Jak to myslíte? V hlavním platovém zákonu č. 236/1995 Sb. se pravidla odchodného řeší v § 7. Sice může jít až o pět měsíčních platů, ale tohle pravidlo je beze změny od roku 1996. Na druhou stranu zákoník práce používá slovo „odstupné“ a běžně může jít až o trojnásobek průměrného měsíčního výdělku (§ 67)
Jenomže je tu zásadní rozdíl. Odstupné dostanete pokud máte pracovní poměr na dobu neurčitou, pokud máte pracovní smlouvu na dobu určitou tak není žádné odstupné. A oni jsou podle mě voleni na dobu určitou, a jdou tam dobrovolně. Bohužel stále je to o tom, že rozhodují o svých platech a odměnách sami.
Všichni, tedy většina, nadává na tuhle vládu. Má nejnižší podporu voličů. Ovšem přijdou volby, Fiala začne opět slibovat, volič ztratí paměť a katastrofa je opět zpátky.
ODS jsem volil snad dvakrát po 89 roce. Pak jsem zjistil že to jsou převlékači a od té doby jím říkám modrý pták s červenou prdelí. Nevolitelni
Jako řidič z povolání nemám rád to věcné omílání důležitosti a argumentaci tím, jak by se bez nás lidi ani nenajedli. Je to v každé diskusi. Ale nakonec je to pravda.
Na kamiony tady dlouhá léta více, či méně média útočí, kdykoli není o čem psát. Tu nemají kamiony zimní gumy (mimochodem taky legrační téma), tu jsou úplně všichni strašně přetížení, nehodu zaviní taky vždy kamioňák ( nebo motorkář, to je taky škodná), a když už nic, tak aspoň zbytečně dlouho předjíždí.
To je v kostce přístup společnosti.
Pak je tady přístup státu a ten je docela trefně popsaný v tomhle článku.
K té Americe: nikdy jsem tam nebyl, nemám přehled, jak to tam chodí. Jestli tak, jak píše autor, tak smekám. Přesto u různých videí na sociálních sítích s touhle, nebo podobnou tematikou taky kolegové z Ameriky píší, že respekt a společenský status Truckera je minulosti. Otázka je, jaké mají měřítko.
Co na silnici (a nejen tam) hrozné moc chybí, je vzájemný respekt. Ne ke kamioňákům, myslím ke všem. K autoškolám, motorkářům, méně šikovným, nebo nezkušeným řidičům… jsme prostě v tu chvíli všichni na stejném hřišti. Naschvály nic neřeší. Mnohdy stačí jen na chvilku sundat nohu z plynu. A trochu víc používat oči a mozek.
Naprosto s Vámi souhlasím. Hlavně poslední podstavec
Bohužel je to jen o inteligenci lidí. Ten "rychlej" pruh má jasně daný omezení pro vozidla s maximální šířkou 2,2 metru, jenže na to lidi kašlou a o předjetí se snaží dodávky i SUV. Kolikrát jsem tam už viděl i klasickej osobák, kterej ovšem řídil člověk bez odhadu a místo toho, aby zajel do pravýho a nechal jet ostatní, když se teda bojí, že se nevejde, tak ten pruh blokuje po celé délce zúžení.
V Rakousku hodně často v místech zúženého provozu jsou značky se střídavou jízdou, což je podle mě nejbezpečnější průjezd těmito úseky. Dodrží se tím bezpečný rozestup a nevznikají kolizní situace.
No jo, to je přesně ono. Při skutečné digitalizaci má hrát lidský faktor během zpracování té žádosti naprosto minimální roli. Ideální v prvním kole té žádosti, tj. kdy ji klient podá, tak to má být všechno vyhodnoceno automaticky počítačem, pokud něco chybí a systém si to nemůže automaticky spárovat s datama z jiných systémů, tak vyzvat toho žadatele o doplnění těch podkladů, potom by to měla umělá inteligence vyhodnotit, zda je vše v pořádku a není tam nic podezřelého a případně to i rovnou schválit, čímž by byla ta žádost vyřízena a ukončena. Teprvě až ve chvíli, kdy by se objevily nedostatky, které počítač a ani ten klient na základěš výzvy toho počítače sám odstranit nemůže, nebo by se objevila nějaká podezření, tak teprve až pak by to mělo být předáno k dořešení tomu lidskému úředníkovi, a opět nikoliv tak, aby ten úředník dělal celou tu žádost odznova, ale aby pouze doplnil, to co chybí a co počítač sám neudělá. Takhle má vypadat digitalizace. jenže tady se digitalizovalo tak, že všechno dělají lidi, tak jako dřív, pouze se jim formulář nedává jako papír na stůl, ale posílá se jim v podstatě emailem. To, ale fakt není digitalizace.
Přesně tímto způsobem se udržují pracovní místa ve státní správě
Nevyznám se v kamionech. Dnes není problém zkontrolovat si telefonem tachometr a vidíte přesně kolik jedete. Včera jsem najel na hlavní a jedu za kamionem a on jel přesně sto. Pozvolna mi ujel. Oni si jezdí, jak chtějí, o 80 si někteří mohou nechat zdát.
přesná je i navigace. Kamiony mají z výroby omezovač na tempomatu 85, na nohu je to pustí na 90 tj max rychlost kterou je schopen nákladní vůz jet po rovině. Pokud porovnáváte osobní a nákladní tak u osobního tachometr ukazuje běžně asi o 5 km vyšší rychlost než skutečně jede, navíc nákladní vozy každý druhý rok mají povinné cejchování tachografu a tam potom rozdíl v závislosti na pneu běžně dělá asi 2 km. A určitě to není tak, jak zde už někdo psal, že ocejchují na sjetých a pak obují nové. Ještě k Vašemu příspěvku, výjimky se mohou vyskytnout, ale i v osobácích jsou vepři. Vše je jen o lidech
Aneb zvyseni rizika,ze kamion do nekoho narazi. Bude to vypadat jako u Brna. 10 km kolona kamionu,ktera blokuje najezd a sjezd na dalnici. Tim padem se zastavi i levy pruh,protoze auta budou chtit sjet,takze budou cekat v levem na mezeru. U Brna to sice je pochopitelne,protoze na krizeni se stavi,takze by stejne museli zpatky,ale jinde je to proste nesmysl. Ten zakaz tu plynulost akorat rozhodi,protoze i pravy pru pouzivaji osobaci. Bude se stosovat zpomalovat pravy i na 50 km za hodinu,kde budou i osobaci,kteri budou chtit predjet az nakonec vjedou do leveho a zpomali toho,co jede 130 a vic,protoze mu to bude trvat nez to rozjede z te 50ky. Nemluve o diskriminaci a nesmyslnosti,nebot autobus predjizdet muze a nejede o moc rychlejc. A pokud se ohani nekdo tim,ze je to kvuli bezpecnosti,tak autobus by mel jet jeste pomaleji nez kamion a uz vubec by nemel predjizdet,kdyz ma lidi. A tresnicka na dortu celyho tohoto cirkusu je,ze zakaz predjizdeni kamionu neznamena,ze je vylouceno,ze nemuzete potkat predjizdejici kamion. Bude se predjizdet uplne stejne jen s tim rozdilem,ze ted muze ridic dostat pokutu. Protoze kamion vetsinou predjizdi jen,kdyz uz nema nervy na hlupaka pred sebou,nepocitam jednotlivce,kteri to delaji naschval. A predjizdeni kamionu nejak moc plynulost neovlivni. Maximalne na par sekund jede levy pruh 90,ale doprava je furt plynula. Stejne tam muze jet v levem osobak,co jede 90 nebo 100 a nic tim neporusil. A ze jich potkavam vic,nez kamionu. Timto zakonem delaji nevedomky vetsi peklo nez bylo. Mne to predjizdeni z 90% vubec nevadi,kdyz si chvili pockam.
velmi přesně jste popsal situaci, která pravděpodobně nastane
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
jak to víte?
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Je to asi týden co byl zveřejněn seznam náhrad. Tak si je najděte.