu vůči důchodcům v supermarketu, tak je tu jedna zajímavost navíc.
Tady vidím článek, který démonizuje samoobslužné pokladny a hned si tu lůza naříká, jak jsou upírána jejich svobodná rozhodnutí atd. atd. atd.
Ale to, že po celou dobu existence supermarketů jim právě tyto řetězce určují, co si mají koupit, to jim jako upírání svobody nepřijde 😄 Naopak to propagují za "ekonomickou vyspělost", když nakupují jen v akcích.
Přitom akce znamená, že obchoďák má něčeho přebytek a musí se toho zbavit případně do akcí dává v drtivé případě zboží, kterým se blíží konec expirace 🙂
Ale to nikomu nevadí, že jim takto určují, co si mají koupit. Kvůli tomu se dokonce perou a ještě se smějí druhým, kteří "nekupují v akcích" 😄
Přitom nejednou se se setkám s tím, že někdo si dá na večeři brambory s nějakým konkrétním masem. Proč? Ne protože ten den na to měli chuť, ale bylo v akci.
Ale to jako upírání svobodné volby nikdo nebere. Naopak je to "chytrost a úspora".
Ale když supermarket někomu řekne - nestůjte tady ve frontě, běžte na samooblužku (tím pádem dotyčný rychle vypadne ven), tak to už je upírání svobodné volby.....
cituji: Přitom akce znamená, že obchoďák má něčeho přebytek a musí se toho zbavit případně do akcí dává v drtivé případě zboží, kterým se blíží konec expirace.
Pracuji mnoho let v obchodě a takhle to ve většině případů nefunguje akce není jen o rozhodnutí obchodu ale i o dohodě s dodavatelem který tu akci také inicializuje.
To co popisujete vy je spíš sleva.
Někteří lidé mají nízké příjmy takže v akcích a slevách nakupovat musí. Také vám většinou prodají jen jedno balení neb jsou na to nastaveny limity.
Inu když jsou lidi takové ovce a musí se jim všechno říkat, tak co se diví?
Nejednou jde vidět, že u jedné pokladny je fronta pomalu do půlky obchodu a od druhé pokladny volá paní, že je volná pokladna.
Holt jsme národ tupých ovcí, které musí někdo vést a říkat jim, co mohou/nesmí dělat. Po dlouhé době s tím začal s tím babiš, teď to máme v pětikolce a teď už nejspíš došla trpělivost i obchodním řetězcům.
PS: nikde jsem se v článku nedočetla, že by dotyční prodavači dělali něco nelogického.
Pokud má někdo plný košík (ve vašem případě důchodce) tak na sam. pokladnu nemá smysl chodit odkládací prostor není dělaný na velké nákupy. Proč by měli na pásové pokladně pouštět před sebe někoho s malým nákupem když pro takové nákupy tam sam. pokladny jsou?
Jinak s tím pouštěním je to ošidné nemohu před sebe pouštět někoho z konce fronty když nejsem na konci rozhodoval bych pak za ostatní za sebou.
Samoobslužnou pokladnou nahrazujeme pracovní sílu prodejce. Tímto rodejce šetří mzdové náklady. Vzhledem k úspoře bych očekával zlevnění sortimentu, což se však neděje. Takže, po nákupu ještě suplovat práci pokladní, určitě ne.
Ono to s tou úsporou nebude tak horké, sam. pokladna stojí víc než pásová pokladna a vyžaduje častější opravy. Pokud tam mají navíc turniket tak ten stojí minimálně milion.
Nemám problém se samoobslužnými pokladnami, ba spíš jsem jejich příznivcem. Co mě ale štve, je řetězec Lidl, který má 1 pokladního (na pokladně č.1) a ten pobíhá mezi klasickou pokladnou a těmi samoobslužnými. Kolikrát se stane, že je na samoobslužce nutné pokladním něco odsouhlasit, potvrdit a já tam čekám, až domarkuje nákup zákazníkovi na klasické pokladně. Na druhou stranu pak chápu rozčarování těch, co stojí ve frotně u klasické pokladny, když obsluha stále odbíhá doodbavit samoobslužné. Každý jiný řetezec má u samoobslužných pokladen vždy zvláštní personál.
Souhlasím, Lidl je neměl zavádět když to nechtěl dělat pořádně.
Myslím že do malých prodejen tento typ samoobslužných pokladen nepatří, v Lidlu měli i před zavedením sam. pokladen mimo špičky na pokladně pouze jednoho zaměstnance v případě potřeby pak volali kolegy aby otevřeli další pokladny.
Myslím že se jim ani zavedení sam. pokladen nevyplatí ty stroje nejsou zadarmo, jen ten turniket stojí víc než milion.
Tak tady jsou fakta
Zkusila jsem v době, kdy jsem jim psala nechat schválně v košíku 2 malé kousky zboží. Ostatní jsem vyndala, načetla a položila na váhu. Zaplatila a šla za prodavačkou ať zavolá vedoucí. Ukázala jsem jí účtenku a ukázala na dva kusy nezaplaceného zboží. Řekla jsem jí, že nekradu, jen jí ukazuji, že pokud nenačítám, nejsem vlastně kontrolována,/ani namátkově/, ale pokud načítám jsem a tím jsem jako člověk nimi hodnocena jinak, jak ten, co načítá. Nezaplacené zboží jsem jí nechala s poznámkou, že bych chtěla, aby to oznámila na vedení - mám zjištěno, že to neudělala.....tak že co jste popsal, tak docela nefunguje
A zkusila jste s tím jste s jet za turniket? pokud ne mohli myslet že dělíte nákupy a ty 2 kusy kupujete třeba pro sousedku. Samozřejmě ta kontrola zaměstnanci a kamerami není 100% to není zatím možné, také ale se skenerem nemáte pokaždé kontrolu vybírá to náhodně a pravděpodobnost se zvyšuje pokud jste někdy v minulosti něco zapomněla naskenovat a při kontrole se to zjistí. Já mám kontrolu v Tesco cca každý pátý nákup (měl bych méně ale občas něco stornuji tak jsem podezřelejší) zatím jsem naštěstí nic nezapomněl načíst.
23
Sledujících
0
Sleduje
23
Sledujících
0
Sleduje
Ono to je různé jak kde a v kterém obchodě člověk nakupuje.
Například jsem byla v jednom v nedalekém městě, kde jsem na pás vyskládala zboží tak, aby to měla pokladní přehledné a u víc kusů co bylo pohromadě i hlásila počet. Překvapilo mě, že nenamarkovala např: 5 ks + cenu, ale všechno jednotlivě, tak že jsem ve výsledku měla účtenku dlouhou jako by nakupovalo snad deset lidí na jeden nákup.
Ono se to potom mnohem hůř kontroluje, možná v tom je i ten háček, aby na to zákazník neměl čas.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tam je jiný důvod a to počet položek za hodinu který po pokladní chtějí aby dosáhla. Při zadávání množství ve vašem případě 5 kusů by jí to zaznamenalo že naskenovala 1 položku, některé systémy pokladen to prostě neumějí propočítat správně.